Uusi Astra (K) Suomessa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman » 06 Elo 2018, 19:18

pkuitune kirjoitti:
06 Elo 2018, 18:49
1. Kuvat otettiin Länsiauton huoltoa varten demoamaan sitä, miten auton ajotietokone käyttäytyy, jotta heidän kenties olisi helpompi etsiä vikaa

2. Purkkeja (BBS) ja foorumeita on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ennen ”sosiaalista mediaa”. Foorumi ei ole sosiaalinen media
Foorumihan on nimenomaan sosiaalinen media. Kaikilla on mahdollisuus tuottaa tänne sisältöä ja ilmaista mielipiteitään :D
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 2016
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 2013

Ristoj
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Ristoj » 06 Elo 2018, 19:32

Olisikin hienoa jos Biturbo tulisi takaisin valikoimiin. Sellainen olisi yksi vaihtoehto nykyisen Astran seuraajaksi. Pitänee loppuvuodesta kysellä saako sellaista 2019 malliin.

pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pkuitune » 06 Elo 2018, 19:42

pkuitune kirjoitti:
06 Elo 2018, 18:49
1. Kuvat otettiin Länsiauton huoltoa varten demoamaan sitä, miten auton ajotietokone käyttäytyy, jotta heidän kenties olisi helpompi etsiä vikaa

2. Purkkeja (BBS) ja foorumeita on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ennen ”sosiaalista mediaa”. Foorumi ei ole sosiaalinen media
Ja lisäkommenttina minä en siis ole ottanut kuvia vaan avovaimo sen jälkeen, kun hän oli ensin minulle kertonut ongelmasta ja minä pyysin sen jälkeen ottamaan kuvat. Lisäsin kuvat tänne saadakseni neuvoja, en moraalisaarnaa.

Ps. Liikennemerkkitunnistuksen mukaan kuvat on mahdollisesti otettu 80- ja 100-alueella. Ihmettelen, että et tarttunut siihen.

Nible
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nible » 06 Elo 2018, 20:00

Ristoj kirjoitti:
06 Elo 2018, 19:32
Olisikin hienoa jos Biturbo tulisi takaisin valikoimiin. Sellainen olisi yksi vaihtoehto nykyisen Astran seuraajaksi. Pitänee loppuvuodesta kysellä saako sellaista 2019 malliin.
On tuo ainakin tuolla Opelin sivuilla rakenna auto listalla valittavissa. Hinnastosta puuttuu kylläkin vielä.

Jaa siinä taitaakin olla vielä my18.5 käytössä.
Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5
Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5

eeskoo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja eeskoo » 08 Elo 2018, 09:13

Lahdessa bongattu valkoinen K Astra taksina.

otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj » 08 Elo 2018, 11:05

Onpa noita bongattu aiemminkin, heti silloin mallin ollessa uusi yksi liikkui Oulun seudulla ja toinen Kainuussa. Sinänsä mikäpä siinä, Octaviaa näkee paljon taksina, eikä Astra juurikaan pienempi ole. Kontti toki Ocussa isompi. Dieselautomaattina 1.6 CDTI liikuttaa Astraa taloudellisesti ja mukavasti sekä nahkat ym. taksikuskien suosimat varusteet saa halvalla. Uutta Insigniaa olen nähnyt taksina myös ympäri maata, sehän ei toisaalta ole yllättävää, tietty sopiikin taksiksi oikein mainiosti tilojen puolesta.

Metula
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Metula » 08 Elo 2018, 14:00

Espoossa nähnyt pari astraa taksina. Onko ocussa isompi kontti? Muistaakseni kapea ja syvä, vaikea mahduttaa mitään isompaa kyytiin. Astrassa on iso lisätila varapyöräkotelossa lisäksi.

Askoik
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Askoik » 08 Elo 2018, 20:23

pkuitune kirjoitti:
06 Elo 2018, 19:42
Ja lisäkommenttina minä en siis ole ottanut kuvia vaan avovaimo sen jälkeen, kun hän oli ensin minulle kertonut ongelmasta ja minä pyysin sen jälkeen ottamaan kuvat. Lisäsin kuvat tänne saadakseni neuvoja, en moraalisaarnaa.

Ps. Liikennemerkkitunnistuksen mukaan kuvat on mahdollisesti otettu 80- ja 100-alueella. Ihmettelen, että et tarttunut siihen.
Juu, jätetään se muille foorumeille filosofoitavaksi, että mitä on _sosiaalinen_ media ja kuinka tuomittavaa on rikokseen yllyttäminen tuossa asiayhteydessä. :)

Mutta, takaisin aiheeseen palatakseni... kyllä tunsin itseni huijatuksi kun myyntiesitteessä luvattu "liikennemerkkien tunnistus" paljastuikin "vanhentuneen karttadatan näytöksi". Minä ihan oikeasti ajattelin tuon olevan hyödyllinen "lisämuisti" oman muistini jatkeeksi jossain vieraalla 80-100-80-100 maantiellä. Mutta, kun data on vanhaa eikä se huomioi talvirajoituksia, niin on ihan jonninjoutava vehje. Joo, kyllähän se niitä liikennemerkkejä joskus ihan aidosti tunnistaakin, mutta palaa jo puolen minuutin jälkeen näyttämään jälleen virheellistä karttadatan nopeusrajoitusta. Kyllä se mun omakin muisti tuon puoli minuuttia jaksaa muistaa vallitsevan rajoituksen.

-Asko

Juha2U
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Juha2U » 09 Elo 2018, 10:31

Astran luovutuksen yhteydessä oli vapaaehtoisena ns. ensihuolto 1000-3000km välillä, vaikka virallinen huoltoohjelma ei sitä vaadikaan.

Käsittääkseni pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto vai sisältääkö se muuta? Mietin vain onko syytä teetättää merkkihuollossa kun kuitenkin asuinpaikan vieressä on OK yleishuoltomo, jossa saisi helpommin (ja luultavasti hieman halvemmalla) teetätettyä.

kjans
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kjans » 09 Elo 2018, 12:59

Juha2U kirjoitti:
09 Elo 2018, 10:31
Astran luovutuksen yhteydessä oli vapaaehtoisena ns. ensihuolto 1000-3000km välillä, vaikka virallinen huoltoohjelma ei sitä vaadikaan.

Käsittääkseni pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto vai sisältääkö se muuta? Mietin vain onko syytä teetättää merkkihuollossa kun kuitenkin asuinpaikan vieressä on OK yleishuoltomo, jossa saisi helpommin (ja luultavasti hieman halvemmalla) teetätettyä.
Ei-huolto-ohjelmaan kuuluvat huollot, kuten ylimääräiset öljynvaihdot, voi teettää ihan missä lystää tai tehdä vaikka itse. Kunhan varmistat, että koneeseen menee oikeaa öljyä (Dexos 1 gen.2) eikä jotain geneeristä litkua.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT

pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pkuitune » 09 Elo 2018, 14:43

pkuitune kirjoitti:
30 Heinä 2018, 15:17
Askoik kirjoitti:
21 Heinä 2018, 10:30
pkuitune kirjoitti:
12 Heinä 2018, 09:58
Se on hyvä auto tämä Opel nääs. Nyt jo 13tkm ajon jälkeen ujeltaa vaihdelaatikko alhaisilla kierroksilla, niin moottorijarrutuksessa kuin tasakaasulla ajettaessa. :P
Minulla alkoi vihellys 20 tkm kohdalla, mutta kuvittelisin sen tulevan mielummin turbosta kuin automaattiaskista. Valittelin siitä 30 tkm huollossa, mutta Länsiauto Espoo ei kuullut sitä vihellystä ollenkaan. Sitten 60 tkm huollossa en enää jaksanut valittaakaan, kun ei tuo ole siitä sen pahemmaksi muuttunut. Muutaman sekunnin ajan yleensä viheltää jossain 2000 rpm tasakaasulla.

-Asko
Mulla todettiin ensimmäisessä määräaikaishuollossa, että kytkimen painelaakeri olisi syypää tuohon vikinään. Noh, se menee sitten ensi viikon keskiviikkona vaihtoon :peukku: Saas nähdä, tuleeko kuntoon. Aikaisemmin, kun auto oli pajalla, niin silloin vaihdettiin paineenalennusventtiili sekä joku jakajaputki.
Eipä ollut painelaakeri. Menee vaihdelaatikko vaihtoon, uusi aski tulee maarahtina Saksasta. :food:

SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation » 09 Elo 2018, 21:09

Metula kirjoitti:
08 Elo 2018, 14:00
Espoossa nähnyt pari astraa taksina. Onko ocussa isompi kontti? Muistaakseni kapea ja syvä, vaikea mahduttaa mitään isompaa kyytiin. Astrassa on iso lisätila varapyöräkotelossa lisäksi.
Kyllä, ocussa on isompi kontti. Kuukauden ajellut nyt oculla ja konttiin mahtuu enemmän tavaraa. Itse otin ocuun välipohjan, jolloin tavaratilasta tuli täysin tasainen. Välipohjan alle mahtuu todella hyvin pientä kassia ja tavaraa, kun lähtee pidemmälle reissulle. Sen lisäksi välipohjan alla olevan tilan alla on vielä erikseen varapyöräkotelo, johon saa hyvin kaikkea hyödyllistä tavaraa. Eli kontin suhteen ocu on etevämpi ja paremmin suunniteltu. Toki eihän Astran konttikaan pieni ole vaan riittää varmasti monen käyttöön paremmin kuin hyvin.

Jape76
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jape76 » 10 Elo 2018, 06:17

SportsT_Innovation kirjoitti:
09 Elo 2018, 21:09
Kyllä, ocussa on isompi kontti. Kuukauden ajellut nyt oculla ja konttiin mahtuu enemmän tavaraa. Itse otin ocuun välipohjan, jolloin tavaratilasta tuli täysin tasainen.
Muista että ocun välipohja kantaa vain 50kg, joten se on moneen tarpeeseen käyttökelvoton. Kaveri juuri raportoi kesälomareissultaan, että uuden ocun välipohja oli pettänyt, kun normi matkatavaraa oli kontissa.
Astran välipohja on tukevaa tekoa, kantaa kyllä testatusti satoja kiloja.
Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08

SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation » 10 Elo 2018, 15:10

Jape76 kirjoitti:
10 Elo 2018, 06:17
SportsT_Innovation kirjoitti:
09 Elo 2018, 21:09
Kyllä, ocussa on isompi kontti. Kuukauden ajellut nyt oculla ja konttiin mahtuu enemmän tavaraa. Itse otin ocuun välipohjan, jolloin tavaratilasta tuli täysin tasainen.
Muista että ocun välipohja kantaa vain 50kg, joten se on moneen tarpeeseen käyttökelvoton. Kaveri juuri raportoi kesälomareissultaan, että uuden ocun välipohja oli pettänyt, kun normi matkatavaraa oli kontissa.
Astran välipohja on tukevaa tekoa, kantaa kyllä testatusti satoja kiloja.
Uudessa mallissa kantavuus on 75 kg. Ja tuon välipohjan pystyy aina laskemaan ala-asentoon, jolloin kantavuus on sama kuin ilman välipohjaa olevissa konteissa, eli tuon satoja kiloja. Samalla tavaratila muuttuu ns. normi Ocun kontiksi. Eli ei estä painavan tavaran kuskausta. Itselläni viikonloppureissussa välipohjan päällä kulkee kahdella pienellä koiralla varustettu kevythäkki, lastenvaunut ja pari viikonloppukassia, ja hyvin pohja kestää.

Askoik
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Askoik » 12 Elo 2018, 08:30

Olihan J-Astrassakin jo Enjoy tasolla välipohja, jonka alla 5-10 cm korkea säilytystila, jossa jopa 2 erillistä osastoa. K-Astrassa ei ole Innovation tasollakaan pohjan alla muuta kuin "yksi iso ruuma", ts. varapyöräkotelo.

Myös hanskalokerossa oli J-Astrassa välihylly ja valaistus... eipä ole enää K-Astrassa.

Mainitaanko nyt vielä J-Astran pissapojan korkki, joka pysyi auki täytön ajan... lampunpesurit... turvavöiden korkeudensäätö... perinteinen käsijarru... näitä on jäänyt ikävä.

Vastaa Viestiin