Äläkää ny masentako näin kesärengaskautta odotellessa. Suurin harmitus Inkussa ekan 10 000km aikana on tuo sisämelu, josta luulin pääseväni edes hetkeksi kesärenkaiden ansiosta, mutta ilmeisesti en. En ole metriäkään vielä 17" kesäkiekoilla ajanu.
Insignia B
Re: Insignia B
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Jos on nastat alla nyt, on nuo Turanzat hiljaisemmat. Tämä Turanzahan on uusi malli, T005. En tiedä miten vertautuu edelliseen malliin, T001:een. Vielä en ole huomannut, että olisivat "markkinoiden äänekkäimmät renkaat". Edellisessä Octaviassa oli Dunlop Sport Maxxit ja ne oli huomattavasti äänekkäämmät, vaikka olivatkin tuumaa pienemmät ja aika paljon kapeammatkin.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Tervehdys, olen uusi Ooppelisti foorumilla. Kokemusta aiemmin vain G-Astrasta kakkosautona aikanaan. Nyt useamman Fordin jälkeen tykästyin Insigniaan, ja löysin mielestäni halvalla asiallisen 2018-mallin Insignia Tourerin. Auto on Innovation-varusteilla, ei juuri mitään extraa sen lisäksi. 1.5t automaatti. 40tkm rullattu.
1.Jakopää on ilmeisesti ketjulla, sen suhteen ei huolta?
2.Automaattilaatikkoihin olen aina pyrkinyt vaihtamaan öljyjä, onko tässä vaihtoväli lainkaan, kun en löydä mistään huolto väliä laatikolle? Tekeeköhän merkkiliikkeet vaihdon huuhtelemalla? Tarkoitus olisi sen 5-6 vuotta ajella tällä, jos jaksaa vain pitää.
3.Oletteko asennuttaneet jälkikäteen koukkua näihin? Pystyykö laittamaan kiinteää koukkua, vaikuttaako esim parkkitutkien tai sähkökontin toimintaan? En ole varma onko tuossa jalan heilautuksella toimiva kontti, saan auton ensi viikolla vasta kun laitatan myyjän piikkiin lohkolämmittimen ensiksi.
Opelissa miellytti eniten hinnan lisäksi ajettavuus ja hyvät perusvarusteet, toki ledivaloja jään kaipaamaan, mutta käytännössä ajan aina valaistulla tiellä, niin ei muodostunut kynnykseksi.
1.Jakopää on ilmeisesti ketjulla, sen suhteen ei huolta?
2.Automaattilaatikkoihin olen aina pyrkinyt vaihtamaan öljyjä, onko tässä vaihtoväli lainkaan, kun en löydä mistään huolto väliä laatikolle? Tekeeköhän merkkiliikkeet vaihdon huuhtelemalla? Tarkoitus olisi sen 5-6 vuotta ajella tällä, jos jaksaa vain pitää.
3.Oletteko asennuttaneet jälkikäteen koukkua näihin? Pystyykö laittamaan kiinteää koukkua, vaikuttaako esim parkkitutkien tai sähkökontin toimintaan? En ole varma onko tuossa jalan heilautuksella toimiva kontti, saan auton ensi viikolla vasta kun laitatan myyjän piikkiin lohkolämmittimen ensiksi.
Opelissa miellytti eniten hinnan lisäksi ajettavuus ja hyvät perusvarusteet, toki ledivaloja jään kaipaamaan, mutta käytännössä ajan aina valaistulla tiellä, niin ei muodostunut kynnykseksi.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
1 kyllä.
2 ei ole huolto-ohjelmassa kun pitäisi vissiin kestää normaali auton käyttöikä. Suosittelisin kuitenkin vaihtamaan öljyt huuhtelemalla vaikka 100tkm välein niin kestää tuo laatikko varmasti koko auton elinkaaren suomen oloissa.
3 olen muutaman laittanut mutta kylläkin irroitettavia.
Riippuu minkä merkkisen koukunlaitat, katso asennusohjeet. Merkkiliikkeessä saa ainakin sps ohjelmoinnin kautta muutettua autonvalintoihin ja parkkitutkiin vetokoukun varusteeksi ettei huuda turhaan. Ja on työläs asentaa, puskuri irti ja johdot keulaan
2 ei ole huolto-ohjelmassa kun pitäisi vissiin kestää normaali auton käyttöikä. Suosittelisin kuitenkin vaihtamaan öljyt huuhtelemalla vaikka 100tkm välein niin kestää tuo laatikko varmasti koko auton elinkaaren suomen oloissa.
3 olen muutaman laittanut mutta kylläkin irroitettavia.
Riippuu minkä merkkisen koukunlaitat, katso asennusohjeet. Merkkiliikkeessä saa ainakin sps ohjelmoinnin kautta muutettua autonvalintoihin ja parkkitutkiin vetokoukun varusteeksi ettei huuda turhaan. Ja on työläs asentaa, puskuri irti ja johdot keulaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
No tänään meni turanzat alle ja ovat nastoja hiljaisemmat, hieman. Ihan siedettävät ainakin itselle. Tuntui myös siltä kuin olisivat pehmeämmät kuin nastat, niinkuin hieman pintakovuutta olisi nastojen mukana lähtenyt pois. Molemmat renkaat siis koossa 245/45-18, talvirenkaina michelinin nastat.
Kesävanteet ovat ns. sikarumat, eli nuo vakiot 18, ei kyllä miellytä ei sitten yhtään. Turanza on myös renkaana varsin pyöreäolkainen joka vielä omalta osaltaan vahvistaa pullamaista ulkonäköä, vaikka profiili onkin kohtuullisen matala.
Kesävanteet ovat ns. sikarumat, eli nuo vakiot 18, ei kyllä miellytä ei sitten yhtään. Turanza on myös renkaana varsin pyöreäolkainen joka vielä omalta osaltaan vahvistaa pullamaista ulkonäköä, vaikka profiili onkin kohtuullisen matala.
Re: Insignia B
Oliko jollain tulossa 17" T005 Turanzat alle? Kerroin Astra K:n T001 17" Turanzojen olleen meluisat, mutta ne olikin varsin matalaprofiiliset. Insignia esim. koeajoautossa olleilla 17" Goodyearin renkailla oli taas varsin miellyttävä. Täällä jotkut on kehuneet Michelin Primacyjä hiljaiseksi myös 17" koossa. Ja Crossclimatet oli hiljaiset myös 18" koossa.
Re: Insignia B
Ihmettelin muuten samaa, että yllättävän pulleat on sivuprofiilista verrattuna samankokoisiin nastoihin (Nokia Hakka 9).Mr.T kirjoitti: ↑06 Huhti 2020, 16:46 No tänään meni turanzat alle ja ovat nastoja hiljaisemmat, hieman. Ihan siedettävät ainakin itselle. Tuntui myös siltä kuin olisivat pehmeämmät kuin nastat, niinkuin hieman pintakovuutta olisi nastojen mukana lähtenyt pois. Molemmat renkaat siis koossa 245/45-18, talvirenkaina michelinin nastat.
Kesävanteet ovat ns. sikarumat, eli nuo vakiot 18, ei kyllä miellytä ei sitten yhtään. Turanza on myös renkaana varsin pyöreäolkainen joka vielä omalta osaltaan vahvistaa pullamaista ulkonäköä, vaikka profiili onkin kohtuullisen matala.
Ajotuntuma on paljon parempi ja tuntuvat minullakin pehmeämmiltä kuin Nokian nastat.
Nyt enemmän näillä ajaneena, paljon on tien pinnasta kiinni melu. Urissa kuluneella tiellä ajaessa melua riittää, mutta paremmalla pinnalla menee kyllä jopa melko hiljaisestikin. Toistaiseksi olen ihan tyytyväinen (tietty verrokkina ne nastat, joilla vetelin paljasta asfalttia koko talven).
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Aika erikoista muuten, että TM:n kesärengastestissä ei saatu eroja melun suhteen; koko lehti tuntuu olevan jotakin politiikkaa nykyisin. Michelin Pilot siellä näytti kuitenkin pisteissä kärjessä olevan. Oma kommentti noista 18” Turanzoista on, että aika terävästi tuntuvat ohjautuvan, mutta melun suhteen ovat korkeintaan keskitasoa. Contihan on ollut perinteisesti hiljaisimpia. Alkuperäisten vanteiden ulkonäkö on mielestäni ihan hyvä, vaikka sellainen vanhan OZ rallivanteen tyylinen vois olla vielä parempi.
Re: Insignia B
Nuo kesärengastestien melumittaukset on ihan yhdentekeviä. Ne tehdään joissain sileillä asfalteilla testiradalla, ei niitä ole tehty uraiseksi rouhituilla teillä.
Re: Insignia B
Niinpä. Nyt maksetaan tarpeetonta ja solidaarista nastaveroa rengasmeluna ja suurempana kulutuksena.
Puhumattakaan muista haitoista.
Puhumattakaan muista haitoista.
Re: Insignia B
No, talvirengaspakkohan poistuu ensi talvena. Eli jatkossa talviset alle vain oman harkinnan mukaan ja keliolosuhteiden niin vaatiessa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Komppaan kyllä tätä, itsellä oli viides talvi kitkoilla, enkä vaihda takas nastoihin.
Kuinka moni OIKEASTI tarvitsee nastarenkaita pk-seudulla?
Kyllä harmittaa, kun vaihtaa kesät alle, niin rengasmelu kasvaa..
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
Re: Insignia B
Errror kirjoitti: ↑03 Huhti 2020, 20:16Jos on nastat alla nyt, on nuo Turanzat hiljaisemmat. Tämä Turanzahan on uusi malli, T005. En tiedä miten vertautuu edelliseen malliin, T001:een. Vielä en ole huomannut, että olisivat "markkinoiden äänekkäimmät renkaat". Edellisessä Octaviassa oli Dunlop Sport Maxxit ja ne oli huomattavasti äänekkäämmät, vaikka olivatkin tuumaa pienemmät ja aika paljon kapeammatkin.
Itselläni kyllä (ei Insigniassa) nastat selvästi hiljaisemmat kuin mitä oli ensiasennuskesäkumit Turanza T005:t. Niistä Tuulilasi 3/19 mainitsi, että ""kehittää tietyissä nopeuksissa ikävää melua", pisteet 2/5. Mutta ettei menisi renkaiden haukkumiseksi, niin on sanottava, että autollakin on meluisaa taipumusta, joka onneksi pysyy hyvin kurissa hiljaisilla renkailla (crossclimate). Välittäisinkin, että mitä meluisampi auto, sitä suurempi on renkaiden merkitys ja keskinäiset erot.
Ja pieni paineiden lasku hiljentää kyllä rengasta kuin rengasta tehden siitä vähän pehmeämmän. Rengasliikkeet laittavat mielellään vähintään suorituspaineet, niistä voi pudottaa jonkin verran.
Re: Insignia B
Auton kesävanteiksi tuli vakiot 18" bi-colorit, ihan perusnätit mielestäni. Tänään tein jälkikiristyksen ja piti laittaa mukana tulleet mutterien suojahatut päälle, mutta kovin ahtailta tuntuvat. Onko muilla nuo ja pitääkö vaan voimalla painaa? En kyllä ole varma meneekö voimallakaan...
Edellisessä autossa menivät helposti, kunhan olivat juuri oikeassa asennossa.
Mukana ei tullut kyseisten hattujen irrotustyökalua, mutta eiköhän renkaanvaihtofirmoilta nuo löydy aina.
Edellisessä autossa menivät helposti, kunhan olivat juuri oikeassa asennossa.
Mukana ei tullut kyseisten hattujen irrotustyökalua, mutta eiköhän renkaanvaihtofirmoilta nuo löydy aina.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Autossa ei työkalua olekkaan mukana.
Olen omasta jättänyt nuo hatut pois jo uutena.
Työkaluja tuohon on mutta parhaat on vanhat kärkipihdit joihin on tehty pari milliä syvät lovet
Olen omasta jättänyt nuo hatut pois jo uutena.
Työkaluja tuohon on mutta parhaat on vanhat kärkipihdit joihin on tehty pari milliä syvät lovet
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.