Alan harrastaja?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Hurtsi
'Kadett'
'Kadett'

Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi » 22 Touko 2020, 22:06

Mikä tekee teistä alan harrastajan? Onko se 3 Ooppelia pihalla tai joku muu mikä? Henk, kohtaisesti en tiedä mikä tekee minusta harrastajan vai olenko säälittävää pelle jolla sattuu olemaan muutama opeli pihassa joilla liikkuu päivittäiiset siirtymät.

1,2sorsa
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Alan harrastaja?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 22 Touko 2020, 22:08

Ei se ooppelien määrää katso.
Ehkä ennemminkin se mielenkiinto merkkiä kohtaan.
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi projekti
Frontera sport 4x4 2,2 16v

Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 » 22 Touko 2020, 22:23

Niin no. Astra sattui jäämään harrasteeksi, kun aikoinaan tykkäsin siitä niin paljon, että päätin etten myy koskaan pois. Johtunee siitä, että ajettavuus oli 90 luvun autoista kärkiluokkaa. Ja varmaan siitäkin, että se oli ensimmäinen kokonaan omilla ansioilla ostettu ja vieläpä uudehko auto.

Merkki sinällään ei tunteita herätä, eikä käyttisautoksikaan omegan jälkeen uudemmat opelit ole enää kelvanneet.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0T Quattro -05, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89

Hurtsi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Hurtsi » 22 Touko 2020, 22:50

Olen ns. Vanhan liiton mies joka ostaa/ ajelee sellaisella autolla johon riittää ns. Liitu jolla piirtää. Jotenkin vain tuntuu että vanhojen Opelien hinnat karkaavat käsistä. Kadettien hinnat on taivaissa puhumattakaan mantoista tai muista Opeleista. En tiedä mistä johtuu tämä hintojen nousu mutta hehk koht. Alkaa katselmusta siirtyä muihin merkkeihin.

Hurtsi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Hurtsi » 22 Touko 2020, 23:08

Ja puhun nyt harrasteikäisestä autosta! On mulla käyttöautona k astra mutta maahantuojan vaitumiisesta en oikein pidä. Joensuussa Timosen auton vaihtuminen Laakkoseen ei oikein lämmitä. Oikeesti vituttaa tuo säätö ja johtaa mulla auton vaihtoon jollain aikajananalla koska en pidä Laakkosen tyylistä hoitaa asioita. Timosen auto oli kuin olisi mennyt mummolaan kylään, kaikista asioista voi neuvotella jota ei voi sanoa Laakkosesta.

Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 22 Touko 2020, 23:17

Aikoinani ensimmäisen autoni, Peugeot 309:n jälkeen ostin ekan Opelin. F Astra 2.0i Gt ja siitä se lähti.
Ei mulla mitään omaa verstasta ole tai raatoja pihassa. Käyttiksellä mennään ja korjataan tarpeen vaatiessa joko pajalla tai kerrostalon pihalla.
Näihin on vaan tullut perehdyttyä jonkun verran, että tietää mitä vikapaikkoja näissä on tai mitkä saattaa jopa kestää?

Samaa kertonevat muiden merkkien harrastajat, että heillä on hyvä idea siitä merkistä ja mitä sellasella ajaminen vaatii.
Periaatteessa samoja matopurkkeja nää on siinä missä muutkin merkit, mutta jos laitetaan pari autoa vierekkäin, niin Opel on tutumpi ja siten turvallisempi valinta mulle. :nerd:
Kaasupolkimessa on vain yksi asento, ja se on :: Töissä

Hurtsi
'Kadett'
'Kadett'

Re: Alan harrast

Viesti Kirjoittaja Hurtsi » 23 Touko 2020, 00:01

Minä en koskaan ole ollut merkkifanaatkko mutta olen käytänössä huomannut että Opeli on ollut”helpoin” auto kun on tullut joku vika päälle. Sillä on merkitystä kun liikutaan hintaluokassa alkaen 1000 € Minusta Opel on käyttöautona aivan verraton mutta harrasteautona hinnat ovat karanneet valitettavasti lukemiin joihin ei minulla ainakaan varat riitä. Olen seurannut autojen hintaa tämän vuoden ja tullut siihen tulokseen että noin 6000 -8000 € ei ole JÄRKEVIÄ OPELEITA Tarjolla. Vaatimuksenani on alkuperäinen ja HITSAAMATON takaveto opeli jonka sais museoleimaan.

Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 23 Touko 2020, 00:35

Taitaa ne hitsaamattomat olla jo maatuneet tai paalattu?
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.

Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
Kaasupolkimessa on vain yksi asento, ja se on :: Töissä

Vastaa Viestiin