Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13551
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

soap95 kirjoitti: 31 Touko 2020, 07:23
Diizei_ kirjoitti: 28 Touko 2020, 21:55 Se on hauska kun tällä koronapaskalla perustellaan mitä erikoisimpia asioita. Ei luulis yhden anturin saaminen olla ylivoimaista.
Minä tilasin itse polttoaineen paineanturin jenkeistä, kun merkkiliike ei tiennyt koska sitä saa tehtaalta. Denson anturi, joten sitä on monessa GM:n merkeissä käytössä. Liike hyvitti sitten minulle. Kertoivat että mm. antureiden saanti on PSA-kaupan myötä hankalaa, koska ovat vaihtamassa toimittajia samaksi kuin ranskalais-merkeissä. Ja oli viime kesänä ennen korona-aikaa. Joten ei johdu koronasta, vaikka joku niin väittäisi.
Muuten 1,4t öljynsuodatin on vaihtunut delcosta mahleen ja on 1cm lyhyempi. E corsan polttoainesuodatin vaihtunut bosch filtroniin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

otj kirjoitti: 30 Touko 2020, 19:58 Kokemuksia on uudelleenmaalauksesta valitettavasti. Valkoista Abalone Whiteä kuulemma mahdoton saada sellaiseksi, etteikö se jossain valossa tai jostain kulmasta näyttäisi erilaiselta. Mulla kaksikin kertaa maalattu takapuskuri, kun en ekaa kertaa hyväksynyt. Hyväksi kehuttu ja arvostettu automaalaamo. Nyt toisen kerran jälkeen 90% tilanteista takapuskuri menettelee, mutta tietyssä valossa sävyeroa on. Maalihan on kolmikerrosväri, joten erittäin haastavaa saada pohjavärin ja helmiäisen suhde oikeaksi. Mutta tämä nyt on sellainen asia, että sitä ei huomaa jos ei tiedä mitä ja miten katsoa. Yleensäkin valkoisten puskurien saaminen samaan sävyyn korin kanssa on haastavaa. Astra K:n puskurit kellastuivat myös ajan kanssa. Volvoissa mm. Xc40 ja Xc60 metallinhohtovalkoisissa nähnyt puskurien olevan eri sävyä korin kanssa.


Nyt sitten kauhulla odottamaan mitä juhannusviikolla takaisin saan :roll: Konepelti kun iso osa autoa ja sävyeron kyllä huomaa. Toinen vaihtoehto on jättää se roska siihen mutta en mä sitäkään halua kun ihan omalla rahalla tätä autoa maksan.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
soap95
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Marras 2019, 12:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja soap95 »

1,2sorsa kirjoitti: 31 Touko 2020, 07:30
soap95 kirjoitti: 31 Touko 2020, 07:23
Diizei_ kirjoitti: 28 Touko 2020, 21:55 Se on hauska kun tällä koronapaskalla perustellaan mitä erikoisimpia asioita. Ei luulis yhden anturin saaminen olla ylivoimaista.
Minä tilasin itse polttoaineen paineanturin jenkeistä, kun merkkiliike ei tiennyt koska sitä saa tehtaalta. Denson anturi, joten sitä on monessa GM:n merkeissä käytössä. Liike hyvitti sitten minulle. Kertoivat että mm. antureiden saanti on PSA-kaupan myötä hankalaa, koska ovat vaihtamassa toimittajia samaksi kuin ranskalais-merkeissä. Ja oli viime kesänä ennen korona-aikaa. Joten ei johdu koronasta, vaikka joku niin väittäisi.
Muuten 1,4t öljynsuodatin on vaihtunut delcosta mahleen ja on 1cm lyhyempi. E corsan polttoainesuodatin vaihtunut bosch filtroniin
Muistin valmistajan väärin, ACDelco oli anturinkin valmistaja. Denso taitaa olla japsi :D
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Maalis 2019, 14:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

Qweqwe kirjoitti: 30 Touko 2020, 19:49 Nyt tuli sitten haettua 18.5 insignia hyvillä varusteilla. Onkohan autojen wifi pois päältä ja miten sen saisi päälle? Asetuksista ei löydy wifiä ja jos klikkaa ”ohjelmistopäivitys” niin sen kautta pääseen wifi asetuksiin, mutta wifiä ei voi kytkeä päälle. Ohjekirjan mukaan asetuksista pitäisi löytyä wifin asetukset.
Olisko kellään tähän apuja? Länsiautosta eivät osanneet neuvoa eikä myöskään Onstarin tuki. Länsiauton mukaan on ”eurooppa varuste” ja ei ole suomessa mahdollisuutta jakaa kännykästä nettia autolle. Onko muilla mahdollista jakaa netti 18 / 18.5 autoon?
Avatar
Diizei_
'Senator'
'Senator'
Viestit: 332
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 16:39
Paikkakunta: Tuusula

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

Ainakin 20-mallisessa onnistuu. Kosketusnäytön valikosta löytyy wifi-verkot. Naville tuo taitaa pääosin olla.
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Nanocell
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2018, 09:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nanocell »

Qweqwe kirjoitti: 01 Kesä 2020, 09:44
Qweqwe kirjoitti: 30 Touko 2020, 19:49 Nyt tuli sitten haettua 18.5 insignia hyvillä varusteilla. Onkohan autojen wifi pois päältä ja miten sen saisi päälle? Asetuksista ei löydy wifiä ja jos klikkaa ”ohjelmistopäivitys” niin sen kautta pääseen wifi asetuksiin, mutta wifiä ei voi kytkeä päälle. Ohjekirjan mukaan asetuksista pitäisi löytyä wifin asetukset.
Olisko kellään tähän apuja? Länsiautosta eivät osanneet neuvoa eikä myöskään Onstarin tuki. Länsiauton mukaan on ”eurooppa varuste” ja ei ole suomessa mahdollisuutta jakaa kännykästä nettia autolle. Onko muilla mahdollista jakaa netti 18 / 18.5 autoon?
Minulla MY18 ja eipä sitä Wi-Fi:ä saa päälle millään konstilla! Ainakaan minulla... Löytyy kyllä samalla tavalla mainitsemastasi valikkopolusta kohta josta sen teoriassa pitäisi saada laitettua päälle.

Itseäni henkilökohtaisesti toi Wi-Fi:n puuttuminen ei haittaa pätkääkään. Käytän itse ajossa vain ja ainostaan Android Autoa. Esimerkiksi navigointiin joko Google Maps tai Waze. Radiota kuuntelen myTuner, RadioPlay. Soitan puhelut,yms,yms...
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1346
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nible »

Onstarin wifi oli hostspot autossa oleville puhelimille/tableteille, joka käytti auton 4G yhteyttä. Datapaketit ei tulleet missään vaiheessa suomeen saataville.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Maalis 2019, 14:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

On siis kaksi wifiin liittyvää asiaa:
1) onstarin wifi, jonka voi jakaa kännykälle (ei käytössä suomessa)
2) puhelimen hotspot, jonka voi jakaa autolle ja auto pääsee puhelimen kautta nettiin ja voi ladata näin kartta / ohjelmistopäivityksiä.

Ohjekirjasta poimittua:

Internet-yhteys:
Ilmateitse saatavien auton ohjelmistopäivitysten lataaminen vaatii Internet-yhteyden, jota voi käyttää auton sisäisen OnStar-yhteyden avulla tai esimerkiksi matkapuhelimen tuottaman, muun salasanalla suojatun Wi- Fi-tukiaseman avulla.
Kytke Infotainment-järjestelmä tukiasemaan valitsemalla aloitusnäytössä Asetukset, Wi-Fi ja sitten Hallitse Wi- Fi-verkkoja. Valitse haluamasi Wi-Fi- verkko ja toimi näyttöön tulevien ohjeiden mukaan.

Eipä omasta autosta löydy koko wifi-valikkoa. Onko kellään tuota valikkoa 18 / 18.5 autossa (intellilink 900)? Eli onkohan vaan vanha softa mulla käytössä?
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Qweqwe kirjoitti: 02 Kesä 2020, 07:44 On siis kaksi wifiin liittyvää asiaa:
1) onstarin wifi, jonka voi jakaa kännykälle (ei käytössä suomessa)
2) puhelimen hotspot, jonka voi jakaa autolle ja auto pääsee puhelimen kautta nettiin ja voi ladata näin kartta / ohjelmistopäivityksiä.

Ohjekirjasta poimittua:
.....

"Kytke Infotainment-järjestelmä tukiasemaan valitsemalla aloitusnäytössä Asetukset, Wi-Fi ja sitten Hallitse Wi- Fi-verkkoja. Valitse haluamasi Wi-Fi- verkko ja toimi näyttöön tulevien ohjeiden mukaan".
.....

Eipä omasta autosta löydy koko wifi-valikkoa. Onko kellään tuota valikkoa 18 / 18.5 autossa (intellilink 900)? Eli onkohan vaan vanha softa mulla käytössä?
Oman kokemuksen (edellinen oli 18.5 ja nyt on 19.5 jossa ei ole enää onstaria eikä ikkunan reunassa lue 'wifi ready' niin ko tais olla aiemmassa...) mukaan ei kyse ole autossa olevan wifin päälle laittamisesta , vaan siitä että jos auto on wifi-verkon ulottuvissa, kuten esim kotipihassa, auton voi kytkeä siihen wifiin. Saatavissa olevat verkot pitäis silloin tulla näkyville mihin voi yrittää kytkeytyä. Sama koskee oman matkapuhelimen langattoman jakamista autolle, jos jako on päällä ja jos ainaki ekalla kerralla puhelin "näkyy muille". Hyöty sitten on nuo esim. karttalataukset ilmasta, taikka naville ajantaiset liikennetiedot. Eikä siis kyse ole auton wifin jakamisesta käyttäjille vaan päinvastoin.

Mutta tää varmaan oli jos selvä juttu, taikka muistan vaan huonosti 18.5 asetukset ?
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Maalis 2019, 14:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

Kumma juttu, mutta en saa vaan millään toimimaan. Ohjelmistopäivityksen asetuksista pääsee wifiin, jota ei saa päälle ja muita wifi asetuksia ei löydy mistään. Vaikka auto on pihassa wlanin verkon lähettyvillä, ei auto löydä verkkoa eikä myöskään kännykän hotspottia. Pitäis kinuta huollosta softapäivitys...

Kuva asetuksista löytyy täältä : Kuva
platikka
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Syys 2010, 15:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja platikka »

Sama täällä! Olisin kiinnostunut myös tuosta WLAN update toiminnosta. Keväällä kun vein 18.5 versiota huoltoon, niin kysyin tuosta wlan ready toiminnosta ja silloin tuli vastaus että wlan ei toimi tuon GM/PSA siirron takia. Jotenkin on vähän kökkö fiilis tämän takia.
Grandland X Innovation Plus 225 PHEV
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Olen aiemmin valittanut ja kysellyt kokemuksia liittyen Multimedia Navi Pro:n ongelmiin erityisesti bluetoothin ollessa käytössä. Auto kävi kaksi kertaa pajallakin tutkittavana, mutta vikoja ei siellä saatu esiin.

Soitin siis menee välillä ns. bootloopiin, jos BT on yhteydessä puhelimeen. Samaten kaikki yhteystiedot eivät siirry autolle, vaan ihan randomilla jonkun yhteystiedon nimi näkyy ruudussa puhelun tullessa ja jonkun ei.

Nyt vein eilen auton uudelleen kolmannen kerran tutkittavaksi, tällä kertaa toiseen toimipisteeseen, ja siellä saivatkin vian esiintymään, tiedot Saksaan ja sieltä heti tuomionkin - koko soitin vaihdetaan uuteen, rautavika. Saksan foorumia kun lukee, tätä samaista vikaa on enemmänkin liikkeellä, eli kannattaa viedä huoltoon, jos soitin temppuilee.

Toinen asia onkin sitten se, että huollon aikaista vuokra-autoa palautettaessa alkoi vuokraamo vaatimaan korvausta ikkunan ylälaidan kiveniskemästä, jota minun ajossa ei siihen tullut. Vuokra-autokin oli Insignia ja siinä tuulilasin yläosan mustassa alueessa oli suuri iskemä, joka oli jo levinnytkin halkeamana n. 5-10cm matkan. Ei siis ollut voinut syntyä samana päivänä (auto ajettu 10km omaan talliin ja sieltä takaisin huollolle). Tästä ehkä vielä siis tiedossa vääntöä 😄
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »



Paras auto viimeisenä :D
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Maalis 2019, 14:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

platikka kirjoitti: 02 Kesä 2020, 23:17 Sama täällä! Olisin kiinnostunut myös tuosta WLAN update toiminnosta. Keväällä kun vein 18.5 versiota huoltoon, niin kysyin tuosta wlan ready toiminnosta ja silloin tuli vastaus että wlan ei toimi tuon GM/PSA siirron takia. Jotenkin on vähän kökkö fiilis tämän takia.
Moro, soitin useampaan länsiautoon ja sain vihdoin vastauksen, että on vanha softa kyseessä jos ei löydy wifi-valikkoa. Ens viikolle on huolto ja lupasivat päivittää softan. Kuulemma voi tulla jotain muitakin uusia oninaisuuksia uuden softan mukana. Laitan raporttia, kun uusi softa on päivitetty.
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

Piude81 kirjoitti: 25 Touko 2019, 20:01
otj kirjoitti: 19 Touko 2019, 20:32 Mulla kuului natinaa jostain edestä ja syy oli ilmeisesti Hudin kehyksessä. Kun sitä pyyhin puhtaaksi, se tuntui natisevan ja sen jälkeen natinat olikin poissa myös ajaessa. Kannattaa kokeilla jos edestä kuuluu natinoita.


Mulla on tämä narina/pärinä ollut monta kuukautta häiritsevänä. On tiivistetty sieltä ja täältä ja myös HUDin kehys on tiivistetty. Kaiken kaikkiaan 6 kertaa on tiivistetty ja ääni lähtee pois kun sormella painaa mittaristoa kevyesti. Nyt viimeisin veto oli että vaihtoivat koko mittariston. No se ei auttanut. Mitähän kettua tässä pitäisi tehdä? Alkaa olla v-käyrä aika korkealla kun päivittäin saat kuunnella sitä eikä se ole mikään hiljainen ääni.
Nyt on alkanut vähän vasemman puoleinen tuuletusritilä, siis ratin vasemmalla puolella narisemaan. Liekö löystynyt, ei ainakaan tiukalta tunnu vaan liikkuu turhan kevyesti. Narinan olen jokseenkin tuohon paikallistanut, kun siihen tarttumalla loppuu. Lukenut täältä erinäisiä kommentteja, missäpäin narinoita. Pitää alkaa tekemään listaa laatuepäkohdista, kun vain muistaisi mitä kaikkia niitä oli, nyt jo tottunut... jos joka tapauksessa on vietävä määräaikaishuoltoon 2 kk kuluttua vaikka ajettu vasta alle 10 000 km, vuosi tulee silloin täyteen. Ei ole kyllä mitään sellaista vikaa ollut, että pitäisi huoltoon aikaa varailla, sen puolesta todella hyvin mennyt. Mitähän siellä huollossa pitäisi pyytää tehtäväksi normaalien toimien lisäksi: ohjelmistopäivitys, narinat pois, vaihteisto jouheammaksi/tasaisemmaksi, ...
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
Vastaa Viestiin