Minkä vuoden malli sulla on ja kuinka paljon oli ajettu?tekarijee kirjoitti: ↑21 Marras 2020, 07:52 Itselläni meni huhtikuussa myös kaasupoljin vaihtoon. Auto ei jättänyt tielle eikä oireillut aiemmin mitenkään, mutta yks kaks kesken ajon tuli vain ilmoitus että "Moottorin tehoa rajoitettu". Soitto Opel Assistanceen ja hinuri tuli paikalle poimimaan auton huoltoon, vaihto meni takuuseen. Huollon mukaan vastaavia oli ollut useita.
Insignia B
Re: Insignia B
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Jep.. Mulla ei tullut kaasupolkimen vaihdolla kuntoon, oireet vaan pahenee. Ei meinaa kylmänä liikkua lainkaan, menee 10s-minuutti että auto herää. Ihme juttu, ettei herjaa mitään eikä jätä vikakoodeja... Uusi aika varattu huoltoon.tekarijee kirjoitti: ↑21 Marras 2020, 07:52Itselläni meni huhtikuussa myös kaasupoljin vaihtoon. Auto ei jättänyt tielle eikä oireillut aiemmin mitenkään, mutta yks kaks kesken ajon tuli vain ilmoitus että "Moottorin tehoa rajoitettu". Soitto Opel Assistanceen ja hinuri tuli paikalle poimimaan auton huoltoon, vaihto meni takuuseen. Huollon mukaan vastaavia oli ollut useita.InkkuH kirjoitti: ↑18 Marras 2020, 22:55Itse itselleni vastaten, kaasupoljin meni vaihtoon. Kuulemma 1 vastaava tapaus tullut kuntoon tuolla, mitään vikakoodia ei ollut jättänyt, eikä tietty huollon pihassa tehny temppujaan. Seuraillaan tuliko kuntoon..InkkuH kirjoitti: ↑15 Marras 2020, 18:12 Aiemmin tossa valittelin, kun välillä tuntunut ettei Ooppelia meinaa saada kylmänä liikkeelle. Ajattelin että se on se moottorin vääntömomentin rajoitin, mikä tekee heti kylmänä sitä. Nyt kesti yli minuutin että sain auton liikkeelle, ajovalot himmeni kun yritti painaa kaasua, ihan kuin meinaisi tukehtua. Hetki ihmettelyä ja taas toimii, ei vikavaloja. On tuossa jotain mätää, pitää viedä pajalle
Parasta tässä on se, ettei goodwill toimi kun ostin auton käytettynä, kertoo Ooppelin organisaatiosta jotain sekin. 2,5 vuotta vanha ja 57tkm ajettu merkkihuollettu katiska. Myyjäliike onneksi tuli vastaan, 7kk ja 15tkm ostosta, mutta sai itsekin kaivaa kuvetta.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
Re: Insignia B
Onko teillä ovien alalaidat pokkauksen alta minkä näköiset? Muutama ajo kitkoilla ja vähän kivilinkoa kiihdyttäessä ja muutama jälki löytyi. OPC sarja ei pysäytä kiviä ja tapaavat silloin tällöin oveen. Minkä näköiset nuo on keväällä?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09
Re: Insignia B
Nyt on takuuseen radio päivitetty. Katsotaan miten puhelinnumerot näkyy nyt radion ruudulla. Ainakin puhelinluettelon päivitti onnistuneesti kokonaan kun radion kautta päivitin. Aikaisemmin lopetti johonkin 30% kohdalle.
Re: Insignia B
Kerro sitten miten meni. Minulla päivitettiin radio myös huollossa ja vaikka siinä on hieman muuta sekoilua ollut päivityksen jälkeen, mielestäni yhteystiedot pelaavat oikein vihdoinkin. Toisaalta, nyt kun ei koronan takia tule työajoa juurikaan, ei tule puhuttua autossa juuri ollenkaan puhelimeen, eli voi olla ettei ole vaan vielä tullut puuttuvaa vastaan.U. Turhapuro kirjoitti: ↑24 Marras 2020, 07:44 Nyt on takuuseen radio päivitetty. Katsotaan miten puhelinnumerot näkyy nyt radion ruudulla. Ainakin puhelinluettelon päivitti onnistuneesti kokonaan kun radion kautta päivitin. Aikaisemmin lopetti johonkin 30% kohdalle.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Ei löydy vikaa, merkkihuolto tutkinut jo kahteen otteeseen, käsittämätön vaiva. Tuntumana on että aina ollut kostea keli, kun temppuilee.. Luulisi jättävän jonkin vikakoodin, kun ei ota kierroksia. Kait se on joko käytävä itse kohta lääkärissä tai vaihdettava merkkiäInkkuH kirjoitti: ↑21 Marras 2020, 12:33Jep.. Mulla ei tullut kaasupolkimen vaihdolla kuntoon, oireet vaan pahenee. Ei meinaa kylmänä liikkua lainkaan, menee 10s-minuutti että auto herää. Ihme juttu, ettei herjaa mitään eikä jätä vikakoodeja... Uusi aika varattu huoltoon.tekarijee kirjoitti: ↑21 Marras 2020, 07:52Itselläni meni huhtikuussa myös kaasupoljin vaihtoon. Auto ei jättänyt tielle eikä oireillut aiemmin mitenkään, mutta yks kaks kesken ajon tuli vain ilmoitus että "Moottorin tehoa rajoitettu". Soitto Opel Assistanceen ja hinuri tuli paikalle poimimaan auton huoltoon, vaihto meni takuuseen. Huollon mukaan vastaavia oli ollut useita.InkkuH kirjoitti: ↑18 Marras 2020, 22:55Itse itselleni vastaten, kaasupoljin meni vaihtoon. Kuulemma 1 vastaava tapaus tullut kuntoon tuolla, mitään vikakoodia ei ollut jättänyt, eikä tietty huollon pihassa tehny temppujaan. Seuraillaan tuliko kuntoon..InkkuH kirjoitti: ↑15 Marras 2020, 18:12 Aiemmin tossa valittelin, kun välillä tuntunut ettei Ooppelia meinaa saada kylmänä liikkeelle. Ajattelin että se on se moottorin vääntömomentin rajoitin, mikä tekee heti kylmänä sitä. Nyt kesti yli minuutin että sain auton liikkeelle, ajovalot himmeni kun yritti painaa kaasua, ihan kuin meinaisi tukehtua. Hetki ihmettelyä ja taas toimii, ei vikavaloja. On tuossa jotain mätää, pitää viedä pajalle
Parasta tässä on se, ettei goodwill toimi kun ostin auton käytettynä, kertoo Ooppelin organisaatiosta jotain sekin. 2,5 vuotta vanha ja 57tkm ajettu merkkihuollettu katiska. Myyjäliike onneksi tuli vastaan, 7kk ja 15tkm ostosta, mutta sai itsekin kaivaa kuvetta.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'
- Viestit: 136
- Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09
Re: Insignia B
Mitähän tästä vielä tulee?
Laitoin Webaston aamulla kakella päälle ja autolle mennessä tuttu pöhinä
Auto tulille ja pakki päälle. Oho, peruutuksen apuviivat puuttuvat.
Kappas, apparin peilissä jäi kuollen kulman merkkivalo alkutestauksen jälkeen päälle ja kun pisti vilkun oikealle, alkoi myös vilkkua.
Keskinäyttö lienee tästä intoutunut, koska aloitti pian vilkkumisen. Hetken päästä myös radio päätti liittyä porukkaan ja aloitti katkomisen. Autostani oli tullut disko.
Tätä ennen navigaattorin näyttö oli ehtinyt jo jäätyä ja näyttöä näpelöitäessä meni sitten kokonaan mustaksi. Navin täti jakoi kuitenkin urhoollisesti ohjeita Lontoon murteella, joskin suomalaisten katujen nimien lausuminen tuotti ilmeisiä vaikeuksia.
Pidän tota Lontoon kieliasetuta päällä, ette tarvitse joka kerta kuitata saitä älytöntä ilmoa puheohjauksen toimimattomuudesta suomenkielellä. Samalla voin myös vaihdella puheohjauksella radiokanavia. Navin täti tosin osaa vastata ainoastaan ettei osaa kuunnella ohjeita Suomessa oltaessa.
Matkalla sataa tihuutti. Automaattipyyhkimistä ei oikein löytynyt tolkkua, ei edes herkkyyden säätöä kiertämällä. Ajastettu tihku olisi parempi. Välillä tykkää hangata lähes kuivaa lasia ja välillä ei sitten juurikaan piittaa lasille kertyvästä vesimäärästä.
Kaistavahti puolestaan ohjailee mukavasti aina kun sattuu toimimaan. Kaistamaalaukset se välistä tunnistaa ja välillä ei, maalausten ja asfaltin laadusta riippumatta.
Matkan edetessä aloin ihmetellä kabiinin kylmyyttä ja lämmppäri olikin täysin hengetön. Lämmönsäätönupeissa lämpötilanäyttämän sijaan vain harmaat möntit. Oneksi sentään perseenlämmitin ja rattilämmitin toimivat, ainakin vielä.
Risteyksessä pomppasi taas kerran sydän, kun hitaasti valumalla tulin alueelle ja päätin ehtiä tuhon rakoon ja painoin kaasua – reiluun sekuntiin ei mitään reaktiota ja oikealta tuleva lähesty jo uhkaavasti apparin ovea kunnes lähdettiin. Varmaan ihmetteli, että mitä vittua tokin tuossa oikein törttöilee. Henkistä nöyryytystä pelästyksen lisäksi.
Määränpäässä sammutin moottorin, jolloin lämmityslaite heräsi ja alkoi puhaltaa lämmintä. Jee, mutku nyt olis pitänyt lähtee jo menee autosta! Paitsi, että jos olisin tullut auton kellon näyttämän mukaisesti. Auton kello kun käy tunnin etuajassa, huolimatta asetusten kellon täsmäys RDS mukaan ja automaattinen aikavyöhyke.
Mikähän paikka tästä kauhujen kaarasta sippaa seuraavaksi, kaasuoljin? Kaikki muu paitsi autolla etenemiseen vaikuttavat jutut alkavat ollakin jo sökönä.
Otin videolle tuon autoretken, kun huoltoukko sellaista pyyteli, epäili kai kertomaani.
Mutta ei taida tuosta tulla kalua ohjelmistopäivityksellä. Toi kuolleen kulman vahdin pulma ehkä voisi poistua, koska vaikuttaisi joltain protokolla murheelta, paitsi että jos sitä ei ole korjattu.
Tuohon ei taida auttaa kuin vaihtaa kaikki rauta puskureiden välistä puskurit ja logot mukaan lukien.
Kilometrejä himpun päälle 4000 km.
Laitoin Webaston aamulla kakella päälle ja autolle mennessä tuttu pöhinä
Auto tulille ja pakki päälle. Oho, peruutuksen apuviivat puuttuvat.
Kappas, apparin peilissä jäi kuollen kulman merkkivalo alkutestauksen jälkeen päälle ja kun pisti vilkun oikealle, alkoi myös vilkkua.
Keskinäyttö lienee tästä intoutunut, koska aloitti pian vilkkumisen. Hetken päästä myös radio päätti liittyä porukkaan ja aloitti katkomisen. Autostani oli tullut disko.
Tätä ennen navigaattorin näyttö oli ehtinyt jo jäätyä ja näyttöä näpelöitäessä meni sitten kokonaan mustaksi. Navin täti jakoi kuitenkin urhoollisesti ohjeita Lontoon murteella, joskin suomalaisten katujen nimien lausuminen tuotti ilmeisiä vaikeuksia.
Pidän tota Lontoon kieliasetuta päällä, ette tarvitse joka kerta kuitata saitä älytöntä ilmoa puheohjauksen toimimattomuudesta suomenkielellä. Samalla voin myös vaihdella puheohjauksella radiokanavia. Navin täti tosin osaa vastata ainoastaan ettei osaa kuunnella ohjeita Suomessa oltaessa.
Matkalla sataa tihuutti. Automaattipyyhkimistä ei oikein löytynyt tolkkua, ei edes herkkyyden säätöä kiertämällä. Ajastettu tihku olisi parempi. Välillä tykkää hangata lähes kuivaa lasia ja välillä ei sitten juurikaan piittaa lasille kertyvästä vesimäärästä.
Kaistavahti puolestaan ohjailee mukavasti aina kun sattuu toimimaan. Kaistamaalaukset se välistä tunnistaa ja välillä ei, maalausten ja asfaltin laadusta riippumatta.
Matkan edetessä aloin ihmetellä kabiinin kylmyyttä ja lämmppäri olikin täysin hengetön. Lämmönsäätönupeissa lämpötilanäyttämän sijaan vain harmaat möntit. Oneksi sentään perseenlämmitin ja rattilämmitin toimivat, ainakin vielä.
Risteyksessä pomppasi taas kerran sydän, kun hitaasti valumalla tulin alueelle ja päätin ehtiä tuhon rakoon ja painoin kaasua – reiluun sekuntiin ei mitään reaktiota ja oikealta tuleva lähesty jo uhkaavasti apparin ovea kunnes lähdettiin. Varmaan ihmetteli, että mitä vittua tokin tuossa oikein törttöilee. Henkistä nöyryytystä pelästyksen lisäksi.
Määränpäässä sammutin moottorin, jolloin lämmityslaite heräsi ja alkoi puhaltaa lämmintä. Jee, mutku nyt olis pitänyt lähtee jo menee autosta! Paitsi, että jos olisin tullut auton kellon näyttämän mukaisesti. Auton kello kun käy tunnin etuajassa, huolimatta asetusten kellon täsmäys RDS mukaan ja automaattinen aikavyöhyke.
Mikähän paikka tästä kauhujen kaarasta sippaa seuraavaksi, kaasuoljin? Kaikki muu paitsi autolla etenemiseen vaikuttavat jutut alkavat ollakin jo sökönä.
Otin videolle tuon autoretken, kun huoltoukko sellaista pyyteli, epäili kai kertomaani.
Mutta ei taida tuosta tulla kalua ohjelmistopäivityksellä. Toi kuolleen kulman vahdin pulma ehkä voisi poistua, koska vaikuttaisi joltain protokolla murheelta, paitsi että jos sitä ei ole korjattu.
Tuohon ei taida auttaa kuin vaihtaa kaikki rauta puskureiden välistä puskurit ja logot mukaan lukien.
Kilometrejä himpun päälle 4000 km.
Vittu näitä vehkeitä!
Re: Insignia B
Kuulostaa siltä, että sulla oli jo tämä tilanne :Garnd_Old_One kirjoitti: ↑28 Marras 2020, 13:56 Mitähän tästä vielä tulee?
Laitoin Webaston aamulla kakella päälle ja autolle mennessä tuttu pöhinä
Auto tulille ja pakki päälle. Oho, peruutuksen apuviivat puuttuvat.
Kappas, apparin peilissä jäi kuollen kulman merkkivalo alkutestauksen jälkeen päälle ja kun pisti vilkun oikealle, alkoi myös vilkkua.
Keskinäyttö lienee tästä intoutunut, koska aloitti pian vilkkumisen. Hetken päästä myös radio päätti liittyä porukkaan ja aloitti katkomisen. Autostani oli tullut disko.
Tätä ennen navigaattorin näyttö oli ehtinyt jo jäätyä ja näyttöä näpelöitäessä meni sitten kokonaan mustaksi. Navin täti jakoi kuitenkin urhoollisesti ohjeita Lontoon murteella, joskin suomalaisten katujen nimien lausuminen tuotti ilmeisiä vaikeuksia.
Pidän tota Lontoon kieliasetuta päällä, ette tarvitse joka kerta kuitata saitä älytöntä ilmoa puheohjauksen toimimattomuudesta suomenkielellä. Samalla voin myös vaihdella puheohjauksella radiokanavia. Navin täti tosin osaa vastata ainoastaan ettei osaa kuunnella ohjeita Suomessa oltaessa.
Matkalla sataa tihuutti. Automaattipyyhkimistä ei oikein löytynyt tolkkua, ei edes herkkyyden säätöä kiertämällä. Ajastettu tihku olisi parempi. Välillä tykkää hangata lähes kuivaa lasia ja välillä ei sitten juurikaan piittaa lasille kertyvästä vesimäärästä.
Kaistavahti puolestaan ohjailee mukavasti aina kun sattuu toimimaan. Kaistamaalaukset se välistä tunnistaa ja välillä ei, maalausten ja asfaltin laadusta riippumatta.
Matkan edetessä aloin ihmetellä kabiinin kylmyyttä ja lämmppäri olikin täysin hengetön. Lämmönsäätönupeissa lämpötilanäyttämän sijaan vain harmaat möntit. Oneksi sentään perseenlämmitin ja rattilämmitin toimivat, ainakin vielä.
Risteyksessä pomppasi taas kerran sydän, kun hitaasti valumalla tulin alueelle ja päätin ehtiä tuhon rakoon ja painoin kaasua – reiluun sekuntiin ei mitään reaktiota ja oikealta tuleva lähesty jo uhkaavasti apparin ovea kunnes lähdettiin. Varmaan ihmetteli, että mitä vittua tokin tuossa oikein törttöilee. Henkistä nöyryytystä pelästyksen lisäksi.
Määränpäässä sammutin moottorin, jolloin lämmityslaite heräsi ja alkoi puhaltaa lämmintä. Jee, mutku nyt olis pitänyt lähtee jo menee autosta! Paitsi, että jos olisin tullut auton kellon näyttämän mukaisesti. Auton kello kun käy tunnin etuajassa, huolimatta asetusten kellon täsmäys RDS mukaan ja automaattinen aikavyöhyke.
Mikähän paikka tästä kauhujen kaarasta sippaa seuraavaksi, kaasuoljin? Kaikki muu paitsi autolla etenemiseen vaikuttavat jutut alkavat ollakin jo sökönä.
Otin videolle tuon autoretken, kun huoltoukko sellaista pyyteli, epäili kai kertomaani.
Mutta ei taida tuosta tulla kalua ohjelmistopäivityksellä. Toi kuolleen kulman vahdin pulma ehkä voisi poistua, koska vaikuttaisi joltain protokolla murheelta, paitsi että jos sitä ei ole korjattu.
Tuohon ei taida auttaa kuin vaihtaa kaikki rauta puskureiden välistä puskurit ja logot mukaan lukien.
Kilometrejä himpun päälle 4000 km.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09
Re: Insignia B
Nyt näyttäisi puhelinnumerot tulevan radion näytölle nimen kanssa kuten pitääkin.
Errror kirjoitti: ↑24 Marras 2020, 09:11Kerro sitten miten meni. Minulla päivitettiin radio myös huollossa ja vaikka siinä on hieman muuta sekoilua ollut päivityksen jälkeen, mielestäni yhteystiedot pelaavat oikein vihdoinkin. Toisaalta, nyt kun ei koronan takia tule työajoa juurikaan, ei tule puhuttua autossa juuri ollenkaan puhelimeen, eli voi olla ettei ole vaan vielä tullut puuttuvaa vastaan.U. Turhapuro kirjoitti: ↑24 Marras 2020, 07:44 Nyt on takuuseen radio päivitetty. Katsotaan miten puhelinnumerot näkyy nyt radion ruudulla. Ainakin puhelinluettelon päivitti onnistuneesti kokonaan kun radion kautta päivitin. Aikaisemmin lopetti johonkin 30% kohdalle.
Re: Insignia B
Hyvä homma. Itsellä myös tuntuisi toimivan, mutta tietysti edelleen aika vähän kokemuksia päivityksen jäljiltä.U. Turhapuro kirjoitti: ↑28 Marras 2020, 16:12 Nyt näyttäisi puhelinnumerot tulevan radion näytölle nimen kanssa kuten pitääkin.
Errror kirjoitti: ↑24 Marras 2020, 09:11Kerro sitten miten meni. Minulla päivitettiin radio myös huollossa ja vaikka siinä on hieman muuta sekoilua ollut päivityksen jälkeen, mielestäni yhteystiedot pelaavat oikein vihdoinkin. Toisaalta, nyt kun ei koronan takia tule työajoa juurikaan, ei tule puhuttua autossa juuri ollenkaan puhelimeen, eli voi olla ettei ole vaan vielä tullut puuttuvaa vastaan.U. Turhapuro kirjoitti: ↑24 Marras 2020, 07:44 Nyt on takuuseen radio päivitetty. Katsotaan miten puhelinnumerot näkyy nyt radion ruudulla. Ainakin puhelinluettelon päivitti onnistuneesti kokonaan kun radion kautta päivitin. Aikaisemmin lopetti johonkin 30% kohdalle.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Todellisuus on joskus näköjään tarujakin ihmeellisempää Tietämättä mitään autosähköistä, niin vaikuttaisi siltä että jossain pahassa paikkaa on joku liitinkatkos tai jopa huonosti käyttäytyvä orjalaite ja tiedonsiirtoverkon toiminta siksi sotkussa. Toki voihan itse tietokoneessakin olla joku kylmäjuotos tms. tyyppinen ajoittain aktualisoituva vika. Jos noista ei jää mitään jälkiä virhelogiin niin melkein mahdotontahan tuota on korjata, lähtisinkin sinuna autoliikkeen kanssa tiukkana puhumaan auton vaihtamista toiseen. Autohan ei nyt vastaa ollenkaan sitä mitä uuden auton kohdalla saa odottaa. Kuluttajansuojalakikin on tässä puolellasi.Garnd_Old_One kirjoitti: ↑28 Marras 2020, 13:56 Mitähän tästä vielä tulee?
Laitoin Webaston aamulla kakella päälle ja autolle mennessä tuttu pöhinä
Auto tulille ja pakki päälle. Oho, peruutuksen apuviivat puuttuvat.
Kappas, apparin peilissä jäi kuollen kulman merkkivalo alkutestauksen jälkeen päälle ja kun pisti vilkun oikealle, alkoi myös vilkkua.
Keskinäyttö lienee tästä intoutunut, koska aloitti pian vilkkumisen. Hetken päästä myös radio päätti liittyä porukkaan ja aloitti katkomisen. Autostani oli tullut disko.
Tätä ennen navigaattorin näyttö oli ehtinyt jo jäätyä ja näyttöä näpelöitäessä meni sitten kokonaan mustaksi. Navin täti jakoi kuitenkin urhoollisesti ohjeita Lontoon murteella, joskin suomalaisten katujen nimien lausuminen tuotti ilmeisiä vaikeuksia.
Pidän tota Lontoon kieliasetuta päällä, ette tarvitse joka kerta kuitata saitä älytöntä ilmoa puheohjauksen toimimattomuudesta suomenkielellä. Samalla voin myös vaihdella puheohjauksella radiokanavia. Navin täti tosin osaa vastata ainoastaan ettei osaa kuunnella ohjeita Suomessa oltaessa.
Matkalla sataa tihuutti. Automaattipyyhkimistä ei oikein löytynyt tolkkua, ei edes herkkyyden säätöä kiertämällä. Ajastettu tihku olisi parempi. Välillä tykkää hangata lähes kuivaa lasia ja välillä ei sitten juurikaan piittaa lasille kertyvästä vesimäärästä.
Kaistavahti puolestaan ohjailee mukavasti aina kun sattuu toimimaan. Kaistamaalaukset se välistä tunnistaa ja välillä ei, maalausten ja asfaltin laadusta riippumatta.
Matkan edetessä aloin ihmetellä kabiinin kylmyyttä ja lämmppäri olikin täysin hengetön. Lämmönsäätönupeissa lämpötilanäyttämän sijaan vain harmaat möntit. Oneksi sentään perseenlämmitin ja rattilämmitin toimivat, ainakin vielä.
Risteyksessä pomppasi taas kerran sydän, kun hitaasti valumalla tulin alueelle ja päätin ehtiä tuhon rakoon ja painoin kaasua – reiluun sekuntiin ei mitään reaktiota ja oikealta tuleva lähesty jo uhkaavasti apparin ovea kunnes lähdettiin. Varmaan ihmetteli, että mitä vittua tokin tuossa oikein törttöilee. Henkistä nöyryytystä pelästyksen lisäksi.
Määränpäässä sammutin moottorin, jolloin lämmityslaite heräsi ja alkoi puhaltaa lämmintä. Jee, mutku nyt olis pitänyt lähtee jo menee autosta! Paitsi, että jos olisin tullut auton kellon näyttämän mukaisesti. Auton kello kun käy tunnin etuajassa, huolimatta asetusten kellon täsmäys RDS mukaan ja automaattinen aikavyöhyke.
Mikähän paikka tästä kauhujen kaarasta sippaa seuraavaksi, kaasuoljin? Kaikki muu paitsi autolla etenemiseen vaikuttavat jutut alkavat ollakin jo sökönä.
Otin videolle tuon autoretken, kun huoltoukko sellaista pyyteli, epäili kai kertomaani.
Mutta ei taida tuosta tulla kalua ohjelmistopäivityksellä. Toi kuolleen kulman vahdin pulma ehkä voisi poistua, koska vaikuttaisi joltain protokolla murheelta, paitsi että jos sitä ei ole korjattu.
Tuohon ei taida auttaa kuin vaihtaa kaikki rauta puskureiden välistä puskurit ja logot mukaan lukien.
Kilometrejä himpun päälle 4000 km.
Itsellä nyt takana 60tkm ja Inkku 1.5 -2018 jatkaa ongelmatonta menoaan. Vähän on häirinnyt liikennemerkkitunnistimeen tuleva plus merkki, mutta en ole jaksanut selvittää manuaalista mitä se yrittää sillä minulle kertoa. Laiska paskiainen kun olen
Re: Insignia B
Just selvitin tuon plusmerkin tarkoituksen "Jos käytet‐ tävissä on lisäkilvellä oleva nopeusrajoitus, tällä alueella näkyy symboli +."Antagonisti kirjoitti: ↑29 Marras 2020, 16:55Todellisuus on joskus näköjään tarujakin ihmeellisempää Tietämättä mitään autosähköistä, niin vaikuttaisi siltä että jossain pahassa paikkaa on joku liitinkatkos tai jopa huonosti käyttäytyvä orjalaite ja tiedonsiirtoverkon toiminta siksi sotkussa. Toki voihan itse tietokoneessakin olla joku kylmäjuotos tms. tyyppinen ajoittain aktualisoituva vika. Jos noista ei jää mitään jälkiä virhelogiin niin melkein mahdotontahan tuota on korjata, lähtisinkin sinuna autoliikkeen kanssa tiukkana puhumaan auton vaihtamista toiseen. Autohan ei nyt vastaa ollenkaan sitä mitä uuden auton kohdalla saa odottaa. Kuluttajansuojalakikin on tässä puolellasi.Garnd_Old_One kirjoitti: ↑28 Marras 2020, 13:56 Mitähän tästä vielä tulee?
Laitoin Webaston aamulla kakella päälle ja autolle mennessä tuttu pöhinä
Auto tulille ja pakki päälle. Oho, peruutuksen apuviivat puuttuvat.
Kappas, apparin peilissä jäi kuollen kulman merkkivalo alkutestauksen jälkeen päälle ja kun pisti vilkun oikealle, alkoi myös vilkkua.
Keskinäyttö lienee tästä intoutunut, koska aloitti pian vilkkumisen. Hetken päästä myös radio päätti liittyä porukkaan ja aloitti katkomisen. Autostani oli tullut disko.
Tätä ennen navigaattorin näyttö oli ehtinyt jo jäätyä ja näyttöä näpelöitäessä meni sitten kokonaan mustaksi. Navin täti jakoi kuitenkin urhoollisesti ohjeita Lontoon murteella, joskin suomalaisten katujen nimien lausuminen tuotti ilmeisiä vaikeuksia.
Pidän tota Lontoon kieliasetuta päällä, ette tarvitse joka kerta kuitata saitä älytöntä ilmoa puheohjauksen toimimattomuudesta suomenkielellä. Samalla voin myös vaihdella puheohjauksella radiokanavia. Navin täti tosin osaa vastata ainoastaan ettei osaa kuunnella ohjeita Suomessa oltaessa.
Matkalla sataa tihuutti. Automaattipyyhkimistä ei oikein löytynyt tolkkua, ei edes herkkyyden säätöä kiertämällä. Ajastettu tihku olisi parempi. Välillä tykkää hangata lähes kuivaa lasia ja välillä ei sitten juurikaan piittaa lasille kertyvästä vesimäärästä.
Kaistavahti puolestaan ohjailee mukavasti aina kun sattuu toimimaan. Kaistamaalaukset se välistä tunnistaa ja välillä ei, maalausten ja asfaltin laadusta riippumatta.
Matkan edetessä aloin ihmetellä kabiinin kylmyyttä ja lämmppäri olikin täysin hengetön. Lämmönsäätönupeissa lämpötilanäyttämän sijaan vain harmaat möntit. Oneksi sentään perseenlämmitin ja rattilämmitin toimivat, ainakin vielä.
Risteyksessä pomppasi taas kerran sydän, kun hitaasti valumalla tulin alueelle ja päätin ehtiä tuhon rakoon ja painoin kaasua – reiluun sekuntiin ei mitään reaktiota ja oikealta tuleva lähesty jo uhkaavasti apparin ovea kunnes lähdettiin. Varmaan ihmetteli, että mitä vittua tokin tuossa oikein törttöilee. Henkistä nöyryytystä pelästyksen lisäksi.
Määränpäässä sammutin moottorin, jolloin lämmityslaite heräsi ja alkoi puhaltaa lämmintä. Jee, mutku nyt olis pitänyt lähtee jo menee autosta! Paitsi, että jos olisin tullut auton kellon näyttämän mukaisesti. Auton kello kun käy tunnin etuajassa, huolimatta asetusten kellon täsmäys RDS mukaan ja automaattinen aikavyöhyke.
Mikähän paikka tästä kauhujen kaarasta sippaa seuraavaksi, kaasuoljin? Kaikki muu paitsi autolla etenemiseen vaikuttavat jutut alkavat ollakin jo sökönä.
Otin videolle tuon autoretken, kun huoltoukko sellaista pyyteli, epäili kai kertomaani.
Mutta ei taida tuosta tulla kalua ohjelmistopäivityksellä. Toi kuolleen kulman vahdin pulma ehkä voisi poistua, koska vaikuttaisi joltain protokolla murheelta, paitsi että jos sitä ei ole korjattu.
Tuohon ei taida auttaa kuin vaihtaa kaikki rauta puskureiden välistä puskurit ja logot mukaan lukien.
Kilometrejä himpun päälle 4000 km.
Itsellä nyt takana 60tkm ja Inkku 1.5 -2018 jatkaa ongelmatonta menoaan. Vähän on häirinnyt liikennemerkkitunnistimeen tuleva plus merkki, mutta en ole jaksanut selvittää manuaalista mitä se yrittää sillä minulle kertoa. Laiska paskiainen kun olen
Eli silloin siellä liikennemerkkimuistissa on joku lisäkilpikin ja nämä ilmeisesti näkee jostain liikennemerkkinäytöstä (siitä en sitten tiedä että missä on )
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'
- Viestit: 136
- Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09
Re: Insignia B
Unohtu tuosta vielä yksi nyanssi, puhelin. Retken lopuksi kun otin puhelun, niin laite jämähti Calling tilaan eikä hälyttänyt. Painoin sitten punaisesta puhelun peruuttamiseksi, jolloin koko härpäke jäätyi siihen.Garnd_Old_One kirjoitti: ↑28 Marras 2020, 13:56 Mitähän tästä vielä tulee?
Laitoin Webaston aamulla kakella päälle ja autolle mennessä tuttu pöhinä
Auto tulille ja pakki päälle. Oho, peruutuksen apuviivat puuttuvat.
Kappas, apparin peilissä jäi kuollen kulman merkkivalo alkutestauksen jälkeen päälle ja kun pisti vilkun oikealle, alkoi myös vilkkua.
Keskinäyttö lienee tästä intoutunut, koska aloitti pian vilkkumisen. Hetken päästä myös radio päätti liittyä porukkaan ja aloitti katkomisen. Autostani oli tullut disko.
Tätä ennen navigaattorin näyttö oli ehtinyt jo jäätyä ja näyttöä näpelöitäessä meni sitten kokonaan mustaksi. Navin täti jakoi kuitenkin urhoollisesti ohjeita Lontoon murteella, joskin suomalaisten katujen nimien lausuminen tuotti ilmeisiä vaikeuksia.
Pidän tota Lontoon kieliasetuta päällä, ette tarvitse joka kerta kuitata saitä älytöntä ilmoa puheohjauksen toimimattomuudesta suomenkielellä. Samalla voin myös vaihdella puheohjauksella radiokanavia. Navin täti tosin osaa vastata ainoastaan ettei osaa kuunnella ohjeita Suomessa oltaessa.
Matkalla sataa tihuutti. Automaattipyyhkimistä ei oikein löytynyt tolkkua, ei edes herkkyyden säätöä kiertämällä. Ajastettu tihku olisi parempi. Välillä tykkää hangata lähes kuivaa lasia ja välillä ei sitten juurikaan piittaa lasille kertyvästä vesimäärästä.
Kaistavahti puolestaan ohjailee mukavasti aina kun sattuu toimimaan. Kaistamaalaukset se välistä tunnistaa ja välillä ei, maalausten ja asfaltin laadusta riippumatta.
Matkan edetessä aloin ihmetellä kabiinin kylmyyttä ja lämmppäri olikin täysin hengetön. Lämmönsäätönupeissa lämpötilanäyttämän sijaan vain harmaat möntit. Oneksi sentään perseenlämmitin ja rattilämmitin toimivat, ainakin vielä.
Risteyksessä pomppasi taas kerran sydän, kun hitaasti valumalla tulin alueelle ja päätin ehtiä tuhon rakoon ja painoin kaasua – reiluun sekuntiin ei mitään reaktiota ja oikealta tuleva lähesty jo uhkaavasti apparin ovea kunnes lähdettiin. Varmaan ihmetteli, että mitä vittua tokin tuossa oikein törttöilee. Henkistä nöyryytystä pelästyksen lisäksi.
Määränpäässä sammutin moottorin, jolloin lämmityslaite heräsi ja alkoi puhaltaa lämmintä. Jee, mutku nyt olis pitänyt lähtee jo menee autosta! Paitsi, että jos olisin tullut auton kellon näyttämän mukaisesti. Auton kello kun käy tunnin etuajassa, huolimatta asetusten kellon täsmäys RDS mukaan ja automaattinen aikavyöhyke.
Mikähän paikka tästä kauhujen kaarasta sippaa seuraavaksi, kaasuoljin? Kaikki muu paitsi autolla etenemiseen vaikuttavat jutut alkavat ollakin jo sökönä.
Otin videolle tuon autoretken, kun huoltoukko sellaista pyyteli, epäili kai kertomaani.
Mutta ei taida tuosta tulla kalua ohjelmistopäivityksellä. Toi kuolleen kulman vahdin pulma ehkä voisi poistua, koska vaikuttaisi joltain protokolla murheelta, paitsi että jos sitä ei ole korjattu.
Tuohon ei taida auttaa kuin vaihtaa kaikki rauta puskureiden välistä puskurit ja logot mukaan lukien.
Kilometrejä himpun päälle 4000 km.
Näkymä ei lähde, vaikka kuinka raapisi. [itkupotkuraivohymiö tähän]
Vittu näitä vehkeitä!
Re: Insignia B
Garnd_Old_One kirjoitti: ↑29 Marras 2020, 19:28
Unohtu tuosta vielä yksi nyanssi, puhelin. Retken lopuksi kun otin puhelun, niin laite jämähti Calling tilaan eikä hälyttänyt. Painoin sitten punaisesta puhelun peruuttamiseksi, jolloin koko härpäke jäätyi siihen.
Näkymä ei lähde, vaikka kuinka raapisi. [itkupotkuraivohymiö tähän]
Pitäisi varmaan saada tuo auto huoltoon ja autosähkömiehen tutkittavaksi. Ongelma auton tietokoneyksiköissä tai väyläongelma sopivassa paikassa voi aiheuttaa kaikenlaista ihmeellistä kuten tuolla edellä jo todettiin.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09
Re: Insignia B
Ei jaksa heti huoltoon viedä, niin kysytään täältä. Oma auto 1,6D ja käynnistäessä päästää hetken pienen räminän, joka loppuu alle sekunnissa. Onko muilla kokemuksia?