Hälytintä Astraan...

Keskustelua Opeleista
GAstra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GAstra »

Onko olemassa hyvää hälyä joka toimisi Opel Astran (-01) omalla kaukosäätimellä. Hälyssä pitäisi olla kallistuksen tunnistin (rengas voroja varten) ja sisätilan tutka (jonka voi kytkeä pois päältä, koirien takia)

Ja tietenkin pitäisi olla edullinen ja asentaja pitäisi olla mielellään Oulun suunnalla.
--
GAstra
ecotech
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 18 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja ecotech »

hyvästä en tiedä,mutta defa toimii omalla kaukosäädöllä,käänny opel liikkeen puoleen,jos siellä vaikka olis joku innokas asentaja,joka tekis sen iltahommana,menisköhän 3-4 tuntia??
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Itselläni on on cobran hälitin kaikilla vermeillä. Häly toimii ihan normaalisti omalla avaimellla, eli kun painaa kerran nappia ovet menee lukkoon ja kun toisen kerran niin ovat menee takalukkoon ja hälytin aktivoituu. Tosin cobra vaatii valtuutetun asentajan ja on hieman kallis. Jos haluaa suht koht halpaa ja hyvää niin kannattaa asentaa sikura. Se on melko helppo asentaa itsekkin. Olen niitä muutaman asentanut kavereiden autoon. Yleensä niissä on aika selkeät ohjeet. Suurin ongelma noissa hälyissä on niiden johtojen löytäminen ja asentaminen näkymättömiin
michardo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja michardo »

Asiasta kolmanteen...saako itse asennetusta hälyttimestä normaalisti vähennystä vakuutusmaksuista? Itse siirsin hälärit vain entisestä(Kadett) uuteen autoon(Vectra).
jallari
OCF Member 2015
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jallari »

On 2002-04-16 20:15, michardo wrote:
Asiasta kolmanteen...saako itse asennetusta hälyttimestä normaalisti vähennystä vakuutusmaksuista? Itse siirsin hälärit vain entisestä(Kadett) uuteen autoon(Vectra).
Jep, pari vuotta sitten asensin vanhaan veccuun itse Enforcerin ja sen päälle marssin Sampoon.

Täti: "Onko ostokuittia?"
Minä: "Ei."
Täti: "Onko asennustodistusta?"
Minä: "Ei."
Täti: "Selvä, minä laitan tänne 10 prosentin alennuksen..."

Että semmottis..:grin: Kaikki yhtiöthän ei anna alennuksia, Sampo kylläkin, mut esim. Fennialla ei vaan tartte maksaa omavastuuta varkaustapauksessa, vakuutusmaksuihin ei vaikutusta.
Joku muun yhtiön asiakas varmaan osaa kertoilla muista.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Yhdyn Markus J. :n kommenttiin Cobrasta.
Todella hyvä häly kaikin puolin. Sisätilan mikroaaltotutkan saa pois päältä napilla ja hälyyn saa iskutunnistimen ja kallistustunnistimen ym.

Hälyttimeen tulee 2 vuoden takuu, joka on voimassa koko Euroopassa eli jos vaikka lähtee autolla ulkomaille niin osto-/asennustodistus mukaan ja mahdollisen vian tullessa takuu kattaa korjauksen.
mr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja mr »

Älkää ainakaan Defan hälyjä laittako. Mulla on kahdessa autossa ja useamman kerran olen ollut lähellä aiheuttaa rakkaille autoilleni suurta vahinkoa kun sekoilevat pillit ovat saaneet muuten niin rauhallisen miehen sekaisen raivon valtaan.....
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Tuo alennus juttu on vähän vaihtelee vakuutusyhtiöttäin. Sammosta saa -10% alennuksen, jostain musta saa esim omavastuusta alennusta. Eli kannaattaa aina kertoa vakuutusyhtiölle VAT hyväksytys hälyttimestä. Osa asentamoista ilmoittaa suoraan vakuutusyhtiölle hankkinnasta. Esim itselläni ikun on cobra, niin asentamo oli jo ilmoittanut sampoon, että kyseiseen autoon on asennettu cobran hälytin. Suurinosa vakuutusyhtiöistä kyllä vaatii esim cobran kohdalla virallisen paperin siitä että se on asentanut valtuutettu/virallinen liike
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Jepjep. Näin se homma etenee.
GAstra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GAstra »

Jokohan kohta joku uskaltaisi sanoa paljonko tuollaisen Cobran tai jonkun muun hyväksi havaitun hälyn hinta on (asennuksineen)
--
GAstra
jallari
OCF Member 2015
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jallari »

Tuolta saattais löytyä apua...

http://www.alfaline.fi/tuotteet/cobra/cobra.html

Minä asennutin Äffään Bridgen, kun autossa ei ole omaa kaukosäädintä. En ottanut mitään lisävärkkejä, tuo malli on varustettu lasinrikkotunnistimella, mikrotutkalla ja kahdella kauko-ohjaimella. Maksoi asennettuna n. 3300mk. (HUOM! Hinta sisältää Opel- liikelisän :wink:)

_________________
Pieni ja punainen!

<font size=-1>[ This Message was edited by: jallari on 2002-04-17 07:55 ]</font>
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tapiolasta saa ton 10% turvallisuusalen jo ABSeistakin.
Ja vaikka Sampo myöntäisi kuinka paljon alennuksia, se ei tarkoita että se vahinkotilanteissa maksaisi mitään.
nim. yksi Sampon entisistä asiakkaista
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-17 07:43, GAstra wrote:
Jokohan kohta joku uskaltaisi sanoa paljonko tuollaisen Cobran tai jonkun muun hyväksi havaitun hälyn hinta on (asennuksineen)
Hinta riippuu cobralla aika paljon siitä millaisen paketin ostaa, muistaakseni maksoin omasta noin 3000 mk ja asennus jossain 500-800 mk paikkeilla.
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Asennettuna Cobra kahdella ohjaimella, mikroaaltotutkalla ja iskutunnistimella maksoi vähän yli 3000mk...
alkuperäiseen kauko-ohjaimeen koodattaessa ei luultavasti maksa sitäkään.
Asennutin Cobra-asiantuntijaliikkeessa.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-17 12:13, Opelix wrote:
Asennettuna Cobra kahdella ohjaimella, mikroaaltotutkalla ja iskutunnistimella maksoi vähän yli 3000mk...
alkuperäiseen kauko-ohjaimeen koodattaessa ei luultavasti maksa sitäkään.
Asennutin Cobra-asiantuntijaliikkeessa.
Kannattaa käyvä katsomassa http://www.alfaline.fi/tuotteet/cobra/cobra.html siellä on kaikki cobran mallit ja niiden lisälaitteet. Eli uusiin autoihin voi laittaa tuon 144 RF BB tai cobra clip. Hinta taitaa olla aika lähellä tuota 3000 mk asennuksella
Vastaa Viestiin