Hälytintä Astraan...
Jos rahaa vielä riittä kannattaa pakettiin ehdottomasti ostaa myös cobran stabiloituva tasapainoanturi. Kyseinen anturi on hyvä suoja vannevarkaita vastaan. Laukeaa jos auton kulma muutos on suurempi kuin 1.8 astetta/min. Anturi ei toki suojaa jos autoa nostetaan samanaikaisesti jokapulelta.
Ja jos oikein lippulaivan haluaa rakentaa niin pakettiin vielä alfatech:in gsm-modeemi. Moodeemi on oiva väline siirtämään hälytyksen vaikka omaan puhelimeen. Modeemissa on kolme toisistaan riippumatonta siisäänmenoa jonka avulla on mahdollisuus rakentaa häly joka ilmoittaa ensin puhelimeen ja sitten vasta pilli rupeaa soimaan. Eli jos haluat napata voron kiinni paikanpäältä käy se helpoiten modeemin avulla.
Mikäli rahat ei riitä n.600EUR hankintahintaa voi modeemin rakentaa kätevästi myös itse vanhasta kännykästä. Tarvitset vain releen ja hieman elektroniikan tuntemusta. Muistaakseni netissä oli jossain saitti missä oli ohjeet kyseiseen suoritukseen.
Ja jos oikein lippulaivan haluaa rakentaa niin pakettiin vielä alfatech:in gsm-modeemi. Moodeemi on oiva väline siirtämään hälytyksen vaikka omaan puhelimeen. Modeemissa on kolme toisistaan riippumatonta siisäänmenoa jonka avulla on mahdollisuus rakentaa häly joka ilmoittaa ensin puhelimeen ja sitten vasta pilli rupeaa soimaan. Eli jos haluat napata voron kiinni paikanpäältä käy se helpoiten modeemin avulla.
Mikäli rahat ei riitä n.600EUR hankintahintaa voi modeemin rakentaa kätevästi myös itse vanhasta kännykästä. Tarvitset vain releen ja hieman elektroniikan tuntemusta. Muistaakseni netissä oli jossain saitti missä oli ohjeet kyseiseen suoritukseen.
Tähän on myös ammattivarkailla olemassa keinot. Nimittäin olen kuullut sellaisen jutun missä auton omistajalla on ollut kaikki nostotutkat yms. sälät varashälyyn ja käynyt ostamassa kalliit vanteet autoon. Ei mennyt kuin muutama viikko niin aamulla kun omistaja lähtee töihin niin huomaa auton olevan pukkien päälle.On 2002-04-17 18:25, olli wrote:
Jos rahaa vielä riittä kannattaa pakettiin ehdottomasti ostaa myös cobran stabiloituva tasapainoanturi. Kyseinen anturi on hyvä suoja vannevarkaita vastaan. Laukeaa jos auton kulma muutos on suurempi kuin 1.8 astetta/min. Anturi ei toki suojaa jos autoa nostetaan samanaikaisesti jokapulelta.
Selitys tapahtuneelle; auton alle oli asetettu pukit ja kun maa oli hiekkaa niin renkaiden alta oli kaivettu pois hiekkaa. Jäljet oli viellä peitetty kauniisti, joten oli vaikea huomata miten renkaat olivat lähteneet varkaiden mukaan. Ja kun tuohon ei edes nostotutka voi auttaa.
Paras suoja ammattivarkaita vastaan olisi poistaa kaikki varashälyttimen tarrat ja merkit. On huomattavasti vaikeampaa päätellä miten autoon pääsee "sisään" tai onko edes hälytintä autossa, toisaalta esim cobran tarrat pelottelevat pois kaikki "amatööri varkaat. Kyllä kaikilla on aina hyvät ja huonot puolet
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Cobran iskutunnistin reagoi pieneenkin kolahdukseen tai tärähdykseen (portaaton todella hyvä säätö), joten aika seppä saa olla jos autoa saa nostettua ja tiukassa momentissa olevat vanteet ruuvattua irti ilman hälytystä.On 2002-04-17 18:25, olli wrote:
Jos rahaa vielä riittä kannattaa pakettiin ehdottomasti ostaa myös cobran stabiloituva tasapainoanturi. Kyseinen anturi on hyvä suoja vannevarkaita vastaan. Laukeaa jos auton kulma muutos on suurempi kuin 1.8 astetta/min. Anturi ei toki suojaa jos autoa nostetaan samanaikaisesti jokapulelta.
Ja jos oikein lippulaivan haluaa rakentaa niin pakettiin vielä alfatech:in gsm-modeemi. Moodeemi on oiva väline siirtämään hälytyksen vaikka omaan puhelimeen. Modeemissa on kolme toisistaan riippumatonta siisäänmenoa jonka avulla on mahdollisuus rakentaa häly joka ilmoittaa ensin puhelimeen ja sitten vasta pilli rupeaa soimaan. Eli jos haluat napata voron kiinni paikanpäältä käy se helpoiten modeemin avulla.
Mikäli rahat ei riitä n.600EUR hankintahintaa voi modeemin rakentaa kätevästi myös itse vanhasta kännykästä. Tarvitset vain releen ja hieman elektroniikan tuntemusta. Muistaakseni netissä oli jossain saitti missä oli ohjeet kyseiseen suoritukseen.
Ja lukkomutterit hidastaa/estää myös tuota mahdollisuutta...
Ammattivarkaat ovat aina alan ammattilaisia, eikä niitä nuo hälyttimet, lukkomutterit yms pidättele. Kyllä ne vie mitä haluavat Mutta onneksi niitä on suomessa viellä harvassa. Kumminkin 95% nuo kaikki vermeet(hälyt, lukkopultit, yms)estää tuollaisen amatörin räpellyksenOn 2002-04-17 22:04, jallari wrote:Niinpä, kiusa se on pienikin kiusa...Ja lukkomutterit hidastaa/estää myös tuota mahdollisuutta...
Tuli vaan mieleen... Jos autossa on sisätilan tutka, ja katossa roikkuu jotakin (vaikkapa legendaariset karvanopat), niin eikös nekin aiheuta hälytyksen jos autoa liikutellaan? Jos tuo homma toimii, niin sittenhän ei tarvitsisis mitään tärinä/nosto antureita. Onko kellään kokemuksia miten herkkiä nuo sisätilan tutkat on?
--
GAstra
GAstra
Aivan totta tuo, eli vaikka vunderbaumi. Tutka, ainakin Cobran, on varustettu portaattomasti säädettävällä herkkyydellä.
Tosin jos jotain roikkuu auton sisällä, on virhehälytyksen riski aika suuri.
Sisälämppäristäkään tutka ei välttämättä kauheesti tykkää, jos puhaltaa suoraan siihen kuuseen.
..nii ja sit joku k*sipää menee kiusalla keikuttamaan sun autoa.
_________________
Pieni ja punainen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: jallari on 2002-04-18 08:26 ]</font>
Tosin jos jotain roikkuu auton sisällä, on virhehälytyksen riski aika suuri.
Sisälämppäristäkään tutka ei välttämättä kauheesti tykkää, jos puhaltaa suoraan siihen kuuseen.
..nii ja sit joku k*sipää menee kiusalla keikuttamaan sun autoa.
_________________
Pieni ja punainen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: jallari on 2002-04-18 08:26 ]</font>
Tuo riippuu myös siitä aika paljon, mihin on tuo tutka asettettu ja kuinka herkäksi sen säätää. Tutkan voi säätää jopa niin herkkäksi, kun joku laittaa esim naamataulun ikkunaan kiinni niin se alkaa huutamaan. Uusiin astroihin yleensä tuo tutka asennetaan keskikonsoliin joten karvanopat eivät välttämättä aiheuta hälytystä. Jos tutkan laittaa myös liian herkkälle saattaa ohi ajava rekka aiheuttaa hälytyksenOn 2002-04-18 08:15, GAstra wrote:
Tuli vaan mieleen... Jos autossa on sisätilan tutka, ja katossa roikkuu jotakin (vaikkapa legendaariset karvanopat), niin eikös nekin aiheuta hälytyksen jos autoa liikutellaan? Jos tuo homma toimii, niin sittenhän ei tarvitsisis mitään tärinä/nosto antureita. Onko kellään kokemuksia miten herkkiä nuo sisätilan tutkat on?
Cobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.On 2002-04-18 08:25, jallari wrote:
Aivan totta tuo, eli vaikka vunderbaumi. Tutka, ainakin Cobran, on varustettu portaattomasti säädettävällä herkkyydellä.
Tosin jos jotain roikkuu auton sisällä, on virhehälytyksen riski aika suuri.
Sisälämppäristäkään tutka ei välttämättä kauheesti tykkää, jos puhaltaa suoraan siihen kuuseen.
..nii ja sit joku k*sipää menee kiusalla keikuttamaan sun autoa.
_________________
Pieni ja punainen!
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.
Taitaa olla sun mikroaalto tutka säädetty todella herkälle. Itselläni on asentamon asetuksissa ja se on toiminut hyvin. Jos ikkunan jättää auki niin ei se siitä reakoi mitään, mutta jos laitat sormet esim ikkunan raosta sisään niin hälytin alka soimaan. Ei ole sisätila lämppäri tai ikkunan ollessaan raollaa tuuli ainakaan laukassut hälyäCobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.
[/quote]
Cobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.
[/quote]
Ainakaan mun mallissa(Bridge 7917) ei tutkaa saa kytkettyä pois. Odottelin sitä toimintoa, mutta yllätys olikin ohjekirjaa selatessa suuri, kun ei onnistunutkaan.
Mut ei oo ollu vikahälyjä sisälämppärin kanssa, eikä oikein muutenkaan.
Ainoastaan viime kesänä raesateessa ei tykänny olla, ja silloinkin ilmoitti jonkun luukun avaamisesta.
Tällanen sivujuttu:
EU-direktiivin mukaan hälytin ei saa pitää ääntä(piippaus) päälle- tai poiskytkettäessä. Ilmeisesti naapureita ei saa häiritä.
Cobrassahan ton äänenvoimakkuuden voi säätää. Säädettäessä äänenvoimakkuus kaikkein hiljaisimmalle piippaus jää kuulumatta. Tällöin myös hälytysääni on vaimeimmillaan.
Eli onko tässä hommassa joku pielessä? Hiljaa hyvä tulee?
Cobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.
[/quote]
Ainakaan mun mallissa(Bridge 7917) ei tutkaa saa kytkettyä pois. Odottelin sitä toimintoa, mutta yllätys olikin ohjekirjaa selatessa suuri, kun ei onnistunutkaan.
Mut ei oo ollu vikahälyjä sisälämppärin kanssa, eikä oikein muutenkaan.
Ainoastaan viime kesänä raesateessa ei tykänny olla, ja silloinkin ilmoitti jonkun luukun avaamisesta.
Tällanen sivujuttu:
EU-direktiivin mukaan hälytin ei saa pitää ääntä(piippaus) päälle- tai poiskytkettäessä. Ilmeisesti naapureita ei saa häiritä.
Cobrassahan ton äänenvoimakkuuden voi säätää. Säädettäessä äänenvoimakkuus kaikkein hiljaisimmalle piippaus jää kuulumatta. Tällöin myös hälytysääni on vaimeimmillaan.
Eli onko tässä hommassa joku pielessä? Hiljaa hyvä tulee?
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Itselläni ei ole ainakaan mitä piippausta cobrassa päällä, mutta kyllä se ulvoo sitten senkin edestä! Tosin taitaa olla kyllä erikseen tuon sireenin voimakkuuden säätö cobrassa? Mutta mitä EU directiivi mahtaa sanoa tuosta saabin tyylistä, kun laitat hälyn päälle niin se töräyttää torvea merkiksi?Tällanen sivujuttu:
EU-direktiivin mukaan hälytin ei saa pitää ääntä(piippaus) päälle- tai poiskytkettäessä. Ilmeisesti naapureita ei saa häiritä.
Cobrassahan ton äänenvoimakkuuden voi säätää. Säädettäessä äänenvoimakkuus kaikkein hiljaisimmalle piippaus jää kuulumatta. Tällöin myös hälytysääni on vaimeimmillaan.
Eli onko tässä hommassa joku pielessä? Hiljaa hyvä tulee?
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)