Hälytintä Astraan...

Keskustelua Opeleista
olli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli »

Jos rahaa vielä riittä kannattaa pakettiin ehdottomasti ostaa myös cobran stabiloituva tasapainoanturi. Kyseinen anturi on hyvä suoja vannevarkaita vastaan. Laukeaa jos auton kulma muutos on suurempi kuin 1.8 astetta/min. Anturi ei toki suojaa jos autoa nostetaan samanaikaisesti jokapulelta.
Ja jos oikein lippulaivan haluaa rakentaa niin pakettiin vielä alfatech:in gsm-modeemi. Moodeemi on oiva väline siirtämään hälytyksen vaikka omaan puhelimeen. Modeemissa on kolme toisistaan riippumatonta siisäänmenoa jonka avulla on mahdollisuus rakentaa häly joka ilmoittaa ensin puhelimeen ja sitten vasta pilli rupeaa soimaan. Eli jos haluat napata voron kiinni paikanpäältä käy se helpoiten modeemin avulla.

Mikäli rahat ei riitä n.600EUR hankintahintaa voi modeemin rakentaa kätevästi myös itse vanhasta kännykästä. Tarvitset vain releen ja hieman elektroniikan tuntemusta. Muistaakseni netissä oli jossain saitti missä oli ohjeet kyseiseen suoritukseen.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-17 18:25, olli wrote:
Jos rahaa vielä riittä kannattaa pakettiin ehdottomasti ostaa myös cobran stabiloituva tasapainoanturi. Kyseinen anturi on hyvä suoja vannevarkaita vastaan. Laukeaa jos auton kulma muutos on suurempi kuin 1.8 astetta/min. Anturi ei toki suojaa jos autoa nostetaan samanaikaisesti jokapulelta.
Tähän on myös ammattivarkailla olemassa keinot. Nimittäin olen kuullut sellaisen jutun missä auton omistajalla on ollut kaikki nostotutkat yms. sälät varashälyyn ja käynyt ostamassa kalliit vanteet autoon. Ei mennyt kuin muutama viikko niin aamulla kun omistaja lähtee töihin niin huomaa auton olevan pukkien päälle.
Selitys tapahtuneelle; auton alle oli asetettu pukit ja kun maa oli hiekkaa niin renkaiden alta oli kaivettu pois hiekkaa. Jäljet oli viellä peitetty kauniisti, joten oli vaikea huomata miten renkaat olivat lähteneet varkaiden mukaan. Ja kun tuohon ei edes nostotutka voi auttaa.

Paras suoja ammattivarkaita vastaan olisi poistaa kaikki varashälyttimen tarrat ja merkit. On huomattavasti vaikeampaa päätellä miten autoon pääsee "sisään" tai onko edes hälytintä autossa, toisaalta esim cobran tarrat pelottelevat pois kaikki "amatööri varkaat. Kyllä kaikilla on aina hyvät ja huonot puolet
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

On 2002-04-17 18:25, olli wrote:
Jos rahaa vielä riittä kannattaa pakettiin ehdottomasti ostaa myös cobran stabiloituva tasapainoanturi. Kyseinen anturi on hyvä suoja vannevarkaita vastaan. Laukeaa jos auton kulma muutos on suurempi kuin 1.8 astetta/min. Anturi ei toki suojaa jos autoa nostetaan samanaikaisesti jokapulelta.
Ja jos oikein lippulaivan haluaa rakentaa niin pakettiin vielä alfatech:in gsm-modeemi. Moodeemi on oiva väline siirtämään hälytyksen vaikka omaan puhelimeen. Modeemissa on kolme toisistaan riippumatonta siisäänmenoa jonka avulla on mahdollisuus rakentaa häly joka ilmoittaa ensin puhelimeen ja sitten vasta pilli rupeaa soimaan. Eli jos haluat napata voron kiinni paikanpäältä käy se helpoiten modeemin avulla.

Mikäli rahat ei riitä n.600EUR hankintahintaa voi modeemin rakentaa kätevästi myös itse vanhasta kännykästä. Tarvitset vain releen ja hieman elektroniikan tuntemusta. Muistaakseni netissä oli jossain saitti missä oli ohjeet kyseiseen suoritukseen.
Cobran iskutunnistin reagoi pieneenkin kolahdukseen tai tärähdykseen (portaaton todella hyvä säätö), joten aika seppä saa olla jos autoa saa nostettua ja tiukassa momentissa olevat vanteet ruuvattua irti ilman hälytystä.
Ja lukkomutterit hidastaa/estää myös tuota mahdollisuutta...
jallari
OCF Member 2015
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jallari »

Ja lukkomutterit hidastaa/estää myös tuota mahdollisuutta...
Niinpä, kiusa se on pienikin kiusa... :grin:
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-17 22:04, jallari wrote:
Ja lukkomutterit hidastaa/estää myös tuota mahdollisuutta...
Niinpä, kiusa se on pienikin kiusa... :grin:
Ammattivarkaat ovat aina alan ammattilaisia, eikä niitä nuo hälyttimet, lukkomutterit yms pidättele. Kyllä ne vie mitä haluavat Mutta onneksi niitä on suomessa viellä harvassa. Kumminkin 95% nuo kaikki vermeet(hälyt, lukkopultit, yms)estää tuollaisen amatörin räpellyksen
GAstra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GAstra »

Tuli vaan mieleen... Jos autossa on sisätilan tutka, ja katossa roikkuu jotakin (vaikkapa legendaariset karvanopat), niin eikös nekin aiheuta hälytyksen jos autoa liikutellaan? Jos tuo homma toimii, niin sittenhän ei tarvitsisis mitään tärinä/nosto antureita. Onko kellään kokemuksia miten herkkiä nuo sisätilan tutkat on?
--
GAstra
jallari
OCF Member 2015
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jallari »

Aivan totta tuo, eli vaikka vunderbaumi. Tutka, ainakin Cobran, on varustettu portaattomasti säädettävällä herkkyydellä.

Tosin jos jotain roikkuu auton sisällä, on virhehälytyksen riski aika suuri.

Sisälämppäristäkään tutka ei välttämättä kauheesti tykkää, jos puhaltaa suoraan siihen kuuseen.

..nii ja sit joku k*sipää menee kiusalla keikuttamaan sun autoa.
_________________
Pieni ja punainen!

<font size=-1>[ This Message was edited by: jallari on 2002-04-18 08:26 ]</font>
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-18 08:15, GAstra wrote:
Tuli vaan mieleen... Jos autossa on sisätilan tutka, ja katossa roikkuu jotakin (vaikkapa legendaariset karvanopat), niin eikös nekin aiheuta hälytyksen jos autoa liikutellaan? Jos tuo homma toimii, niin sittenhän ei tarvitsisis mitään tärinä/nosto antureita. Onko kellään kokemuksia miten herkkiä nuo sisätilan tutkat on?
Tuo riippuu myös siitä aika paljon, mihin on tuo tutka asettettu ja kuinka herkäksi sen säätää. Tutkan voi säätää jopa niin herkkäksi, kun joku laittaa esim naamataulun ikkunaan kiinni niin se alkaa huutamaan. Uusiin astroihin yleensä tuo tutka asennetaan keskikonsoliin joten karvanopat eivät välttämättä aiheuta hälytystä. Jos tutkan laittaa myös liian herkkälle saattaa ohi ajava rekka aiheuttaa hälytyksen
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

On 2002-04-18 08:25, jallari wrote:
Aivan totta tuo, eli vaikka vunderbaumi. Tutka, ainakin Cobran, on varustettu portaattomasti säädettävällä herkkyydellä.

Tosin jos jotain roikkuu auton sisällä, on virhehälytyksen riski aika suuri.

Sisälämppäristäkään tutka ei välttämättä kauheesti tykkää, jos puhaltaa suoraan siihen kuuseen.

..nii ja sit joku k*sipää menee kiusalla keikuttamaan sun autoa.
_________________
Pieni ja punainen!
Cobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Cobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.
Taitaa olla sun mikroaalto tutka säädetty todella herkälle. Itselläni on asentamon asetuksissa ja se on toiminut hyvin. Jos ikkunan jättää auki niin ei se siitä reakoi mitään, mutta jos laitat sormet esim ikkunan raosta sisään niin hälytin alka soimaan. Ei ole sisätila lämppäri tai ikkunan ollessaan raollaa tuuli ainakaan laukassut hälyä
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Asennusfirman jäljiltä se on.
En käytä sisätilalämmitintä (turhaa juppailua), eikä itsellä ole kesällä ujeltanut... kaverilla oli ikkunat kylläkin lähes levällään ja hälytin alkoi huutaa.
Mutta se siitä.
Cobra on hyvä häly ja suosittelen.
Piste.
jallari
OCF Member 2015
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jallari »

[/quote]
Cobran mikroaaltotutka ottaa ilmavirrastakin eli ilmamassan värähtely aiheuttaa hälytyksen. Jos käyttää sisätilalämmitintä kannattaa talvella kytkeä mikroaaltotutka pois päältä.
Kesällä jättäessä ikkunat hieman raolleen kannattaa tutka ottaa pois päältä, ettei häly turhaan ujella parkkipaikalla.

[/quote]
Ainakaan mun mallissa(Bridge 7917) ei tutkaa saa kytkettyä pois. Odottelin sitä toimintoa, mutta yllätys olikin ohjekirjaa selatessa suuri, kun ei onnistunutkaan.
Mut ei oo ollu vikahälyjä sisälämppärin kanssa, eikä oikein muutenkaan.
Ainoastaan viime kesänä raesateessa ei tykänny olla, ja silloinkin ilmoitti jonkun luukun avaamisesta.

Tällanen sivujuttu:
EU-direktiivin mukaan hälytin ei saa pitää ääntä(piippaus) päälle- tai poiskytkettäessä. Ilmeisesti naapureita ei saa häiritä.
Cobrassahan ton äänenvoimakkuuden voi säätää. Säädettäessä äänenvoimakkuus kaikkein hiljaisimmalle piippaus jää kuulumatta. Tällöin myös hälytysääni on vaimeimmillaan.
Eli onko tässä hommassa joku pielessä? Hiljaa hyvä tulee? :grin:
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Omassa Cobrassa ergo-ohjain, jonka pienemmällä napilla saa mikrotutkan pois päältä painamalla nappia heti hälyn päällekytkemisen jälkeen.
`Päälle/pois` -piippauksen saa päälle tai pois, mutta ei säädettyä sen voimakkuutta.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Tällanen sivujuttu:
EU-direktiivin mukaan hälytin ei saa pitää ääntä(piippaus) päälle- tai poiskytkettäessä. Ilmeisesti naapureita ei saa häiritä.
Cobrassahan ton äänenvoimakkuuden voi säätää. Säädettäessä äänenvoimakkuus kaikkein hiljaisimmalle piippaus jää kuulumatta. Tällöin myös hälytysääni on vaimeimmillaan.
Eli onko tässä hommassa joku pielessä? Hiljaa hyvä tulee? :grin:
Itselläni ei ole ainakaan mitä piippausta cobrassa päällä, mutta kyllä se ulvoo sitten senkin edestä! Tosin taitaa olla kyllä erikseen tuon sireenin voimakkuuden säätö cobrassa? Mutta mitä EU directiivi mahtaa sanoa tuosta saabin tyylistä, kun laitat hälyn päälle niin se töräyttää torvea merkiksi?
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opelix
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 02 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: E-Karjala

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Markus:
Jos haluat niin voin lähettää ohjeen vaikka sähköpostiin siitä miten piipaukset saa päälle.
Vastaa Viestiin