Huippunopeus
Onko A-vectran ilmanvastus noin paljon isompi kuin A-omegassa? 20se omegalle luvattu mainaan 200km/h huippuja. Vai loppuuko tuossa välitys?ata kirjoitti:198 km/h lupaa valmistaja. Oma GT 16V ei ihan saavuttanut rajoitinta viitosella, mutta aivan punarajan tuntumassa oltiin, mittarissa 245 km/h ja 16V:lle luvattiin 220 km/h huippuja tehtaan mukaan.dew kirjoitti:Vectra gt(8v) vitosella rajottimeen mittari näytti noin 220km/h.Mitähän valmistaja lupaa huippunopeutta
tämmöselle vm.90 gt vectralle?
Tuo huippunopeustieto löytyy myös tuolta itse 10 vuotta sitten tekemältäni Vectra A nettisivulta www.iki.fi/ata/vectra/
Tuo 198 km/h on siis tehtaan ilmoittama huippunopeus C20NE-moottoriselle Vectralle. Ilmanvastus taitaa olla A-Vectralla ja A-Omegalla samaa luokkaa. Ja tiedän että A-Omega 20SE-koneella kulkee tasan 200 km/h todellistakin nopeutta (kaveri menetti aikoinaan korttinsa ajaessaan vanhempiensa silloin uudella Omegalla täysiä tutkaan... mittarissa oli paljon yli 200, mutta tutkan lukema oli tasan 200) joka on myös tehtaan ilmoitus. 20SE:ssä on kuitenkin 122 hv verrattuna C20NE:n 115 hv tehoon, eli ehkäpä sillä se Omega saavuttaa huiman 2 km/h korkeamman nopeuden.jariz kirjoitti:Onko A-vectran ilmanvastus noin paljon isompi kuin A-omegassa? 20se omegalle luvattu mainaan 200km/h huippuja. Vai loppuuko tuossa välitys?ata kirjoitti:198 km/h lupaa valmistaja. Oma GT 16V ei ihan saavuttanut rajoitinta viitosella, mutta aivan punarajan tuntumassa oltiin, mittarissa 245 km/h ja 16V:lle luvattiin 220 km/h huippuja tehtaan mukaan.dew kirjoitti:Vectra gt(8v) vitosella rajottimeen mittari näytti noin 220km/h.Mitähän valmistaja lupaa huippunopeutta
tämmöselle vm.90 gt vectralle?
Tuo huippunopeustieto löytyy myös tuolta itse 10 vuotta sitten tekemältäni Vectra A nettisivulta www.iki.fi/ata/vectra/
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Ai tuo GT olikin 115 heppanen versio. Luulin että 130.ata kirjoitti:jariz kirjoitti:Tuo 198 km/h on siis tehtaan ilmoittama huippunopeus C20NE-moottoriselle Vectralle. Ilmanvastus taitaa olla A-Vectralla ja A-Omegalla samaa luokkaa. Ja tiedän että A-Omega 20SE-koneella kulkee tasan 200 km/h todellistakin nopeutta (kaveri menetti aikoinaan korttinsa ajaessaan vanhempiensa silloin uudella Omegalla täysiä tutkaan... mittarissa oli paljon yli 200, mutta tutkan lukema oli tasan 200) joka on myös tehtaan ilmoitus. 20SE:ssä on kuitenkin 122 hv verrattuna C20NE:n 115 hv tehoon, eli ehkäpä sillä se Omega saavuttaa huiman 2 km/h korkeamman nopeuden.ata kirjoitti:Onko A-vectran ilmanvastus noin paljon isompi kuin A-omegassa? 20se omegalle luvattu mainaan 200km/h huippuja. Vai loppuuko tuossa välitys?dew kirjoitti:Tuo huippunopeustieto löytyy myös tuolta itse 10 vuotta sitten tekemältäni Vectra A nettisivulta www.iki.fi/ata/vectra/
Joo, noissa mulla olevissa taulukoissa oli valitettavasti vain 115 hv katti-GT:n tekniset tiedot. GT-Vectraahan tehtiin myös aluksi GT-Asconastakin tutulla 20SEH 130 hv koneella, mutta kun katti tuli vakiovarusteeksi niin se korvattiin tuolla tavallisella C20NE:llä myös GT-Vectrassa. Lisäksi tuli sitten myöhemmin (1993) vaihtoehdoksi C20XE niille keille ei 115 hv riittänyt GT-Vectraan. Mutta hetken aikaa C20NE oli jopa ainoa konevaihtoehto GT-Vectrassa (1990-1992). Ja 1994 keväällä se C20XE:kin korvattiin X20XEV:llä.jariz kirjoitti:Ai tuo GT olikin 115 heppanen versio. Luulin että 130.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
- 'Admiral'
- Viestit: 213
- Liittynyt: 01 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti: