Vectra C

Keskustelua Opeleista
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Miettikääpä sitä aikaa jolloin E-Kadetti tuli ensi kertaa myyntiin. Sen ulkonäköä sitten ihmeteltiinkin...
Roto
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Roto »

Joo muistan itsekkin hyvin kun E-Kadetti tuli myyntiin. Ajattelin silloin, että tuossa on kyllä rumimpia uusia autoja mitä on.
Ja kuinka ollakkaan vuosien saatossa silmä tottui ja ajelinpas itsekkin pari vuotta "muna-Kadetilla".
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

jahans. nyt on sitten nähty toi C veccu. ei voi kuin olla tyytyväinen. se on luonnossa huomattavasti hienomman näköinen kuin kuvissa ja täytyy sanoa että C:n vieressä ollut B kalpeni aika pahasti. eroa oli melkein kuin ladalla ja mersulla. tilaakin autosta löytyi kuin pienestä kylästä ja sisusta oli erittäin tyylikkään näköinen alumiinisomisteineen, vaikka kyseessä olikin comfort-malli! varusteita oli aika mukavasti tullut lisää B vecun comfort malliin nähden (jos se nyt ei ollu sit lisävarusteita täynnä). tuunaamalla tosta saa aivan uskomattoman hieno...siitä ma varma olen. nopeesti kun vaan katoin sitä tekniikka paperia, niin ihmetytti mikä ero on x18xe ja x18xel -moottoreilla. no en oo varma kyllä oliko ne x18xe, mut toi l lisä tuolla perässä toi menoja mukavasti lisää. jollain tietoa mistä siinä on kyse?
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-04-21 12:28, Veeksi wrote:
niin ihmetytti mikä ero on x18xe ja x18xel -moottoreilla. no en oo varma kyllä oliko ne x18xe, mut toi l lisä tuolla perässä toi menoja mukavasti lisää. jollain tietoa mistä siinä on kyse?
Eikö tuosta vectra C ole 1,8 koneella kaikki versiota eli 110 hv ja 124 hv. Olisko nuo sitten se ero?
kimmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Kyllä muuten oli ihan kivan näköinen tuo vekkuli. Mutta jälleen kerran tuo sisustan suunnittelu ainakin tuossa perusmallissa ei minua miellytä helvetin kulmikasta typerät ovipanelit.
kiekki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 18 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Turku Finland

Viesti Kirjoittaja kiekki »

Menetteleehän toi! Makuasioita... Noi suurin osa uusista autoista ei vaan kolahda.
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2002-04-21 14:58, Markus_J wrote:
On 2002-04-21 12:28, Veeksi wrote:
niin ihmetytti mikä ero on x18xe ja x18xel -moottoreilla. no en oo varma kyllä oliko ne x18xe, mut toi l lisä tuolla perässä toi menoja mukavasti lisää. jollain tietoa mistä siinä on kyse?
Eikö tuosta vectra C ole 1,8 koneella kaikki versiota eli 110 hv ja 124 hv. Olisko nuo sitten se ero?
no nimenomaan, mutta mikä siinä tekee sen eron? eli mitä erilaista on moottorissa?

minusta taas vecun sisustat oli tyylikkäästi saksalaiset ja elegantit...kaverini oli samaa mieltä. kyllä sen jälkeen kun istuttiin 95 saabbiin jonka kojelauta on vähintäänkin erikoisen näköinen, niin sanottiin yhtäaikaa jotain tapaan "hyi v****"...no...kuka tykkää mistäkin.
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

no nimenomaan, mutta mikä siinä tekee sen eron? eli mitä erilaista on moottorissa?
Ei taida kone erota oikein millään. Esim volvolla on nuo 140 hv ja 170 hv koneet V70 ja niissä on tismalleen samat koneet, ainoastaa siellä on kai vähän laitettu holkkeja jottta teho tippuu ja toinen ohjelma eli käytännössä siitä 140 hv saa nopeasti tuon 170 hv
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

hmh. no kai sit joku haluu mahdollisimman tehottoman moottorin. :smile:
kuopiossa ei tossa c vecussa ollu mitään kilpiä. ilmeisesti siinäkin oli toi navigointijärjestelmä kun joku tyylikäs opelin logo siinä pyöri jossain vaiheessa.
prkl ku on menny koko päivä kun oon tsuumaillu vähän minkälaisen auton siitä vecusta sais rakennettua. sääli kyllä ettei noissa alkumalleissa oo oikein tarpeeks hepokatteja pellin alla. se 148hv:kin vie tota 0-100:aan 10 sekunnissa. ilmotelkaahan tänne jos näätte netissä jotain tuuninkikamaa tohon tai muita vastaavia kuvia!
pitääkö sellainen huhu paikkaansa että tossa c vecussa ois e mersusta tuttu vakionopeudensäädin, joka pitää automaattisesti etäisyyden edessä ajavaan?
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

jahans. ei pidä olla niin uusavuton. mäpäs tähän tuikin vähän sellasta osaa mitä itte hamuisin tohon C veccuun jos ois sellainen.

Kuva
tästä toi takapuskuri putkineen helmoineen. (irmscher)
Kuva
tästä etupuskuri lippoineen ja toki jäähdyttimen ritilä. (steinmetz)
Kuva
siitä helmat sivuihin. (steinmetz)
Kuva
siihen vielä tollanen lippa takalasiin, niin avot. (steinmetz)

toki noihin vielä lisätään madallukset (ei kuitenkaan mitään low-rideria), 18" vanteet (vois ehkä tohon veccuun mahtuakin), steinmetzin bensatankin korkki, tummennuket sivulla oleviin vilkkuihin ja takavaloihin niin että kirkas osa jää kirkkaaks. ja siinä on vectra C ala Veeksi...avot! mitä mieltä?

aika huonoa toi tarjonta vielä on tohon veccuun, mutta kyllä siitä jotain sais aikaseks. takaspoilerit ovat steinmetzillä ja imrscherillä aivan onnettomia ja liian hepposen näkösiä noinkin massiivisen näköiseen autoon kuin toi uus vectra on. kunnon takasiiven jos haluais, niin se pitäs sit itte tehdä.

edit: pitää sitten vielä toivoa että toi irmelin perä käy muuten niin steinmetz painotteiseen settiin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2002-04-22 00:41 ]</font>
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Kuva

kokeiles ata mitä tosta saa tuunaamalla. :smile:

ps. tää threaddi kyllä alkaa olla aikalailla mun showta... :lol:
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

onko noi opelin alkuperäiset soittimet sitten teknisesti niin huonoja, että jos pelkkää äänentoisto puolta parantaisi (lue vaihtas alkuperäisten ämyreiden tilalle paremmat ja laittas pari vahvistinta ja subin peräkonttiin), niin siitä ei tulis hyvää? parempi kuitenkin? vai eikö toi ole edes mahdollista?
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Aika harva valmistaja tekee 2xDIN kokoisia soittimia, muistaakseni vain Pioneer ja Aiwa, joten asennusosatkin niihin ovat kiven alla. Helpompaa on muokata Opelin vakioasennusrautaa ja hankkia pelkkä mallikohtainen sovitinpanta jolloin yhdistelmä miellyttää silmää. 2xDIN paikalla varustettuihin Opeleihin saa myös sovitepannan normaalikokoista soitinta varten joka tosin maksaa sikana, jostain kuulin että hinta olis noin tuhat markkaa!
onko noi opelin alkuperäiset soittimet sitten teknisesti niin huonoja, että jos pelkkää äänentoisto puolta parantaisi (lue vaihtas alkuperäisten ämyreiden tilalle paremmat ja laittas pari vahvistinta ja subin peräkonttiin), niin siitä ei tulis hyvää? parempi kuitenkin? vai eikö toi ole edes mahdollista?
No saa nähdä on edes sellaista saamassa toivottavasti on ainakin kaksi erillistä din aukko tai sitten 2 din aukon verran tilaa. Itselläni olis kyllä kahdella erillisellä din aukolla käyttöä kun toiseen tulee näyttö ja toiseen saa dvd soittimen/soittimen

Kyllä nuo opelin äänentoisto laittee ovat ihan kelvollisia "normaali kuunteluun", mutta itse ainakin pidän äänentoistolaitteen muokkaamisesta ja se on niin kuin hieman harrastus. Toki tuohan subi kuunteluun sitä potkua. Sitä en tiedä kuinka vaikeaa on tuo alkuperäinen radio purkaa. Se jää nähtäväksi
_________________
Kuva


<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-04-22 14:09 ]</font>
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tulipa käytyä kattoon tuota C-Vectraa ja oli kyllä aika makee peli. Kone oli vain 1.8. GTS on kyllä varmasti vielä makeempi. Autohan on jo B-Omegan kokoinen. Penkeistä en oikeen siinä tykännyt. Ja kyllä ne valotkin on ihan ok. Tosin jos ne saa vielä mustalla optiikalla niin avot.

_________________
-Janne

-Some things are best modified-

<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2002-04-25 08:23 ]</font>
Avatar
VP
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja VP »

Pitihän se käy kahtoon mitä ne ooppelin poij'jaat oli saanu aikaseksi...muuten oli kyllä tosi tyylikäs mutta tuota keulaa sais kyllä parantaa. Tosiaan kokua oli vaikka muille jakaa :smile:
Vastaa Viestiin