Katsastuksesta??
Tai sitten soitat katsastuskonttoriin ja varaat katsastusajan. Ilmoitta että sulla on mennyt umpeen aika. Siellä ne merkkaa koneelle ja jos poliisit pysäyttää kun ajat konttorille niin ne näkee koneelta että olet menossa katsastukseen.On 2002-04-20 15:17, petsku73 wrote:
Tämmönen ongelma.
Katsastus oli ja meni.
Nyt pitäisi pikkasen saada autoa laiteltua ennen katsastusta.
Autollahan ei saa ajaa katsastamattomana metriäkään. Mutta voi kuulemma hakea koe kilvet mitkä maksaa kuulemma n 17ekii + joitakin euroja per päivä?? ja saa ajella?
Oisko jollakulla varmaa tietoa?
Ainakin kun odotin omaa vuoro katsastukseen niin kuulin tuon virkailijan neuvovan tekemään noin! En tiedä sitten onko mahdollista vai riippuuko se virkailijasta?
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
En nyt muista että oliko toikaan luvallista ilman niitä kilpiä.On 2002-04-20 18:53, Tuomas wrote:
Katsastamattomalla autolla saa ajaa sinne konttorille, kunhan tosiaan ilmoittaa etukäteen tulostaan. Muuten voi virkaintoinen poliisi pistää sakot katsastamattomalla autolla ajosta.
Vakuutus pitää luonnollisesti olla voimassa.
Mutta kun en voi suoraan ajaa sinne asemalle, pitäisi laittaa katti sinne paikoilleen, ja samalla säätää vähän käsijarrua, sekä muutenkin katsella ettei mitään isompaa yllätystä tule.
Petsku73:sta ei kiinnosta pelkästään se tieto saako ajaa katsastuskonttorille, vaan se, että saisi ajaa autolla ainakin sen verran, että saisi laitettua auton esim. korjaamolla katsastuskuntoon.
Asetus ajoneuvojen katsastuksesta 33 § sanoo, että ellei ajoneuvoa ole hyväksytty vuosikatsastuksessa katsastusaikana (4 kk), ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä muulloin kuin tuotaessa ajoneuvo sille erikseen varattuna aikana katsastukseen. Sanamuoto ”sille erikseen varattuna aikana” tarkoittaa mielestäni ajan varaamista. Se on sitten eri asia jos jossakin poliisit sallivat katsastukseen ajamisen ilman ajan varaamista. Olipa miten oli.
Saman asetuksen 41 §:ssä sanotaan, että jos ajoneuvo on hylätty (Petsku73 ei ole kai edes käyttänyt katsastuksessa eli ei koske hänen autoaan) katsastuksessa ilman, että sitä on laitettu ajokieltoon, sen viat ja puutteet on korjattava mahdollisimman pian. Ajoaikaa tällaisella autolla on enintään kaksi kuukautta katsastuksesta hylkäämisestä. Jollei vuosikatsastuksessa hylättyä autoa ole voitu hyväksyä kahden kuukauden kuluessa katsastusajan jälkeen suoritettavassa jälkitarkastuksessa tai uudessa katsastuksessa, ajoneuvoa ei saa enää käyttää liikenteessä.
Mikäli ajoneuvo on ollut todistettavasti tilapäisesti pois liikenteestä tai ulkomailla koko sille varatun katsastusajan eli 4 kk, saadaan ajoneuvoa käyttää katsastamatta kuukauden siitä päivästä, kun se on otettu liikennekäyttöön tai tuotu maahan. Todistuksena käy luullakseni vakuutusyhtiön seisontavakuutus ja tuo todistus on pidettävä mukana ajossa liikenteeseen oton jälkeen.
Kun ajoneuvo määrätään ajokieltoon, se tarkoittaa, että vika tai puute aiheuttaa välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle. Tällaista ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä ennen kuin se on hyväksytty katsastuksessa tai sitten jos katsastustoimipaikasta on annettu todistus ajaa ajoneuvo korjauspaikkaan ja katsastukseen. Todistuksesta näkee missä ja milloin ajoneuvolla saa ajaa.
Joku puhui koenumerokilvistä, mutta tuonnimiset kilvet ovat käsittääkseni keltamustat ja tarkoitettu lähinnä liiketoimintaa harjoittavien ajoneuvojen käyttöä varten. Sitä vastoin katsastustoimipaikasta voidaan myöntää mm. katsastukseen vientiä ja muusta erityisestä syystä ajoneuvon siirtoa varten kirjallinen siirtolupa ja kilvet, jotka ovat punaisin merkein valkealla pohjalla.
Eli Petsku73 jos et ole katsastanut autoa katsastusajan aikana, korjaukseen voit ajaa auton katsastustoimipaikasta saatavalla luvalla ja samoilla kilvillä vaikka katsastukseen, mutta katsastukseen viemiseen et enää tarvitse noita kilpiä, jos olet tilannut katsastusajan.
Asetus ajoneuvojen katsastuksesta 33 § sanoo, että ellei ajoneuvoa ole hyväksytty vuosikatsastuksessa katsastusaikana (4 kk), ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä muulloin kuin tuotaessa ajoneuvo sille erikseen varattuna aikana katsastukseen. Sanamuoto ”sille erikseen varattuna aikana” tarkoittaa mielestäni ajan varaamista. Se on sitten eri asia jos jossakin poliisit sallivat katsastukseen ajamisen ilman ajan varaamista. Olipa miten oli.
Saman asetuksen 41 §:ssä sanotaan, että jos ajoneuvo on hylätty (Petsku73 ei ole kai edes käyttänyt katsastuksessa eli ei koske hänen autoaan) katsastuksessa ilman, että sitä on laitettu ajokieltoon, sen viat ja puutteet on korjattava mahdollisimman pian. Ajoaikaa tällaisella autolla on enintään kaksi kuukautta katsastuksesta hylkäämisestä. Jollei vuosikatsastuksessa hylättyä autoa ole voitu hyväksyä kahden kuukauden kuluessa katsastusajan jälkeen suoritettavassa jälkitarkastuksessa tai uudessa katsastuksessa, ajoneuvoa ei saa enää käyttää liikenteessä.
Mikäli ajoneuvo on ollut todistettavasti tilapäisesti pois liikenteestä tai ulkomailla koko sille varatun katsastusajan eli 4 kk, saadaan ajoneuvoa käyttää katsastamatta kuukauden siitä päivästä, kun se on otettu liikennekäyttöön tai tuotu maahan. Todistuksena käy luullakseni vakuutusyhtiön seisontavakuutus ja tuo todistus on pidettävä mukana ajossa liikenteeseen oton jälkeen.
Kun ajoneuvo määrätään ajokieltoon, se tarkoittaa, että vika tai puute aiheuttaa välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle. Tällaista ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä ennen kuin se on hyväksytty katsastuksessa tai sitten jos katsastustoimipaikasta on annettu todistus ajaa ajoneuvo korjauspaikkaan ja katsastukseen. Todistuksesta näkee missä ja milloin ajoneuvolla saa ajaa.
Joku puhui koenumerokilvistä, mutta tuonnimiset kilvet ovat käsittääkseni keltamustat ja tarkoitettu lähinnä liiketoimintaa harjoittavien ajoneuvojen käyttöä varten. Sitä vastoin katsastustoimipaikasta voidaan myöntää mm. katsastukseen vientiä ja muusta erityisestä syystä ajoneuvon siirtoa varten kirjallinen siirtolupa ja kilvet, jotka ovat punaisin merkein valkealla pohjalla.
Eli Petsku73 jos et ole katsastanut autoa katsastusajan aikana, korjaukseen voit ajaa auton katsastustoimipaikasta saatavalla luvalla ja samoilla kilvillä vaikka katsastukseen, mutta katsastukseen viemiseen et enää tarvitse noita kilpiä, jos olet tilannut katsastusajan.
Elikkä menen katsastus konttorille ja sieltä saan nämä kilvet. Onko minkäänlaista havaintoa kuinka paljon ne maksavat?On 2002-04-22 02:05, duster wrote:
Petsku73:sta ei kiinnosta pelkästään se tieto saako ajaa katsastuskonttorille, vaan se, että saisi ajaa autolla ainakin sen verran, että saisi laitettua auton esim. korjaamolla katsastuskuntoon.
Asetus ajoneuvojen katsastuksesta 33 § sanoo, että ellei ajoneuvoa ole hyväksytty vuosikatsastuksessa katsastusaikana (4 kk), ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä muulloin kuin tuotaessa ajoneuvo sille erikseen varattuna aikana katsastukseen. Sanamuoto ”sille erikseen varattuna aikana” tarkoittaa mielestäni ajan varaamista. Se on sitten eri asia jos jossakin poliisit sallivat katsastukseen ajamisen ilman ajan varaamista. Olipa miten oli.
Saman asetuksen 41 §:ssä sanotaan, että jos ajoneuvo on hylätty (Petsku73 ei ole kai edes käyttänyt katsastuksessa eli ei koske hänen autoaan) katsastuksessa ilman, että sitä on laitettu ajokieltoon, sen viat ja puutteet on korjattava mahdollisimman pian. Ajoaikaa tällaisella autolla on enintään kaksi kuukautta katsastuksesta hylkäämisestä. Jollei vuosikatsastuksessa hylättyä autoa ole voitu hyväksyä kahden kuukauden kuluessa katsastusajan jälkeen suoritettavassa jälkitarkastuksessa tai uudessa katsastuksessa, ajoneuvoa ei saa enää käyttää liikenteessä.
Mikäli ajoneuvo on ollut todistettavasti tilapäisesti pois liikenteestä tai ulkomailla koko sille varatun katsastusajan eli 4 kk, saadaan ajoneuvoa käyttää katsastamatta kuukauden siitä päivästä, kun se on otettu liikennekäyttöön tai tuotu maahan. Todistuksena käy luullakseni vakuutusyhtiön seisontavakuutus ja tuo todistus on pidettävä mukana ajossa liikenteeseen oton jälkeen.
Kun ajoneuvo määrätään ajokieltoon, se tarkoittaa, että vika tai puute aiheuttaa välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle. Tällaista ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä ennen kuin se on hyväksytty katsastuksessa tai sitten jos katsastustoimipaikasta on annettu todistus ajaa ajoneuvo korjauspaikkaan ja katsastukseen. Todistuksesta näkee missä ja milloin ajoneuvolla saa ajaa.
Joku puhui koenumerokilvistä, mutta tuonnimiset kilvet ovat käsittääkseni keltamustat ja tarkoitettu lähinnä liiketoimintaa harjoittavien ajoneuvojen käyttöä varten. Sitä vastoin katsastustoimipaikasta voidaan myöntää mm. katsastukseen vientiä ja muusta erityisestä syystä ajoneuvon siirtoa varten kirjallinen siirtolupa ja kilvet, jotka ovat punaisin merkein valkealla pohjalla.
Eli Petsku73 jos et ole katsastanut autoa katsastusajan aikana, korjaukseen voit ajaa auton katsastustoimipaikasta saatavalla luvalla ja samoilla kilvillä vaikka katsastukseen, mutta katsastukseen viemiseen et enää tarvitse noita kilpiä, jos olet tilannut katsastusajan.
Noi siirtokilvet maksaa:
yhdelle päivälle 21e
kahdelle päivälle 25e
kolmelle 29e
neljälle 33e
viidelle 38e
noihin hintoihin on laskettu mukaan pakollinen 13 euron vakuutusmaksu. Noita siirokilpiä hakissa pitää tietää auton valmistusnumero.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Keme on 2002-04-23 18:32 ]</font>
yhdelle päivälle 21e
kahdelle päivälle 25e
kolmelle 29e
neljälle 33e
viidelle 38e
noihin hintoihin on laskettu mukaan pakollinen 13 euron vakuutusmaksu. Noita siirokilpiä hakissa pitää tietää auton valmistusnumero.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Keme on 2002-04-23 18:32 ]</font>
On 2002-04-23 18:31, Keme wrote:
Noi siirtokilvet maksaa:
yhdelle päivälle 21e
kahdelle päivälle 25e
kolmelle 29e
neljälle 33e
viidelle 38e
noihin hintoihin on laskettu mukaan pakollinen 13 euron vakuutusmaksu. Noita siirokilpiä hakissa pitää tietää auton valmistusnumero.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Keme on 2002-04-23 18:32 ]</font>
Meneekös vakuutusmaksua jos on vakuutus jo?
Tässä lullassa on laajin kasko mitä voi saada ja vähän enemmänkin.
no tuostakin voi olla montaa mieltä tai riippuu varmaan konttorin virkailijasta, ostettiin tuossa syksyllä peltoautoks n. 20km päästä Kadett D Caravan ja konttorilla sitten oltiin siirtokilpiä yhden päivän ajaks hakemassa että sais sen ruoskan ajaa sieltä pois. Meillä oli se valmistusnumero mukana mutta siinä oli yks nolla liikaa perässä joten koneelta ei meinattu saada tietoja.. no ne ois antanu meille ne kilvet sieltä kun oltais vaan kerrottu auton päällystuntomerkit eli että vihree, farmarimallinen, kadett d. No siinä kyllä se homma selvis sillä että se virkailija vielä kokeili ottaa sen vikan numeron pois siitä sarjasta niin sen kärryn tiedot löytyikin. Sitten ajettiin se sieltä mutta toinen kilvistä irtos matkan aikana kun tyhmyyttämme liimattiin ne niihin kilpien paikkoihin no ei siinä mitään sitten, jarrut levis kesken matkan, vilkut ei toiminu ;D mutta kotiin päästiin ja suoraan pellolle siitäNoita siirokilpiä hakissa pitää tietää auton valmistusnumero.
Tuotakin vaan että ne siirtokilvet saa kyllä mille p*skakasalle tahansa...