Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onkos kellään ylimääräisenä Inkun ahtoputkea? Maanantaina pitäisi lähteä reissuun ja tuo rupesi nyt vuotamaan. Lyö tauluun huolla auto ja vikakoodia maffiin, muttei sytytä vikavaloa. Ahtoputki läpeensä öljyssä. Yyveetä jos löytyy.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mistäs tuon pyöränlaakeri vian parhaiten tunnistaa?. Mielestäni autoon on nyt tullyt ylimääräinen tasainen matala ääni joka kuuluu vain 90-100 km/h nopeudella ja kun rullailee 60 km/h vauhdista alaspäin automaatin vaihde päällä. Moottoritienopeuksilla en ääntä enää erota. En ole kyllä sata varma onko tuo ääni aina ollut siellä kun yleensä poppikoneet on aika isolla autossa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itsellä pyöränlaakeri piti varsin korkeataajuista ulinaa. Kuului parhaiten 80-90 km/h nopeudessa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kaartelemalla pitäisi muuttua ääni, vasen oikee mutkia kokeilemaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
No niin listaan voi sitten lisätäVecculiko kirjoitti:Vecculiko kirjoitti:Diesel Inkku on kerännyt kaikki tyyppiviat parin vuoden aikana mitä tuo on minulla ollut matkalla 110tkm -> 145tkm.
- välijäähdyttimeltä lähtevä letku (autoliikkeen piikkiin)
- takaluukuun mikrokytkin
- hehkut
- EGR-jäähdyttimen kotelo (onneksi alkoi vuotaa kunnolla vasta kotipihalla Lapin rundin jälkeen)
- automaattilaatikon öljyt vaihdoin vapaaehtoisesti
Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.
Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?
Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
- jakohihnan vaihdon
- etupyörän jarrulevyt ja palat
- takapyörän laakeri
Nyt ei tarvisi vähään aikaan mitään lisäjuttuja tulla. Eipä tarvi nyt auton vaihtoa miettiä ihan heti kun tähän nyt tuli investoitua korjauksiin ihan riittävästi.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Oliko täällä jossain listaa insignian sisävaloista? Mieli tekis vaihtaa ledeiksi.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Oliko täällä jossain listaa insignian sisävaloista? Mieli tekis vaihtaa ledeiksi.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onko muilla Insignian kanssa ajavilla ja tuolla AF40 laatikolla olevaa ärsyttävää "ominaisuutta".
Eli laatikko yrittää väkisin ajattaa todella suurella vaihteella ja jurnuttaa silloin aika paljon, pahin on 60km/h kohilla, niin pomppii 5 ja 4 välillä kokoajan. Eli vitosella ei meinaa jaksaa ja nelosta käyttää pesässä ja taas vaihtas vitoselle.
Öljyt juuri vaihdettu ja learned valuesin resetointi tehty, muttei vaikutusta. Seuraavaksi varmaankin Opelilla laatikon ohjaus päivitys, ellei teiltä löydy jotain ratkasua asiaan.
Eli laatikko yrittää väkisin ajattaa todella suurella vaihteella ja jurnuttaa silloin aika paljon, pahin on 60km/h kohilla, niin pomppii 5 ja 4 välillä kokoajan. Eli vitosella ei meinaa jaksaa ja nelosta käyttää pesässä ja taas vaihtas vitoselle.
Öljyt juuri vaihdettu ja learned valuesin resetointi tehty, muttei vaikutusta. Seuraavaksi varmaankin Opelilla laatikon ohjaus päivitys, ellei teiltä löydy jotain ratkasua asiaan.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mikähän inkkuun nyt tuli. Tuntuu ettei ahda kunnolla ja on tosi nuhasen olonen. Torquella katoin, että ahtais kuitenki n.2psi. Ahtoletkun vaihdoin viime kesänä, eikä mitään vikakoodia anna tällä hetkellä. Tyhjäkäynnillä kulutus 0.9l/h. Moottori A20DT
E: pitkään ajamalla turbo meni vikatilaan ja tuli vikakoodi p0299-00 engine underboost, eli viittaa ahtoputkee. Vaihdoin viimeksi pelkän pehmeän putken, niin onkohan nyt sitten muovikulma hajonnut?
E: pitkään ajamalla turbo meni vikatilaan ja tuli vikakoodi p0299-00 engine underboost, eli viittaa ahtoputkee. Vaihdoin viimeksi pelkän pehmeän putken, niin onkohan nyt sitten muovikulma hajonnut?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuotannon alkuvuosina noissa saattoi ilmetä myös sellaista vikaa, että se ahtoputken kovamuovinen käyrä, johon siis olet vaihtanut pelkän uuden kumiosan lipeää kiinnityksistään välijäähdyttimeltä. Uudemmissa putkiversioissa tuota kiinnitystä on muutettu jämäkämmäksi.t3mu kirjoitti:Mikähän inkkuun nyt tuli. Tuntuu ettei ahda kunnolla ja on tosi nuhasen olonen. Torquella katoin, että ahtais kuitenki n.2psi. Ahtoletkun vaihdoin viime kesänä, eikä mitään vikakoodia anna tällä hetkellä. Tyhjäkäynnillä kulutus 0.9l/h. Moottori A20DT
E: pitkään ajamalla turbo meni vikatilaan ja tuli vikakoodi p0299-00 engine underboost, eli viittaa ahtoputkee. Vaihdoin viimeksi pelkän pehmeän putken, niin onkohan nyt sitten muovikulma hajonnut?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tätä muistelin lukeneeni, saako vanhaa korjattua vao tarviiko hommata uusi? Eli osa itsessään halki/rikki vai vain irronnut välijäähdyttimestä? Itsellä my11.Masi kirjoitti:
Tuotannon alkuvuosina noissa saattoi ilmetä myös sellaista vikaa, että se ahtoputken kovamuovinen käyrä, johon siis olet vaihtanut pelkän uuden kumiosan lipeää kiinnityksistään välijäähdyttimeltä. Uudemmissa putkiversioissa tuota kiinnitystä on muutettu jämäkämmäksi.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Katso ensin onko sinulla uusi vai vanha malli tuosta putkesta. Eli vanhan mallin tunnistaa siitä, että siinä on ruuvimeisselillä kirittävä klemmari ja tämä versio voi yksinkertaisesti luistaa pois paikoiltaan. Jos sinulla on tuo vanha malli, niin sitähän voi tietty yrittää kiristää, mutta usein kun se kerran lipsahtaa pois niin kyllä se tuppaa lähtemään toisenkin kerran.t3mu kirjoitti:Tätä muistelin lukeneeni, saako vanhaa korjattua vao tarviiko hommata uusi? Eli osa itsessään halki/rikki vai vain irronnut välijäähdyttimestä? Itsellä my11.Masi kirjoitti:
Tuotannon alkuvuosina noissa saattoi ilmetä myös sellaista vikaa, että se ahtoputken kovamuovinen käyrä, johon siis olet vaihtanut pelkän uuden kumiosan lipeää kiinnityksistään välijäähdyttimeltä. Uudemmissa putkiversioissa tuota kiinnitystä on muutettu jämäkämmäksi.
Uudemmassa mallissa mutkaputki taasen lukitaan paikoilleen kiertämällä teräksinen lukituspanta oikeaan asentoon. Uudemman rakenne on sen verran järeä, että se ei kyllä itsekseen irtoa ja tuo uudempi putki toimitetaankin aina lukituspanta aukiasentoon käännettyä, josta se vain vapautetaan kiertämällä lukitusasentoon.
Uudemman osanumero on 23163578 / 1302277. Ebaysta tuollakin numerolla löytyy vaikka minkänäköistä putkenpätkää, mutta oikeasti tuo on täydellisen putken uudemman mallin koodi. Pelkkää muovikäyrää ei saa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Selvittelin vähän hommaa tossa taloyhtiön parkkipailla. Muovikulma on uuden mallinen ja ei ollut irti eikä rikki. Konehuoneesta löysin yhden irtonaisen alipaineputken, mistä tehottomuus johtui. En tiedä miksi se on irronnut, mutta sen kun laittoi takaisin paikalleen niin rupesi autokin toimimaan. Eli kuvan oikeassa reunassa ja alaspäin lähtevä kova putki.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hiphei mulla jatkuu ohjelma ahtimen kanssa:
Tilasin Saksasta takuukunnostetun kun vanha herjasi p0234 overboost.
No uusi ahdin "sakkaili" ja sitä säädeltiin niin mökkireissulla työnsi sisuskalut ulos:
https://goo.gl/photos/685N8wuM1t5zRmtu7
https://goo.gl/photos/vgR82h15mXosHtBt8
Huomenna uutta ahdinta taas paikalleen ja jos vielä oireilee niin ei kai auta kuin palauttaa softa vakioksi ja viedä opelin omaan huoltoon.
Tilasin Saksasta takuukunnostetun kun vanha herjasi p0234 overboost.
No uusi ahdin "sakkaili" ja sitä säädeltiin niin mökkireissulla työnsi sisuskalut ulos:
https://goo.gl/photos/685N8wuM1t5zRmtu7
https://goo.gl/photos/vgR82h15mXosHtBt8
Huomenna uutta ahdinta taas paikalleen ja jos vielä oireilee niin ei kai auta kuin palauttaa softa vakioksi ja viedä opelin omaan huoltoon.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kenen tekemä ohjelma sulla on ja paljonko pitäis olla tehoa?ddude kirjoitti:Hiphei mulla jatkuu ohjelma ahtimen kanssa:
Tilasin Saksasta takuukunnostetun kun vanha herjasi p0234 overboost.
No uusi ahdin "sakkaili" ja sitä säädeltiin niin mökkireissulla työnsi sisuskalut ulos:
https://goo.gl/photos/685N8wuM1t5zRmtu7
https://goo.gl/photos/vgR82h15mXosHtBt8
Huomenna uutta ahdinta taas paikalleen ja jos vielä oireilee niin ei kai auta kuin palauttaa softa vakioksi ja viedä opelin omaan huoltoon.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI