Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Btr- kirjoitti:
ddude kirjoitti:Hiphei mulla jatkuu ohjelma ahtimen kanssa:
Tilasin Saksasta takuukunnostetun kun vanha herjasi p0234 overboost.
No uusi ahdin "sakkaili" ja sitä säädeltiin niin mökkireissulla työnsi sisuskalut ulos:
https://goo.gl/photos/685N8wuM1t5zRmtu7
https://goo.gl/photos/vgR82h15mXosHtBt8

Huomenna uutta ahdinta taas paikalleen ja jos vielä oireilee niin ei kai auta kuin palauttaa softa vakioksi ja viedä opelin omaan huoltoon.
Kenen tekemä ohjelma sulla on ja paljonko pitäis olla tehoa?
Motorbitin tekemä ja 190hv/400nm.
Nyt kolmas ahdin kiinni ja toimii ihan eritavalla kuin edelliset ja vihellyskin on kadonnut...
Ihan vielä ei uskalla tuulettaa mutta hyvälle vaikuttaa.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Tässä on ketjua luettavaksi. Mutta kaikesta huolimatta kysyn, että onko jotain mitä kannattaa alkupään 1.6T bensamanuaalista tarkastella ennen ostopäätkösen tekoa? Missä menee pieleen? Jatkan kyllä topikin lukemista, mutta jokainen apu on tarpeen :)

Topikkia luetty nyt reilu 170 sivua. Penkin lämmitin pitää tarkastaa :) Eipä paljoa muuta jäänyt mieleen. Eli tommonen 2009 1.6T olis kiikarissa, Edition varustelu AFL-xenoneilla. Tutkia ei ole. Mitä kannattaa tarkastaa paikan päällä? Onkohan perussoittimessa, joku 300 bluetooth vakiona tai aux/usb?
dev.nul
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Koko topikki kahlattu läpi. M32 vaihteisto mietityttää kyllä. Se mitä nyt kyttään on reilu 100 ajettu. Miten koeajossa voisi parhaiten todeta laatikon toimivuuden?
dev.nul
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Zeniitti kirjoitti:Koko topikki kahlattu läpi. M32 vaihteisto mietityttää kyllä. Se mitä nyt kyttään on reilu 100 ajettu. Miten koeajossa voisi parhaiten todeta laatikon toimivuuden?
Tuossahan on M32:n oireilujen osalta pitkä ketju aivan vieressä: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=237878.

Jos yhtään epäilyttää, etkä ole valmis mahdolliseen remonttiin, niin ota suosiolla auto, jossa on F40-6 vaiheisto, tosin silloin konekin isonee, mutta onko se haitta :D .
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Masi kirjoitti:
Zeniitti kirjoitti:Koko topikki kahlattu läpi. M32 vaihteisto mietityttää kyllä. Se mitä nyt kyttään on reilu 100 ajettu. Miten koeajossa voisi parhaiten todeta laatikon toimivuuden?
Tuossahan on M32:n oireilujen osalta pitkä ketju aivan vieressä: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&t=237878.

Jos yhtään epäilyttää, etkä ole valmis mahdolliseen remonttiin, niin ota suosiolla auto, jossa on F40-6 vaiheisto, tosin silloin konekin isonee, mutta onko se haitta :D .
Kyllähän se vähän harmittaa. Tuo 1.6 olisi ollut omaan mieleen hyvä ja sopinut budjettiin. Tuota ketjua silmäilinkin. Siitä saa tietty sen kuvan, että jokainen M32 laatikko on tai menee särki :banghead:
Totuus ei varmaankaan ole niin karu.

Mitäpä muuta kannattais tarkastella?
dev.nul
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Ei se ihan niin ole, että kaikki hajoavat. Ei ne siitä puhu kenellä vikaa ei ole. Hintaahan korjaukselle tulee reilu 1000e jos vika ilmaantuu, mutta jos autoliikkeestä ostaa niin onhan niilläkin joku vastuu siitä.
Kai näissä Insignioissa pidetään varmimpana moottorina tota 20cdti diesel moottoria automaattilaatikolla.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Juu, ei todellakaan kaikki hajoa. Arvelen, että suurimmassa osassa 1.4 - ja 1.6 - litraisia Insignioita laatikko on kestänyt ongelmitta. Kaiken kaikkiaan foorumin M32-6 - vaihteistotopiceissa on hyvin vähän mainittu Insignioita.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Ok, sitä liikkeen vastuuta pohdin. Jos 6kk aikana olisi jotain tullut, niin eiköhän ne olisi siinä tullut vastaan. Tosin auto myytiin jo. Alle viikon oli myynnissä, harmi. Oli hyvän pienet kilometrit 2009:ksi. Tämä oli se ko yksilö: https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9054577
dev.nul
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Tuossa ei ollut bluetoothia. Bluetoothin tunnistaa haineväantennista. Jos on normaali piiska, niin silloin ei ole. On ollut uutena lisävaruste.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

ascona_c kirjoitti:Tuossa ei ollut bluetoothia. Bluetoothin tunnistaa haineväantennista. Jos on normaali piiska, niin silloin ei ole. On ollut uutena lisävaruste.
Häh? Mulla on myös 2009 vm auto (ST), ei BT mutta silti hainevä.
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

Onkos kukaan täälä kokeillut vaihtaa kaukosäädintä tuohon tehdas asennettuun eberiin?

Olis vm.11 Insignia josta lämppärin kaukosäädin kadonnut jossain vaiheessa auton edellisellä omistajalla.

Ilmeisesti tuota vanhemman mallista kakea ei enää ainakaan virallisia teitä pitkin saa uutta hommattua.

Noissa uudemmissa easystart remote+: ssa on uudistunut myös se vastaanotin... Ja ei kyllä millään kiinnostaisi alkaa sitä vaihtamaan.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Jaska80 kirjoitti:Onkos kukaan täälä kokeillut vaihtaa kaukosäädintä tuohon tehdas asennettuun eberiin?

Olis vm.11 Insignia josta lämppärin kaukosäädin kadonnut jossain vaiheessa auton edellisellä omistajalla.

Ilmeisesti tuota vanhemman mallista kakea ei enää ainakaan virallisia teitä pitkin saa uutta hommattua.

Noissa uudemmissa easystart remote+: ssa on uudistunut myös se vastaanotin... Ja ei kyllä millään kiinnostaisi alkaa sitä vaihtamaan.
Mä vaihdoin sen gsm kytkimeen.
Nyt minä ja vaimo voidaan molemmat laittaa eberi päälle omalla puhelimella ja ei ole ongelmaa kantomatkasta. Maksoi luokkaa 30€.
Siihen tietty sim kortin kk maksu 3,90€ päälle.
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

ddude kirjoitti: Mä vaihdoin sen gsm kytkimeen.
Nyt minä ja vaimo voidaan molemmat laittaa eberi päälle omalla puhelimella ja ei ole ongelmaa kantomatkasta. Maksoi luokkaa 30€.
Siihen tietty sim kortin kk maksu 3,90€ päälle.
Ookoo...

Mistä muuten tuohon hintaan?

Eberin omat easystart r+ ohjain kun maksaa ebayssäkin sen n. 200e.
Vanhat mallit vähä alle ja uudet vähä yli.

Noissa vanhoissa malleissa ollut ilmeisesti ongelmia niin siinä mielessä tietenkin haluais sen uuden mallin.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Jaska80 kirjoitti:
ddude kirjoitti: Mä vaihdoin sen gsm kytkimeen.
Nyt minä ja vaimo voidaan molemmat laittaa eberi päälle omalla puhelimella ja ei ole ongelmaa kantomatkasta. Maksoi luokkaa 30€.
Siihen tietty sim kortin kk maksu 3,90€ päälle.
Ookoo...

Mistä muuten tuohon hintaan?

Eberin omat easystart r+ ohjain kun maksaa ebayssäkin sen n. 200e.
Vanhat mallit vähä alle ja uudet vähä yli.

Noissa vanhoissa malleissa ollut ilmeisesti ongelmia niin siinä mielessä tietenkin haluais sen uuden mallin.
Ebaysta ihan perus gsm kytkin joka "painaa" ohjaamossa olevaa liekkinappia kun nroon soittaa.
Ohje:
http://www.j-pk.net/tekniikka/webasto/index.html

Tässä esimerkki kytkimestä joka tarvitaan:
http://www.ebay.com/itm/RTU5024-GSM-Tor ... SwiA9ZaMk6

Hyvin on pelittänyt ja tosiaan tykkään itse tosta enemmän kun duuni on 2 kerrosta maan alla niin nyt ei (enää) tarvii mennä ylös laittaa eberiä päälle vaan toimii alhaaltakin.
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Terve!
Onko kohtalotovereilla ollut moista ongelmaa: välillä kun auton käynnistää, jää se merkki pimputus tavallaan päälle(eli jos ajat ilman turvavyötä, avaat oven avain virtalukossa)
Pimputus jää soimaan vaikka otat avaimen virtalukosta ja lukitset ovet... uudelleen käyntiin niin loppuu. Mitään ei ajotietokonekkaan ilmoita. On kyllä ollut yks via dolorosa tämä inkku :x
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Vastaa Viestiin