Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Oppelixi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 212
Liittynyt: 18 Touko 2013, 14:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Oppelixi »

:peukku: Okei, pitänee seurailla, uus akku kyllä hommattava muutenkin.
Käyttis: Opel Insignia ST A20DTH opc-line
Ex:Opel vectra 1.8 caravan -98, Opel astra h -08 1.9cdti OPC-Line
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kovalla pakkasella latausjännite nousee automaattisesti jos on kulutuslaitteita päällä. Samoin nousevat hieman moottorin kierrokset. Kyseessä on ihan automaatinen toiminto.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Oppelixi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 212
Liittynyt: 18 Touko 2013, 14:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Oppelixi »

Robertx kirjoitti: 05 Tammi 2019, 11:41 Kovalla pakkasella latausjännite nousee automaattisesti jos on kulutuslaitteita päällä. Samoin nousevat hieman moottorin kierrokset. Kyseessä on ihan automaatinen toiminto.
Oukei :peukku: Tänään kävin akun vaihtamassa eikä ainakaan kotimatkalla tai parkissa ollessa noussut yli 14.5V.
Käyttis: Opel Insignia ST A20DTH opc-line
Ex:Opel vectra 1.8 caravan -98, Opel astra h -08 1.9cdti OPC-Line
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Noista latausjännitteiden mittauksista vielä sen verran, että periaatteessa kaikki täälläkin edellä esitetyt mittaustulokset ovat yhtä oikeita tai vääriä.

Insignian latausjännite nimittäin vaihtelee normaalisti 11 - 15,5 V välillä BCM:n (Body Control Module) ohjaamana. Noiden arvojen ulkopuoliset (alle 11 tai yli 16V) arvot ovat sitten vääriä ja tuottavat vikailmoituksen kuljettajalle.

Yleismittarilla mittaaminen ei siis anna luotettavia tuloksia, koska latausjännitettä säädetään automaattisesti seuraavista asioista johtuen, eikä mittaaja voi tietää mittaushetkellä missä moodissa BCM-akkua lataa:
- akun lämpötila
- havaittu lataustarve(=lämmityslaite, ilmastointi, lasinpyyhkijät, akunjännitteen lasku alle 12,56V jne...)
- taloudellisuuden tavoittelu
- ajovalojen käyttö
- juuri tapahtunut käynnistys
- akun sulfatoituminen
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:26 Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Robertx kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:33
ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:26 Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
No ajo on pääosin kaupunkiajoa.
Eikö jos termarissa olisi vikaa lämmöt nousisi normaaliksi mutta vain hitaammin? Siis jos termari jäänyt auki asentoon.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 23:08
Robertx kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:33
ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:26 Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
No ajo on pääosin kaupunkiajoa.
Eikö jos termarissa olisi vikaa lämmöt nousisi normaaliksi mutta vain hitaammin? Siis jos termari jäänyt auki asentoon.

Ei nouse lämmöt normiksi jos kierto on auki kokoajan..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 23:08
Robertx kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:33
ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:26 Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Jos ajat maantieajoa ja lämmöt nousee vain 65 asteeseen on termostaatissa mahdollisesti vikaa. Viimasuoja auttaa lämpenemään nopeammin. C-Vectraan aikoinaan tein etupuskurin alaosaan solukumista viimasuojan , jonka kiinnitin nippusiteillä puskurin alaosan ritilään.
No ajo on pääosin kaupunkiajoa.
Eikö jos termarissa olisi vikaa lämmöt nousisi normaaliksi mutta vain hitaammin? Siis jos termari jäänyt auki asentoon.
Kaupunkiajo saattaa selittää, ettei saavuta normaalia lämpötilaa. Kannattaa kokeilla ajaa maantiellä. Kuten jo kirjoitettu , jos termari jää hieman liikaa auki ei lämmöt nouse normaaleiksi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ok. Kiitoksia molemmille.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ddude kirjoitti: 21 Tammi 2019, 22:26 Ulkona -20'c. CDTI inkun lämmöt nousee vain noin 65'c.
Onko joku värkännyt viimasuojaa, jeesaako se?
Syylärin eteen ei tainnut saada mitään pahvia järkevästi vaan helpoin "tekele" lienee teipata maski umpeen?
Hei,

veikkaan myös, että termostaatti ei ole enää parhaassa vedossaan ja jumittaa osin avoimena.

Tuosta viimasuojasta sen verran, että omassa dieselissäni oli alunperin lähes täysin suljettu Ecoflex maski, jonka sitten muutamia vuosia sitten vaihdoin OPC:n täysin avoimeen maskiin. Noiden eroa lämpenemisnopeudessa ei juuri huomannut ja molemmat ovat aina saavuttaneet normilämmöt.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Rookeri kirjoitti: 28 Tammi 2019, 13:20 Onko kuinka monelta hajonnut ahtoputki siitä laatikon päältä? Alapää on kiinni ilmeisesti välijäähdyttimessä. Mitä vikakoodeja antaa, miten oireilee?

Omassani tuo on öljynen mutta vuodonetsintäaineella ei näkyny mitää kuplia kun toinen kaasutteli parkkiruudus ja mä suihkuttelin ainetta putken päälle.

https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... start=2550
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Rookeri kirjoitti: 28 Tammi 2019, 13:20 Onko kuinka monelta hajonnut ahtoputki siitä laatikon päältä? Alapää on kiinni ilmeisesti välijäähdyttimessä. Mitä vikakoodeja antaa, miten oireilee?

Omassani tuo on öljynen mutta vuodonetsintäaineella ei näkyny mitää kuplia kun toinen kaasutteli parkkiruudus ja mä suihkuttelin ainetta putken päälle.
Vikakoodit tuossa:
Ursache: "Ladeluftschläuche (Fehlercode P2282 Fehlercode P2452 Leistungsminderung*)

Fehlersymptome:
Leistungsminderung
Motorkontrollleuchte leuchtet.

Fehlercode(s)
P2282
P2458

Ursache(n):
Ladeluftschlauch vom Turbolader abgerutscht.

Abhilfe:
Ladeluftschläuche befestigen.

Nuo ylläolevat vikakoodit ovat mahdollisia, jos ahtoletku vuotaa.

Itsellä oli aikoinaan repeämä (viiltomainen) sen ahtoletkun takapuolella. Oireena oli huolla auto ilmoitus ja vaihtoi ylämäessä kuormituksella automaatin pienemmälle vaihteelle... eli ei löytynyt enää vääntöä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Jaahas alkoi sitten Flexride iskari vuotamaan Inkusta. Aika tyyristä lystiä.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Vecculiko kirjoitti: 27 Helmi 2019, 17:57 Jaahas alkoi sitten Flexride iskari vuotamaan Inkusta. Aika tyyristä lystiä.
Voisko sinne laittaa normi-iskarit ja huijausboxin? Ainakin joskus alustasarjojen yhteydessä oli saatavilla boxi.

Ps. Paljo maksaa iskarit?
dev.nul
Vastaa Viestiin