Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ok, eli parempaan suuntaan on Insignian lämppärin käyttöliittymä mennyt. Hyvä niin.
Minulla esim, huurteen poisto ikkunoista toimii paremmin manuaali-ilmastoinnilla kuin automaatilla. Sen takia en automaatti-ilmastointia paljoakaan käytä ja sen takia joudun paljon räpläämään tuota ärsyttävän monivaiheista valikkoa..
Seuraava auto tulee varmaankin olemaan 4x4 Vectra 2.8 V6 - moottorilla. Sen verran mukava auto Vectra ja eteenkin sen moottori on ollut että samalla jatketaan kun vaan sopiva yksilö tulee vastaan.
Minulla esim, huurteen poisto ikkunoista toimii paremmin manuaali-ilmastoinnilla kuin automaatilla. Sen takia en automaatti-ilmastointia paljoakaan käytä ja sen takia joudun paljon räpläämään tuota ärsyttävän monivaiheista valikkoa..
Seuraava auto tulee varmaankin olemaan 4x4 Vectra 2.8 V6 - moottorilla. Sen verran mukava auto Vectra ja eteenkin sen moottori on ollut että samalla jatketaan kun vaan sopiva yksilö tulee vastaan.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Insigniassa on tuulilasin sisäpuolella huurtumisen tunnistava anturi, joka huomatessaan huurtumisen lisää puhaltimen nopeutta ja suuntaa ilmaa tuulilasille automaattisesti. Tosin onko kaikissa varustetasoissa , sitä en tiedä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Insigniassa ite suutin on kyllä suunniteltu huonosti. Keskellä oleva suutin ohjaa kaiken tuulilasille tulevan ilman ja alakulmista huurre lähtee hitaasti.
Suuttimia siis vain tuo yksi.
Suuttimia siis vain tuo yksi.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Niin ja 2013 faceliftissä on sitten erilainen käyttöliittymä, muuttui paneelit ja mittaristo aika reilusti. Tuli kosketusnäyttöjä jne.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Facelift tuli vuosimalliin 2013,5 , eli osa vuosimallin 2013 Insignioista on pre - facelifteja.JPopeli kirjoitti:Niin ja 2013 faceliftissä on sitten erilainen käyttöliittymä, muuttui paneelit ja mittaristo aika reilusti. Tuli kosketusnäyttöjä jne.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mikä on näiden "kiinnityskiskojen" funktio Insignian pohjassa?
Saako tuohon jotain ylimääräistä pohjamuovia kiinni vai mitä ihmettä?
https://drive.google.com/file/d/1--Zl-y ... sp=sharing
Saako tuohon jotain ylimääräistä pohjamuovia kiinni vai mitä ihmettä?
https://drive.google.com/file/d/1--Zl-y ... sp=sharing
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ecoflex mallissa on ainakin ilmanohjaimet noissa..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kysymyksessä ei ole lainkaan kiinnityskisko, vaan polttoainetankin suoja "palkki". Vaikka se ei nyt kovin paksua tekoa olekkaan, niin kuitenkin tarkoituksena on, että se ottaa mieluummin kosketuksen vastaan maaston/metsätien kivistä ja kannoista tankin sijaan.Ahnuld kirjoitti:Mikä on näiden "kiinnityskiskojen" funktio Insignian pohjassa?
Saako tuohon jotain ylimääräistä pohjamuovia kiinni vai mitä ihmettä?
https://drive.google.com/file/d/1--Zl-y ... sp=sharing
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onko tosiaan niin, että vilkkuviiksestä "alhainen polttoaineen määrä" ilmoitusta ei saa joka tilanteessa pois? Mulla on ainakin tapana ollut ottaa ajotietokoneeseen toimintasäde-näyttö, kun polttoaine alkaa olla vähissä. Nyt jostain syystä tuota ilmoitusta ei saa kuitattua pois. Navi kyllä ehdottaa huoltoasemat
dev.nul
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Siinä vaiheessa kun polttoaine on todella vähissä (bensa valo vilkkuu) niin ajotietokone ei anna enää muita näyttöjä näkyviin kuin
tuon polttoaineen vähyys varoituksen, muistaakseni valo alkaa vilkkua kun ajotietokoneen mukaan polttoainetta on alle 50 km matkaa varten.
tuon polttoaineen vähyys varoituksen, muistaakseni valo alkaa vilkkua kun ajotietokoneen mukaan polttoainetta on alle 50 km matkaa varten.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Valo kun syttyy, niin ei montaa kertaa anna sitä kuitata viiksen päästä. Pitää ens kerralla oikein katsoa, millä lukemilla mitäkin lukee. Mutta ärsyttävä silti. Kyllä haluaisin tietää pääsenkö 40km vai 5km.
dev.nul
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vastuukysymys ettei kukaan voi syyttää Opelia siitä polttoaine loppuisi kuljettajan tietämättä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Terve,
Ostin -14 vuoden diesel insignian jossa on eberin D5ws 5 kW lämmitin, mutta kovin heikosti nousee moottorin lämmöt esilämmityksessä, sisätiloista puhumattakaan. -3 pakkasessa 35 min lämmitys nostaa sisätilan viiteen asteeseen ja moottorin 1/4 normilämmöistä.
Sisätilan asetuksia koitettu manuualilla ja autoasennoilla. Puhaltaa pelkästään tuulilasille mutta ihan reippaasti ja lämpimästi.
Laite lienee jo karstoittunut ja voiko sitä itse huoltaa? Puhaltaako muilla myöskin muista puhaltimista sisätiloihin?
Ostin -14 vuoden diesel insignian jossa on eberin D5ws 5 kW lämmitin, mutta kovin heikosti nousee moottorin lämmöt esilämmityksessä, sisätiloista puhumattakaan. -3 pakkasessa 35 min lämmitys nostaa sisätilan viiteen asteeseen ja moottorin 1/4 normilämmöistä.
Sisätilan asetuksia koitettu manuualilla ja autoasennoilla. Puhaltaa pelkästään tuulilasille mutta ihan reippaasti ja lämpimästi.
Laite lienee jo karstoittunut ja voiko sitä itse huoltaa? Puhaltaako muilla myöskin muista puhaltimista sisätiloihin?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itsellä -13 ja 20 min lämmityksellä näissä pikku pakkasissa moottorinlämmöt nousee yli 55`c. Sisälläkin tarkenee jo tuolloin. Aina automaatilla ilmastointi. Viime talvena purin eberin ja vaihdoin tiivisteet/hehkun sukan. Savutus loppui ja tehoa tuntui tulevan lisää. Kovilla pakkasilla täytyy muistaa kääntää lämmitys täysille ennen auton sammuttamista. Luulisi että eberin ollessa päällä sisälle puhaltaisi täysin kuumaa ilmaa, mutta puhaltaakin vain viimeksi säädettyä lämpötilaa... Tämä siis -13 ei facelift mallissa.
Kaverin Scenikissä eberi oli todella karstoittunut sisältä, eikä lämmittänyt kunnolla. Puhdistamalla sittä saatiin toimiva peli...
Kaverin Scenikissä eberi oli todella karstoittunut sisältä, eikä lämmittänyt kunnolla. Puhdistamalla sittä saatiin toimiva peli...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Millainenhan bensarosmo 170hv 1.6 automaatti on? Maantieajossa lienee ihan siedettävä mutta kuis taajama/kaupunkiajossa? Massaa kun on ja perinteinen tomaatti... Kulutuslukemaketjussa manuaalit menevät siinä 7,5-8.0 hujakoilla (?) mutta automaattia en löytänyt. 1-1,5 litraa lisää, riittääkö?
Tietty, omassa ajossa (15tkm vuoteen) ei ole niin tarkkaa mutta olisi kiva jo osata varautua järkytykseen nykyisen diisselin (keskiarvo 5,7/90tkm) jälkeen.
Tietty, omassa ajossa (15tkm vuoteen) ei ole niin tarkkaa mutta olisi kiva jo osata varautua järkytykseen nykyisen diisselin (keskiarvo 5,7/90tkm) jälkeen.