Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jani R
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 20:44
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jani R »

2.0 cdti orkkis eberillä. 4v kesti eurogloben akku. 100Ah 353x175x190 -/+. Muutamana aamuna ei lähteny käyntiin niin hain samanlaisen tilalle. Uudella akulla moottori oikein tärähtää käyntiin.
Ostin aikasemmin motonetistä telwinin apukäynnistimen 800A käynnistin teholla... ei tehnyt mitään insignian kanssa kun akku oli tyhjä, kävin palauttaan.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Robertx kirjoitti:Kuten myös ei ole webastoa tai eberiä. Itsellä Exide : http://www.motonet.fi/fi/tuote/909522/E ... xL175xK175 . Tuo mahtuu hyvin akkukotelon kannen alle.
No, niinpäs näyttää mahtuvan - miksiköhän minulle ei tarjottu tuota Exiden EA-sarjan Premium akua - tosin saattoihan olla, että sitä ei vielä ollut silloin saatavilla, kun tuon nykyisen akun ostin. Tuolloin tarjotuissa vanhemman teknologian Exideissä olisi pitänyt valita joko huonommat speksit tai sitten isompi koko.

Tuollainen uudemman mallinen Exide olisi kyllä aika hyvä vaihtoehto akuksi Insigniaan - mikäli vielä mielii käyttää akun suojakoteloakin.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Itse hain yhteen vanhaan 850 volvoon, jolla ajetiin jouluna ja juhannuksena Biltemasta isoimman akun mikä sinne fyysisesti mahtui. Hyvänä puolena mainittakoon 4v takuu ja joku silverakku se olikin. Kyseisessä autossa euroglobe meni 1½ vuodessa ja takuu oli sen 1v. Autolla ajetaan siis todella harvoin, ei edes kerran kuussa. Jospa sitten Biltemasta uutta akkua tilalle, jos tarvitsee. Auton on onneksi aina lämpimässä tallissa säilössä.

Offtopikkina kysynkin, kannattaisiko tuollaisesta autosta ottaa
a) akunkengät irti
b) laittaa ylläpitolaturi ajastimen perään ja ladata joka päivä 1h
c) jotain muuta, mitä?
dev.nul
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Zeniitti kirjoitti:Itse hain yhteen vanhaan 850 volvoon, jolla ajetiin jouluna ja juhannuksena Biltemasta isoimman akun mikä sinne fyysisesti mahtui. Hyvänä puolena mainittakoon 4v takuu ja joku silverakku se olikin. Kyseisessä autossa euroglobe meni 1½ vuodessa ja takuu oli sen 1v. Autolla ajetaan siis todella harvoin, ei edes kerran kuussa. Jospa sitten Biltemasta uutta akkua tilalle, jos tarvitsee. Auton on onneksi aina lämpimässä tallissa säilössä.

Offtopikkina kysynkin, kannattaisiko tuollaisesta autosta ottaa
a) akunkengät irti
b) laittaa ylläpitolaturi ajastimen perään ja ladata joka päivä 1h
c) jotain muuta, mitä?
Koska en tunne , tarvitseeko auto joidenkin muistien ylläpitoon jännitettä, niin en osaa ottaa kantaa akunkenkien irrotuksen.
Ainakin kannattaa ladata akkua kerran kuussa tai kerran viikossa. Tuskin syytä ladata joka päivä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Iro »

Ylläpitolaturin voi antaa olla kiinni kokoajan.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Jep, olisi vaan helposti toteutettavissa sellaisella muutaman euron ajastimella joka päiväinen ajastus.
dev.nul
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

ddude kirjoitti:
Rookeri kirjoitti:Ei se mikää niiden oma merkki ole. Merkki on Sznajder ja Motonetti sattuu olemaan jälleenmyyjä. Myyhän ne vartaa, boschia ym onko neki "motonetin akkuja"?
Mä olen ymmärtänyt että tota sznajderia ei myy Suomessa kukaan muu kuin motonetti ja siks se tunnetaan "motonetin akkuna"
Sorry jos nyt loukkasin epäselvällä nopeasti kirjoitetulla viestillä jonkun tunteita, mut ei tollasesta kannata nyt herneenpalkoo tunkee nokkaan.
joku kerran kirjotti jotain "on se kumma kun ei voi asiallisesti vastata.." :lol:
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Saako noita AFL-valoja jotenkin säädettyä, että päivällä ei aina olis xenonit päällä vaan mentäis enempi noilla päivävaloilla? Eli saisiko kirkkausasetusta jostain säädettyä vähän "pimeämmälle"?

Onko joku käyttänyt sitä pysäköintiavustinta, joka opastaa ilmeisesti taskuparkkiin? Miten se toimii ja toimiiko ollenkaan? Youtubesta en äkkiseltään löytänyt oikein mitään videota.

Onko täysin mahdoton homma retrofitata sähköistä takaluukkua? Mitähän se vaatis?
dev.nul
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

AFL - valojen asetuksia (suuntaus) saa muutettua merkkihuollossa tai op-comilla (kaiketi jollain versiolla) . Päivityksiä valojen softaan on tullut , mutta saako reagoimaan vähempään valon määrään on kysymysmerkki.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

http://www.motonet.fi/fi/tuote/903017/s ... l175xk175-
Mallinen Sznajder tuli lykättyä alkuperäisen tilalle.
Yllättävästi alkuperäinen akku oli hitusen tuota pidempi, vaikka tuo uusi malli oli annetuista vaihtoehdoista pisin.

Toivottavasti pelaa pitkään.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Masi kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Vuosimallien 2009 - 2010 2.0 CDTI Insignioiden omistajat tarkistakaa , vuotaako ohjaustehostimen putki sieltä alhaalta pakoputken läheltä.
Englannissa ja Saksassa on ollut kyseisestä vuodosta takaisinkutsu.

http://www.recalluk.com/news/vauxhall-i ... ction.aspx
Mikäli CDTI:nne on ko. valmistenumerovälillä, niin se ei välttämättä tarkoita, että se kuuluisi viallisiin, koska iso osa noista vajaasta 7000 Insigniasta taitaa olla oikealta ohjattavia Vauxhall Insignioita...
Omani 2010 mallinen Opel Insignia on myös tuolla valmistenumerovälillä, mutta ei kuulu ko. korjaustoimenpiteellisiin autoihin (tarkistettu erikseen).
Vanha aihe, mutta osalle vielä hyvinkin ajankohtainen.

Eli vaikka autonne ei kuuluisikaan noihin nimettyihin korjaustoimenpiteellisiin, niin mikäli tuon paineputken pumpun puoleinen alakiinnike on mallia pieni (eli samanlainen kuin taaempi kiinnike) ja puristuu suoraan putken ympärille ilman, että putkessa on kiinnikkeen kohdalla erillinen kumiholkki - tulee putki ajanoloon hankautumaan rikki kiinnikettä vasten ja alkaa vuotamaan.

Korjauksena uusi putki osa nro: 22855327 + tietysti siihen uudenmallinen etummainen alakiinnike.

Kannattaa tarkistaa - kuuma hiukkassuodatin ja öljyvuoto pellin alla ei ole kiva yhdistelmä...
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Masi kirjoitti:
Masi kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Vuosimallien 2009 - 2010 2.0 CDTI Insignioiden omistajat tarkistakaa , vuotaako ohjaustehostimen putki sieltä alhaalta pakoputken läheltä.
Englannissa ja Saksassa on ollut kyseisestä vuodosta takaisinkutsu.

http://www.recalluk.com/news/vauxhall-i ... ction.aspx
Mikäli CDTI:nne on ko. valmistenumerovälillä, niin se ei välttämättä tarkoita, että se kuuluisi viallisiin, koska iso osa noista vajaasta 7000 Insigniasta taitaa olla oikealta ohjattavia Vauxhall Insignioita...
Omani 2010 mallinen Opel Insignia on myös tuolla valmistenumerovälillä, mutta ei kuulu ko. korjaustoimenpiteellisiin autoihin (tarkistettu erikseen).
Vanha aihe, mutta osalle vielä hyvinkin ajankohtainen.

Eli vaikka autonne ei kuuluisikaan noihin nimettyihin korjaustoimenpiteellisiin, niin mikäli tuon paineputken pumpun puoleinen alakiinnike on mallia pieni (eli samanlainen kuin taaempi kiinnike) ja puristuu suoraan putken ympärille ilman, että putkessa on kiinnikkeen kohdalla erillinen kumiholkki - tulee putki ajanoloon hankautumaan rikki kiinnikettä vasten ja alkaa vuotamaan.

Korjauksena uusi putki osa nro: 22855327 + tietysti siihen uudenmallinen etummainen alakiinnike.

Kannattaa tarkistaa - kuuma hiukkassuodatin ja öljyvuoto pellin alla ei ole kiva yhdistelmä...
Merkkihuollossa vaihtavat tuon kiinnikkeen veloituksetta huollon yhteydessä, jos kiinnike on ns. väärää mallia. Kannatta luonnollisesti tarkistaa tai tarkistuttaa , kuuluuko auto noihin viallisiin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Robertx kirjoitti:
Masi kirjoitti:
Masi kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Vuosimallien 2009 - 2010 2.0 CDTI Insignioiden omistajat tarkistakaa , vuotaako ohjaustehostimen putki sieltä alhaalta pakoputken läheltä.
Englannissa ja Saksassa on ollut kyseisestä vuodosta takaisinkutsu.

http://www.recalluk.com/news/vauxhall-i ... ction.aspx
Mikäli CDTI:nne on ko. valmistenumerovälillä, niin se ei välttämättä tarkoita, että se kuuluisi viallisiin, koska iso osa noista vajaasta 7000 Insigniasta taitaa olla oikealta ohjattavia Vauxhall Insignioita...
Omani 2010 mallinen Opel Insignia on myös tuolla valmistenumerovälillä, mutta ei kuulu ko. korjaustoimenpiteellisiin autoihin (tarkistettu erikseen).
Vanha aihe, mutta osalle vielä hyvinkin ajankohtainen.

Eli vaikka autonne ei kuuluisikaan noihin nimettyihin korjaustoimenpiteellisiin, niin mikäli tuon paineputken pumpun puoleinen alakiinnike on mallia pieni (eli samanlainen kuin taaempi kiinnike) ja puristuu suoraan putken ympärille ilman, että putkessa on kiinnikkeen kohdalla erillinen kumiholkki - tulee putki ajanoloon hankautumaan rikki kiinnikettä vasten ja alkaa vuotamaan.

Korjauksena uusi putki osa nro: 22855327 + tietysti siihen uudenmallinen etummainen alakiinnike.

Kannattaa tarkistaa - kuuma hiukkassuodatin ja öljyvuoto pellin alla ei ole kiva yhdistelmä...
Merkkihuollossa vaihtavat tuon kiinnikkeen veloituksetta huollon yhteydessä, jos kiinnike on ns. väärää mallia. Kannatta luonnollisesti tarkistaa tai tarkistuttaa , kuuluuko auto noihin viallisiin.
Tuo uudemman mallinen kiinnike edellyttää, että ko. putkessa on kiinnikkeen kohdalla kumiholkki ja tuo kumiholkki on osa uutta putkea - vanhassa putkessa ei tätä holkkia siis ole.

Jos vanhan putken yrittää laittaa uuteen kiinnikkeeseen, niin se kolisee siinä kyllä todella väljästi. Mutta näinä päivinä niissä autoissa, joissa on vielä vanhempi kiinnike alkaa tuo putkikin kyllä jo olla kohta vaihtokunnossa.

Veloituksetta merkkiliike tekee näitä korjauksia korkeintaan 150 tkm ajetuille autoille. Varsinainen kampanjahan on loppunut jo aikoja sitten.
TurbotOn
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 120
Liittynyt: 23 Touko 2016, 14:39

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja TurbotOn »

Kun Vectra vaihtuu Insigniaksi niin vaihtuuko myös lämmityslaitteen käyttö helpommaksi ja yksinkertaisemmaksi? Eli nykyisessä Vectrassani, 2007-mallinen, lämmityslaitteen käyttö on suorastaan typerän monimutkainen. Jos esim. haluaa säätää lämppärin puhallusta tuulilasilta myös vaikka jalkoihin joutuu säätimiä ja nappuloita painelemaan ja pyörittelemään turhan monta kertaa. Useimmissa autoissa kyseinen homma hoituu ihan yhdellä napin painalluksella eli täytyy painaa vain puhallusta ohjaavaa nuolinäppäintä jalkatilan suuntaan. Mitä lie insinöörit Vectrassa miettineet kun lämppärin toimintaa ovat
suunnitelleet? Turhan pitkään lämmityslaitteen säätöjä näytöstä kun tiirailee ja nuolia siirtelee voi se muotoutua jopa vaaratekijäksi. Muuten Vectran lämppäri ja sen toiminnat ovat ihan ok.
Jos tai kun Vectrani vaihtuu jossain vaiheessa Insigniaan niin olisi jo ennen kauppoja mukava saada helpotusta siihen epäilyyn että tuo typerä lämppärin ohjaus kiusaisi vielä uudemmissakin Opeleissa. ☺
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kuva

On omat napit kaikille säädöille. Paneeli on tuollainen 2009-2013 Cosmo ja Sport -malleissa. Muissa vastaavan ikäluokan malleissa puhalluksen säätö hoidetaan oikealla rullalla ja lämpötila vasemmalla.

Vectrassa insinöörit ovat ajatelleet että ilmastointi on aina automaatilla.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin