Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
-09 automaatti inkku. Mikähän vaivaa laatikkoa kun näin kesäkelilläkään ei meinaa vaihtaa kutoselle kun vasta useamman kymmenen kilsan ajon jälkeen? Jos laittaa kutosen manuaalilla niin jos vähänkään rupeaa vedättämään niin tiputtaa vitoselle. Vikaako ja mitä ???
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Missä nopeudessa?makke100 kirjoitti:-09 automaatti inkku. Mikähän vaivaa laatikkoa kun näin kesäkelilläkään ei meinaa vaihtaa kutoselle kun vasta useamman kymmenen kilsan ajon jälkeen? Jos laittaa kutosen manuaalilla niin jos vähänkään rupeaa vedättämään niin tiputtaa vitoselle. Vikaako ja mitä ???
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Saa ajella satastakin eikä vaihda kun pitkän ajon jälkeen jos ei käytä manuaalia. Talvella teki samoin mutta arvelin että öljyjen tarvii lämmetä kunnolla mutta kun kesäkelissäkin tekee sitä samaa niin enpä tiijä voiko öljyn vähyys tehdä tuota???
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Missään ei ole annettu tuon putken mittoja. Veikkaan halkaisijaksi 140 - 150 mm , seinämävahvuus on melkoinen... ainakin 4 mm. Ei tuo oikein selviä kuin mittaamalla , minkä kokoinen sopii.t3mu kirjoitti:Ite tuskaillu, että milloin tulee eteen vaihto. Mittarissa on nyt 176tkm, eikä yhtään laakeria ole vielä vaihdettu. Tällähän se onnistuukin helposti, mitääkin ruveta haalimaan materiaalit tollaseen.Robertx kirjoitti:Ei onnistu ainakaan tavallisella ulosvetäjällä, eikä välttämättä lähde massavasaralla.
Voi itse tehdä työkalun:
https://www.youtube.com/watch?v=PEyFJn_-i1s
Minkä kokoista ton putken pitäis olla?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sä taisit vaihdattaa ne öljyt vai oliko ne just ennen ostoa vaihdettu?makke100 kirjoitti:Saa ajella satastakin eikä vaihda kun pitkän ajon jälkeen jos ei käytä manuaalia. Talvella teki samoin mutta arvelin että öljyjen tarvii lämmetä kunnolla mutta kun kesäkelissäkin tekee sitä samaa niin enpä tiijä voiko öljyn vähyys tehdä tuota???
Mitäs öljyä laitettiin tilalle?
Ajoitko ennen vaihtoa?
Toimiko vanhoilla nk. "normaalisti"?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Öljyt on vaihdettu n.25tkm sitten huuhtelemalla ja laatikko pestiin samalla. Kyllä se muistaakseni teki talvella samoin ennen vaihtoa paitsi ettei tarvinnut niin pitkään ajaa ja kesällä vaihtoi niinkuin pitääkin.ddude kirjoitti:Sä taisit vaihdattaa ne öljyt vai oliko ne just ennen ostoa vaihdettu?makke100 kirjoitti:Saa ajella satastakin eikä vaihda kun pitkän ajon jälkeen jos ei käytä manuaalia. Talvella teki samoin mutta arvelin että öljyjen tarvii lämmetä kunnolla mutta kun kesäkelissäkin tekee sitä samaa niin enpä tiijä voiko öljyn vähyys tehdä tuota???
Mitäs öljyä laitettiin tilalle?
Ajoitko ennen vaihtoa?
Toimiko vanhoilla nk. "normaalisti"?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mitkä öljyt nyt laatikossa?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ei ole tietoa, ei ole huoltokirjaan merkitty mitkä öljyt laitettu. Aikaisemmin joku mainitsi että tuommoinen laatikon toiminta olisi ominaisuus mutta en oikein usko siihen.ddude kirjoitti:Mitkä öljyt nyt laatikossa?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mä sitä mietin kun jotkut paikat katsoo että JWS 3309 öljyt menis tuohon laatikkoon vaikka Aisinin ainoa suositus on AW-1.
Mulla on kans vm 2009 auto ja öljyt vaihdettu huuhtelulla ehkä 10tkm sitten.
Laatikko vaihtaa kutoselle aina jossain 90kmh nopeudessa, riippumatta onko kesä vai talvi tai ajettu paljon vai vähän.
(Mulla tosin on laatikosta kickdown hukassa. Eli jossain yli 110kmh vauhdeissa ei aina vaihda pienemmälle.) Et kai se on tyydyttävä noihin "ominaisuuksiin"
Mulla on kans vm 2009 auto ja öljyt vaihdettu huuhtelulla ehkä 10tkm sitten.
Laatikko vaihtaa kutoselle aina jossain 90kmh nopeudessa, riippumatta onko kesä vai talvi tai ajettu paljon vai vähän.
(Mulla tosin on laatikosta kickdown hukassa. Eli jossain yli 110kmh vauhdeissa ei aina vaihda pienemmälle.) Et kai se on tyydyttävä noihin "ominaisuuksiin"
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Minun mielestä ominaisuus, ei vika. Laatikkohan on myös oppiva, että jos ajettu raskaalla jalalla, niin vaihtaa herkemmin pienemmälle, kuin rauhallisen ajorytmin jälkeen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
No kait se on sitten tyydyttävä noihin ärsyttäviin ominaisuuksiin
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Voihan sen laatikon käydä nollaamassa ja opettaa uudestaan sun ajotyylille.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itsellä teki jossain määrin tuota, kun oli vuoto ahtoilmanjäähdyttimen ja läppäkotelon välisessä letkussa. Kuormitettaessa vaihtoi myös helposti viitoselle. Toki sytytti sitten viimein myös vikavalon ja antoi vikakoodin.makke100 kirjoitti:Öljyt on vaihdettu n.25tkm sitten huuhtelemalla ja laatikko pestiin samalla. Kyllä se muistaakseni teki talvella samoin ennen vaihtoa paitsi ettei tarvinnut niin pitkään ajaa ja kesällä vaihtoi niinkuin pitääkin.ddude kirjoitti:Sä taisit vaihdattaa ne öljyt vai oliko ne just ennen ostoa vaihdettu?makke100 kirjoitti:Saa ajella satastakin eikä vaihda kun pitkän ajon jälkeen jos ei käytä manuaalia. Talvella teki samoin mutta arvelin että öljyjen tarvii lämmetä kunnolla mutta kun kesäkelissäkin tekee sitä samaa niin enpä tiijä voiko öljyn vähyys tehdä tuota???
Mitäs öljyä laitettiin tilalle?
Ajoitko ennen vaihtoa?
Toimiko vanhoilla nk. "normaalisti"?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itsellä teki jossain määrin tuota, kun oli vuoto ahtoilmanjäähdyttimen ja läppäkotelon välisessä letkussa. Kuormitettaessa vaihtoi myös helposti viitoselle. Toki sytytti sitten viimein myös vikavalon ja antoi vikakoodin.
Miten tuon vuodon voi todentaa? Kuuleko vuodon äänestä vai tuntuuko käsin kopeloimalla???
Miten tuon vuodon voi todentaa? Kuuleko vuodon äänestä vai tuntuuko käsin kopeloimalla???
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jos vikakoodia ei tule, niin tehottomuudesta silloin tällöin, kokeilemalla (yleensä pystyviilto letkun takapuolella) tai sitten öljyisestä putken pinnasta. Halkeamasta tulee vähän öljyä mikä valuu putken kylkeä pitkin.