Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Villi arvaukseni: Business Line
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 689
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Toi vois tosiaan olla varteenotettava vaihtoehto?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Hieno ja todella siisti auto :thumbsup: . Kyllä se BL tarkoittaa Business Line.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 689
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Robertx kirjoitti:Hieno ja todella siisti auto :thumbsup: . Kyllä se BL tarkoittaa Business Line.
Kiitokset :)
Samalla pääsin kätevästi eroon kahdesta vanhasta kinneristä.
Vaihtoautoina menivät:
-Astra G HB 1.6 -99
-Astra G Caravan 1.8 -00
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
makke100
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Maalis 2016, 12:10

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja makke100 »

Moi, onko muiden automaatti Insignioissa kylmänä vaihtojen venymista. Eli kun lähtee kylmänä ajamaan niin tuntuu kuin olisi joku välivaihde ennenkuin vaihtaa isommalle. Voiko johtua liiasta öljyn määrästä vai joko on jotakin vikaa, ajettu 260000 km.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

kun automaattivaihteisto on kylmä ja sen öljyt vielä jossain määrin tahmeat , ei vaihteisto vaihda heti isommalla vaihteelle,varsinkaan kuormitettaessa. Ihan normaalia. Toki vaihteistoöljyt kannattaa vaihtaa 60 - 80 tkm välein.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
mellimik
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Kesä 2016, 17:48

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja mellimik »

Ajattelin vähän kertoa jotain kokemuksia, kun on tullut vuosi ajettua samalla yksilöllä nyt. Kyseessä siis Insignia Country Tourer 4x4 CDTI 2.0 170 automaatti FlexRide-alustalla. Ennen tätä nykyistä tuli ajettua jo vuosi etuvetoisella SIDI 170 moottorisella Country Tourer-mallilla, mutta sietämätön nelivedon kokeiluhalu ajoi vaihtamaan vielä toiseen Insigniaan. Tämä nykyinen neliveto on siis rekisteröity helmikuussa 2016, ja ensimmäinen vuosihuolto on tehty Länsiauto Helsingissä. Ihan ensimmäisellä koeajolla jäi mieleen ohjauksen erilaisuus etuvetomalliin nähden, joka on jotenkin kevyempi ja vähemmän keskittävä. Toisaalta ulkomaiden lehdissä paljon haukuttu ohjaus on ylipäätään mielestäni kunnossa, koska en minä olekaan ostanut tätä autoa liikenneympyröissä pikkutarkasti kaahaamiseen, vaan nautin pitkistä ajomatkoista kaupunkien välillä. Perheessä on myös uudehko Ford Fiesta, joka on mahtava auto alta kuudenkympin vauhdeissa kesäkelillä, mutta siitä eteenpäin ja liukkaalla todella pelottava. Insignian parhaita puolia onkin mielestäni tunne junamaisuudesta, eli auto on rauhallinen ja tottelee kuljettajaa ilman hermostunutta ohjausta. Siihen kun lisää mielestäni hyvän alustan, joka moottoritievauhdissakin pitää auton vakaana kuopissa ja töyssyissä, niin tällä ajaa ilolla pitkää matkaa. 170 hevosvoimainen Diesel-kone on mielestäni ihan tarpeeksi reipas, ja pientä turboviivettä lukuunottamatta pääsee ohituskohdissa hyvin muista ohi. Sport-napille on naureskeltu jossain, mutta itse tulee painettua sitä joka kerta, kun haluan ripeästi eteenpäin 60-120 välillä. Kaasuvaste toimii tuolloin mielestäni hyvin, mutta automaatilla on tapana kiertää liian korkealle. Vetoaluaallahan tuo 170 heppanen diesel on mielestäni todella hyvä kone.

Automaattivaihteistoa on kritisoitu paljonkin vanhanaikaisuudesta, mutta minä taas pidän siitä. Työkaverit valittavat kaksoiskytkinmallien hermostuneista lähdöistä ja empimisestä kiihdytyksissä, mutta minusta lapun laittaminen Insignialla lattiaan pääsääntöisesti johtaa moottorin vääntöalueen hyödyntämiseen oikein. Ehkä annan liian helpolla anteeksi jotain outoutta, kuten sen, että ykkösvaihteella lähtiessa vaihteisto kierrättää liian korkealle Diesel-moottoria, joka varmasti näkyy jo kiihtyvyyslukemissa, mutta tämän kanssa oppii elämään. Nelivedon kanssa on ollut hyvin vähän tilanteita, missä siitä olisi ollut konkreettista apua, mutta toisaalta tässähän se juju oikeastaan on, että itse en sen toimintaa osaa huomioida erikseen. Nelivedon huomaa kyllä siitä, että liukkaalla ja jäisellä tiellä uskaltaa erilailla lähteä kurvista suoristamaan autoa. Samaten lähteminen valoista ei koskaan ruopaise renkaita, vaikka reippaamminkin painaisi kaasua.

Tilojen suhteen auto on ristiriitainen tapaus, koska ulkomitat valehtelevat: pituutta ei käytetä jalkatiloihin. Ehkä parhaiten tämä näkyy takaluukun tavattomassa paksuudessa. Silti, kyllä takana täyspitkä aikuinen istuu ihan mukavasti, mutta en tiedä, jos 195+195 senttiset istuvat peräkkäin. Tavarakontti on mielestäni erittäin toimiva, kun sen erillistä alapohjaa ja sivussa olevia alumiinilistoja erikseen myytävillä koukuilla hyödyntää. Itselläni on panoraamakattoikkuna, joka selvästi vie korkeutta sisätiloista. Kesäkelissä sitä on tullut kuitenkin käytettyä, vaikka sinänsä turhake onkin ajamisen näkökulmasta.

Autossa on ollut yksi vika, joka liittyi jotenkin etuvalojen suuntaukseen. Auto kävi huollossa ja he muistaakseni vaihtoivat jonkinlaisen ohjausyksikön, jonka jälkeen siihen ei ole palattu. Kaikki autoni ovat olleet käytännössä viattomia, joten Insignian suhteen ei poikkeuksia. Toki vasta ensimmäinen vuosi on takana, mutta koska tämä on jo niin pitkään tehty tuotantomalli, niin luulisin käytännön kautta opittujen virheiden olevan korjattu valmistusprosessissa.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen omistaja, enkä osaa oikein katsella mitään autoa sillä silmällä, että sitä himoaisin Insignian jälkeen. Ehkä lähimpänä on tietyt BMW:n mallit, koska niiden alustat ovat olleet mahtavia. Sitten kuitenkin arkirealismiin, eli palkansaajatyössä en ymmärrä, miksi joku ostaa 40-50K€ auton, johon vasta 10-15K€ varustelulla saa nykyaikaiset varusteet. Toinen juttu on viat, koska kollegat ovat kyllä toistuvasti kertoneet tietyistä VAG-mallien ongelmista, jotka kaikki ovat lukeneet myös lehdistä. Tästä näkökulmasta Insignia on tarjonnut hyvän kyydin; siinä on aidosti mielekkäät varustelut, mutta järjellisellä hinnoittelulla. Kun auto siinä ympärilläkin toimii, niin mitä sitä enempää pyytäisi.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Tietääkö kukaan tuleeko keskikonsolin USB liittimestä virtaa?
Sais USB donglen musiikille:
http://www.ebay.com/itm/3-5mm-USB-Bluet ... Sw3xJVbpYm

EDIT: Itse itselle vastaten, tulee.
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

ddude kirjoitti:Tietääkö kukaan tuleeko keskikonsolin USB liittimestä virtaa?
Sais USB donglen musiikille:
http://www.ebay.com/itm/3-5mm-USB-Bluet ... Sw3xJVbpYm

EDIT: Itse itselle vastaten, tulee.
Siis hetkinen, onnistuuko niin että laittaa bluetooth lähettimen usb paikkaan ja yhdistää esim puhelimen siihen. Tällöin voi kuunnella musiikkia bluetoothilla langattomasti? :food:
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

t3mu kirjoitti:
ddude kirjoitti:Tietääkö kukaan tuleeko keskikonsolin USB liittimestä virtaa?
Sais USB donglen musiikille:
http://www.ebay.com/itm/3-5mm-USB-Bluet ... Sw3xJVbpYm

EDIT: Itse itselle vastaten, tulee.
Siis hetkinen, onnistuuko niin että laittaa bluetooth lähettimen usb paikkaan ja yhdistää esim puhelimen siihen. Tällöin voi kuunnella musiikkia bluetoothilla langattomasti? :food:
Joo kun siis tökkää sen 3.5mm piuhan siihen aux liittimeen.
Just tilasin bt donglen 1.88€ ei paha...
papuusi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 398
Liittynyt: 12 Loka 2010, 09:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja papuusi »

Pitkästä aikaa foorumeilla, kun eri merkillä on tullut jo jonkun aikaa köröteltyä. Nyt on kiikarissa vähän isompi auto, ja farkku Insigniaa pidän yhtenä vaihtoehtona. Pahoittelen jos näitä asioita on toisteltu jo useaan otteeseen, mutta muutama asia mietityttää jos oletetaan että ihan niin euron päälle ei yksilön valinta ole:

-Kannattaako etsiä facelift malli, eli onko paljon parannusta vm -13 eteenpäin tehdyissä Inkuissa?
-Oliko jossain mallissa vakiona matalempi/sporttisempi alusta? Tahtoo olla melkein kaikki autot vakiona karuja traktoreita :)
-Lämpeneekö dieselit hyvin, vai onko webasto tms ihan ehdoton? Onko jotain mitä diesel malleista kannattaa erityisesti tarkistaa? En ole vielä yhtään diesel-autoa omistanut..

Nykyisessä autossa on hyvät varusteet, joten myös mahdollisesti hankittavassa Insigniassa saisi olla kivat härpäkkeet. Nahkajakkarat / vähintään kangas sportit hyvillä säädöillä, hyvät ajovalot (automatiikalla), avaimeton käynnistys/kulku jne.

edit: Tosiaan, automaatti on must - eli onko se huomioon ottaen jotain tiettyä (vuosi)mallia/moottoria tms jota kannattaa välttää? :)
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jotain vastauksia:
Facelift on vuosimallista 2013,5 alkaen ja mielestäni ei ole suurta eroa.
Sportissa on matalampi alusta... tosin ei välttämättä päde dieseleihin. Sitten on vielä flex ride alusta:
"FlexRide-alusta: Vaativissa olosuhteissa FlexRide -järjestelmä kytkee automaattisesti päälle aktiivisen iskunvaimennuksen (CDC), joka toimii yhdessä nelikanavaisen ABS-jarrun ja elektroninen jarruvoiman jakojärjestelmän sekän luistonestojärjestelmän kanssa. Normaaleissa olosuhteissa kuljettaja voi itse valita Sport-, Tour- tai Normal-tilan. Valinnaisvarusteena saatavilla oleva HiPerStrut -etujousitus poistaa käytännössä kokonaan ohjauksen vetelyn ja samalla myös eristää epätasaisen ajoalustan epätoivotut vaikutukset. "
118kW / 120kw diesel ei lämpene niin hyvin kuin 143 kW diesel... noissa pienempitehoisissa eberi on hyvä olla olemassa. Jos ei ole eberiä, niin dieselissä on Quick Heat - vastus, eli sisätilat lämpenevät tosi nopeasti.
Insignia Grand Sport on kevyempi kuin vanhempi malli.
Sport istuimia sähkösäädöillä ja muistilla voin suositella.
Ajovaloiksi AFL - xenonit, niin näkee, automatiikalla ja tunnelitunnistimella.
Pienempivääntöisissä (bensa) on Hydra Matic ja muissa sitten Aisin Warnerin automaatti. Molemmat toimivia, kunhan vaihtaa öljyt säännöllisesti.
Nelivetoa en voi suositella.

Vastatkoon joku toinen lisää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Ohjaamossa kylläkin omasta mielestä aika iso ero 2013->2014 välillä..päädyin itse 2014 versioon juuri tuon ohjaamon takia..:).
Omassa urheiluistuimet ilman sähköjä ja on ok istuskella. Ja nuo AFL:t on tosiaan kivat...en kylläkään ole kuin kertaalleen pimeessä ajellut mutta oli aika huikee kokemus verrattuna Mondeo 2005 valoihin...:D. Vakio alusta ihan ok ku siihen tottuu mutta olihan tuo Sport alusta pehmeämpi ajella.
Eberissä ainoa huono puoli on se että sitä ei saa pois päältä vaan se lämmittää aina automaattisesti kun kylmä keli. Itsellä autokatos ja kun odottelen hallitusta autoon niin aika käry siinä käy kun eberi pörisee pienessä tilassa..:). Eberin kaukosäädin ei toimi jos esim. uimahallista tai kuntosalin pukkarista yrittää saada yhteyden...joten pohdinnasssa gsm mokkulan hommaminen tohon ens talvea varten.
Kivoja pikku härpäkkeitä on lämmitettävä ohjauspyörä, peruutuskamera, kuolleen kulman varoitin, taittuva vetokoukku...
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
papuusi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 398
Liittynyt: 12 Loka 2010, 09:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja papuusi »

Tattista paljon, noista oli jo paljon apua. :)

Mietinnän allahan tämä vasta on, ja ajattelinkin että miksei vaihtoehtona voisi olla myös uusi Astra Sports Tourer. Siinäkin on ihan hyvät varusteet jo Innovation-varustetasolla, ja hinnaltaan edullisempi. Jos speksejä tuijottaa, niin tavaratilakin on Astrassa yhtä iso. Takapenkillä tilat Insigniassa kenties paremmat? Silmiinpistävä ero on autojen painossa: Astra 1288-1425 kg, Insignia 1664-1843 kg. Luulisi tuollaisen painoerotuksen näkyvän selvästi auton suorituskyvyssä etenkin pienemmillä koneilla. :o
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
Iku64
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:02

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Itse testasin 1,6 turbo bensan manuaali ja automaatti versiona ja molemmat oli ok ajella. Vaikka hevosvoimat ja 0-100 kiihtyvyys lukemat suunnilleen samat 2,0 CDTI:ssä ja 1,6 bensa turbossa niin tuo 1,6 automaatti tuntui enemmän kuminauhamaisemmalta. Päädyin 2,0 CDTI automaattiin lähinnä sen takia että automaatissa tuo dieseli tuntui kivemmalta ja olin edeltävällä bensa autolla kyllästynyt ravaamaan joka viikko tankilla...nyt ei tartte taas ku joka toinen viikko käydä.:).
2014 Insignia Hatchback 2,0 CDTI automaatti
Vastaa Viestiin