Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Nonniin. Uusi Astra tilattu eilen Länsiautosta ja tietysti tänään kostoksi alkoi Insignia varottelemaan. Aamulla töihin ajellessa nosti itsekseen kierrokset tappiin, laitoin vaihteen silmään ja nostin kytkimen ja tilanne rauhoittui. Sen jälkeen käyntiääni ollut tyhjäkäynnillä ja alle 1800rpm todella kova ja traktorimainen, ihan kuin olisi myös alavääntöä kadonnut?
Voisiko olla suutinongelma? Vaiko täysi DPF? (dpf on siis käytännössä täysi, poltto tapahtuu about 200km välein). Kone siis 2,0cdti ja 118kw.
Voisiko olla suutinongelma? Vaiko täysi DPF? (dpf on siis käytännössä täysi, poltto tapahtuu about 200km välein). Kone siis 2,0cdti ja 118kw.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Aaarghh.... Eipä olleet mun turbohuolet takanapäin vielä kokonaan ahtimen vaihdollakaan vaikka niin ehdin jo luulla...
Nyt pari kertaa "huolla auto" ja välillä "nypyttää" kevyesti kiihdytettäessä.
Lisäksi ihan kuin keräisi vähän huonosti ahtoja ja joskus kuuluu pssshh ääni kuten paremmastakin tunign vehkeestä...
Vähän samantyyppistä oiretta siis kun tuo ahtoputki halkeaa.
Mietin että jos joku letku jäänyt löysälle tai jos toi putki haljennut vaikka vaihdosta vasta 30tkm.
Muistaako kukaan kenellä se halkesi käytössä minkä vikakoodin antoi?
Nyt pari kertaa "huolla auto" ja välillä "nypyttää" kevyesti kiihdytettäessä.
Lisäksi ihan kuin keräisi vähän huonosti ahtoja ja joskus kuuluu pssshh ääni kuten paremmastakin tunign vehkeestä...
Vähän samantyyppistä oiretta siis kun tuo ahtoputki halkeaa.
Mietin että jos joku letku jäänyt löysälle tai jos toi putki haljennut vaikka vaihdosta vasta 30tkm.
Muistaako kukaan kenellä se halkesi käytössä minkä vikakoodin antoi?
Itse itselleni vastaten jos joku muu etsii samaa infoa: Puolisähköinen: sähkömoottori säätää "kelloa" joka liikuttaa siipiäddude kirjoitti:Tietääkö joku täällä onko 2.0 cdti ahtimen vnt säätö sähköllä vai alipaineella?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ursache: "Ladeluftschläuche (Fehlercode P2282 Fehlercode P2452 Leistungsminderung*)
Fehlersymptome:
Leistungsminderung
Motorkontrollleuchte leuchtet.
Fehlercode(s)
P2282
P2458
Ursache(n):
Ladeluftschlauch vom Turbolader abgerutscht.
Abhilfe:
Ladeluftschläuche befestigen.
Nuo ylläolevat vikakoodit ovat mahdollisia, jos ahtoletku vuotaa.
Fehlersymptome:
Leistungsminderung
Motorkontrollleuchte leuchtet.
Fehlercode(s)
P2282
P2458
Ursache(n):
Ladeluftschlauch vom Turbolader abgerutscht.
Abhilfe:
Ladeluftschläuche befestigen.
Nuo ylläolevat vikakoodit ovat mahdollisia, jos ahtoletku vuotaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tommonen osa (alempi) on menny rikki umpioon tulevan johto sarjan liittimestä, saakohan noita erikseen mistään vai pitääkö vaan virittää jotenkin se piuha kiinni ja autohan on -09 2.0cdti 160hv
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pitää ostaa koko liitin - tuota lukituskappaletta ei saa irrallisena. Liitin siis mallia ZFW10-4 ja löytyy numeroilla: 88988927 / 1287218.majuva kirjoitti:Tommonen osa (alempi) on menny rikki umpioon tulevan johto sarjan liittimestä, saakohan noita erikseen mistään vai pitääkö vaan virittää jotenkin se piuha kiinni ja autohan on -09 2.0cdti 160hv
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ok kiitos tiedosta, taidampa virittää jotenkin et pysyy kiinni.Masi kirjoitti:Pitää ostaa koko liitin - tuota lukituskappaletta ei saa irrallisena. Liitin siis mallia ZFW10-4 ja löytyy numeroilla: 88988927 / 1287218.majuva kirjoitti:Tommonen osa (alempi) on menny rikki umpioon tulevan johto sarjan liittimestä, saakohan noita erikseen mistään vai pitääkö vaan virittää jotenkin se piuha kiinni ja autohan on -09 2.0cdti 160hv
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
2013 insignia 1.4T. ihmettelin ku vuoti jäähytinnesteet pihalle. Oli paisari halki, halkeamaa ei nähny mut kun paineet päällä niin säiliön halkeama levisi ja nesteet pihalle. Onko muilla ollu samaa?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kaverilla oli ihan sama juttu vuotta vanhemmassa samalla koneella.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Diesel Inkku on kerännyt kaikki tyyppiviat parin vuoden aikana mitä tuo on minulla ollut matkalla 110tkm -> 145tkm.
- välijäähdyttimeltä lähtevä letku (autoliikkeen piikkiin)
- takaluukuun mikrokytkin
- hehkut
- EGR-jäähdyttimen kotelo (onneksi alkoi vuotaa kunnolla vasta kotipihalla Lapin rundin jälkeen)
- automaattilaatikon öljyt vaihdoin vapaaehtoisesti
Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.
Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?
Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
- välijäähdyttimeltä lähtevä letku (autoliikkeen piikkiin)
- takaluukuun mikrokytkin
- hehkut
- EGR-jäähdyttimen kotelo (onneksi alkoi vuotaa kunnolla vasta kotipihalla Lapin rundin jälkeen)
- automaattilaatikon öljyt vaihdoin vapaaehtoisesti
Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.
Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?
Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pyöränlaakerit, ja sitten molemmat etupenkin lämmittimet. Tosin jälkimmäiset luultavimmin uusittu jo kertaalleen.
Sitten seuraava kierros 150-200tkm päästä.
Sitten seuraava kierros 150-200tkm päästä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hain auton tänään huollosta ja kysäisin samalla jakohihnan vaihdolle hintaa. Merkkihuollon tietokone näytti vaihtoväliksi 150tkm/6vuotta. Jaahas, olen tähän asti ollut siinä uskossa että vaihtoväli on tuossa minun motissa 2.0 cdti/ 2011 150tkm/10 vuotta. Onkohan tätä sitten jossain vaiheessa lyhennetty maahantuojan toimesta vai olenko ymmärtänyt asian väärin aikaisemmin. Olisivat voineet tämänkin kertoa edellisessä vuosihuollossa kuukausi sitten. Nyt ollaan sitten ajeltu puoli vuotta jo jatkoajalla.Vecculiko kirjoitti:Diesel Inkku on kerännyt kaikki tyyppiviat parin vuoden aikana mitä tuo on minulla ollut matkalla 110tkm -> 145tkm.
- välijäähdyttimeltä lähtevä letku (autoliikkeen piikkiin)
- takaluukuun mikrokytkin
- hehkut
- EGR-jäähdyttimen kotelo (onneksi alkoi vuotaa kunnolla vasta kotipihalla Lapin rundin jälkeen)
- automaattilaatikon öljyt vaihdoin vapaaehtoisesti
Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.
Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?
Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kyllä se on 10v/150tkm. Jos jollakin on maahantuojan faktaa tai virallinen tiedote asiasta, kertokoon siltä pohjalta paremman tiedon.
195hv Biturbossa 6v/120tkm
195hv Biturbossa 6v/120tkm
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Siinä uskossa minäkin olen tähän asti ollut. Työn vastaanotossa kaveri katsoi auton tiedoilla ja sen mukaan olisi 6 vuotta. Täytyy vielä soitella huomenna uudelleen asiasta. Ei muuta mutta jos ollaan yliajalla ja porsii niin menee varmasti koko lysti omaan piikkiin. Muuten on mahdollista ehkä saada myyjäliike ainakin osin maksajaksi jos hihnan suositeltua käyttöikää ei ole ylitetty.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
En Mä nyt tajunnut, mut eiks tossa ny ole kuitenkin kilsat täynnä, vaikka hihnalla olis iän puolesta voinut vielä ajella?
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Myönnetään alkaa kilsatkin olla täynnä. Täytyy huomenna kysellä jos saisi jonnekin aikaisemmin työn alle ettei tarvi kärvistellä autottomana.
...
Hihna tuli sitten vaihdettua. Eipä tarvi enää ressiä tuosta repiä.
...
Hihna tuli sitten vaihdettua. Eipä tarvi enää ressiä tuosta repiä.