Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

jupa44 kirjoitti: 27 Elo 2018, 18:58 Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
1,4 litrainen bensa turbo, jakopää ketjulla. Vähän nöyrä mutta pieniruokainen näin isoon autoon. Jäähdytinesteen vuotoja ollut joissakin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

ddude kirjoitti: 27 Elo 2018, 22:19
Robertx kirjoitti: 27 Elo 2018, 16:35 Syötin VIN numeron osahakuun:

https://opel.7zap.com/en/car/g09/p/12/3 ... k891063350
Kiitoksia.
Osa on siis nro 16.
Mitähän tarkoittaa merkinnät: RH ja LH sekä NLS?
Voisiko RH ja LH olla Right (hand) ja Left (hand)?
NLS lienee No Longer Supplied.
Edit:Molemmin puolin on samanlainen tunnistin eli on siis vasen ja oikea.
Juurikin niin ja sen NLS:n jälkeen on korvaava osanumero eli 1235044
Sillä numerolla löytyy oletettavasti sopivia varaosia.
https://bego.bildelsbasen.se/fi-fi/Hae/ ... M-1235044/
https://www.ebay.de/itm/Opel-Insignia-H ... 2973191830
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
jupa44
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 20:22

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja jupa44 »

1,2sorsa kirjoitti: 27 Elo 2018, 22:44
jupa44 kirjoitti: 27 Elo 2018, 18:58 Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
1,4 litrainen bensa turbo, jakopää ketjulla. Vähän nöyrä mutta pieniruokainen näin isoon autoon. Jäähdytinesteen vuotoja ollut joissakin.
Onko ketju kestävää mallia vai laatuluokkaa vag/mb/bmw?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

jupa44 kirjoitti: 29 Elo 2018, 22:55
1,2sorsa kirjoitti: 27 Elo 2018, 22:44
jupa44 kirjoitti: 27 Elo 2018, 18:58 Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
1,4 litrainen bensa turbo, jakopää ketjulla. Vähän nöyrä mutta pieniruokainen näin isoon autoon. Jäähdytinesteen vuotoja ollut joissakin.
Onko ketju kestävää mallia vai laatuluokkaa vag/mb/bmw?
Nyt vuoden ollut merkkiliikkeessä hommissa ja yhtään mitään ei ole vähän pienemmässä liikkeessä tehty näille jakopäille ja aika pitkään on tuota 1,4 konetta ollut.
Vesipumppuja vaihdettu muutama.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
eeroolli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 08:16
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Kysymyksiä arvoisille Opel-tietäjille A Insigniasta.
Omassa A Insigniassa 2009 malli hieman vastustaa (tai entinen omistaja kerännyt kaikki viat).
Eli A18XER bensakoneisessa inkussa kuulunut enenemissä määrin pientä rallatusta jakopään kohdilta
kun kylmänä käynnisti. Eli ikävä sivuääni on kuulunut noin pari sekuntia startista, muuten auto toimi normaalisti.
Tuohon ajoittaiseen roklotukseen kylmästartissa kyllästyneenä tilasin sitten briteistä uudet INA/GM vvt-nokkapyörät imu+pako
sekä uudet vvt solenoidiventtiilit (INA/GM).

Solenoidiventtiilit vaihdoin helposti itse ja nyt menneellä viikolla sitten vaihdatin pienellä AD-korjaamolla nuo vvt-nokkapyörät.
Samalla jakopäähän uusittiin tarpeet ja myös laturin/vaiko tehostajan wanha käyttöhihna samalla
(vaikka juuri 6000 km sitten oli tehty jakohihnaremppa aiemmalla omistajalla).
Nyt sitten vvt-rempan jälkeen hieman (alle 1/2 sekuntia) omasta mielestäni pitää pienen roklauksen kun kylmänä käynnistää, tai sitten kuuntelen nyt vaan liian tarkkaan :)

KYSYMYS: Pitääkö nollata jotakin merkkikorjaamoa käyttäen tuon vvt nokkapyörien uusimisen+ solenoidiventtiilien uusimisjumpan jälkeen?
Tuli mieleeni seuraava OCF:n aiempi ketju ja kenttäapuohjeet
viewtopic.php?f=4&t=246419&p=2197993&hi ... a#p2197993

TÄMÄ LAUSE= Huom. Korjaustöiden jälkeen opitut arvot (ECU:n valinta ja ohjelmointi F5) on nollattava!!!!
VIITE: Kenttäapuohje: 2511
Vika: Moottori A/Z/16/18XER - Helinää; joskus tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014; SVS-merkkivalo palaa
Mallit: Moottorit: Versio: Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Apuohje: Huomio: A18XER-moottorilla varustetun Insignian tapauksessa katso myös TSB 2487.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Opittujen arvojen nollaus pätee solenoidiventtiilien vaihdolle. Jos venttiilit ovat toimineet huonosti, voi uusilla venttiileillä olla pieni ero. Moottoriohjaus kuitenkin oppii uudet arvot , johon kestää jonkun aikaa. Saattaa tosin olla , että esimerkiksi akunkengän irrotus riittävän pitkäksi aikaa nollaa opitut arvot. Näin ainakin C-Vectran kohdalla. Insignian osalta ei ole itsellä kokemusta tai tietoa.
Solenoidiventtiilejä ovat vaihtaneet muutkin foorumilaiset , enkä muista lukeneeni, että olisivat käyttäneet nollauksessa.
Alle 0,5 sekunnin roklausääni voi johtua öljynpaineen noususta. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kestää hetken , ennenkuin öljynpaine on normaali venttiilikoneistossa asti. Säätö perustuu öljyn virtaukseeen säätöpyörän sisälle ja sen poistumiseen. Ei voi olla mitenkään salamannopeaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

Huollon jälkeen, alkoi kuulua ärsyttävä pikku nakutus. Kuuluu hetkittäin alle 2000rpm, kun veto päällä.
Hankala paikallistaa, kun ei saa kuulumaan mitenkään muuten. Voisko tulla suuttimista?
26tkm mittarissa, olisko taas aika vaihdolle.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Avatar
eeroolli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 08:16
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

KIITOKSET hyvästä infosta Robertx!
Akun kenkän tosiaan otin pois 1/2 tunniksi ja sen jälkeen piti aluksi suorittaa tuo ikkunoiden "rajojen opetus".
Nyt tosiaan kun starttaili niin tuntui että jopa se alta puolen sekunnin roklaus poistui :)
Tarviipa vielä vaihtaa jossain välissä sopivat öljyt moottoriin ja sitten vain kovaa ajoa, niin eiköhän se siitä sopeudu...
äksy
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:50
Paikkakunta: varkaus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja äksy »

Mitenkäs nämä paljon ajetut, onko tekniikka, sähköt jne. ihan loppu? Jonkin verran näyttää olevan 3-400tkm matkattuja myynnissä, onko tiettyjä paikkoja jotka pehmenee? Yksilöitähän nämä paljon ajetut aina on, mutta onko jotain mitä olis hyvä tietää?
kadett -78 vectra -05 rekord -67 astra -99
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4472
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

eeroolli kirjoitti: 07 Syys 2018, 22:23 Kysymyksiä arvoisille Opel-tietäjille A Insigniasta.
Omassa A Insigniassa 2009 malli hieman vastustaa (tai entinen omistaja kerännyt kaikki viat).
Eli A18XER bensakoneisessa inkussa kuulunut enenemissä määrin pientä rallatusta jakopään kohdilta
kun kylmänä käynnisti. Eli ikävä sivuääni on kuulunut noin pari sekuntia startista, muuten auto toimi normaalisti.
Tuohon ajoittaiseen roklotukseen kylmästartissa kyllästyneenä tilasin sitten briteistä uudet INA/GM vvt-nokkapyörät imu+pako
sekä uudet vvt solenoidiventtiilit (INA/GM).

Solenoidiventtiilit vaihdoin helposti itse ja nyt menneellä viikolla sitten vaihdatin pienellä AD-korjaamolla nuo vvt-nokkapyörät.
Samalla jakopäähän uusittiin tarpeet ja myös laturin/vaiko tehostajan wanha käyttöhihna samalla
(vaikka juuri 6000 km sitten oli tehty jakohihnaremppa aiemmalla omistajalla).
Nyt sitten vvt-rempan jälkeen hieman (alle 1/2 sekuntia) omasta mielestäni pitää pienen roklauksen kun kylmänä käynnistää, tai sitten kuuntelen nyt vaan liian tarkkaan :)

KYSYMYS: Pitääkö nollata jotakin merkkikorjaamoa käyttäen tuon vvt nokkapyörien uusimisen+ solenoidiventtiilien uusimisjumpan jälkeen?
Tuli mieleeni seuraava OCF:n aiempi ketju ja kenttäapuohjeet
viewtopic.php?f=4&t=246419&p=2197993&hi ... a#p2197993

TÄMÄ LAUSE= Huom. Korjaustöiden jälkeen opitut arvot (ECU:n valinta ja ohjelmointi F5) on nollattava!!!!
VIITE: Kenttäapuohje: 2511
Vika: Moottori A/Z/16/18XER - Helinää; joskus tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014; SVS-merkkivalo palaa
Mallit: Moottorit: Versio: Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Apuohje: Huomio: A18XER-moottorilla varustetun Insignian tapauksessa katso myös TSB 2487.

Itellä pitää aikamoista rallatusta inkku kylmänä, ei se täysin hiljanen oo lämpimänäkään. Koneena tuo 2.0t. Kuulemma korkeapainepumppu ääntää ku kävi tutkimuksisa merkkihuollosa. Sanoivat ominaisuudeks ja mulla se on nyt sen 20tkm ollu moisella tolalla.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larppe »

äksy kirjoitti: 18 Syys 2018, 17:43 Mitenkäs nämä paljon ajetut, onko tekniikka, sähköt jne. ihan loppu? Jonkin verran näyttää olevan 3-400tkm matkattuja myynnissä, onko tiettyjä paikkoja jotka pehmenee? Yksilöitähän nämä paljon ajetut aina on, mutta onko jotain mitä olis hyvä tietää?
Täältä löytyy varmasti selaamalla yksilökohtaisia kertomuksia, mutta yleisesti ottaen melko hyvällä tasolla tuntuu olevan laatu foorumeilta luettuun perustuen.
Yleisimmät "sähköviat" taitaa olla penkinlämmittimet, takaparkkitutkat ja takakontin microkytkin. Ei tosin mahdottoman kalliita korjata.
Yleisimmät mekaaniset viat on varmaan pienten bensakoneiden M32 vaihdelaatikoiden laakerit, joskin Insignian osalta näitä sattunut omiin silmiin melko vähän. Isoissa dieseleissä erään ahtoputken vuoto, josta muistaakseni tässä ketjussa useampaan kertaan ollut juttua. Pyöränlaakereita osalla kulunut tasaiseen tahtiin.

Jos itselle paljon ajettua inkkua hankkisin, niin luultavasti oma mielenrauha olisi maksimissaan 2.0 dieselkoneen, automaattivaihteiston ja etuvedon kanssa. Vaikka tuon dieselin kaverina oleva manuaalilaatikko F40 ei mielestäni myöskään kovin yleinen kritiikin kohde ole ollut ja vuosimallista 2012 (muistaakseni) eteenpäin myös etuvedot varustettu nelivetomallien isommalla kytkimellä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Lisäisin edelliseen että automaatti on hyvä jos huollettu säännöllisesti huuhtelemalla vaikka 100tkm välein.
F
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
persearska
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Loka 2018, 19:29

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja persearska »

No niin, inkku ostettu ja pari visaista kysymystä.
Mikäs ''virallinen/kopio'' vikakoodien lukuun ja muuhun tarkoitettu laite toimii insignian kanssa parhaiten. (Yleismallin autel löytyy jo)
Entäs minkälainen operaatio on peruutuskameran jälkiasennus vakio mankkaan (Navi 900)? Eli onko kontissa jossain valmis liitin, vaatiiko koodauksen jne..
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 669
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Ainakin ennen faceliftiä tarvitaan mielestäni tämä että saa peruutuskameran toimiin..

https://www.ebay.de/itm/OPEL-LVDS-Video ... SwgStbDnnG

Viisaammat korjatkoon.
persearska
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Loka 2018, 19:29

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja persearska »

Unohdin mainita että kyseessä on 2014, eli facelift malli :oops:
Vastaa Viestiin