Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Masi kirjoitti: 17 Heinä 2018, 20:29
1,2sorsa kirjoitti: 08 Heinä 2018, 22:38 Suosittelisin paineilmatoimista vasaraa tuohon. 90% näistä laakeripaketeista saa tuolla irti olkavarresta. Sitten asentaessa puhdistus ja jarrusuojaa väliin.
Tarkoititko, että löysäät pari kierrosta niitä kolmea pulttia ja annat niiden kantoihin paineilmavasaraa tylpällä päällä ja kun liikkuu niin hieman lisää pultteja auki ja edelleen vasaraa kunnes paketti on irti?
Kaikki pultit auki sentin verran ja paineilmatalttaa pulttien päihin työntäen paketin ulos.

Jos sinulla on tarvike laakeri eikä uusia pultteja niin ne pultit irti ja paineilma taltalla laakerin juureen niin että se lähtisi pyörähtämään mukana.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Mitä tuolle jumissa olevalle jarrusatulalle vois tehdä? Männän liikkeestä saa puhua milleinä vaikka kuinka polkisi jarrua. Ei se nyt mitenkään ruosteiselta näyttänyt kumin alta... Kuulin, että olisi joskus voinut mennä liian syvälle pohjaan ja jäänyt sinne? Pitääkö jarrumäntätyökalu hommata ja pyöritellä?
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Kun jossain vaiheessa tuosta Omegasta tulee aika luopua niin vähän on sedan Insignia alkanut tuntumaan seuraavalta kehonsiirtäjältä. Oma ajo 60% motaria ja 30% maantieajoa sekä 10% kaupunkia.

M32 laatikolla varustettua en kelpuuta eli heikkotehosimmat dieselit ja 1.4T kone on ulkona.

2.0T himottaisi, kun potenttiaalia viritykselle olisi hieman lastun muodossa, ja laite liikkuisikin johonkin tämän jälkeen, mutta jakoketjuhan on edelleen kai se suurin synti. Tosin se vaihdettuna ja 10tkm öljynvaihtoväleillä pitäisi saada tämä ongelma eliminoitua. Toistaiseksi aika vähän tarjolla tälläisi 2.0T Insignioita.

1.6T ilmeisesti sitten aika huoleton yksilö ketjunkin puolesta, mutta vähän väärä valinta silti Insigniaan väännön puutteen vuoksi?

Mistään Ooppelin ( onko nämäkään... ) dieselistä ei ole kokemusta, mutta en silti karsi näitä Insignian dieseleitä pois, kun suurimpia murheita ei näissä ole? Mitenkähän talvella lämpiäminen? Jostain lämmitysvastuksesta taidetiin täällä puhua, että sisälle alkaa tulemaan lämmintä heti? Kaikissa malleissa tälläinen?

Myöskään automaateista ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti automaattilootat on tämän ketjun mukaan hyviä, kunhan öljyt vaihtaa tyyliin 80tkm välein. Onko kaikissa tuo AF40-6 vaihteisto vai löytyykö näitäkin vielä erilaisia versioita?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

https://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/ ... A/FLS-630/

Tuossa vähän ajettu. Ja laatikossa lukee hydramatic.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Kobbel kirjoitti: 24 Heinä 2018, 22:23 Kun jossain vaiheessa tuosta Omegasta tulee aika luopua niin vähän on sedan Insignia alkanut tuntumaan seuraavalta kehonsiirtäjältä. Oma ajo 60% motaria ja 30% maantieajoa sekä 10% kaupunkia.

M32 laatikolla varustettua en kelpuuta eli heikkotehosimmat dieselit ja 1.4T kone on ulkona.

2.0T himottaisi, kun potenttiaalia viritykselle olisi hieman lastun muodossa, ja laite liikkuisikin johonkin tämän jälkeen, mutta jakoketjuhan on edelleen kai se suurin synti. Tosin se vaihdettuna ja 10tkm öljynvaihtoväleillä pitäisi saada tämä ongelma eliminoitua. Toistaiseksi aika vähän tarjolla tälläisi 2.0T Insignioita.

1.6T ilmeisesti sitten aika huoleton yksilö ketjunkin puolesta, mutta vähän väärä valinta silti Insigniaan väännön puutteen vuoksi?

Mistään Ooppelin ( onko nämäkään... ) dieselistä ei ole kokemusta, mutta en silti karsi näitä Insignian dieseleitä pois, kun suurimpia murheita ei näissä ole? Mitenkähän talvella lämpiäminen? Jostain lämmitysvastuksesta taidetiin täällä puhua, että sisälle alkaa tulemaan lämmintä heti? Kaikissa malleissa tälläinen?

Myöskään automaateista ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti automaattilootat on tämän ketjun mukaan hyviä, kunhan öljyt vaihtaa tyyliin 80tkm välein. Onko kaikissa tuo AF40-6 vaihteisto vai löytyykö näitäkin vielä erilaisia versioita?
No minulla on diesel sedanista manuaali laatikolla A20DTH + F40-6WR kokemusta n. 240000 km:n verran ja täytyy sanoa, että on huolettomin auto ikinä, mitä minulla on ollut. Dieseleissä on quick-heat, joka antaa lämpöä heti kun laturi pyörii - sen teho on 1kW. En ole polttoainetoimista lämmitintä kaivannut -28 lämpötilassa puhaltimen 2-nopeudella tarkenee paitahihasillaan - asia johon Saabin bensakrematorio ei kyennyt... eli jotakin sekin varmaan kertoo. Manuaalilaatikoita on "normaali" ja pitempivälityksellinen eli WR (ecoflexeissä).

Huom! En tiedä miten uutta olet hankkimassa, mutta jos mietit manuaalidieseliä vm. 2009-2010, niin varmista että kytkimeen on tehty korjaus eli 240mm kytkin nelivetoisen 250 milliseen. Tämä koskee siis vain 160 hp:n versiota. Tuo pienempi kytkin oireili välyksellä/kolahduksella kaasua nostettaessa/löysättäessä. Näitä on siis vaihdettu takuuaikana.
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Masi kirjoitti: 25 Heinä 2018, 10:13 Huom! En tiedä miten uutta olet hankkimassa, mutta jos mietit manuaalidieseliä vm. 2009-2010, niin varmista että kytkimeen on tehty korjaus eli 240mm kytkin nelivetoisen 250 milliseen. Tämä koskee siis vain 160 hp:n versiota. Tuo pienempi kytkin oireili välyksellä/kolahduksella kaasua nostettaessa/löysättäessä. Näitä on siis vaihdettu takuuaikana.
Juurikin tälläistä 09-10 mallia katsellut. Ja tästä kytkin jutusta löysinkin mainintasi jälkeen teikäläisen hyvän "muistilista" tuolta 2.0CDTI viritys topicissa. Kiitän hyvästä huomiosta!

EcoFLEXiä taitaa löytyä sitten kaikkien moottorien perästä? Sopivisi omiin ajoihin varmasti hyvin vähän pidempi loota.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Itsellä oli -10 160hp ecoflex niin se vaati pahvia keulaan et lämpömittari kohosi yli -10 keleissä mun normi työ ajossa mut nykynen automaatti ei taasen tarvi... lämpöä kyl sisälle piisas kiitos quick-heatin... automaatti syö senverta reilummin et piisaa lämpöä koneen lämmittämiseenkin...
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

imaC kirjoitti: 25 Heinä 2018, 16:48 Itsellä oli -10 160hp ecoflex niin se vaati pahvia keulaan et lämpömittari kohosi yli -10 keleissä mun normi työ ajossa mut nykynen automaatti ei taasen tarvi... lämpöä kyl sisälle piisas kiitos quick-heatin... automaatti syö senverta reilummin et piisaa lämpöä koneen lämmittämiseenkin...
Lienee ollut autossa/termostaatissa tms. jotakin vikaa, jos ei lämmöt nousseet - epäilen näin siksi, koska omassani, joka on myös vm. 2010 Ecoflex olen vieläpä vaihtanut nelisen vuotta sitten Ecoflexin normaalin tukossa olevan maskin paikalle OPC Insignian alkuperäisen, lähes täysin avoimen maskin ja siitä huolimatta lämmöt nousee normaaliin pakkasella kuin pakkasella.

PS. Ja sedan Insignian omistajien kannattaa hakea Audin varaosista tavaratilan kattoon automaattisesti nousevat vaimennuksella olevat kassikoukut, niin ei ostoskassit kaatuile tavaratilassa. Ovat kuin Insigniaan vartavasten tehdyt - luonnollisesti soveltuvat vain sedaniin.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Masi kirjoitti: 25 Heinä 2018, 18:29
imaC kirjoitti: 25 Heinä 2018, 16:48 Itsellä oli -10 160hp ecoflex niin se vaati pahvia keulaan et lämpömittari kohosi yli -10 keleissä mun normi työ ajossa mut nykynen automaatti ei taasen tarvi... lämpöä kyl sisälle piisas kiitos quick-heatin... automaatti syö senverta reilummin et piisaa lämpöä koneen lämmittämiseenkin...
Lienee ollut autossa/termostaatissa tms. jotakin vikaa, jos ei lämmöt nousseet - epäilen näin siksi, koska omassani, joka on myös vm. 2010 Ecoflex olen vieläpä vaihtanut nelisen vuotta sitten Ecoflexin normaalin tukossa olevan maskin paikalle OPC Insignian alkuperäisen, lähes täysin avoimen maskin ja siitä huolimatta lämmöt nousee normaaliin pakkasella kuin pakkasella.

PS. Ja sedan Insignian omistajien kannattaa hakea Audin varaosista tavaratilan kattoon automaattisesti nousevat vaimennuksella olevat kassikoukut, niin ei ostoskassit kaatuile tavaratilassa. Ovat kuin Insigniaan vartavasten tehdyt - luonnollisesti soveltuvat vain sedaniin.
No mun normi työ ajoni on 4km suuntaansa ja siinäkin matkalla kaksi sammutusta... päiväkoti ja aamusumppi... mut automaatti saavuttaa normilämmön tuossakin mut ecoflexillä piti ajaa yli 10km et lämmöt on normit...
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja :J:J »

Taival Insignia A:n kanssa päättyi. Ihan vain uudemman koslan tieltä siirtyi hallitusti autokaupan riviin.

Pistetään tähän nyt muistiin kokemukset tuosta vermeestä. Laite oli/on siis 2012 1.6T (180hv) manuaali.

- Moottorin koon huomasi kyllä, kun "vedot" pitää hakemalla hakea sieltä kierrosalueelta kiihdyttäessä. Tosin selkeästi mukavampi kuin 1.4T
- Ja kyllähän se M32 vaihteisto on tietysti aika jännittävä osa-alue. Vaikka tuo 150tkm ajettuna jäi liikkeeseen oireettomana, eli oisko peräti osunut ongelmaton laatikko kohdalle. Mutta ym. moottorin ominaisuusfibaa ei viitsinyt alkaa ohjelmoinneilla korjaamaan tuon pahamaineisen lootan takia.
- Sporttipenkit oli hemmetin hyvät eikä niissä alkanut lämppäritkään kettuilemaan. Oisko tuo lämppäriongelma peruspenkkien juttu?
- Kääntyvän koukun "summeri" on muuten aika käsittämätön ominaisuus, eli kuuluu helv. moinen ujellus kun koukkua ei ole lukittu joko sisään tai ulos. (sivuleikkurit on tietysti keksitty)
- 19" rengaskoko toi mukanaan aikamoista meteliä ja tuo 1.6T ja sen "alavääntö" oli kyllä vähän ihmeissään niiden kanssa. 17" talvirenkailla oli kyllä kivempi ajella kun kiihtyvyys paikalta oli paljon jouhevampaa. Toki 17" tuossa näyttää vähän hassulta, joten 18" olisi ehkä ollut paras koko tuohon.

Remontteja:
n. 85 tkm/3 vuotta, takaluukun kytkin ja ulommaiset takatutkat (perussetti)
n. 100 tkm toinen takapyörän laakeri
n. 135tkm turbo (hukkaportin säätö hajosi, itse ahdin olisi ollut ehjä.)

Eli aika pienillä selvisi ja loppujen lopuksi tosi posiitivinen fiilis jäi kärrystä.
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

:J:J kirjoitti: 27 Heinä 2018, 16:11Oisko tuo lämppäriongelma peruspenkkien juttu?
Ei oo.

Itellä tuli viime viikolla 100tkm täyteen inkulla. Tai no ite ajanu vajaa 15tkm. Kahdesta ovesta irronnu kahvan kromisomiste. Noh liimaamalla tulee kuntoon eikä onneks oo lähteny irti kesken ajon.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

|777| kirjoitti: 27 Heinä 2018, 19:25
:J:J kirjoitti: 27 Heinä 2018, 16:11Oisko tuo lämppäriongelma peruspenkkien juttu?
Ei oo.

Itellä tuli viime viikolla 100tkm täyteen inkulla. Tai no ite ajanu vajaa 15tkm. Kahdesta ovesta irronnu kahvan kromisomiste. Noh liimaamalla tulee kuntoon eikä onneks oo lähteny irti kesken ajon.
Noista kahvan kromiosista on erikoistoiminta tapa tiedote ja näkyy aina kun tis2web tarkistaa kamppanjat joten voisi kannattaa niistä valittaa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Tuskin '09 malliin enää kampanjat ulottuu? 🤔
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

|777| kirjoitti: 27 Heinä 2018, 19:44 Tuskin '09 malliin enää kampanjat ulottuu? 🤔
Varmaankin tehty jo kamppanjat.
Pitäisi lukaista tuo tiedote.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

1,2sorsa kirjoitti: 17 Heinä 2018, 21:09
Masi kirjoitti: 17 Heinä 2018, 20:29
1,2sorsa kirjoitti: 08 Heinä 2018, 22:38 Suosittelisin paineilmatoimista vasaraa tuohon. 90% näistä laakeripaketeista saa tuolla irti olkavarresta. Sitten asentaessa puhdistus ja jarrusuojaa väliin.
Tarkoititko, että löysäät pari kierrosta niitä kolmea pulttia ja annat niiden kantoihin paineilmavasaraa tylpällä päällä ja kun liikkuu niin hieman lisää pultteja auki ja edelleen vasaraa kunnes paketti on irti?
Kaikki pultit auki sentin verran ja paineilmatalttaa pulttien päihin työntäen paketin ulos.

Jos sinulla on tarvike laakeri eikä uusia pultteja niin ne pultit irti ja paineilma taltalla laakerin juureen niin että se lähtisi pyörähtämään mukana.
Muistatko heittää käyttämäsi paineilmavasaran merkkiä/mallia? Näitä kun on lyhytiskuisia 3000-4000 minuutissa iskeviä ja sitten pitkäiskuisia 2000-2200 iskeviä - ajattelin vain, että ostaisin samantien sellaisen, millä nuokin laakerit liikahtaa, jos/kun tarve siihen tulee.
Vastaa Viestiin