Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
makke100
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Maalis 2016, 12:10

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja makke100 »

t3mu kirjoitti:Jos vikakoodia ei tule, niin tehottomuudesta silloin tällöin, kokeilemalla (yleensä pystyviilto letkun takapuolella) tai sitten öljyisestä putken pinnasta. Halkeamasta tulee vähän öljyä mikä valuu putken kylkeä pitkin.

Jos tarkoitat sitä letkua mikä on edestä katsottuna edessä oikealla niin se on vaihdettu eikä se ole ollenkaan öljyinen.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kun se ns. ongelmaletku on vaihdettu, niin kannattaa tarkastaa ahtoletkut turbolta välijäähdyttimelle.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

No nyt on sitten turboahdin(kin) vaihdettu ja kun kävin testilenkillä niin sain vikakoodin tulemaan eli vanha tuttu p0234 overboost.

Mistäs kaikesta tuo ko. koodi voi tulla?
Nyt siis vaihdettu:
Turboahdin
Turbon solenoidi
Välijäähylle menevä "ahtoputki"

Alkaa omat ideat jo loppumaan?
Voiko moottorinsoftaus tehdä ko. vian?
Motorbitin Pekan mukaan ei jos tekniikka muuten kunnossa.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Entäs ahtopainetunnistin?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

ascona_c kirjoitti:Entäs ahtopainetunnistin?
Se on vielä vaihtamatta mulle jäi käsitys että se antaisi eri vikakoodin tyyliin P0235/0236?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ddude kirjoitti:No nyt on sitten turboahdin(kin) vaihdettu ja kun kävin testilenkillä niin sain vikakoodin tulemaan eli vanha tuttu p0234 overboost.

Mistäs kaikesta tuo ko. koodi voi tulla?
Nyt siis vaihdettu:
Turboahdin
Turbon solenoidi
Välijäähylle menevä "ahtoputki"

Alkaa omat ideat jo loppumaan?
Voiko moottorinsoftaus tehdä ko. vian?
Motorbitin Pekan mukaan ei jos tekniikka muuten kunnossa.

Onko nuo kaikki vaihdettu pelkästään virisoftan laittamisen jälkeen, vai ilmenivätkö ongelmat jo vakiosoftalla? Jos vakiolla ei ollut aiemmin ongelmia, niin kokeilisin toimiiko auto enää edes vakiona. Vakiosta on helpompi selvitellä vikojakin, kun hieman useampi tietää miten sen pitäisi käyttäytyä.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Masi kirjoitti:
ddude kirjoitti:No nyt on sitten turboahdin(kin) vaihdettu ja kun kävin testilenkillä niin sain vikakoodin tulemaan eli vanha tuttu p0234 overboost.

Mistäs kaikesta tuo ko. koodi voi tulla?
Nyt siis vaihdettu:
Turboahdin
Turbon solenoidi
Välijäähylle menevä "ahtoputki"

Alkaa omat ideat jo loppumaan?
Voiko moottorinsoftaus tehdä ko. vian?
Motorbitin Pekan mukaan ei jos tekniikka muuten kunnossa.

Onko nuo kaikki vaihdettu pelkästään virisoftan laittamisen jälkeen, vai ilmenivätkö ongelmat jo vakiosoftalla? Jos vakiolla ei ollut aiemmin ongelmia, niin kokeilisin toimiiko auto enää edes vakiona. Vakiosta on helpompi selvitellä vikojakin, kun hieman useampi tietää miten sen pitäisi käyttäytyä.
Vähän vaikea sanoa kun laitatin softan lähes heti kun auto tuli mulle.
Lisäksi toi tekee vikakoodin vain kun on ajanut pitkään moottoritietä eikä lainkaan tässä' kaupunipyörityksessä.
Moottoritiellä siis sen jälkeen kun hiljennät ja painat uudelleen kaasua.

Liittyy siis ilmeisesti siihen että moottori on kuuma.
IE foorumilla oli jollain hepulla sama ongelma mutta se oli myynyt auton ennenkuin vika oli selvinnyt.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Masi kirjoitti:
ddude kirjoitti:No nyt on sitten turboahdin(kin) vaihdettu ja kun kävin testilenkillä niin sain vikakoodin tulemaan eli vanha tuttu p0234 overboost.

Mistäs kaikesta tuo ko. koodi voi tulla?
Nyt siis vaihdettu:
Turboahdin
Turbon solenoidi
Välijäähylle menevä "ahtoputki"

Alkaa omat ideat jo loppumaan?
Voiko moottorinsoftaus tehdä ko. vian?
Motorbitin Pekan mukaan ei jos tekniikka muuten kunnossa.

Onko nuo kaikki vaihdettu pelkästään virisoftan laittamisen jälkeen, vai ilmenivätkö ongelmat jo vakiosoftalla? Jos vakiolla ei ollut aiemmin ongelmia, niin kokeilisin toimiiko auto enää edes vakiona. Vakiosta on helpompi selvitellä vikojakin, kun hieman useampi tietää miten sen pitäisi käyttäytyä.
Sellainen muistikuva on, että ei ole aina onnistunut softaviritys Insigniaan, eli tosiaan , jos ongelma on tullut softaamisen jälkeen, niin voi johtua virisoftasta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
makke100
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Maalis 2016, 12:10

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja makke100 »

Robertx kirjoitti:Kun se ns. ongelmaletku on vaihdettu, niin kannattaa tarkastaa ahtoletkut turbolta välijäähdyttimelle.
Moi, mitäköhän letkuja tarkoitat?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Turboahtimelta lähtee ensin metalliputkena ja muuttuu sitten kumiletkuksi letku, joka menee ahtimelta välijäähdyttäjälle. Tekee monta mutkaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Oman tilanteen päivitystä:
Nyt kun ajoa jo reilummin takana niin ahdin toimii kuten pitääkin ilman vikakoodeja.
Mulle sanottiin että alussa jos ecu ei ole ehtinyt adaptoitua uuteen ahtimeen niin voi yliahtaa ja vikakoodi tulla.
No, lisää kovaa ajoa ja tarkkailua jos toimisikin kuten pitääkin...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Mitä polttimoita menee taakse toureriin ja montako?
Mulla on sisemmät pimeänä ja haluaisin vaihtaa kaikki kerralla.
Onko ne isoja lasikanta t20 21w/5w ?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuolta löytyy Insignian lamppulista:
http://www.opel-infos.de/zusatz/lampen.html
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Robertx kirjoitti:
t3mu kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Ei onnistu ainakaan tavallisella ulosvetäjällä, eikä välttämättä lähde massavasaralla.
Voi itse tehdä työkalun:
https://www.youtube.com/watch?v=PEyFJn_-i1s
Minkä kokoista ton putken pitäis olla?
Missään ei ole annettu tuon putken mittoja. Veikkaan halkaisijaksi 140 - 150 mm , seinämävahvuus on melkoinen... ainakin 4 mm. Ei tuo oikein selviä kuin mittaamalla , minkä kokoinen sopii.
Käytin levyä edestä tänään irti ja ainakin eteen sopii ulkohalkasijaltaan 180mm putki, jos joku haluaa itselleen tollasen tehdä.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Tietääkö joku täällä onko 2.0 cdti ahtimen vnt säätö sähköllä vai alipaineella?
Vastaa Viestiin