Pienellä viiveellä vastaus, mutta syy oli lopulta jakoketjussa, tai oikeastaan tasapainoakselin ketjussa. Ketjun laahain oli mennyt poikki ja vaikutti näin ollen jopa turbon puhinaan. Vika piti ns. ajaa esille, koska myöhemmin vasta ketju alkoi kopisemaan koppaan pelkästään moottorin ollessa kylmä. No nyt ollaan 1550e köyhempiä, mutta kaikki on uusittu mitä jako- ja tasapainoketjuun tulee.ascona_c kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 20:02Ahtimen siivet alkavasti jumissa?Nortter kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 00:32 Kertokaahan mistä lähden hakemaan vikaa kun vedättäessä on alkanut kuulua kovempaa ääntä kun ennen(suhinaa/puhahdus). Vaikea selittää mutta tulee kun vaihdat vaihteen / nostat jalankaasulta. En tiedä liittyykö ahtimeen Vai ei kun niin vieras koko aihe.. a20nht mosalla ja 152tkm.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..
Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa.
Kunnolla jenkaa ja kone kuumaksi, niin ei jumittele siivet. Pahaksi mennessään antaa vikakoodin yliahtamisesta ja tehot leikkautuu hetkeksi.
Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pienellä viiveellä vastaus, mutta syy oli lopulta jakoketjussa, tai oikeastaan tasapainoakselin ketjussa. Ketjun laahain oli mennyt poikki ja vaikutti näin ollen jopa turbon puhinaan. Vika piti ns. ajaa esille, koska myöhemmin vasta ketju alkoi kopisemaan koppaan pelkästään moottorin ollessa kylmä. No nyt ollaan 1550e köyhempiä, mutta kaikki on uusittu mitä jako- ja tasapainoketjuun tulee.ascona_c kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 20:02Ahtimen siivet alkavasti jumissa?Nortter kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 00:32 Kertokaahan mistä lähden hakemaan vikaa kun vedättäessä on alkanut kuulua kovempaa ääntä kun ennen(suhinaa/puhahdus). Vaikea selittää mutta tulee kun vaihdat vaihteen / nostat jalankaasulta. En tiedä liittyykö ahtimeen Vai ei kun niin vieras koko aihe.. a20nht mosalla ja 152tkm.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..
Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa.
Kunnolla jenkaa ja kone kuumaksi, niin ei jumittele siivet. Pahaksi mennessään antaa vikakoodin yliahtamisesta ja tehot leikkautuu hetkeksi.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Uusissa katsastustilastoissa Insignia piti perää. Onko porukalla hylätty mistä syystä, ja mikä mahtaa olla tuo taka-akseliston vika?
Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto
Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.
Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.
Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.
Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.
Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.
Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
NakkeN kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 13:29 Uusissa katsastustilastoissa Insignia piti perää. Onko porukalla hylätty mistä syystä, ja mikä mahtaa olla tuo taka-akseliston vika?
Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto
Mulla on ny kolmas inkku menos joista kaksi etuvetoja ja yks nelikko ja ajo kilometrit ollut 70tkm-nykyiset 220tkm niin muuta ei tosiaan ole vaihdettu kuin pyöränlaakeri... voisko tuo aikas yleinen vaiva olla se syy..? Tosin mä kävin ääntävällä laakerilla leimalla niin ei sanonut mitään..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tiedäthän että se vikailmoitus pitää poistaa vaihdon yhteydessä.Larske kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 14:54 Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.
Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.
Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.
Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Kävin ite vaihdattamassa hehkun ja asentaja luuli että ilmoitus on sellainen että poistuu kun tulpan vaihtaa. Ei siis poistu nollaamatta.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ei ainakaan tarvinut ekassa -10 insigniassa poistaa kun hehkun vaihdoin.. toisella startilla hävisi ihan itsestään ja sama pätee abs-tunnistimien vaihdossa..ddude kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 16:38Tiedäthän että se vikailmoitus pitää poistaa vaihdon yhteydessä.Larske kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 14:54 Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.
Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.
Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.
Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Kävin ite vaihdattamassa hehkun ja asentaja luuli että ilmoitus on sellainen että poistuu kun tulpan vaihtaa. Ei siis poistu nollaamatta.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Normi iskarit ei tahdo takana kestää, ja pyöränlaakereita menee.imaC kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 16:18NakkeN kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 13:29 Uusissa katsastustilastoissa Insignia piti perää. Onko porukalla hylätty mistä syystä, ja mikä mahtaa olla tuo taka-akseliston vika?
Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto
Mulla on ny kolmas inkku menos joista kaksi etuvetoja ja yks nelikko ja ajo kilometrit ollut 70tkm-nykyiset 220tkm niin muuta ei tosiaan ole vaihdettu kuin pyöränlaakeri... voisko tuo aikas yleinen vaiva olla se syy..? Tosin mä kävin ääntävällä laakerilla leimalla niin ei sanonut mitään..
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Inkun pyörännavan keskimutterin kiristysmomentti? Etunapa kyseessä.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jaa. Mulla ei lähtenyt -09 mallin inkussa useammallakaan startilla, vaan jouduin tosiaan palaamaan korjaamolle jossa testerillä vasta poistui.imaC kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 16:44Ei ainakaan tarvinut ekassa -10 insigniassa poistaa kun hehkun vaihdoin.. toisella startilla hävisi ihan itsestään ja sama pätee abs-tunnistimien vaihdossa..ddude kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 16:38Tiedäthän että se vikailmoitus pitää poistaa vaihdon yhteydessä.Larske kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 14:54 Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.
Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.
Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.
Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Kävin ite vaihdattamassa hehkun ja asentaja luuli että ilmoitus on sellainen että poistuu kun tulpan vaihtaa. Ei siis poistu nollaamatta.
EDIT: Ja mulla siis noi paineanturilliset hehkut, en tiedä voiko vikakoodi olla niissä erilainen.
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mun mielestä piti kolmannen startin jälkeen poistua vikavalo mikäli vika ei oo ollu päällä. Toistaseks toiminu itellä.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
No en nyt muista lähtikö toisella vai vasta kolmannella mutta paineanturilliset hehkut mullakin oli.. insigniahan tarkastaa järjestelmät kun virrat laittaa päälle ja jos ei mitään löydä niin ei se niistä turhaan huutelekkaan..
Siinä mun ekassa inkussa oli yks kiinalainen takatutka seassa niin siitä antoi herjan mutta järjestelmä silti toimi..
Siinä mun ekassa inkussa oli yks kiinalainen takatutka seassa niin siitä antoi herjan mutta järjestelmä silti toimi..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Joo, tuota mietin itsekin että pitäiskö käyttää testerissä uudestaan. Sellasen kuvan kuitenkin sain, että viestin pitäs poistua itsestään.
Jos nyt ei tuolla toisella rikkinäisellä hehkulla lähde niin kokeilen testerillä. ABS-vikailmoitus ainakin poistui itsestään kun pistin uuden sensorin.
Jos nyt ei tuolla toisella rikkinäisellä hehkulla lähde niin kokeilen testerillä. ABS-vikailmoitus ainakin poistui itsestään kun pistin uuden sensorin.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuli tuosa vaihettua eteen jarrulevyt nii tuli sellanen mieleen onko näiden paksuudelle annettu joku minimi arvo? Uudet oli paksuudeltaan 30mm ja vanhat tönärillä katottuna 28mm ja osia päälle. Palat oli loppu eikä levytkään ollu tasasesti kulunu molemmin puolin.
Ajatuksena siis kannattaako hiekkapuhaltaa nuo vanhat levyt ja oikasta sorvisa ja laittaa hyllyyn varalle? Itelle käytännösä ilmanen toimenpide ois tuo.
Ajatuksena siis kannattaako hiekkapuhaltaa nuo vanhat levyt ja oikasta sorvisa ja laittaa hyllyyn varalle? Itelle käytännösä ilmanen toimenpide ois tuo.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Autonvaraosat24 sivuilla on ainakin mainittu noita minimipaksuuksia eri valmistajilta, kaikki valmistajat ei sitä tosin ilmoita. Delphin 30mm levylle oli annettu 27mm minipaksuus: https://www.autonvaraosat24.fi/delphi/260712
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10