Älähän sano, saattaa hyvinkin löytyä jostakin päin maailmaa keskusteluketju tuonkin ketjun venymisestä
Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
1.4Turbo, 1.6Turbo ja 1.8 manuaaleissa on sitten se M32 jokerilaatikko.
Kaikki on paskoja kunnes toisin todistetaan
Kaikki on paskoja kunnes toisin todistetaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Joo , M32 - laatikossa saattaa olla ongelmia. Jostain syystä Insignian moottorin jatkona kuitenkin vähemmän, mutta toki mahdollista on.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Joskus yllättyy positiivisesti:
Jakohihnan vaihto 2.0 cdti inkkuun osineen 382€. (Ei merkkihuolto)
Jakohihnan vaihto 2.0 cdti inkkuun osineen 382€. (Ei merkkihuolto)
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mistäs näihin ootte tilannu haldex pumppuja? Huollossa puhuivat tonnin pumpusta..
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Osat tulee korjaamon kautta ei tarkempaa tietoa kenen, vesipumppu kuuluu pakettiin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Laskeskelin hieman kannattaisiko nykyinen diesel Insignia (manuaali, Ecoflex) vaihtaa nykyisillä vähentyneillä kilometreillä (n. 21000 km vuodessa) bensapeliin.
Eikä olisi kannattanut (meni hyvä orastava autokuume ja perustelut vaimolle hukkaan) - tuo käyttövoimaveron (ns. dieselvero) osuus tulee hyvin nopeasti kuitatuksi isossa autossa. Nykyisen Insignian vertailuarvon laskin 6 l/100km keskikulutuksella, jonka se omissa ajoissani todellisuudessa alittaa aina. Eli itsepetoksen pyrin pitämään minimissään.
Laskin, että uuden bensa-auton todellisen kokonaiskulutuksen pitäisi jäädä alle 6,9 l/100km, jotta edes käyttövoimaveron saa kuitatuksi, eikä päästöarvokaan saa nousta yli 136 gramman - muutoin vuotuisen käyttömaksun korotus taas nostaa puolestaan kannattavuusrajaa bensa-auton vaihdolle.
Eihän noilla arvoilla löydy kuin pikkukippoja tai sitten alimittaisella koneilla olevia. Auton pitää kuitenkin kulkea vaivattomasti ja ohikin pitää päästä turvallisesti. Tuo päästöarvoraja on oikeastaan kaikista pahin 136 grammaa rajoittaa kaikki parin litran bensa turbot ja muutkin mielenkiintoiset kauas pois. Tiedä sitten pääseekö nuo uudetkaan hyvin pienet bensakoneiset todellisuudessa ympärivuotisessa kokonaiskulutuksessa tuon vaaditun 6.9 l/100km alle ja sehän on vasta kannattavuusraja...
No, ehkäpä näitä ei kannata laskeskellakaan kovin tarkkaan - jos haluaa hieman kulkevamman auton, niin siitä on sitten kai maksettava "harrastuslisää" nykyään.
Taloudellisesti dieselin vaihtoa bensaan ei kuitenkaan näköjään voi perustella mitenkään.
Eikä olisi kannattanut (meni hyvä orastava autokuume ja perustelut vaimolle hukkaan) - tuo käyttövoimaveron (ns. dieselvero) osuus tulee hyvin nopeasti kuitatuksi isossa autossa. Nykyisen Insignian vertailuarvon laskin 6 l/100km keskikulutuksella, jonka se omissa ajoissani todellisuudessa alittaa aina. Eli itsepetoksen pyrin pitämään minimissään.
Laskin, että uuden bensa-auton todellisen kokonaiskulutuksen pitäisi jäädä alle 6,9 l/100km, jotta edes käyttövoimaveron saa kuitatuksi, eikä päästöarvokaan saa nousta yli 136 gramman - muutoin vuotuisen käyttömaksun korotus taas nostaa puolestaan kannattavuusrajaa bensa-auton vaihdolle.
Eihän noilla arvoilla löydy kuin pikkukippoja tai sitten alimittaisella koneilla olevia. Auton pitää kuitenkin kulkea vaivattomasti ja ohikin pitää päästä turvallisesti. Tuo päästöarvoraja on oikeastaan kaikista pahin 136 grammaa rajoittaa kaikki parin litran bensa turbot ja muutkin mielenkiintoiset kauas pois. Tiedä sitten pääseekö nuo uudetkaan hyvin pienet bensakoneiset todellisuudessa ympärivuotisessa kokonaiskulutuksessa tuon vaaditun 6.9 l/100km alle ja sehän on vasta kannattavuusraja...
No, ehkäpä näitä ei kannata laskeskellakaan kovin tarkkaan - jos haluaa hieman kulkevamman auton, niin siitä on sitten kai maksettava "harrastuslisää" nykyään.
Taloudellisesti dieselin vaihtoa bensaan ei kuitenkaan näköjään voi perustella mitenkään.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Syynsä on sille että suurin osa isommista autoista on diesel moottorilla. K astra bensalla olisi vaihtoehto.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ei oikein sytytä nuo moottorivaihtoehdot K:ssa ja lisäksi taitaa tulla vielä M32-laatikkokin. Ilmoitettuihin päästögrammoihin juurikin pääsisi, mutta todelliset kokonaiskulutukset ovatkin sitten jotakin muuta.
Eli dieselillä mennään kunnes löytyy sopiva (bensa)harrastepeli, jonka käyttömaksuna varmaan sitten maksanen tuon dieselveron verran lisää...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kysyin jo kori ja sisusta ketjussa mutta laitan tän vielä tännekin kun tää ketju on aktiivisempi jos joku osaisi jeesata:
Ongelmia siis Insignia ST pre-fl sähköisen takaluukun kanssa.
Eli itsellä luukku aukeaa jokaisesta napista, mutta ei mene kiinni mistään.
Otin nyt ton ohjainboksin auki kun kelit vähän parani ja silmämääräisesti näytti ettei kosteutta ole ollut:
https://photos.app.goo.gl/igRu8a7GewXB2qBa2
Vikakoodeja tulee seuraavasti:
B153A
B153E
B153A Performance of the tailgate lock switch signal circuit The tailgate control module Malfunction of the rear door latch switches - DTC B153A
B153E Throttling position sensor signal circuit for the tailgate position sensor Rear lift control module Malfunction of the tailgate sensor - DTC B153E
Painonapeista molemmat vaihdettu noin vuosi sitten siis sekä ulkoinen että sisäinen.
Luukku teki aiemmin pakkasella sitä ettei mennyt kiinni ja kun lauhtui niin alkoi toimimaan normaalisti.
Nyt kun paikaa nappia niin luukusta kuuluu naksahdus mutta ei liiku mihinkään.
Miten edetä vian haun kanssa?
Itselle eniten mielessä tuo B153E "asentosensori"? Missähän sellainen sijaitsee?
Ideoita kellään?
Ongelmia siis Insignia ST pre-fl sähköisen takaluukun kanssa.
Eli itsellä luukku aukeaa jokaisesta napista, mutta ei mene kiinni mistään.
Otin nyt ton ohjainboksin auki kun kelit vähän parani ja silmämääräisesti näytti ettei kosteutta ole ollut:
https://photos.app.goo.gl/igRu8a7GewXB2qBa2
Vikakoodeja tulee seuraavasti:
B153A
B153E
B153A Performance of the tailgate lock switch signal circuit The tailgate control module Malfunction of the rear door latch switches - DTC B153A
B153E Throttling position sensor signal circuit for the tailgate position sensor Rear lift control module Malfunction of the tailgate sensor - DTC B153E
Painonapeista molemmat vaihdettu noin vuosi sitten siis sekä ulkoinen että sisäinen.
Luukku teki aiemmin pakkasella sitä ettei mennyt kiinni ja kun lauhtui niin alkoi toimimaan normaalisti.
Nyt kun paikaa nappia niin luukusta kuuluu naksahdus mutta ei liiku mihinkään.
Miten edetä vian haun kanssa?
Itselle eniten mielessä tuo B153E "asentosensori"? Missähän sellainen sijaitsee?
Ideoita kellään?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuossa jotain ohjeita vianetsintään. Liittimen paikkaa en tiedä... veikkaan , että on takasähkökeskuksessa.
Luukun voi kalibroida uusiksi , mutta se vaatii testerin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Jaa-a...
Noita sensoreita näyttäisi olevan 2 kpl.
Diagnostiikkaohjeessa kehoitetaan mittauksen jälkeen vaihtamaan kulmatunnistin B164.
Kumpikohan se noista on:
https://www.dropbox.com/s/hxklbfosaejsadu/opel.JPG?dl=0
Osanro: 22915135
https://www.ebay.de/itm/Original-OE-OPE ... 0507.m3226
Osanro: 22906040
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4088055/
Tuossa Robertx ohjeessa oleva liitin näyttäisi olevan enemmän tuohon luukun alaosan sensoriin kuin kuvassa olevaan.
Noita sensoreita näyttäisi olevan 2 kpl.
Diagnostiikkaohjeessa kehoitetaan mittauksen jälkeen vaihtamaan kulmatunnistin B164.
Kumpikohan se noista on:
https://www.dropbox.com/s/hxklbfosaejsadu/opel.JPG?dl=0
Osanro: 22915135
https://www.ebay.de/itm/Original-OE-OPE ... 0507.m3226
Osanro: 22906040
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4088055/
Tuossa Robertx ohjeessa oleva liitin näyttäisi olevan enemmän tuohon luukun alaosan sensoriin kuin kuvassa olevaan.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Lisää kuvia ja ohjeita. Noiden perusteella kulma-anturi on luukussa kutakuinkin keskellä alaosassa , eli olisi numerolla 18 oleva komponentti.
Sinänsä kummallista , että aiemman anturikuvan anturia ei tämän postauksen kuvissa ole... liekö se aiempi sitten virheellinen kuva. Toisaalta kyseinen anturi on näköjään olemassa , joten kenties jotain muuta kuin kulma-anturi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i