Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ascona_c kirjoitti: 16 Maalis 2018, 17:13 1.4T on myös kohtalaisen luja. Ketju EI veny tässä mallissa.
Älähän sano, saattaa hyvinkin löytyä jostakin päin maailmaa keskusteluketju tuonkin ketjun venymisestä :-? :-?
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

1.4Turbo, 1.6Turbo ja 1.8 manuaaleissa on sitten se M32 jokerilaatikko.

Kaikki on paskoja kunnes toisin todistetaan :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

vectraTBO kirjoitti: 18 Maalis 2018, 11:37 1.4Turbo, 1.6Turbo ja 1.8 manuaaleissa on sitten se M32 jokerilaatikko.

Kaikki on paskoja kunnes toisin todistetaan :lol:
Joo , M32 - laatikossa saattaa olla ongelmia. Jostain syystä Insignian moottorin jatkona kuitenkin vähemmän, mutta toki mahdollista on.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Joskus yllättyy positiivisesti:
Jakohihnan vaihto 2.0 cdti inkkuun osineen 382€. (Ei merkkihuolto)
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ddude kirjoitti: 19 Maalis 2018, 18:14 Joskus yllättyy positiivisesti:
Jakohihnan vaihto 2.0 cdti inkkuun osineen 382€. (Ei merkkihuolto)
Mistäs osat / minkä valmistajan osia? Vaihdatitko myös vesipumpun?
Avatar
Jani_88
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1029
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 20:31
Paikkakunta: Mikkeli/(Jyväskylä)

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jani_88 »

Mistäs näihin ootte tilannu haldex pumppuja? Huollossa puhuivat tonnin pumpusta..

Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Www.elekma.com

Ei onneks vielä ollut tarvetta...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Masi kirjoitti: 19 Maalis 2018, 18:56
ddude kirjoitti: 19 Maalis 2018, 18:14 Joskus yllättyy positiivisesti:
Jakohihnan vaihto 2.0 cdti inkkuun osineen 382€. (Ei merkkihuolto)
Mistäs osat / minkä valmistajan osia? Vaihdatitko myös vesipumpun?
Osat tulee korjaamon kautta ei tarkempaa tietoa kenen, vesipumppu kuuluu pakettiin.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Laskeskelin hieman kannattaisiko nykyinen diesel Insignia (manuaali, Ecoflex) vaihtaa nykyisillä vähentyneillä kilometreillä (n. 21000 km vuodessa) bensapeliin.

Eikä olisi kannattanut (meni hyvä orastava autokuume ja perustelut vaimolle hukkaan) - tuo käyttövoimaveron (ns. dieselvero) osuus tulee hyvin nopeasti kuitatuksi isossa autossa. Nykyisen Insignian vertailuarvon laskin 6 l/100km keskikulutuksella, jonka se omissa ajoissani todellisuudessa alittaa aina. Eli itsepetoksen pyrin pitämään minimissään.

Laskin, että uuden bensa-auton todellisen kokonaiskulutuksen pitäisi jäädä alle 6,9 l/100km, jotta edes käyttövoimaveron saa kuitatuksi, eikä päästöarvokaan saa nousta yli 136 gramman - muutoin vuotuisen käyttömaksun korotus taas nostaa puolestaan kannattavuusrajaa bensa-auton vaihdolle.

Eihän noilla arvoilla löydy kuin pikkukippoja tai sitten alimittaisella koneilla olevia. Auton pitää kuitenkin kulkea vaivattomasti ja ohikin pitää päästä turvallisesti. Tuo päästöarvoraja on oikeastaan kaikista pahin 136 grammaa rajoittaa kaikki parin litran bensa turbot ja muutkin mielenkiintoiset kauas pois. Tiedä sitten pääseekö nuo uudetkaan hyvin pienet bensakoneiset todellisuudessa ympärivuotisessa kokonaiskulutuksessa tuon vaaditun 6.9 l/100km alle ja sehän on vasta kannattavuusraja...

No, ehkäpä näitä ei kannata laskeskellakaan kovin tarkkaan - jos haluaa hieman kulkevamman auton, niin siitä on sitten kai maksettava "harrastuslisää" nykyään.

Taloudellisesti dieselin vaihtoa bensaan ei kuitenkaan näköjään voi perustella mitenkään.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Syynsä on sille että suurin osa isommista autoista on diesel moottorilla. K astra bensalla olisi vaihtoehto.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

1,2sorsa kirjoitti: 01 Huhti 2018, 12:02 Syynsä on sille että suurin osa isommista autoista on diesel moottorilla. K astra bensalla olisi vaihtoehto.
Ei oikein sytytä nuo moottorivaihtoehdot K:ssa ja lisäksi taitaa tulla vielä M32-laatikkokin. Ilmoitettuihin päästögrammoihin juurikin pääsisi, mutta todelliset kokonaiskulutukset ovatkin sitten jotakin muuta.

Eli dieselillä mennään kunnes löytyy sopiva (bensa)harrastepeli, jonka käyttömaksuna varmaan sitten maksanen tuon dieselveron verran lisää...
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Kysyin jo kori ja sisusta ketjussa mutta laitan tän vielä tännekin kun tää ketju on aktiivisempi jos joku osaisi jeesata:
Ongelmia siis Insignia ST pre-fl sähköisen takaluukun kanssa.

Eli itsellä luukku aukeaa jokaisesta napista, mutta ei mene kiinni mistään.
Otin nyt ton ohjainboksin auki kun kelit vähän parani ja silmämääräisesti näytti ettei kosteutta ole ollut:
https://photos.app.goo.gl/igRu8a7GewXB2qBa2

Vikakoodeja tulee seuraavasti:
B153A
B153E

B153A Performance of the tailgate lock switch signal circuit The tailgate control module Malfunction of the rear door latch switches - DTC B153A
B153E Throttling position sensor signal circuit for the tailgate position sensor Rear lift control module Malfunction of the tailgate sensor - DTC B153E

Painonapeista molemmat vaihdettu noin vuosi sitten siis sekä ulkoinen että sisäinen.

Luukku teki aiemmin pakkasella sitä ettei mennyt kiinni ja kun lauhtui niin alkoi toimimaan normaalisti.

Nyt kun paikaa nappia niin luukusta kuuluu naksahdus mutta ei liiku mihinkään.

Miten edetä vian haun kanssa?

Itselle eniten mielessä tuo B153E "asentosensori"? Missähän sellainen sijaitsee?

Ideoita kellään?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »





Tuossa jotain ohjeita vianetsintään. Liittimen paikkaa en tiedä... veikkaan , että on takasähkökeskuksessa.
Luukun voi kalibroida uusiksi , mutta se vaatii testerin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Jaa-a...
Noita sensoreita näyttäisi olevan 2 kpl.
Diagnostiikkaohjeessa kehoitetaan mittauksen jälkeen vaihtamaan kulmatunnistin B164.
Kumpikohan se noista on:
https://www.dropbox.com/s/hxklbfosaejsadu/opel.JPG?dl=0

Osanro: 22915135
https://www.ebay.de/itm/Original-OE-OPE ... 0507.m3226

Osanro: 22906040
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4088055/

Tuossa Robertx ohjeessa oleva liitin näyttäisi olevan enemmän tuohon luukun alaosan sensoriin kuin kuvassa olevaan.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »





Lisää kuvia ja ohjeita. Noiden perusteella kulma-anturi on luukussa kutakuinkin keskellä alaosassa , eli olisi numerolla 18 oleva komponentti.
Sinänsä kummallista , että aiemman anturikuvan anturia ei tämän postauksen kuvissa ole... liekö se aiempi sitten virheellinen kuva. Toisaalta kyseinen anturi on näköjään olemassa , joten kenties jotain muuta kuin kulma-anturi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin