Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masai »

Ei ole noita sulake arvoja laitettu tuohon käsikirjan listaankaan. Onko tietoa mikä kortti versio Tech2 toimii? Omassa versiossa ei ole insigniaa vuoden 2010 kohdalla. VRX8 löytyy valikosta ja sillä pääsee jotakin tekemään mutta ei riittävästi.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Sheeporama
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Joulu 2014, 01:12

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Sheeporama »

Motonetti tarjoaa tämmöisiä takarekisterikilven valoiksi, meneekö paikoilleen?

Opel Vectra-C Sedan/GTS ja Astra-H

Opel OE-no 13251936 (6223513)
Opel OE-no 13139990 (6223508)
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Hei

Kuskin penkin vaakatason säätö alas/ylös, se vipu jotenkin meni rikki, ottaa kiinni enää kun säätää ylöspäin, eli alaspäin ei pysty säätää kun ei "ota kiinni" se kahva, roikkuu velttona alaspäin..

mitenhän tuota tutkisi? en saanut kahvaa irti ainakaan vähällä voimalla kun vedin sivusuuntaan
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Onko kyseessä siis se iso vipu mikä etummaisena penkin sivussa.
Siinä on se peitelevy ja sen alla kiinnityspultti.
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Olen nyt katellut tollasta facelift country tourer tai sports tourer insigniaa. Alunperin katselin noita 1.6t bensa sidi koneisia, mutta niissä ilmeisesti on mäntä/männänrengas ongelmia. Samoin löysin jonkun kalliimman imusarjan kalvo vian.
1.4t ja 2.8t ei ole vaihtoehto, niin enää jääkin 2.0t. En muutamaan vuoteen ole kovin tarkkaan seurannut tätä ketjua, niin onko noiden 2.0 kanssa ollut ongelmia? Alunperin oli ajatuksena automaatti, mutta ton koneen perässä menis varmaan manuaalikin kun eikös ne ole ollut kuitenkin ihan toimivia?
Onko 2.0 saanut etuvetona, kun tuntuu että suurin osa on 4x4?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13555
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

2,0t vaihdettu täällä pari ketjusarjaa.
1,6T sidi en ole mäntä/rengasvioista kuullut mutta venttiilikopassa on kalvo näissäkin. Taisi olla tuo alumiininen venttiilikoppa merkkiliikkeessä 526euroa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Autodatan mukaan 2.0T bensat ovat nelivetoja... ei ollut etuvetoista tarjolla. Nelivedoissa on nimenomaan ollut ongelmia perän/haldex kytkimen kanssa. Manuaali on ihan toimiva vaihtoehto.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Jää siis ainakin tältä erää facelift insignia haaveeksi. Ei herätä luottamusta oikein mikään moottori, jos 1.6t on mäntävikoja ja 2.0t ketjuvikoja samoin 2.8t. Etuvetoa itselle juurikin tuon haldexin takia etsin, ei ole mielenkiintoa ruveta sen kanssa temppuilemaan. Luin tuon insignia haldex ketjun läpi ja turhan paljon tulee lisää mahdollisia korjauskuluja, että sellaisen käyttöautoksi ottaisin.
Vähissä tuntuu nykyään olevan n.5v vuotta vanhat autot missä ei olisi jotain isompaa remontin tarvetta tiedossa. :no:
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Jos löytyy urheilumieltä, miten olisi vag+dsg? Tai sitten hybridiä?

Meillä tuollainen Insignia 1.4t padalla ja uusitulla M32 laatikolla. Jumppaa tulee vielä varmasti kilometrien karttuessa, mutta tarjoaa tarpeisiin riittävät (ja mukavat) kyydit pienellä kulutuksella. Näin talvella eberi on myös ihan jees.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 438
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Hieno juttu! Nyt vain uutta Opel Tipoa odottelemaan. Fiat Corsakin voisi olla kova juttu, puhumattakaan Chrysler Adamista...
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

t3mu kirjoitti: 06 Tammi 2021, 16:16 Jää siis ainakin tältä erää facelift insignia haaveeksi. Ei herätä luottamusta oikein mikään moottori, jos 1.6t on mäntävikoja ja 2.0t ketjuvikoja samoin 2.8t. Etuvetoa itselle juurikin tuon haldexin takia etsin, ei ole mielenkiintoa ruveta sen kanssa temppuilemaan. Luin tuon insignia haldex ketjun läpi ja turhan paljon tulee lisää mahdollisia korjauskuluja, että sellaisen käyttöautoksi ottaisin.
Vähissä tuntuu nykyään olevan n.5v vuotta vanhat autot missä ei olisi jotain isompaa remontin tarvetta tiedossa. :no:
Kaikissahan näissä joku vika on ja veikkaan, että muutaman vuoden päästä kun nämä nyt uudet "Opel" -mallit ovat hieman enemmän ajettuja, niin vanhempien GM ajan autojen vähävikaisuutta muistellaan kaiholla.

Itse olen ajellut nyt uudesta lähtien lähes 300 000 km Insignialla (diesel) ja oikeastaan ilman mitään mainittavampia isompia vikoja. Ohjaustehostimen putki ja EGR:n jäähdyttimen kotelo merkittävimmät viat, mutta nekin on vaihdettu itse. Esim. pyörien laakerit ovat kaikki alkuperäisiä. Pari akkua on mennyt sekä laturi takuuseen.

On tullut viime aikoina luettua useita eri merkkifoorumeita, enkä usko löytäväni tulevaksi autokseni yhtä vähävikaista - valitettava suuntaus. Ei näillä nyky hydrideillä kannata uskotella ajavansa samoja kilometrilukemia ilman huomattavan paksua lompakkoa.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Joo, jos haluaa vaihtaa bensiinimoottorilliseen Insigniaan, niin ei ole oikein hyviä vaihtoehtoja. Insigniassa ei tosiaan kovin paljon vikoja ole... ainakaan dieseleissä ja etuvetoisissa. Kannattaa tietty harkita merkin vaihtoa, mutta huolella.
Itse en ole ainakaan tähän mennessä vielä katunut. Aika näyttää, kuinka paljon vikoja MB:ssä ilmenee.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Kokeilin merkinvaihtoa viime diesel insignian jälkeen ja mm. kerjuremontin tähänkin joutui teettämään. Nyt ruvennut pienimuotoiset sähköviat kiusaamaan.

Saa jäädä kauppaan vagilaisetkin, niitäkin muutama aikoinaan ollut. Eikä noi tfsi koneiden öljynsyömiset/moottoririkot kiihota :lol:
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Ei kai siinä auta muu kuin listata ensin autoja/ automerkkejä,mitä en missään nimessä ostaisi ja katsoa, mitä jää jäljelle. Täysin ongelmattomat uudehkot autot taitavat olla harvassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Jos mahdollista, satsaa muutama tonni enempi, ja laita suoraan B-Inkku 1.5T. On aivan eri auto, ja tekniikka tuntuu kestävän hyvin.

2kpl A-Insignioita ollut perheessä, ajettiin 125-270tkm, ja toisella 166-215tkm. 160hv AT6 ja 130hv M6. Ei juuri jäänyt ikävä. EGR kotelot rikki, 5kpl pyöränlaakereita, penkinlämmittimet rikki, AFL umpio toisesta 130tkm, maksoi 1200€. Aina myös parkkitutkat takaa uloimmat. Takaluukun mikrokytkimet temppuili, ahtoletku repesi toisesta, takakontti vuoti toisessa vettä sisään, 130hv sammuili aina yllättäen kierroksilta tyhjäkäynnille laskettaessa, mukava kaupungissa, korjautui myöhemmin ECU:n ohjelmoinnilla, hammastanko vuoti enempi ajetussa (250tkm kohdalla), avaimen linkut molemmissa rikki alle 200tkm, takakaaret kukki molemmissa 3v ikäisenä, kun puskuri hierti maalit pois, nitinää ja natinaa sisustasta kun 150tkm täynnä, jne.jne.

Edes PSA laatu ei voi olla näin paskaa kuin mitä näiden kanssa jouduttiin koko ajan värkkäämään.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin