Insignia A
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
En valitettavasti. Vanha kone kyseessä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Heräsi nyt sellainen kysymys, kun aiemmin tapetilla olleet 09-10 mallin Insigniat 160hv diesel manuaaleina on alunperin ollut 240mm kytkimellä, mutta onko jo esim 10/2010 käyttöönotettu ( mainostettu 2011vm) jo tuolla paremmalla/vahvemmalla 250mm kytkimellä tehtaalta lähtiessä? Vai millä tuo on mahdollista varmistaa?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Marmorilla varaosanumero osalle vinnumeron mukaan. Sitten.osanunerolla hakee tarvike osaa niin näyttää vertailunumeron ja halkaisijan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Miksiköhän 2-litran dieselkoneesta poistettiin öljynvaihtoa helpottava suodatinjalassa oleva poistoputki. Esimerkiksi ainakin 2010 mallissa se on, mutta 2013 malleissa ei enää ole?
Tuon putken kautta saa imaistua suodatinkotelon tyhjäksi öljystä, kunhan suodatinta on löysännyt ensin pari kierrosta, eikä yhtään öljyä pääse tippumaan moottoritilaan. Eli öljyn+suodattimen vaihdossa imuvaihtajaa käyttäessä ei tarvitse käydä auton alla lainkaan, eikä purkaa/avata pohjalevyä ellei halua.
Ihmettelin vain kun tuli taannoin 2013 mallisen öljynvaihto eteen, eikä tuota poistoputkea siellä ollutkaan enää... kaikki kehitys ei ole kehitystä - ei voi ymmärtää mitähän tuonkin putken poistamisella on säästetty...
Tuon putken kautta saa imaistua suodatinkotelon tyhjäksi öljystä, kunhan suodatinta on löysännyt ensin pari kierrosta, eikä yhtään öljyä pääse tippumaan moottoritilaan. Eli öljyn+suodattimen vaihdossa imuvaihtajaa käyttäessä ei tarvitse käydä auton alla lainkaan, eikä purkaa/avata pohjalevyä ellei halua.
Ihmettelin vain kun tuli taannoin 2013 mallisen öljynvaihto eteen, eikä tuota poistoputkea siellä ollutkaan enää... kaikki kehitys ei ole kehitystä - ei voi ymmärtää mitähän tuonkin putken poistamisella on säästetty...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Toi on paskalla paikalla apurungon päällä. 32mm hylsy, jousto ja jatko sekä räikkä. Etupyörä kotelosta pääsee käsiksi helposti. Muotoutuva luiskatyökalu alle, pohjapanssarin luukku auki (4-pika ruuvia) ja avatessa liruttaa öljyt sinne minne haluat.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Omaani olen vaihtanut ihan vain laittamalla lyhyeen portaattomaan räikkään hylsyn tai itseasiassa Bahcon 32mm öljynvaihtoavaimen ja päältäpäin koneen päälle hieman kumartumalla vaihtanut suodattimen. Imuvaihdolla kone ja suodatin siis tyhjäksi niin ei sotke paikkoja - mutta uudemmissa kun ei ole sitä imuputken paikkaa enää suodatinjalassa jostakin syystä.
Alkuun vaihdoin alakautta, mutta kyllästyin putsaamaan apurunkoa öljystä - ei tosin ollu silloin tuota muovista luiskaakaan käytettävissä.
Aika hyvin lähtee imulla - joskus katsoin propun kautta jäikö mitään, mutta eipä sieltä tullut kuin pari tippaa. imuvaihdon soveltuvuus on tietysti konekohtaista, toisista lähtee kaikki ja toisista ei.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kertokaahan mistä lähden hakemaan vikaa kun vedättäessä on alkanut kuulua kovempaa ääntä kun ennen(suhinaa/puhahdus). Vaikea selittää mutta tulee kun vaihdat vaihteen / nostat jalankaasulta. En tiedä liittyykö ahtimeen Vai ei kun niin vieras koko aihe.. a20nht mosalla ja 152tkm.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..
Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..
Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Moi, -09 mallin sedan ja takaa oikealta kuuluu terävään monttuun tai töyssyyn ajettaessa kolina/helinä aivan kuin jotakin olisi irti. Katsastuksessa ei löytynyt mitään enkä itsekkään ole löytänyt syytä vaikka kuinka yrittänyt etsiä. Onko kellään kokemusta mokomasta vaivasta??
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ahtimen siivet alkavasti jumissa?Nortter kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 00:32 Kertokaahan mistä lähden hakemaan vikaa kun vedättäessä on alkanut kuulua kovempaa ääntä kun ennen(suhinaa/puhahdus). Vaikea selittää mutta tulee kun vaihdat vaihteen / nostat jalankaasulta. En tiedä liittyykö ahtimeen Vai ei kun niin vieras koko aihe.. a20nht mosalla ja 152tkm.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..
Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa.
Kunnolla jenkaa ja kone kuumaksi, niin ei jumittele siivet. Pahaksi mennessään antaa vikakoodin yliahtamisesta ja tehot leikkautuu hetkeksi.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Itse kanssa kolinaa ihmettelin tuossa aiemmin, ja tutkin kaikki paikat jousia myöten. Syynä oli lopulta pieni kivi, joka oli jousen ja alapään jousikupin välissä. Siellä on sellainen 1-2cm pätkä minne voi mennä väliin siten, että ei lähde itsekseen pois.makke100 kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 19:56 Moi, -09 mallin sedan ja takaa oikealta kuuluu terävään monttuun tai töyssyyn ajettaessa kolina/helinä aivan kuin jotakin olisi irti. Katsastuksessa ei löytynyt mitään enkä itsekkään ole löytänyt syytä vaikka kuinka yrittänyt etsiä. Onko kellään kokemusta mokomasta vaivasta??
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mun via dolorosa sähkötoimisen luukun kanssa jatkuu:
Edistystä tapahtunut sillä Auto-opliassa paikansivat vian luultavimmin vasempaan "estesensoriin" joka näkyy tuossa Robertx:n linkkaamassa ohjeessa.
Tuolle osalle sain osanumerot 22915135 ja 1235117.
Noista kumpikaan ei ilmeisesti ole tuohon omaan vm2009 autoon.
Foorumilla ketään joka saisi oikean osanumeron?
VIN W0LGT87K891063350
Sensorin hinnat Suomessa ~150€ ja ebayssa ollut myynnissä 30€ kieppeillä. Oikealla osanumerolla voisi etsiä netistä edullista vaihtoehtoa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kiitoksia.Robertx kirjoitti: ↑27 Elo 2018, 16:35 Syötin VIN numeron osahakuun:
https://opel.7zap.com/en/car/g09/p/12/3 ... k891063350
Osa on siis nro 16.
Mitähän tarkoittaa merkinnät: RH ja LH sekä NLS?
Voisiko RH ja LH olla Right (hand) ja Left (hand)?
NLS lienee No Longer Supplied.
Edit:Molemmin puolin on samanlainen tunnistin eli on siis vasen ja oikea.