Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

ascona_c kirjoitti: 19 Elo 2018, 20:02
Nortter kirjoitti: 09 Elo 2018, 00:32 Kertokaahan mistä lähden hakemaan vikaa kun vedättäessä on alkanut kuulua kovempaa ääntä kun ennen(suhinaa/puhahdus). Vaikea selittää mutta tulee kun vaihdat vaihteen / nostat jalankaasulta. En tiedä liittyykö ahtimeen Vai ei kun niin vieras koko aihe.. a20nht mosalla ja 152tkm.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..

Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa. :D
Ahtimen siivet alkavasti jumissa?

Kunnolla jenkaa ja kone kuumaksi, niin ei jumittele siivet. Pahaksi mennessään antaa vikakoodin yliahtamisesta ja tehot leikkautuu hetkeksi.
Pienellä viiveellä vastaus, mutta syy oli lopulta jakoketjussa, tai oikeastaan tasapainoakselin ketjussa. Ketjun laahain oli mennyt poikki ja vaikutti näin ollen jopa turbon puhinaan. Vika piti ns. ajaa esille, koska myöhemmin vasta ketju alkoi kopisemaan koppaan pelkästään moottorin ollessa kylmä. No nyt ollaan 1550e köyhempiä, mutta kaikki on uusittu mitä jako- ja tasapainoketjuun tulee. :bonk: -(z)-
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

ascona_c kirjoitti: 19 Elo 2018, 20:02
Nortter kirjoitti: 09 Elo 2018, 00:32 Kertokaahan mistä lähden hakemaan vikaa kun vedättäessä on alkanut kuulua kovempaa ääntä kun ennen(suhinaa/puhahdus). Vaikea selittää mutta tulee kun vaihdat vaihteen / nostat jalankaasulta. En tiedä liittyykö ahtimeen Vai ei kun niin vieras koko aihe.. a20nht mosalla ja 152tkm.
Ahtoputket silmämääräisesti ok ja vedot tallella. Ei vikavaloa etc. Bypass? Vähän jännittää vaan ajella..

Putkiston joustoliitos ainakin punoksesta vähän rikki. Ei kuitenkaan nosturilla näyttänyt vuotavan siitä, mutta tietyllä kierrosalueella rämisi kuitenkin ihan ujosti.
Täytyy vaihtaa autoa kohta kun vainoharhaseks tulee tän kanssa. :D
Ahtimen siivet alkavasti jumissa?

Kunnolla jenkaa ja kone kuumaksi, niin ei jumittele siivet. Pahaksi mennessään antaa vikakoodin yliahtamisesta ja tehot leikkautuu hetkeksi.
Pienellä viiveellä vastaus, mutta syy oli lopulta jakoketjussa, tai oikeastaan tasapainoakselin ketjussa. Ketjun laahain oli mennyt poikki ja vaikutti näin ollen jopa turbon puhinaan. Vika piti ns. ajaa esille, koska myöhemmin vasta ketju alkoi kopisemaan koppaan pelkästään moottorin ollessa kylmä. No nyt ollaan 1550e köyhempiä, mutta kaikki on uusittu mitä jako- ja tasapainoketjuun tulee. :bonk: -(z)-
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
NakkeN
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 23:01

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja NakkeN »

Uusissa katsastustilastoissa Insignia piti perää. Onko porukalla hylätty mistä syystä, ja mikä mahtaa olla tuo taka-akseliston vika?

Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto
Ex - Insignia Sports Tourer Sport 2.0T 4x4 A 2014
Astra 1.3T CVT Ultimate Executive 2021
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.

Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.

Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.

Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

NakkeN kirjoitti: 05 Joulu 2018, 13:29 Uusissa katsastustilastoissa Insignia piti perää. Onko porukalla hylätty mistä syystä, ja mikä mahtaa olla tuo taka-akseliston vika?

Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto

Mulla on ny kolmas inkku menos joista kaksi etuvetoja ja yks nelikko ja ajo kilometrit ollut 70tkm-nykyiset 220tkm niin muuta ei tosiaan ole vaihdettu kuin pyöränlaakeri... voisko tuo aikas yleinen vaiva olla se syy..? Tosin mä kävin ääntävällä laakerilla leimalla niin ei sanonut mitään..
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Larske kirjoitti: 05 Joulu 2018, 14:54 Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.

Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.

Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.

Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Tiedäthän että se vikailmoitus pitää poistaa vaihdon yhteydessä.
Kävin ite vaihdattamassa hehkun ja asentaja luuli että ilmoitus on sellainen että poistuu kun tulpan vaihtaa. Ei siis poistu nollaamatta.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

ddude kirjoitti: 05 Joulu 2018, 16:38
Larske kirjoitti: 05 Joulu 2018, 14:54 Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.

Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.

Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.

Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Tiedäthän että se vikailmoitus pitää poistaa vaihdon yhteydessä.
Kävin ite vaihdattamassa hehkun ja asentaja luuli että ilmoitus on sellainen että poistuu kun tulpan vaihtaa. Ei siis poistu nollaamatta.
Ei ainakaan tarvinut ekassa -10 insigniassa poistaa kun hehkun vaihdoin.. toisella startilla hävisi ihan itsestään ja sama pätee abs-tunnistimien vaihdossa..
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

imaC kirjoitti: 05 Joulu 2018, 16:18
NakkeN kirjoitti: 05 Joulu 2018, 13:29 Uusissa katsastustilastoissa Insignia piti perää. Onko porukalla hylätty mistä syystä, ja mikä mahtaa olla tuo taka-akseliston vika?

Käyttöönottovuosi: 2014
Merkki: Opel
Malli: Insignia
"Katsastusten lukumäärä": 1047
Hylkäys-%: 6,5
"Ajettujen kilometrien keskiarvo": 77000
"Ajettujen kilometrien mediaani": 68000
Yleisin hylkäyssyy: Taka-akselisto

Mulla on ny kolmas inkku menos joista kaksi etuvetoja ja yks nelikko ja ajo kilometrit ollut 70tkm-nykyiset 220tkm niin muuta ei tosiaan ole vaihdettu kuin pyöränlaakeri... voisko tuo aikas yleinen vaiva olla se syy..? Tosin mä kävin ääntävällä laakerilla leimalla niin ei sanonut mitään..
Normi iskarit ei tahdo takana kestää, ja pyöränlaakereita menee.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Inkun pyörännavan keskimutterin kiristysmomentti? Etunapa kyseessä.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

imaC kirjoitti: 05 Joulu 2018, 16:44
ddude kirjoitti: 05 Joulu 2018, 16:38
Larske kirjoitti: 05 Joulu 2018, 14:54 Päivittelyä taas allekirjotuksessa olevan ooppelin kunnosta.

Takaiskunvaimentimet pistin uusiksi. Tilalle tuli Sachsit järkevään 40€ kappalehintaan.

Nyt ilmeni uutta vikaa, ajotietokone näytti "Huolla auto":a ja koodinlukija näytti P0671, eli ensimmäisen sylinterin hehkutulpan toimintahäiriö. Pistin sitten tulpan uusiksi saman päivän aikana, ja herjasi edelleen "Huolla auto":a. Vaivatta irtosivat, jahka kävin ajamassa koneen lämpöseksi. Tosin eipä niitä kiristetä tiukemmalle kuin 10 Nm, ja paineanturilla varustetut 11 Nm.

Päätin sitten eilen irrottaa jokasen tulpan ja testaillessa totesin, että kolmospytynkin tulppa vaikuttais olevan paskana. Tänään koitetaan josko vikailmoitus poistuisi.
Tiedäthän että se vikailmoitus pitää poistaa vaihdon yhteydessä.
Kävin ite vaihdattamassa hehkun ja asentaja luuli että ilmoitus on sellainen että poistuu kun tulpan vaihtaa. Ei siis poistu nollaamatta.
Ei ainakaan tarvinut ekassa -10 insigniassa poistaa kun hehkun vaihdoin.. toisella startilla hävisi ihan itsestään ja sama pätee abs-tunnistimien vaihdossa..
Jaa. Mulla ei lähtenyt -09 mallin inkussa useammallakaan startilla, vaan jouduin tosiaan palaamaan korjaamolle jossa testerillä vasta poistui.

EDIT: Ja mulla siis noi paineanturilliset hehkut, en tiedä voiko vikakoodi olla niissä erilainen.
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Mun mielestä piti kolmannen startin jälkeen poistua vikavalo mikäli vika ei oo ollu päällä. Toistaseks toiminu itellä.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

No en nyt muista lähtikö toisella vai vasta kolmannella mutta paineanturilliset hehkut mullakin oli.. insigniahan tarkastaa järjestelmät kun virrat laittaa päälle ja jos ei mitään löydä niin ei se niistä turhaan huutelekkaan..
Siinä mun ekassa inkussa oli yks kiinalainen takatutka seassa niin siitä antoi herjan mutta järjestelmä silti toimi..
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Joo, tuota mietin itsekin että pitäiskö käyttää testerissä uudestaan. Sellasen kuvan kuitenkin sain, että viestin pitäs poistua itsestään.

Jos nyt ei tuolla toisella rikkinäisellä hehkulla lähde niin kokeilen testerillä. ABS-vikailmoitus ainakin poistui itsestään kun pistin uuden sensorin.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Tuli tuosa vaihettua eteen jarrulevyt nii tuli sellanen mieleen onko näiden paksuudelle annettu joku minimi arvo? Uudet oli paksuudeltaan 30mm ja vanhat tönärillä katottuna 28mm ja osia päälle. Palat oli loppu eikä levytkään ollu tasasesti kulunu molemmin puolin.

Ajatuksena siis kannattaako hiekkapuhaltaa nuo vanhat levyt ja oikasta sorvisa ja laittaa hyllyyn varalle? Itelle käytännösä ilmanen toimenpide ois tuo.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Autonvaraosat24 sivuilla on ainakin mainittu noita minimipaksuuksia eri valmistajilta, kaikki valmistajat ei sitä tosin ilmoita. Delphin 30mm levylle oli annettu 27mm minipaksuus: https://www.autonvaraosat24.fi/delphi/260712
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Vastaa Viestiin