Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

InsigniaTbo kirjoitti: 15 Touko 2018, 19:33 Mitenkäs on pyöränlaakerit herroilla inkussa kestäneet? 123 tkm ajettuna oik takafillarin laakeri pitää ääntä..
Kutakuinkin noilla kilometreillä itsellä edellisessä Insigniassa meni etupyörän laakeri vaihtoon. Ongelmana on kosteuden pääsy laakeriin. Saksalaisella foorumilla joku oli laittanut sopivan kokoisen O - renkaan väliin estämään kosteuden pääsyä laakeriin. Liekö sitten auttanut... siitä ei ole tietoa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Mistähän voisi johtua kun kiihdyttäessä rivakasti lähinnä isommilla vaihteilla, tuntuu kuin moottori kärsisi "astmasta".
AIvan kuin kärsisi ilman /polttoaineen saannista hieman, oiretta ei huomaa muuten kuin kovilla kiihdytyksillä.
Kone ei kierrä täysin kevyesti/vapaasti kierrosalueen yläpäässä. Autolla (MY-11 2,0cdti 118kw manuaali) ajettu nyt noin 160000km.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Noilla kilometreillä vois johtua välijäähdyttimen ja kaasuläppäkotelon välisen ahtoletkun vuodosta. Tyyppivikana on Henn - liitoksen vuoto ja viiltomainen repeämä letkussa. Kun vika pahenee , syttyy yleensä vikavalo.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Täytyypä tutkia nuo mainitsemasi kohteet, tiedän kyllä että noissa kohteissa vuotoja esiintyy. Mitään vikakoodeja, ei kumminkaan vielä ole ilmaantunut. Ahtopaine pyörii max. 1,55.
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Näyttäisi vuotavan siitä, ahtoletkun yläpään liittimestä. Oli öljystä kostunut se letku sieltä takapuolelta.
Mistä saisi edullisimmin tuollaisen uuden letkun, vai voiko tuon yläpään liitoksen helposti tiivistääkin?
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ebaysta noita on tilattu. Linkkikin kreetalaisen/kreikkalaisen myyjän sivuun löytyy tästä ketjusta taaksepäin selaamalla.

EDIT: Olikin Kypros/Turkkilainen "Europarts depot" mutta ei ole nyt myynnissä mitään:
https://www.ebay.com/usr/europarts_depo ... 7675.l2559
Hintaa tuolle oli noin 50€ posteineen ja oli kolmas eli uusin kehitysversio tuosta Henn liittimestä.

Haulla ebaysta löytynee vastaava myyjä.
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Tuollainen tuli tilattua Ebaysta, tiedä sitten mikä kehitysversio kyseessä: https://www.ebay.com/itm/OPEL-INSIGNIA- ... SwZWpamAlS
Toivottavasti selviää noin edullisesti (37,45e), tästä vaivasta.
dododorm
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Huhti 2016, 19:38

Insignia 2015

Viesti Kirjoittaja dododorm »

Mitähän pitäs ottaa huomioon ostettaessa 2015 insignia 2.0 cdti 160k ajettu, hinta tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, minkähänlainen pommi sieltä voisi löytyä..
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Moro

Kukaan vielä joutunut hammastankoa vaihtamaan insigniaan?

Oma rakkine (-09 2.0t 147tkm) pitää kummaa kuminaa/lonksuntaa, joka ilmenee parhaiten kävelyvauhtia ajettaessa. Kovemmalla nopeudella ääni hukkuu.
Eilen huomasin, että kun ajaa pidempään, ääni on voimakkaampi ja sen jo tuntee / kuulee 80kmh vauhdissa.
Ääni ei ole terävä kolahdus.

Käytin tuossa paikallisella tutkittavana kun menossa pyörien suuntaukseen ja ainoa väljyys mitä he löysivät oli nimenomaan hammastanko ja oikea puoli. Ajettaessa ääni kuuluu mielestäni kuskin puolelta mutta voihan tuo kantautua jotenkin.. Vuoden sisään vaihdettu molemmat iskarin yläpäät ja oikealle puolelle raidetangon sisä ja ulkopää.

Vuosi sitten kun raidetangon sisäpäätä vaihtelin, huomasin suojakumin sisällä kyllä vähän öljyä, mutta ei kuitenkaan jätä läikkää vieläkään...
En haluaisi taas alkaa hammastangon vaihtoon.. ex astraan sen jouduin jo remonteeraamaan.. :evil: :bonk:
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Nortter kirjoitti: 27 Touko 2018, 22:00 Moro

Kukaan vielä joutunut hammastankoa vaihtamaan insigniaan?

Oma rakkine (-09 2.0t 147tkm) pitää kummaa kuminaa/lonksuntaa, joka ilmenee parhaiten kävelyvauhtia ajettaessa. Kovemmalla nopeudella ääni hukkuu.
Eilen huomasin, että kun ajaa pidempään, ääni on voimakkaampi ja sen jo tuntee / kuulee 80kmh vauhdissa.
Ääni ei ole terävä kolahdus.

Käytin tuossa paikallisella tutkittavana kun menossa pyörien suuntaukseen ja ainoa väljyys mitä he löysivät oli nimenomaan hammastanko ja oikea puoli. Ajettaessa ääni kuuluu mielestäni kuskin puolelta mutta voihan tuo kantautua jotenkin.. Vuoden sisään vaihdettu molemmat iskarin yläpäät ja oikealle puolelle raidetangon sisä ja ulkopää.

Vuosi sitten kun raidetangon sisäpäätä vaihtelin, huomasin suojakumin sisällä kyllä vähän öljyä, mutta ei kuitenkaan jätä läikkää vieläkään...
En haluaisi taas alkaa hammastangon vaihtoon.. ex astraan sen jouduin jo remonteeraamaan.. :evil: :bonk:
Vaihda siihen aluksi uusi tehostajan öljy ja siis nimenomaan Dexron 6:sta ATF:ää, eiköhän sillä hiljene. Omassani oli noin 150 tkm:n kieppeillä samoja oireita ja tuolloin vaihdettiin öljy, eikä oireet ole vielä palanneet 85 tkm:n jälkeenkään.

Öljy siellä suojakumin sisällä oli ruskean sävyistä lirua ja haisi hieman palaneelle, vaikka öljyn pitäisi olla punaista. Öljyn vaihto vähentää tuota öljyn tihkumista suojakumin sisään eli mitään tehostin öljyn kulutusta ei ole säilöstä mittaillen havaittavissa. Niin ja jos tuota raidetankoa heiluttelee voimalla oikealta puolelta, niin se paukkuu helposti hammastangosta stopparia vasten ja jotkut on sen kolahduksen vuoksi harkinneet jopa uusia osia...
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Masi kirjoitti: 27 Touko 2018, 23:21
Nortter kirjoitti: 27 Touko 2018, 22:00 Moro

Kukaan vielä joutunut hammastankoa vaihtamaan insigniaan?

Oma rakkine (-09 2.0t 147tkm) pitää kummaa kuminaa/lonksuntaa, joka ilmenee parhaiten kävelyvauhtia ajettaessa. Kovemmalla nopeudella ääni hukkuu.
Eilen huomasin, että kun ajaa pidempään, ääni on voimakkaampi ja sen jo tuntee / kuulee 80kmh vauhdissa.
Ääni ei ole terävä kolahdus.

Käytin tuossa paikallisella tutkittavana kun menossa pyörien suuntaukseen ja ainoa väljyys mitä he löysivät oli nimenomaan hammastanko ja oikea puoli. Ajettaessa ääni kuuluu mielestäni kuskin puolelta mutta voihan tuo kantautua jotenkin.. Vuoden sisään vaihdettu molemmat iskarin yläpäät ja oikealle puolelle raidetangon sisä ja ulkopää.

Vuosi sitten kun raidetangon sisäpäätä vaihtelin, huomasin suojakumin sisällä kyllä vähän öljyä, mutta ei kuitenkaan jätä läikkää vieläkään...
En haluaisi taas alkaa hammastangon vaihtoon.. ex astraan sen jouduin jo remonteeraamaan.. :evil: :bonk:
Vaihda siihen aluksi uusi tehostajan öljy ja siis nimenomaan Dexron 6:sta ATF:ää, eiköhän sillä hiljene. Omassani oli noin 150 tkm:n kieppeillä samoja oireita ja tuolloin vaihdettiin öljy, eikä oireet ole vielä palanneet 85 tkm:n jälkeenkään.

Öljy siellä suojakumin sisällä oli ruskean sävyistä lirua ja haisi hieman palaneelle, vaikka öljyn pitäisi olla punaista. Öljyn vaihto vähentää tuota öljyn tihkumista suojakumin sisään eli mitään tehostin öljyn kulutusta ei ole säilöstä mittaillen havaittavissa. Niin ja jos tuota raidetankoa heiluttelee voimalla oikealta puolelta, niin se paukkuu helposti hammastangosta stopparia vasten ja jotkut on sen kolahduksen vuoksi harkinneet jopa uusia osia...
Kiitos vinkistä. Täytyypä käydä ostamassa puteli. Helpoin tapa lienee imasta vanha pois ja uutta perään muutamaan otteeseen ?
Mietinkin tuossa että lämpeääkö öljy tai jotain kun vaatii paljon ajoa että lonksunta alkaa voimistua. Sikäli tuo on äänen aiheuttaja.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Nyt tuli kyllä mielenkiintoinen vika eteen. Muutama päivä sitten yritin katsella öljyn käyttöikää, ja kas, ajotietokone pysyi näytössä trippimittarilla scrollauksesta huolimatta. Ajattelin että oli vain jokin sähköhäikkä, mutta kun ei yön aikana akun ollessa irrotettuna korjaantunut, vein lukulaitteet omaavalle kaverille katottavaksi.

Boschin KTS 340:ä käyttäen löytyi vikakoodi B3567, yhdistelmämittariston toimintakytkimen toimintahäiriö. Hetken sai etsiä tätä osaa, on nimittäin niin monella eri nimellä myynnissä. Löysin sitten 25 euron sopuhintaan 30tkm ajetusta Insigniasta vastaavan. Tässä odotellessa osaa postista, saa nähdä minkälainen operaatio on vaihtaa.

Sattui jo toinen sähkövika 165tkm sisälle. Ensin ABS-anturi oikealta edestä, nyt tämä. Netistä en löytänyt yhtäkään keskustelua jossa puhuttaisiin samasta viasta. Saattoi joku maanantaimallin vipu olla itsellä.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Zeniitti kirjoitti: 02 Touko 2018, 13:58 Appiukon 2011 automaatti 2.0CDTI:ssä lienee termostaatti vaihdon tarpeessa. Lämmöt nousee normaaliin 90 asteeseen, jos auto tyhjäkäynnillä, mutta heti kun lähtee liikkeelle laskee sinne 50 ja 90 välille. Seilailee siellä omaa elämäänsä. Vika lienee termostaatissa, mistä moinen löytyy ja voiko olla useampia termostaatteja jotka tähän vaikuttaa?
Olikohan tähän kellään apuja?
dev.nul
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Iro »

VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Jep, googlea osaan kyllä käyttää. Kuvista ei mulle ainakaan selviä onko siellä useampaa termasia, jotka voivat vaikuttaa:
"voiko olla useampia termostaatteja jotka tähän vaikuttaa"
dev.nul
Vastaa Viestiin