Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19021
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx » 27 Elo 2018, 16:35

Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2014
Ex Insignia Sports Tourer Edition BL 2.0 CDTI A 2011 , EX Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2013
Ex Vectra C2 1.9 CDTI , Vectra B2 Z22SE Ex Vectra A1 + A2 C20NEEx Kadett E C16NZ

jupa44
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 20:22

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja jupa44 » 27 Elo 2018, 18:58

Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?

ddude
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 293
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude » 27 Elo 2018, 22:19

Robertx kirjoitti:
27 Elo 2018, 16:35
Syötin VIN numeron osahakuun:

https://opel.7zap.com/en/car/g09/p/12/3 ... k891063350
Kiitoksia.
Osa on siis nro 16.
Mitähän tarkoittaa merkinnät: RH ja LH sekä NLS?
Voisiko RH ja LH olla Right (hand) ja Left (hand)?
NLS lienee No Longer Supplied.
Edit:Molemmin puolin on samanlainen tunnistin eli on siis vasen ja oikea.

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5018
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: kaustinen

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 27 Elo 2018, 22:44

jupa44 kirjoitti:
27 Elo 2018, 18:58
Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
1,4 litrainen bensa turbo, jakopää ketjulla. Vähän nöyrä mutta pieniruokainen näin isoon autoon. Jäähdytinesteen vuotoja ollut joissakin.
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19021
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx » 27 Elo 2018, 23:17

ddude kirjoitti:
27 Elo 2018, 22:19
Robertx kirjoitti:
27 Elo 2018, 16:35
Syötin VIN numeron osahakuun:

https://opel.7zap.com/en/car/g09/p/12/3 ... k891063350
Kiitoksia.
Osa on siis nro 16.
Mitähän tarkoittaa merkinnät: RH ja LH sekä NLS?
Voisiko RH ja LH olla Right (hand) ja Left (hand)?
NLS lienee No Longer Supplied.
Edit:Molemmin puolin on samanlainen tunnistin eli on siis vasen ja oikea.
Juurikin niin ja sen NLS:n jälkeen on korvaava osanumero eli 1235044
Sillä numerolla löytyy oletettavasti sopivia varaosia.
https://bego.bildelsbasen.se/fi-fi/Hae/ ... M-1235044/
https://www.ebay.de/itm/Opel-Insignia-H ... 2973191830
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2014
Ex Insignia Sports Tourer Edition BL 2.0 CDTI A 2011 , EX Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2013
Ex Vectra C2 1.9 CDTI , Vectra B2 Z22SE Ex Vectra A1 + A2 C20NEEx Kadett E C16NZ

jupa44
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 20:22

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja jupa44 » 29 Elo 2018, 22:55

1,2sorsa kirjoitti:
27 Elo 2018, 22:44
jupa44 kirjoitti:
27 Elo 2018, 18:58
Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
1,4 litrainen bensa turbo, jakopää ketjulla. Vähän nöyrä mutta pieniruokainen näin isoon autoon. Jäähdytinesteen vuotoja ollut joissakin.
Onko ketju kestävää mallia vai laatuluokkaa vag/mb/bmw?

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5018
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: kaustinen

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 29 Elo 2018, 23:12

jupa44 kirjoitti:
29 Elo 2018, 22:55
1,2sorsa kirjoitti:
27 Elo 2018, 22:44
jupa44 kirjoitti:
27 Elo 2018, 18:58
Millainen kone tuo 1,4T ecoflex on?
1,4 litrainen bensa turbo, jakopää ketjulla. Vähän nöyrä mutta pieniruokainen näin isoon autoon. Jäähdytinesteen vuotoja ollut joissakin.
Onko ketju kestävää mallia vai laatuluokkaa vag/mb/bmw?
Nyt vuoden ollut merkkiliikkeessä hommissa ja yhtään mitään ei ole vähän pienemmässä liikkeessä tehty näille jakopäille ja aika pitkään on tuota 1,4 konetta ollut.
Vesipumppuja vaihdettu muutama.
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

Avatar
eeroolli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 08:16
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja eeroolli » 07 Syys 2018, 22:23

Kysymyksiä arvoisille Opel-tietäjille A Insigniasta.
Omassa A Insigniassa 2009 malli hieman vastustaa (tai entinen omistaja kerännyt kaikki viat).
Eli A18XER bensakoneisessa inkussa kuulunut enenemissä määrin pientä rallatusta jakopään kohdilta
kun kylmänä käynnisti. Eli ikävä sivuääni on kuulunut noin pari sekuntia startista, muuten auto toimi normaalisti.
Tuohon ajoittaiseen roklotukseen kylmästartissa kyllästyneenä tilasin sitten briteistä uudet INA/GM vvt-nokkapyörät imu+pako
sekä uudet vvt solenoidiventtiilit (INA/GM).

Solenoidiventtiilit vaihdoin helposti itse ja nyt menneellä viikolla sitten vaihdatin pienellä AD-korjaamolla nuo vvt-nokkapyörät.
Samalla jakopäähän uusittiin tarpeet ja myös laturin/vaiko tehostajan wanha käyttöhihna samalla
(vaikka juuri 6000 km sitten oli tehty jakohihnaremppa aiemmalla omistajalla).
Nyt sitten vvt-rempan jälkeen hieman (alle 1/2 sekuntia) omasta mielestäni pitää pienen roklauksen kun kylmänä käynnistää, tai sitten kuuntelen nyt vaan liian tarkkaan :)

KYSYMYS: Pitääkö nollata jotakin merkkikorjaamoa käyttäen tuon vvt nokkapyörien uusimisen+ solenoidiventtiilien uusimisjumpan jälkeen?
Tuli mieleeni seuraava OCF:n aiempi ketju ja kenttäapuohjeet
viewtopic.php?f=4&t=246419&p=2197993&hi ... a#p2197993

TÄMÄ LAUSE= Huom. Korjaustöiden jälkeen opitut arvot (ECU:n valinta ja ohjelmointi F5) on nollattava!!!!
VIITE: Kenttäapuohje: 2511
Vika: Moottori A/Z/16/18XER - Helinää; joskus tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014; SVS-merkkivalo palaa
Mallit: Moottorit: Versio: Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Apuohje: Huomio: A18XER-moottorilla varustetun Insignian tapauksessa katso myös TSB 2487.

Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19021
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx » 08 Syys 2018, 15:00

Opittujen arvojen nollaus pätee solenoidiventtiilien vaihdolle. Jos venttiilit ovat toimineet huonosti, voi uusilla venttiileillä olla pieni ero. Moottoriohjaus kuitenkin oppii uudet arvot , johon kestää jonkun aikaa. Saattaa tosin olla , että esimerkiksi akunkengän irrotus riittävän pitkäksi aikaa nollaa opitut arvot. Näin ainakin C-Vectran kohdalla. Insignian osalta ei ole itsellä kokemusta tai tietoa.
Solenoidiventtiilejä ovat vaihtaneet muutkin foorumilaiset , enkä muista lukeneeni, että olisivat käyttäneet nollauksessa.
Alle 0,5 sekunnin roklausääni voi johtua öljynpaineen noususta. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kestää hetken , ennenkuin öljynpaine on normaali venttiilikoneistossa asti. Säätö perustuu öljyn virtaukseeen säätöpyörän sisälle ja sen poistumiseen. Ei voi olla mitenkään salamannopeaa.
Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2014
Ex Insignia Sports Tourer Edition BL 2.0 CDTI A 2011 , EX Insignia Sports Tourer Sport 2.0 CDTI A 2013
Ex Vectra C2 1.9 CDTI , Vectra B2 Z22SE Ex Vectra A1 + A2 C20NEEx Kadett E C16NZ

Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 339
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja =KASSU= » 08 Syys 2018, 19:54

Huollon jälkeen, alkoi kuulua ärsyttävä pikku nakutus. Kuuluu hetkittäin alle 2000rpm, kun veto päällä.
Hankala paikallistaa, kun ei saa kuulumaan mitenkään muuten. Voisko tulla suuttimista?
26tkm mittarissa, olisko taas aika vaihdolle.
Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16
Opel Corsa 1.0T -16
Scania R620 -14 6x4

Avatar
eeroolli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 08:16
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja eeroolli » 09 Syys 2018, 00:56

KIITOKSET hyvästä infosta Robertx!
Akun kenkän tosiaan otin pois 1/2 tunniksi ja sen jälkeen piti aluksi suorittaa tuo ikkunoiden "rajojen opetus".
Nyt tosiaan kun starttaili niin tuntui että jopa se alta puolen sekunnin roklaus poistui :)
Tarviipa vielä vaihtaa jossain välissä sopivat öljyt moottoriin ja sitten vain kovaa ajoa, niin eiköhän se siitä sopeudu...

äksy
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:50
Paikkakunta: varkaus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja äksy » 18 Syys 2018, 17:43

Mitenkäs nämä paljon ajetut, onko tekniikka, sähköt jne. ihan loppu? Jonkin verran näyttää olevan 3-400tkm matkattuja myynnissä, onko tiettyjä paikkoja jotka pehmenee? Yksilöitähän nämä paljon ajetut aina on, mutta onko jotain mitä olis hyvä tietää?
kadett -78 vectra -05 rekord -67 astra -99

Avatar
|777|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3759
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Ylöjärvi/Kannus

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja |777| » 28 Syys 2018, 19:31

eeroolli kirjoitti:
07 Syys 2018, 22:23
Kysymyksiä arvoisille Opel-tietäjille A Insigniasta.
Omassa A Insigniassa 2009 malli hieman vastustaa (tai entinen omistaja kerännyt kaikki viat).
Eli A18XER bensakoneisessa inkussa kuulunut enenemissä määrin pientä rallatusta jakopään kohdilta
kun kylmänä käynnisti. Eli ikävä sivuääni on kuulunut noin pari sekuntia startista, muuten auto toimi normaalisti.
Tuohon ajoittaiseen roklotukseen kylmästartissa kyllästyneenä tilasin sitten briteistä uudet INA/GM vvt-nokkapyörät imu+pako
sekä uudet vvt solenoidiventtiilit (INA/GM).

Solenoidiventtiilit vaihdoin helposti itse ja nyt menneellä viikolla sitten vaihdatin pienellä AD-korjaamolla nuo vvt-nokkapyörät.
Samalla jakopäähän uusittiin tarpeet ja myös laturin/vaiko tehostajan wanha käyttöhihna samalla
(vaikka juuri 6000 km sitten oli tehty jakohihnaremppa aiemmalla omistajalla).
Nyt sitten vvt-rempan jälkeen hieman (alle 1/2 sekuntia) omasta mielestäni pitää pienen roklauksen kun kylmänä käynnistää, tai sitten kuuntelen nyt vaan liian tarkkaan :)

KYSYMYS: Pitääkö nollata jotakin merkkikorjaamoa käyttäen tuon vvt nokkapyörien uusimisen+ solenoidiventtiilien uusimisjumpan jälkeen?
Tuli mieleeni seuraava OCF:n aiempi ketju ja kenttäapuohjeet
viewtopic.php?f=4&t=246419&p=2197993&hi ... a#p2197993

TÄMÄ LAUSE= Huom. Korjaustöiden jälkeen opitut arvot (ECU:n valinta ja ohjelmointi F5) on nollattava!!!!
VIITE: Kenttäapuohje: 2511
Vika: Moottori A/Z/16/18XER - Helinää; joskus tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014; SVS-merkkivalo palaa
Mallit: Moottorit: Versio: Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Apuohje: Huomio: A18XER-moottorilla varustetun Insignian tapauksessa katso myös TSB 2487.

Itellä pitää aikamoista rallatusta inkku kylmänä, ei se täysin hiljanen oo lämpimänäkään. Koneena tuo 2.0t. Kuulemma korkeapainepumppu ääntää ku kävi tutkimuksisa merkkihuollosa. Sanoivat ominaisuudeks ja mulla se on nyt sen 20tkm ollu moisella tolalla.
Insignia A 2.0T 4x4 '09 | Kadett E Frisco '91 | Kadett D '83 | Kadett D '81 | Kadett D '80 | Rekord C '69 | Buell XB9SX '05

Avatar
Larppe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larppe » 28 Syys 2018, 20:11

äksy kirjoitti:
18 Syys 2018, 17:43
Mitenkäs nämä paljon ajetut, onko tekniikka, sähköt jne. ihan loppu? Jonkin verran näyttää olevan 3-400tkm matkattuja myynnissä, onko tiettyjä paikkoja jotka pehmenee? Yksilöitähän nämä paljon ajetut aina on, mutta onko jotain mitä olis hyvä tietää?
Täältä löytyy varmasti selaamalla yksilökohtaisia kertomuksia, mutta yleisesti ottaen melko hyvällä tasolla tuntuu olevan laatu foorumeilta luettuun perustuen.
Yleisimmät "sähköviat" taitaa olla penkinlämmittimet, takaparkkitutkat ja takakontin microkytkin. Ei tosin mahdottoman kalliita korjata.
Yleisimmät mekaaniset viat on varmaan pienten bensakoneiden M32 vaihdelaatikoiden laakerit, joskin Insignian osalta näitä sattunut omiin silmiin melko vähän. Isoissa dieseleissä erään ahtoputken vuoto, josta muistaakseni tässä ketjussa useampaan kertaan ollut juttua. Pyöränlaakereita osalla kulunut tasaiseen tahtiin.

Jos itselle paljon ajettua inkkua hankkisin, niin luultavasti oma mielenrauha olisi maksimissaan 2.0 dieselkoneen, automaattivaihteiston ja etuvedon kanssa. Vaikka tuon dieselin kaverina oleva manuaalilaatikko F40 ei mielestäni myöskään kovin yleinen kritiikin kohde ole ollut ja vuosimallista 2012 (muistaakseni) eteenpäin myös etuvedot varustettu nelivetomallien isommalla kytkimellä.

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5018
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: kaustinen

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 28 Syys 2018, 21:59

Lisäisin edelliseen että automaatti on hyvä jos huollettu säännöllisesti huuhtelemalla vaikka 100tkm välein.
F
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

Vastaa Viestiin