Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 570
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Minkälaiset ahdot herraihmeellä on käytettävissä?
Omassa nyt lastutuksen jälkeen torquella mitattuna 1.8 bar työntää.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
HerraIhme
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 16 Syys 2008, 17:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja HerraIhme »

Kettunen kirjoitti:Minkälaiset ahdot herraihmeellä on käytettävissä?
Omassa nyt lastutuksen jälkeen torquella mitattuna 1.8 bar työntää.
Torquen näyttämiin paineisiin ei voi kovin suurta painoarvoa laittaa. Sen kertoo jo sun ilmoittamasi 1.8baria koska vakiturbo (td04-15t) ei juurikaan yli 1.2 barin pysty. (Vakipaineet 0.7)
Muistaakseni silloin pätkiminen alkoi 1 barin kohdalla. Nykyään isompi turbo ja isommat paineet.
wankel
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 12:43

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja wankel »

Täälläkin olisi nyt automaatilla ko. kulkine harkinnassa! Onko tuon automaattiaskin öljynvaihto opelin huolto-ohjelmassa, ja minkälaisilla kilometrimäärillä? Yritin tuota ympäri webiä kaivaa, mutta laihoin tuloksin. Yhden kirjoituksen perusteella saabissa vastaavan askin öljynvaihtoväli olisi 120 000. Opelin ohjelmassa tuskin on 50 000, mutta ei varmasti pahaa tee, kun on tehojakin nostettu?
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Virallinen vaihtoväli 120tkm mutta toimiva huoltoväli tuo 50-60tkm.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 570
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

HerraIhme kirjoitti:
Kettunen kirjoitti:Minkälaiset ahdot herraihmeellä on käytettävissä?
Omassa nyt lastutuksen jälkeen torquella mitattuna 1.8 bar työntää.
Torquen näyttämiin paineisiin ei voi kovin suurta painoarvoa laittaa. Sen kertoo jo sun ilmoittamasi 1.8baria koska vakiturbo (td04-15t) ei juurikaan yli 1.2 barin pysty. (Vakipaineet 0.7)
Muistaakseni silloin pätkiminen alkoi 1 barin kohdalla. Nykyään isompi turbo ja isommat paineet.
Hyvä juttu, ei tarvitse sitten sen kummemmin huolehtia :D Laitoin torquen päälle ja tein testikiihdytyksen niin näytti 1.8 siinä MAX kohdassa. Ei ole mekaanisesti mitattu. Vakiona näytti max 0.6
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

287000km mittarissa.Auto 2,8,t vm.2006.Mister autosta puolat merkkiä bosh tais olla 75€/kpl.
Öljyn vaihdot ja muut korjaukset muualla kun Opelilla.Eipä ole paljon mennyt rahaa korjauksiin.
Herranihme ois kiva tietää onko paljonkin eroja kiihtyvyydessä kun on vaihdettu turbo?
HerraIhme
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 16 Syys 2008, 17:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja HerraIhme »

PTT-56 kirjoitti:287000km mittarissa.Auto 2,8,t vm.2006.Mister autosta puolat merkkiä bosh tais olla 75€/kpl.
Öljyn vaihdot ja muut korjaukset muualla kun Opelilla.Eipä ole paljon mennyt rahaa korjauksiin.
Herranihme ois kiva tietää onko paljonkin eroja kiihtyvyydessä kun on vaihdettu turbo?
No 0 -100 kmh ei mitään eroa koska etuveto... 0-200 menee noin 2 sek nopeammin ... ei kyl mun auto mikään maailman tykein ole koska oman 1700 kg lisäksi joku on haalannut 100 kg poppivehkeitä konttiin :D
JokiJii
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja JokiJii »

Minulla näytti olevan keskikulutus 10.1l/100km, kun viimeksi katsoin. 99% kaupunkiajoa ja keskinopeus oli 49km/h. Maantiellä vakkarin kanssa 8-7l välillä, lentokentällä 39l/100km :wink: Jakopääremppa itsellä edessä juuri. GM varaosanumeroilla löytyy esim. ebaystä kovinkin paljon edullisemmin ihan alkuperäisvaraosat tai "performance" osat, kun jaksaa hieman kaivella. Tyytyväinen olen kyllä muuten ollut menopeliin. Normi kulutusosia tähän mennessä tarvinnut vain vaihdella, jarrulevyt+palat päivitin kesällä, samalla vaihdoin jouset, kun takaa oli yksi poikki. Manuaalilaatikkossa ei ole ollut mitään ongelmaa tehojen kanssa, mutta kytkin täytyy olla täysin ylhäällä pykällettäessä, ennen kuin painaa kaasua, muuten alkaa luistaa. Tähänkin tulee kevään aikana päivitys parempaan. :D
-07 Vectra C GTS 2.8t ~350hp 550Nm
quqa
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Joulu 2013, 12:16
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja quqa »

Tulipa tämmönen -06 vuoden malli ostettua. Erittäin kiva peli ajella. Rengasmelu tuppaa olee aika kova. On tosin alla kyllä 4v vanhat kuluneet kumit. Mitäs renkaita jengillä oppeleissa alla?

Mitenkäs toi sportti nappulan toiminta. Jos painaa nappia niin pitäiskö tonne mittaristoon ilmestyä joku merkki? Mulla ei tossa tuu mitään inffoa tuonne. Olin kattovinaan ohjekirjasta, että joku valo sinne pitäs syttyä?

Janonen auto tämä on kyllä. Itellä 12l/100km ollu keskikultus. Mutta, en valita kun tiedossa oli kyllä :ruoska:
Avatar
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 904
Liittynyt: 24 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja Fallen »

quqa kirjoitti:Tulipa tämmönen -06 vuoden malli ostettua. Erittäin kiva peli ajella. Rengasmelu tuppaa olee aika kova. On tosin alla kyllä 4v vanhat kuluneet kumit. Mitäs renkaita jengillä oppeleissa alla?

Mitenkäs toi sportti nappulan toiminta. Jos painaa nappia niin pitäiskö tonne mittaristoon ilmestyä joku merkki? Mulla ei tossa tuu mitään inffoa tuonne. Olin kattovinaan ohjekirjasta, että joku valo sinne pitäs syttyä?

Janonen auto tämä on kyllä. Itellä 12l/100km ollu keskikultus. Mutta, en valita kun tiedossa oli kyllä :ruoska:
Jos tuo 12l/100km on seka-ajosta ja varsinkin automaatilla niin noille tehoille tuon ikäluokan autoissa varsin normaali. Verrokkina näistä omista leluista Volvon 2003 2.5t awd s60 man -> 12l/100km.... Saab 2004 9-3 Cabriolet Aero autom.-> 11.5l/100km. Näitä molemmat toki matka-ajossa menee sinne 7.5l/100km tietämille.
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
kimi86
OCF Member 2017
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Loka 2014, 13:03

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja kimi86 »

millä tavalla eroaa toisistaan 230hp, 250hp ja 255hp versiot?
Avatar
cGv
OCF Member 2020
Viestit: 501
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja cGv »

taida olla ku softas eroa?
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
TurbotOn
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 120
Liittynyt: 23 Touko 2016, 14:39

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja TurbotOn »

Kokemuksia puolen vuoden käytön jälkeen Vectrasta: Pelotti ostaa Opeli vuosien jälkeen kun edellinen Vectra B 1.8 oli sysipaska. Ruostehirviö ja tekniikaltaankin korjausherkkä. Lisäksi pari tuttua automyyjää jutteli muutama vuosi sitten 90-luvun puolivälin Opeleista etteivät ota niitä mielellään vaihdossa kun niistä ei pääse eroon. Jostain syystä Opelien laadunvalvonta ja tekninen tuotanto oli päässyt huonolle tasolle ja autojen laatu päässyt heikkenemään. Näin siis kertoi pari automyyjää. Laadusta epävarmana kuitenkin keväällä Veccuni ostin. Laatu on Opelilla ilmeisesti parantunut sillä esim. ruosteesta ei löydy pienintäkään merkkiä vaikka pohjasta, tankin ympäristöstä, oli eturenkaiden heittämä sora ym. kuluttanut pohjamassan lähes kokonaan pois. Tästä syystä laitoin etummaisten kuraläppien tilalle pikkasen pidemmät läpät vaikkei ne ulkonäköä ainakaan parantaneet mutta estävät soran ja kivien pohjaa kuluttavan vaikutuksen. Mitään suoranaista vikaa ole puolen vuoden aikana esiintynyt. Kilsoja on karvan alle 150000. Muutama typerä yksityiskohta kyllä löytyy. Mm. suuntavilkun toiminta on jossain määrin muista automerkeistä poikkeava sillä vilkkuviiksen "tuntuma" sitä käyttävää sormeen on jotenkin lelumainen. Lämmityslaitteen ja ilmastoinnin käyttäminen on tehty muista autoista poikkeuksellisesti eli ilmansuuntausta varten pitää painella ohjainnappuloita useampi määrä painalluksia kuin muissa automerkeissä. Useimmissa muissa merkeissä ilmanohjauksen suuntaus tehdään yksinkertaisesti vipuja vääntämällä tai yhtä nappia kerran painamalla. Vectrassa on ensin siirryttävä ohjainpaneelissa ilmansuuntausvalikkoon, sitten siirryttävä valitsemaan nuolet joiden suuntaan ilmaa haluaa lämppärin puhaltavan ja sen jälkeen täytyy taas siirtyä toiminnoissa vaihe vaiheelta taaksepäin jotta pääsee taas ohjainpaneelin alkunäyttöön. Ilmastoinnin kanssa sama juttu. Tarvitaan pari kolme painallusta että ilmastoinnin saa päälle. Muissa ajamissani autoissa ilmastoinnin saa päälle yhtä nappia painamalla. No nämä nyt ei ole mitään vikoja mutta toisinaan ärsyttävät, lisäksi välillä mietityttää mitä valmistaja on hakenut tällaisella lämppärin ohjaussysteemillä. Muijan Peugeot RCZ:ssa samat toiminnat on saatu tehtyä selvästi yksinkertaisemmaksi. Autoradio myös joskus vaihtaa radioasemaa itsestään ja radiokin vaihtuu cd-soittimeen toisinaan oma-aloitteisesti.
Moottori on mukava. Ripeähkösti liikkuu noinkin iso auto ja automaatti luo mukavuuden ja helppouden tuntua ajamiseen. Moottorin optimointi on edessä varmaan talvella. Täytyyhän autossa olla enemmän tehoa kuin omassa harrastemoottoripyörässä. 8) Kaupunkiajossa bensankulutus on edellisiä autojani suurempi mutta heti kun automaatti kytkee isoimman vaihteen päälle keskikulutus laskee yllättävän paljon. 100 - 120 km/h- nopeuksissa kulutus pyörii 7.2 - 9 L/100 km/h lukemissa. Se ei oo paha. Pieni harmi moottorissa on se että kun starttaa niin autoon sisälle tulvahtaa ikävä haju joka muistuttaa jotain kampikammiohöyryjen ja pakokaasun sekoitusta. En tiedä mistä¨se tulee mutta toisaalta sen saa pois kun laittaa sisäilmankierrätyksen päälle. Ei haise enää.
Siinä kokemusia puolen vuoden ajalta. Ei ole kaduttanut Vectran osto yhtään eikä nyky-Opelien laadussakaan ole mielestäni mitään vikaa.
Pitkähkö farmari antaa mukavasti tilaa kotitarvekuljetuksille kun pidempääkin listaa ja putkea mahtuu sisälle.
Avatar
jfalt
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Joulu 2002, 02:00

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel

Viesti Kirjoittaja jfalt »

Kokemuksia... 2006 v6 2.8 AT6. 2011 - 2016 ja ~70tkm - 148 tkm.
. etujousi paukahti poikki. Vaihdettu ja yläpään "laakerit" myös...
- automaattilaatikon öljyt vaihdettu 80 tkm. Vähän "kolahteli" kylmänä talvella pakille laittaessa. Korjaantui...
- nykimistä kostealla nollakelillä -> vikavalo sytytyskatkoksia tjsp. Vaihdettu tulpat, ilmamassamittari ja lambda. Lambdasta korkkasivat kierteet 8) Ongelmat katosivat...
- IDS -etuiskari alkoi vuotamaan. Taisi johtua monttuun ajosta. Vaihdettu molemmat...
- ilmastointi lakkasi toimimasta. Vaihdettu lauhdutin, joka myös vuoti. Isompi vika taisi olla lauhduttimelle tulevan putken liitoksessa.
- eteen uudet jarrupalat ja taakse uudet levyt ja palat.
- erilaisia suodattimia ja öljyjä 15 tkm välein.
- vaihtolistalla seuraavaksi olisivat olleet takaiskarit ja etupään alapallot(?)
- kulutus viimeiset 46,4 tkm 10,8 l/100 km :thumbsup:
- ensimmäinen Opeli joka ei syönyt öljyä :lollis:

Hyvä ostos :thumbsup: Ei kaduta. Tilaa riitti ja liikkui. Puu kaatui päälle ja meni lunastukseen. AVK:lla myynnissä. Ajokuntoinen silti. Tilalle tuli V6 Inkku :food:
Insignia V6
Opel Owner
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 19:47

Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele

Viesti Kirjoittaja Opel Owner »

Oma kokemukseni 2007 v6 2.8 AT6 Farkku. 140tkm - 200 tkm.

-Ids iskarit eteen ja ylä laakerit
-Jouset joka kulmaan
-Koiranluita

Lisäksi normi kulutus osaa jarruja ym..
Vakkari toimi vaan pakkaskeleillä. Luultavasti juotosvika viiksessä tai cimissä. Ei ollu tarvetta tutkia tarkemmin, kun tässä nurkissa vaan ajelin.

Ketjusta ei mitään ääniä kuulunu, öjyinä käytin GM longlifeja. 10t välein.
Ensimmäinen Opelini jossa vikavalot ei ikinä syttyny.

Viime Kesäkuussa salama löi 10m päässä olevaan mäntyyn, josta maatamyöden Vectraani. Hätäritkin meni ittekseen päälle, :cry: se oli sitte siinä. Autoon ei tullut päällepäin minkään näköisiä vaurioita. Onneksi vakuutus korvasi.

Autosta jäi ihanhyvä maku, erityisesti moottorin ja automaattivaihteiston toiminnasta.
Mahtava moottori :thumbsup:
Astra J 1.6T Cosmo A sports tourer
Insignia A 1.8 Edition

Exät:
-Vectra C 2.8T
-Omega B2 2.2 x2
-Vectra B 1.8
-Omega A
-Kadett E
Vastaa Viestiin