Opelien katsastukset
Re: Opelien katsastukset
Juu senverta kurkkasin jo auton alle että 3 pulttia ja siinä pallossa on sit TORX avainta vaativa hylsyn paikka mut noin muuten ei toi nyt pahalle paikalle näytä tilaa tuntuis olevan tuusata.
Re: Opelien katsastukset
Tänään vuoden 2005 1.7cdti h-astra leimattu puhtain paperein, mittarissa 366tkm. Paskoja vehkeitä kun toinen vuosi jo putkeen kun puhtaat paperit tulee paljon ajetulla autolla.
Re: Opelien katsastukset
16ooppelia tänävuonna katsastin ja yhden audin, 3ooppeliin tuli hylky
Viat
Astra F alapallonivelet
Astra F etujarrulevyt ja raidetangonpää
Corsa a ruoste reikä
Viat
Astra F alapallonivelet
Astra F etujarrulevyt ja raidetangonpää
Corsa a ruoste reikä
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opelien katsastukset
Tuttu käytti kaltoin kohdellun b1 x16xel vectran jtn 350tkm,
Hylkyyn
Raidetangonpäät, takapuslat, käsijarru tehoton, päästöt happi vääristää labdaa.
Positiivista ettei inssi ollut huomannut takalattiassa 20cm reikää, vuotavaa ventiilikopan, öljypohjantiivistettä,
Hylkyyn
Raidetangonpäät, takapuslat, käsijarru tehoton, päästöt happi vääristää labdaa.
Positiivista ettei inssi ollut huomannut takalattiassa 20cm reikää, vuotavaa ventiilikopan, öljypohjantiivistettä,
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opelien katsastukset
Opel omega 2.0 8v -98 275tkm ajettu. Leima tuli ekalla ja merkintä jarruvalo oikealla ei pala. Edullista auton katsastus täällä Joensuussa yht 43€
Saab 9-3
Volvo V70
Volvo V70
Re: Opelien katsastukset
5-ovinen B-mallin diesel Corsa vuosimallia 2000, Isuzun 1,7 koneella, auto on se Opelin 100-vuotis juhlamalli.
Ilman huomautuksia leimattu kuvan kilometreillä, 671 tkm.
https://lh3.googleusercontent.com/BpN_r ... 0-h3200-no
Täytyy sanoa, että todella mahtava Auto !!
Ostin sen käytettynä ensimmäiseltä omistajalta vuonna 2006 jolloin mittarissa oli 197tkm, loput olen ajanut minä.
Ensimmäinen omistaja oli säännöllisesti huollattanut auton, minä olen sen jälkeen huoltanut pääasiassa itse.
Minulle uutena Corsaa vaivasi laturi- ja starttiongelmat mutta kun ne vaihtoi, loppui ongelmat.
Näiden kilometrien aikana olen uusinut seuraavia osia poislukien tietysti öljyt, nesteet, suodattimet:
- startteja ja latureita molempia neljännet menossa
- kerran kaikki jarruosat joka nurkkaan
- virtalukko
- kytkin
- takapyörien laakerit kerran
- pari akkua
- hehkutulpat
- joka katsastukseen uusin raidetangonpäät, näyttävät olevan kulutustavaraa
Esimerkiksi pakoputki ja kaikki iskarit on vielä ensimmäisen omistajan jäljiltä
Auto on huolettomasti kuljettanut meidän 3-5 henkistä perhettä kautta koko Suomen. Kun on tarvittu lisää tilaa, laitetaan suksiboxi katolle ja taas mennään. Kertaakaan ei ole jättänyt välille vaikka kilometrejä tulee reilut 35 tkm vuodessa. Ei tarvi turhaa rassata autoa. Kulutus pyörii 4 - 6.5 l/100km lukemissa.
Lähtee käyntiin vielä -20C pakkasessa ilman lämmitystä ja lämmityksen kera on käynnistynyt Sallassa -35C :ssa. Ja kun moottorin saa lämpimäksi, riittää lämpöä kabiinissakin.
Ainoa asia mitä ihan oikeasti kaipaa, on ilmastointi
Leikisti kaipaa parempaa ohituskiihtyvyyttä yms. toissijaisia asioita
Ikäväkseni täytyy sanoa, että ruoste tuppaa tekemään tuttavuutta vaikka kuinka yrittää suojata. Muovisten puskureiden takana olevat pellit ovat jo lahonneet pois ja ovien alareunoissa on maalipinnan alla kuplintaa. Konepellissä on kiveniskemien jäljiltä ruostepilkkuja, samoin pilkkuja löytyy ikkunatiivisteiden alta/vierestä. Alusta on hyvä, jäteöljy on hyvä ruosteenesto.
Kyllä Opel on hieno Auto
Ilman huomautuksia leimattu kuvan kilometreillä, 671 tkm.
https://lh3.googleusercontent.com/BpN_r ... 0-h3200-no
Täytyy sanoa, että todella mahtava Auto !!
Ostin sen käytettynä ensimmäiseltä omistajalta vuonna 2006 jolloin mittarissa oli 197tkm, loput olen ajanut minä.
Ensimmäinen omistaja oli säännöllisesti huollattanut auton, minä olen sen jälkeen huoltanut pääasiassa itse.
Minulle uutena Corsaa vaivasi laturi- ja starttiongelmat mutta kun ne vaihtoi, loppui ongelmat.
Näiden kilometrien aikana olen uusinut seuraavia osia poislukien tietysti öljyt, nesteet, suodattimet:
- startteja ja latureita molempia neljännet menossa
- kerran kaikki jarruosat joka nurkkaan
- virtalukko
- kytkin
- takapyörien laakerit kerran
- pari akkua
- hehkutulpat
- joka katsastukseen uusin raidetangonpäät, näyttävät olevan kulutustavaraa
Esimerkiksi pakoputki ja kaikki iskarit on vielä ensimmäisen omistajan jäljiltä
Auto on huolettomasti kuljettanut meidän 3-5 henkistä perhettä kautta koko Suomen. Kun on tarvittu lisää tilaa, laitetaan suksiboxi katolle ja taas mennään. Kertaakaan ei ole jättänyt välille vaikka kilometrejä tulee reilut 35 tkm vuodessa. Ei tarvi turhaa rassata autoa. Kulutus pyörii 4 - 6.5 l/100km lukemissa.
Lähtee käyntiin vielä -20C pakkasessa ilman lämmitystä ja lämmityksen kera on käynnistynyt Sallassa -35C :ssa. Ja kun moottorin saa lämpimäksi, riittää lämpöä kabiinissakin.
Ainoa asia mitä ihan oikeasti kaipaa, on ilmastointi
Leikisti kaipaa parempaa ohituskiihtyvyyttä yms. toissijaisia asioita
Ikäväkseni täytyy sanoa, että ruoste tuppaa tekemään tuttavuutta vaikka kuinka yrittää suojata. Muovisten puskureiden takana olevat pellit ovat jo lahonneet pois ja ovien alareunoissa on maalipinnan alla kuplintaa. Konepellissä on kiveniskemien jäljiltä ruostepilkkuja, samoin pilkkuja löytyy ikkunatiivisteiden alta/vierestä. Alusta on hyvä, jäteöljy on hyvä ruosteenesto.
Kyllä Opel on hieno Auto
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Opelien katsastukset
Kunnioitettavaa. Varsinkin vielä, kun koko perhettä kuljettaajuuus kirjoitti:5-ovinen B-mallin diesel Corsa vuosimallia 2000, Isuzun 1,7 koneella, auto on se Opelin 100-vuotis juhlamalli.
Ilman huomautuksia leimattu kuvan kilometreillä, 671 tkm.
https://lh3.googleusercontent.com/BpN_r ... 0-h3200-no
Täytyy sanoa, että todella mahtava Auto !!
Ostin sen käytettynä ensimmäiseltä omistajalta vuonna 2006 jolloin mittarissa oli 197tkm, loput olen ajanut minä.
Ensimmäinen omistaja oli säännöllisesti huollattanut auton, minä olen sen jälkeen huoltanut pääasiassa itse.
Minulle uutena Corsaa vaivasi laturi- ja starttiongelmat mutta kun ne vaihtoi, loppui ongelmat.
Näiden kilometrien aikana olen uusinut seuraavia osia poislukien tietysti öljyt, nesteet, suodattimet:
- startteja ja latureita molempia neljännet menossa
- kerran kaikki jarruosat joka nurkkaan
- virtalukko
- kytkin
- takapyörien laakerit kerran
- pari akkua
- hehkutulpat
- joka katsastukseen uusin raidetangonpäät, näyttävät olevan kulutustavaraa
Esimerkiksi pakoputki ja kaikki iskarit on vielä ensimmäisen omistajan jäljiltä
Auto on huolettomasti kuljettanut meidän 3-5 henkistä perhettä kautta koko Suomen. Kun on tarvittu lisää tilaa, laitetaan suksiboxi katolle ja taas mennään. Kertaakaan ei ole jättänyt välille vaikka kilometrejä tulee reilut 35 tkm vuodessa. Ei tarvi turhaa rassata autoa. Kulutus pyörii 4 - 6.5 l/100km lukemissa.
Lähtee käyntiin vielä -20C pakkasessa ilman lämmitystä ja lämmityksen kera on käynnistynyt Sallassa -35C :ssa. Ja kun moottorin saa lämpimäksi, riittää lämpöä kabiinissakin.
Ainoa asia mitä ihan oikeasti kaipaa, on ilmastointi
Leikisti kaipaa parempaa ohituskiihtyvyyttä yms. toissijaisia asioita
Ikäväkseni täytyy sanoa, että ruoste tuppaa tekemään tuttavuutta vaikka kuinka yrittää suojata. Muovisten puskureiden takana olevat pellit ovat jo lahonneet pois ja ovien alareunoissa on maalipinnan alla kuplintaa. Konepellissä on kiveniskemien jäljiltä ruostepilkkuja, samoin pilkkuja löytyy ikkunatiivisteiden alta/vierestä. Alusta on hyvä, jäteöljy on hyvä ruosteenesto.
Kyllä Opel on hieno Auto
Jotkut puhuvat, että jäteöljy ei olisi hyvä ruosteenestossa, sillä öljyssä on metallihiukkasia yms ruostetta edistävää pašaa. Mene ja tiedä, peltiä saa kaupasta
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opelien katsastukset
teräketjuöljyä mielummin.Pistoolisankari kirjoitti:Kunnioitettavaa. Varsinkin vielä, kun koko perhettä kuljettaajuuus kirjoitti:5-ovinen B-mallin diesel Corsa vuosimallia 2000, Isuzun 1,7 koneella, auto on se Opelin 100-vuotis juhlamalli.
Ilman huomautuksia leimattu kuvan kilometreillä, 671 tkm.
https://lh3.googleusercontent.com/BpN_r ... 0-h3200-no
Täytyy sanoa, että todella mahtava Auto !!
Ostin sen käytettynä ensimmäiseltä omistajalta vuonna 2006 jolloin mittarissa oli 197tkm, loput olen ajanut minä.
Ensimmäinen omistaja oli säännöllisesti huollattanut auton, minä olen sen jälkeen huoltanut pääasiassa itse.
Minulle uutena Corsaa vaivasi laturi- ja starttiongelmat mutta kun ne vaihtoi, loppui ongelmat.
Näiden kilometrien aikana olen uusinut seuraavia osia poislukien tietysti öljyt, nesteet, suodattimet:
- startteja ja latureita molempia neljännet menossa
- kerran kaikki jarruosat joka nurkkaan
- virtalukko
- kytkin
- takapyörien laakerit kerran
- pari akkua
- hehkutulpat
- joka katsastukseen uusin raidetangonpäät, näyttävät olevan kulutustavaraa
Esimerkiksi pakoputki ja kaikki iskarit on vielä ensimmäisen omistajan jäljiltä
Auto on huolettomasti kuljettanut meidän 3-5 henkistä perhettä kautta koko Suomen. Kun on tarvittu lisää tilaa, laitetaan suksiboxi katolle ja taas mennään. Kertaakaan ei ole jättänyt välille vaikka kilometrejä tulee reilut 35 tkm vuodessa. Ei tarvi turhaa rassata autoa. Kulutus pyörii 4 - 6.5 l/100km lukemissa.
Lähtee käyntiin vielä -20C pakkasessa ilman lämmitystä ja lämmityksen kera on käynnistynyt Sallassa -35C :ssa. Ja kun moottorin saa lämpimäksi, riittää lämpöä kabiinissakin.
Ainoa asia mitä ihan oikeasti kaipaa, on ilmastointi
Leikisti kaipaa parempaa ohituskiihtyvyyttä yms. toissijaisia asioita
Ikäväkseni täytyy sanoa, että ruoste tuppaa tekemään tuttavuutta vaikka kuinka yrittää suojata. Muovisten puskureiden takana olevat pellit ovat jo lahonneet pois ja ovien alareunoissa on maalipinnan alla kuplintaa. Konepellissä on kiveniskemien jäljiltä ruostepilkkuja, samoin pilkkuja löytyy ikkunatiivisteiden alta/vierestä. Alusta on hyvä, jäteöljy on hyvä ruosteenesto.
Kyllä Opel on hieno Auto
Jotkut puhuvat, että jäteöljy ei olisi hyvä ruosteenestossa, sillä öljyssä on metallihiukkasia yms ruostetta edistävää pašaa. Mene ja tiedä, peltiä saa kaupasta
ja mitä nuppeja käytössä? Kokeile lembfööderiä (24ekpl vs italialaiset 9,95)
Ja täältä löytyy ostaja ehdokas kun auton vaihtoon päädyt
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opelien katsastukset
Insignia diesel -10 katsastuksesta huomautuksitta läpi kuten pitääkin vielä näillä kilometreillä (210 000 km).
Hauskana yksityiskohtana nuo iskaritestin lukemat - edessä yli 90% ja takanakin 85%. Mitähän noistakin pitäisi ajatella... onko nyt sitten jäykkä jousitus... vakioiskarit kumminkin lievästi tehdasmadalletussa alustassa ...
Hauskana yksityiskohtana nuo iskaritestin lukemat - edessä yli 90% ja takanakin 85%. Mitähän noistakin pitäisi ajatella... onko nyt sitten jäykkä jousitus... vakioiskarit kumminkin lievästi tehdasmadalletussa alustassa ...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opelien katsastukset
Niin kukakapa tietää. 49% oli ihat paskat a corsan 26v 101tkmMasi kirjoitti:Insignia diesel -10 katsastuksesta huomautuksitta läpi kuten pitääkin vielä näillä kilometreillä (210 000 km).
Hauskana yksityiskohtana nuo iskaritestin lukemat - edessä yli 90% ja takanakin 85%. Mitähän noistakin pitäisi ajatella... onko nyt sitten jäykkä jousitus... vakioiskarit kumminkin lievästi tehdasmadalletussa alustassa ...
Uudet ta-tecnikit pomppi testerillä kuin ei olisi jousia ollenkaan. 85-88%
Kattoo mitä keväällä näyttää b14
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opelien katsastukset
Ihan noita italiaanoja on raidetangonpäinä, jos ei muuten niin tuleepahan vuosittain tarkastettua kulmat1,2sorsa kirjoitti:teräketjuöljyä mielummin.Pistoolisankari kirjoitti:Kunnioitettavaa. Varsinkin vielä, kun koko perhettä kuljettaajuuus kirjoitti:5-ovinen B-mallin diesel Corsa vuosimallia 2000, Isuzun 1,7 koneella, auto on se Opelin 100-vuotis juhlamalli.
Ilman huomautuksia leimattu kuvan kilometreillä, 671 tkm.
https://lh3.googleusercontent.com/BpN_r ... 0-h3200-no
Täytyy sanoa, että todella mahtava Auto !!
Ostin sen käytettynä ensimmäiseltä omistajalta vuonna 2006 jolloin mittarissa oli 197tkm, loput olen ajanut minä.
Ensimmäinen omistaja oli säännöllisesti huollattanut auton, minä olen sen jälkeen huoltanut pääasiassa itse.
Minulle uutena Corsaa vaivasi laturi- ja starttiongelmat mutta kun ne vaihtoi, loppui ongelmat.
Näiden kilometrien aikana olen uusinut seuraavia osia poislukien tietysti öljyt, nesteet, suodattimet:
- startteja ja latureita molempia neljännet menossa
- kerran kaikki jarruosat joka nurkkaan
- virtalukko
- kytkin
- takapyörien laakerit kerran
- pari akkua
- hehkutulpat
- joka katsastukseen uusin raidetangonpäät, näyttävät olevan kulutustavaraa
Esimerkiksi pakoputki ja kaikki iskarit on vielä ensimmäisen omistajan jäljiltä
Auto on huolettomasti kuljettanut meidän 3-5 henkistä perhettä kautta koko Suomen. Kun on tarvittu lisää tilaa, laitetaan suksiboxi katolle ja taas mennään. Kertaakaan ei ole jättänyt välille vaikka kilometrejä tulee reilut 35 tkm vuodessa. Ei tarvi turhaa rassata autoa. Kulutus pyörii 4 - 6.5 l/100km lukemissa.
Lähtee käyntiin vielä -20C pakkasessa ilman lämmitystä ja lämmityksen kera on käynnistynyt Sallassa -35C :ssa. Ja kun moottorin saa lämpimäksi, riittää lämpöä kabiinissakin.
Ainoa asia mitä ihan oikeasti kaipaa, on ilmastointi
Leikisti kaipaa parempaa ohituskiihtyvyyttä yms. toissijaisia asioita
Ikäväkseni täytyy sanoa, että ruoste tuppaa tekemään tuttavuutta vaikka kuinka yrittää suojata. Muovisten puskureiden takana olevat pellit ovat jo lahonneet pois ja ovien alareunoissa on maalipinnan alla kuplintaa. Konepellissä on kiveniskemien jäljiltä ruostepilkkuja, samoin pilkkuja löytyy ikkunatiivisteiden alta/vierestä. Alusta on hyvä, jäteöljy on hyvä ruosteenesto.
Kyllä Opel on hieno Auto
Jotkut puhuvat, että jäteöljy ei olisi hyvä ruosteenestossa, sillä öljyssä on metallihiukkasia yms ruostetta edistävää pašaa. Mene ja tiedä, peltiä saa kaupasta
ja mitä nuppeja käytössä? Kokeile lembfööderiä (24ekpl vs italialaiset 9,95)
Ja täältä löytyy ostaja ehdokas kun auton vaihtoon päädyt
Oikeasti, ehkä olisi järkevämpää käyttää laadukkaampia osia, myönnän.
Re: Opelien katsastukset
hylätty viat:
etujarrulevyt ruosteessa wft
toinen takajousi poikki
etujarrulevyt ruosteessa wft
toinen takajousi poikki
I´ll be back
Opel Corsa E hatchback B10XFL vm 2015 turbolla
rip Astra G vm 2001 2000 Edition wagon X18XE1 palveli 10 vuotta
Opel Corsa E hatchback B10XFL vm 2015 turbolla
rip Astra G vm 2001 2000 Edition wagon X18XE1 palveli 10 vuotta
- Nahkatakki
- 'Admiral'
- Viestit: 115
- Liittynyt: 23 Kesä 2016, 14:57
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Opelien katsastukset
Hylsyhän sieltä tuli takapainoisista jarruista sekä liian syvään painuvasta polkimesta kumma kun eivät ole aiemmin edes huomauttaneet, jarrutehotkin pysyneet identtisinä viime vuoteen.
Täytynee aloittaa uusista paloista ja kengistä joka kulmaan sekä vaihtaa nesteet kun nykyisten iästä ei ole mitään tietoa. Jos ei noilla tokene niin sitten ruveta roplaamaan pääsylinteriä..
Täytynee aloittaa uusista paloista ja kengistä joka kulmaan sekä vaihtaa nesteet kun nykyisten iästä ei ole mitään tietoa. Jos ei noilla tokene niin sitten ruveta roplaamaan pääsylinteriä..
Avaimenperänä työkalupakki ja hylsysatsi.
Vectra C 2.0T GTS -07
Vectra B 2.0 sport -98
Rekord C 2d 1.9S -68
Vectra C 2.0T GTS -07
Vectra B 2.0 sport -98
Rekord C 2d 1.9S -68
Re: Opelien katsastukset
Sama täällä, km lukema 162tkm. Ennakoivana toimenpiteenä vaihdettiin taakse koliseva koiranluu, huoleton peli tämä on ollut.Masi kirjoitti:Insignia diesel -10 katsastuksesta huomautuksitta läpi kuten pitääkin vielä näillä kilometreillä (210 000 km).
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
Re: Opelien katsastukset
Tänään leima vuonna 2000 valmistuneeseen G astraan .Maanantaina hain vikalistan(paikallinen katsastusasema ei peri jälkinäytöstä erikseen maksua ) No,alapallonivelet vaihtoon ja ei sen kummenpia.Toinen olikin vaihdettu muutama vuosi sitten ja oli ns.helppo tapaus vaihtaa.mutta vänkärinpuoleinen alapallo oli alkuperäinen eli niiteillä kiinni joten laikkaa ja poraa piti antaa että sain vaihettua. Kilometrejä mittarissa 546000 km joten pitkäänhän se kestikin. Vielä jäi alkuperäistä osaa mm.jarrulevyt etusatulat,iskarit,jouset,pakoputki,kaikki puslat,vetonivelen suojakumit ym...koko katsastuksen hinnaksi tuli 87e.(vuosikatsastus 55,alapallot 2kpl 30 ja 8,5 mm.poranterä 2 euroo. Kyl on ooppelin ylläpito halpaa.