Opelien katsastukset
-
- 'Admiral'
- Viestit: 277
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Vantaa
Opelien katsastukset
Eli tarinoita leimalta. Itse katsastin -95 Omegan eilen. Ennen leimaa otettiin päästöt ja vaihdettiin yksi parkkivalo. Leima tärähti lappuun ilman huomautuksia. Ei nämä Opelit voi aivan perseestä olla.
Katsastaja vielä kehui auton hyväksi. Mittarissa 178 th.
Tämä oli aika tylsä mutta varmasti muistoista löytyy karmeampiakin tarinoita, joten..
Jos moinen topic jo on olemassa niin poistakaa olkaa hyvä.
Katsastaja vielä kehui auton hyväksi. Mittarissa 178 th.
Tämä oli aika tylsä mutta varmasti muistoista löytyy karmeampiakin tarinoita, joten..
Jos moinen topic jo on olemassa niin poistakaa olkaa hyvä.
Oma Vectra on päässyt jo 3 vuotta peräkkäin läpi katsastuksesta ilman huomautuksia ja kehut on tullut joka kerta kunnosta. mittarissa on 176 th ja toivon mukaan tulee lisää vielä paljon kilometrejä..tylsä tarina tämäkin mutta ei omistajan kannalta kun ei tarvi asua konepellin alla kuten entisessä autossa Kadetissa.
VW Bora 1.6 16V -00
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Ihmeellistä miten noin vanhat autot menee katsastuksesta läpi
En oo eläessäni omistanut vuosimallia 1983 uudempaa autoa ja katsastuksessa olen käynyt noin 15 kertaa joista yhden ainoan kerran on tullut hylätty päätös (Asconan toinen takajarrusylinteri oli jumissa). Kaikilla muilla kerroilla on tullut leima ekalla yrittämällä eikä edes kertaakaan korjauskehotusta mistään.
edit: Lisätään vielä että ekan kerran Asconaa katsastaessa sillä oli ajettu n.170tkm ja nyt viimeisimmässä katsastuksessa 330tkm. Että onhan tuolla tullut ajettua
En oo eläessäni omistanut vuosimallia 1983 uudempaa autoa ja katsastuksessa olen käynyt noin 15 kertaa joista yhden ainoan kerran on tullut hylätty päätös (Asconan toinen takajarrusylinteri oli jumissa). Kaikilla muilla kerroilla on tullut leima ekalla yrittämällä eikä edes kertaakaan korjauskehotusta mistään.
edit: Lisätään vielä että ekan kerran Asconaa katsastaessa sillä oli ajettu n.170tkm ja nyt viimeisimmässä katsastuksessa 330tkm. Että onhan tuolla tullut ajettua
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Onko noissa uudemmissa ooppeleissa tuntimittarit Eikö Th tarkota tuhatta tuntia
No joo, asiaan. Ite oon kaikennäkösiä ooppeleita katsastellu kymmenkunta vuotta. Yleensä on menny läpi ekalla, muttei aina. Isompaa huomautettavaa ei oo ollu pompautuksissakaan, pikkuvikoja, helppo korjata. Suurin remontti katsastuksesta tais olla, kun oli vectran etujousi poikki ja pari poltimoa pimeänä.
No joo, asiaan. Ite oon kaikennäkösiä ooppeleita katsastellu kymmenkunta vuotta. Yleensä on menny läpi ekalla, muttei aina. Isompaa huomautettavaa ei oo ollu pompautuksissakaan, pikkuvikoja, helppo korjata. Suurin remontti katsastuksesta tais olla, kun oli vectran etujousi poikki ja pari poltimoa pimeänä.
Kaikki opelit joita olen omistanut on menneet aina laakista läpi, tosin astralla oli kerran vaikeuksia mukamas liian matalan alustan vuoksi, joka kuitenkin oli muutoskatsastettu kylläkin, omegan kävin joulukuussa katsastamassa, tarkistin ennen katsastusta et kaikki valot pelaa ja menin katsastukseen, ei vikoja eikä puutteita, ja autolla ajettu 218000 km
Ainoa ongelma katsastuksessa ollu ku ei meinannu päässä jarrudynosta pois ku alko perä seilaan ku nosti kierroksia (omegalla) ja touhu näytti enemmänki tehomittaukselta .. Toinen samalla kertaa et 4-pistenosturilla tarttu nostin pohjaan kiinni ja sit mä sainki ite ajaa sen alas... Nii ja takarenkaat oli leveämpiä ku rekisteriotteessa mainittu..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2802
- Liittynyt: 25 Huhti 2005, 19:19
- Paikkakunta: asdfadfsdasfafdsd
Oma tarina parin vuoden takaa:
Katsastin ex-vectraa (2000 4x4) ja lyhyen koeajon jälkeen inssi totesi että tämähän on 2.5l koneella.
Inssi: Jaa, täähän onki 2.5l
Minä: Ei ole, vaan 2.0l
I: kyllä tämä taitaa se 2.5l olla
M: ei ole vaan tehoikkaimmalla vapaasti huokaavalla 2litrasella (c20xe)
I: kyllä minä olen ajanut 2.0 Vectraa ja tämä on paljon tehokkaampi
M: Niitä 2.0 VEctroja on montaa sorttia, tämä on se tehokkain
I: *avaa konepellin* ja toteaa: nonni 2.5l konehan tämä on
M: No eihän oo! 2.5l olisi v6 tämä on rivi 4!
Inssi vain väittää konetta 2.5litraiseksi ja yritän todistella ettei se ole. Lopulta toinen katsatusmies tulee ja kertoo että kyseessä on 2.0l kone. Silti inssi vielä raapustaa koneen tyypin näkyviin. Lopulta kun hän uskoo että kone on 2.0l eikä 2.5 niin hän toteaa kylmästi "ainakin liian matala tämä on, etupään jouset ovat kuolentuneet" ja hylätty.
Lähdin paikalliselle Eibach jälleenmyyjälle ja tilasin uudet madallusjouiset eteen sekä asennus ajan. Kun jousia alettiin vaihtamaan niin asentaja soitti kertoakseen että tilaamani uudet jouset ovat aivan samanlaiset kuin paikallaan olevat. Selitin että vanhat jouset ovat kuulemma väsyneet ja siksi pitää vaihtaa. Asentaja nauroi ja sanoi että niillä on miljoonan km takuu eikä varmasti ole väsyneet. Selitin tilanteen ja kerroin että ne jouset eivät kelpaa katsastukseen. Asentaja laittoi lopulta autooni v6 Calibran jouset (paljon jäykemmät kuin 2.0l Vectran). Lähdin uusien jousten kanssa leimalle ja ensimmäiseksi sama inssi oli vastassa.
I: jaahas on uudet jouset alla?
M: jep jep
I: eikö tässä ollut moottorissa jotain epäselvyyttä?
M: joo, luulit tätä 2.5l koneeksi vaikka tämä on 2.0l.
I: *avaa konepellin* Tässähän on liikaa venttiileitä!
M: mitä v*ttua?
I: tässä lukee 16valve, 2.0l Vectran pitää olla 8venttiilinen
Minä selitän miten asia on ja inssi uskoo lopulta. Tämän jälkeen hän toteaa että uudet jouseni eivät täytä vaatimuksia ja enkä saa leimaa.
Ajan takaisin jousien myyjän luo ja selitän tilanteen. Myyjä antaa nipun saksankielisiä papereita jossa on eu:n hyväksyntä jousistani. Tämän paperinivaskan avulla sain lopulta leiman lappuun.
Todettakoon vielä että autoni oli muutoskatsastettu madallussarjalle.
Että näin.
Katsastin ex-vectraa (2000 4x4) ja lyhyen koeajon jälkeen inssi totesi että tämähän on 2.5l koneella.
Inssi: Jaa, täähän onki 2.5l
Minä: Ei ole, vaan 2.0l
I: kyllä tämä taitaa se 2.5l olla
M: ei ole vaan tehoikkaimmalla vapaasti huokaavalla 2litrasella (c20xe)
I: kyllä minä olen ajanut 2.0 Vectraa ja tämä on paljon tehokkaampi
M: Niitä 2.0 VEctroja on montaa sorttia, tämä on se tehokkain
I: *avaa konepellin* ja toteaa: nonni 2.5l konehan tämä on
M: No eihän oo! 2.5l olisi v6 tämä on rivi 4!
Inssi vain väittää konetta 2.5litraiseksi ja yritän todistella ettei se ole. Lopulta toinen katsatusmies tulee ja kertoo että kyseessä on 2.0l kone. Silti inssi vielä raapustaa koneen tyypin näkyviin. Lopulta kun hän uskoo että kone on 2.0l eikä 2.5 niin hän toteaa kylmästi "ainakin liian matala tämä on, etupään jouset ovat kuolentuneet" ja hylätty.
Lähdin paikalliselle Eibach jälleenmyyjälle ja tilasin uudet madallusjouiset eteen sekä asennus ajan. Kun jousia alettiin vaihtamaan niin asentaja soitti kertoakseen että tilaamani uudet jouset ovat aivan samanlaiset kuin paikallaan olevat. Selitin että vanhat jouset ovat kuulemma väsyneet ja siksi pitää vaihtaa. Asentaja nauroi ja sanoi että niillä on miljoonan km takuu eikä varmasti ole väsyneet. Selitin tilanteen ja kerroin että ne jouset eivät kelpaa katsastukseen. Asentaja laittoi lopulta autooni v6 Calibran jouset (paljon jäykemmät kuin 2.0l Vectran). Lähdin uusien jousten kanssa leimalle ja ensimmäiseksi sama inssi oli vastassa.
I: jaahas on uudet jouset alla?
M: jep jep
I: eikö tässä ollut moottorissa jotain epäselvyyttä?
M: joo, luulit tätä 2.5l koneeksi vaikka tämä on 2.0l.
I: *avaa konepellin* Tässähän on liikaa venttiileitä!
M: mitä v*ttua?
I: tässä lukee 16valve, 2.0l Vectran pitää olla 8venttiilinen
Minä selitän miten asia on ja inssi uskoo lopulta. Tämän jälkeen hän toteaa että uudet jouseni eivät täytä vaatimuksia ja enkä saa leimaa.
Ajan takaisin jousien myyjän luo ja selitän tilanteen. Myyjä antaa nipun saksankielisiä papereita jossa on eu:n hyväksyntä jousistani. Tämän paperinivaskan avulla sain lopulta leiman lappuun.
Todettakoon vielä että autoni oli muutoskatsastettu madallussarjalle.
Että näin.
Golf 1.9pwrDiesel 4x4 & Calibra Cabriolet turbo 4x4
Elä hermoo, ota omena. Ei oo vissiin inssillä ollu ihan kaikki matot suorassa, mut ei kai tuosta nyt kannata noin pahasti repiä pulttia.J.S.T kirjoitti:Voi vittu!! Alko oikeen vituttaaan voiko olla noin tyhmää ihmistä ku se inssi pitäs hakata pesäpallomailalla vittu jalkoihin ja päähän saatana!Tumppi82 kirjoitti:Oma tarina parin vuoden takaa: