gsi-farmari
-
- 'Kadett'
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11 Helmi 2002, 02:00
Kysymyksiä vieläkin. Eli onko kukaan käynyt katsomassa sitä autoa? Siisti, ruostetta jne.?
Eikös nuo F astrat ole hieman herkkiä ruostuun mm, konepelti jne. onko niissä mitään vuosimalli eroja vai onko kaikki F:t samanlaisia?
Joku asiasta jotain tietävä voisi hieman valaista asiaa. Eli kannattaako tuollaiseen -95 sormiaan liata.
Nyt olis myynnissä G 1.8 -01 3 ov.
Eikös nuo F astrat ole hieman herkkiä ruostuun mm, konepelti jne. onko niissä mitään vuosimalli eroja vai onko kaikki F:t samanlaisia?
Joku asiasta jotain tietävä voisi hieman valaista asiaa. Eli kannattaako tuollaiseen -95 sormiaan liata.
Nyt olis myynnissä G 1.8 -01 3 ov.
- simo.n
- OCF Member 2024
- Viestit: 593
- Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Valkeakoski, Finland
no mulla on -94 astra caravan ja siinä ei ole mitään erityisempää vikaa ollut siis tyyppivikoja mitä sille on lueteltu pitkät listat.Peräluukussa muovilistan (jossa on pyyhkijä) sivuilla on pienet ruostekukkaset, täytyy korjata! Niitä mä oon nähnyt useammassakin astra-farkussa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: astra94 on 2002-02-11 21:33 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: astra94 on 2002-02-11 21:33 ]</font>
Mun sivuilta löytyy astra f:n moottoreiden tekniset tiedot taulokko eli täältä..
http://www.geocities.com/opelastracaravan/Taulukko.htm
http://www.geocities.com/opelastracaravan/Taulukko.htm
Se punamerkkinen 150 hv caravan oli siis ennen faceliftiä. Ja kyllähän autossa voi olla entisen omistajan itse liimaama punainen merkki vaikka ei C20XE:tä pellin alla olisikaan... Olihan Poliisi-tv:ssäkin varastettu MB 300SL jossa oli takaluukussa "erikoistuntomerkkinä" teksti 500SL Mutta siis punainen 16V-merkki alkuperäisenä tarkoittaa 150 hv konetta. 136 hv ecotec-koneisissa kuuluu olla kromattu 16V-merkki, sama koskee Astraa, Vectraa, Calibraa alkuperäisillä tehtaan merkeillä. Nykyään tosin monissa on merkkejä otettu pois, lisätty tai vaihdettu. Jokuhan on voinut itsekin laittaa ecotec-16v-Astraan punaisen merkin...
kävin viime perjantaina kattomassa sitä hertsikan gsiitä ihan hyvän näkönen tumman sini harmaa melkein musta ei ainakaan äkkiseltään huomaa ruosteita
ainoa minkä huomasin noin 15 minuutissa että kuskin penkissä kulunu reikä ja kuskin ovi putoaa noin sentin mutta muuten ihan siisti
ja kuvat löytyy netistä
ainoa minkä huomasin noin 15 minuutissa että kuskin penkissä kulunu reikä ja kuskin ovi putoaa noin sentin mutta muuten ihan siisti
ja kuvat löytyy netistä
tohon melkein vois sanoo että tuo punanen merkki ei oo sääntö nimittäin kaverini astrassa on C20XE (vm.-96) masina ja kromisetlätkät jotka on ollu tehtaalta lähtiessään siinä...On 2002-02-12 10:55, ata wrote:
Se punamerkkinen 150 hv caravan oli siis ennen faceliftiä. Ja kyllähän autossa voi olla entisen omistajan itse liimaama punainen merkki vaikka ei C20XE:tä pellin alla olisikaan... Olihan Poliisi-tv:ssäkin varastettu MB 300SL jossa oli takaluukussa "erikoistuntomerkkinä" teksti 500SL Mutta siis punainen 16V-merkki alkuperäisenä tarkoittaa 150 hv konetta. 136 hv ecotec-koneisissa kuuluu olla kromattu 16V-merkki, sama koskee Astraa, Vectraa, Calibraa alkuperäisillä tehtaan merkeillä. Nykyään tosin monissa on merkkejä otettu pois, lisätty tai vaihdettu. Jokuhan on voinut itsekin laittaa ecotec-16v-Astraan punaisen merkin...
vuodesta -94 lähtien kaikki C20XE masinat on M2.8 yksikölläOn 2002-02-11 19:23, J-P wrote:
ei kun se atan mukaan on C20XE eli 150hv mutta saahan noita merkkejä
kysymys siis! tuon koneen voi vaihtaa -95
1,8 16v ecotecin tilalle ilman ongelmia
ja missä autoissa sitä on ja onko se 2,8 motronic mukana
<font size=-1>[ This Message was edited by: J-P on 2002-02-11 19:32 ]</font>
Juu, tuo punamerkki oli lähinnä noissa vanhemmissa, pointti lähinnä niinpäin että yhdessäkään Ecotecissa ei ole alunperin ollut punaista merkkiä, päinvastoin kyllä. Tosin en ole ihan varma vaikka 4.94-jälkeen tehdyissä esim Vectra GT 16V:ssä olisi edelleen punainen 16V-merkki vai kromattu, noissa kun ei enää ollut XE:tä, vaan XEV-pannu. Ei ole siis mikään varma tunnistuskeino, todellakaan. Ainoa varma keino on avata nokkapelti ja katsoa mitä sieltä löytyy...On 2002-02-12 13:22, astronomi wrote:
tohon melkein vois sanoo että tuo punanen merkki ei oo sääntö nimittäin kaverini astrassa on C20XE (vm.-96) masina ja kromisetlätkät jotka on ollu tehtaalta lähtiessään siinä...
Siinä mielessä on eri kone, että GSi16V Kadetin 156 hv kone on 20XE ja siinä ei ole kattia. C20XE on käytännössä sama kone katalysaattorilla varustettuna ja siinä on siis 150 hv. Ja 1993 syksyllä kone uudistui ja siihen tuli uudempi Motronic M2.8. Noita vastaavia koneita on siis 3 erilaista (itse asiassa 4, mutta sitä neljättä 150 hv katitonta 20XEJ:tä ei ole Suomeen tuotu).
erittäin paljon kiitos tästäOn 2002-02-12 18:34, ata wrote:
Siinä mielessä on eri kone, että GSi16V Kadetin 156 hv kone on 20XE ja siinä ei ole kattia. C20XE on käytännössä sama kone katalysaattorilla varustettuna ja siinä on siis 150 hv. Ja 1993 syksyllä kone uudistui ja siihen tuli uudempi Motronic M2.8. Noita vastaavia koneita on siis 3 erilaista (itse asiassa 4, mutta sitä neljättä 150 hv katitonta 20XEJ:tä ei ole Suomeen tuotu).
tämä selvitti hyvin PALJON!!
(on siis toinenkin vaihtoehto)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11 Helmi 2002, 02:00
Tuo Astra oli mukana kuuluisassa yhteispohjoismaisessa ruostumistutkimuksessa, muistaakseni vuosimallit olivat 94 (saattoi olla 95) ja 97. Vanhempi malli oli siellä häntäpäässä, eli herkkä ruostumaan (ei kuitenkaan huooin, siellä taisi olla joku jenkki ja japsi ja joku kolmaskin jotka oli huonompia). Vuonna 97 Astra oli noussut keskikastiin, ja sai erityiskiitoksen parhaasta petrauksesta. Häntäpää oli kutakuinkin ennallaan