Ongelmia H astrassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Conrero
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Conrero »

Uudessa,siis hiljattain hankkimassa -04 Astrassani ei ole vielä itse autossa ilmennyt mitään vikoja(ajettu niin vähän).Sellainen outo ilmiö on kuitenkin sattunut pari kertaa,kun auton jättää normaalisti parkkiin ja lukitsee,niin radio on jonkin ajan kuluttua itsestään päällä!Olen yleensä sammuttanut sen ennen moottoria.Siinähän on kuitenkin sellainen automatiikka,joka sammuttaa sen noin tunnin kuluttua,jos sen jättää päälle.Mutta että menee yksinään päälle..?
Olisiko siinä joku ajastinsysteemi tai vastaava-en ainakaan löytänyt käyttöohjeista mitään sellaista? :o
Avatar
janska
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 30 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Itäinen Helsinki

Viesti Kirjoittaja janska »

Conrero kirjoitti:Uudessa,siis hiljattain hankkimassa -04 Astrassani ei ole vielä itse autossa ilmennyt mitään vikoja(ajettu niin vähän).Sellainen outo ilmiö on kuitenkin sattunut pari kertaa,kun auton jättää normaalisti parkkiin ja lukitsee,niin radio on jonkin ajan kuluttua itsestään päällä!Olen yleensä sammuttanut sen ennen moottoria.Siinähän on kuitenkin sellainen automatiikka,joka sammuttaa sen noin tunnin kuluttua,jos sen jättää päälle.Mutta että menee yksinään päälle..?
Olisiko siinä joku ajastinsysteemi tai vastaava-en ainakaan löytänyt käyttöohjeista mitään sellaista? :o

Tohon vikaan ei auta kun soittimen vaihto.
tindemus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Kesä 2007, 19:27

Viesti Kirjoittaja tindemus »

Astra Wagon 1.6 -06. Kävin tänään näyttämässä Metroautossa, kun kojelauta on välillä kuin joulukuusi, eli palaa kaikennäköisiä valoja ja sitten välillä ei lähde ollenkaan käyntiin. Diagnoosi Metroautolla oli A4:n täynnä vikakoodeja ja koko moottorinohjausjärjestelmä menee vaihtoon. Onneksi on takuu.
Antsu70
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 17 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Antsu70 »

Meillä on -06 1.8 Wagon,aj. 16000km. Siinä on ollut lähinnä ärsyttävää pikkuvikaa eli mittaristo kilisee toisinaan ja takaluukun pumput on laiskat eli jättää luukun vaakatasoon josta se sitten hiljalleen nousee.Lisäksi moottori on ainaki omasta mielestä vähän laiskan ja tahmean tuntuinen 140-heppaseksi,niinku jokin "pidättelis" sitä. Eka huolto on kuukauden päästä,pitää sinne tehdä narinalistaa :P
Astra J -15 1.4 Turbo Sports Tourer Drive
VW Passat -15 2.0 TDI Sedan
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Raidetangonpäät vaihdettu, takuuseen menivät. Autolla ajettu noin 40tkm.
masu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja masu »

Antsu70 kirjoitti:Meillä on -06 1.8 Wagon,aj. 16000km. Siinä on ollut lähinnä ärsyttävää pikkuvikaa eli mittaristo kilisee toisinaan ja takaluukun pumput on laiskat eli jättää luukun vaakatasoon josta se sitten hiljalleen nousee.Lisäksi moottori on ainaki omasta mielestä vähän laiskan ja tahmean tuntuinen 140-heppaseksi,niinku jokin "pidättelis" sitä. Eka huolto on kuukauden päästä,pitää sinne tehdä narinalistaa :P
Luin TM:stä Hondan 60tkm testiä niin siinä oli kaikki suorituskykyyn liittyvät testit paremmat 60tkm ajettuna, kun 15tkm ajettuna. Eli aja vaan enemmän sillä autolla niin rupeaa kulkemaan :).
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

JukeN kirjoitti:Raidetangonpäät vaihdettu, takuuseen menivät. Autolla ajettu noin 40tkm.
Sama juttu, eka huollossa vaihtoivat(27 tkm). Niinköhän tuossa alkaa sama rumba kuin C-Vectrassa, jonka vaihdoin jatkuvien alustan osien kulumisen vuoksi? Myyjän mukaan Astrassa on "krouvimpi" alusta eikä kuluvia osia niin paljon.
... saapa nähä...
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Astra2006 kirjoitti:
JukeN kirjoitti:Raidetangonpäät vaihdettu, takuuseen menivät. Autolla ajettu noin 40tkm.
Sama juttu, eka huollossa vaihtoivat(27 tkm). Niinköhän tuossa alkaa sama rumba kuin C-Vectrassa, jonka vaihdoin jatkuvien alustan osien kulumisen vuoksi? Myyjän mukaan Astrassa on "krouvimpi" alusta eikä kuluvia osia niin paljon.
Näkyy raidentangonpäitä jonkin verran menneen kun foorumia selailee. Saisihan nuo pidempään kestää. Taka-akseliston osaltahan Astra on ainakin huolettomampi kuin Vectra.
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:50
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

07-mallinen 1.6 twinport hässäkkä. Mittarissa nyt 17 tkm.
Kytkin täristää välillä, toistaseks kyllä hyvin vähän ja vain liikkeelle lähdettäessä. Muutaman metrin ajon jälkeen ei ongelmia. Ryömintänopeudella mentäessä esim ykkösellä auto vetäsee välillä semmoset kengurupensat että tulee niskat kipeeks. Ajoittain joutuu sahaamaan huomattavan kauan käyntiin. Valot on perseestä (ilmeisesti kuitenkin ominaisuus). Takapenkki on jo nyt kuluneen näkönen, saas nähä miten kestää ku penikat pyörii sielä päivittäin. Radion joutuu käynnistään erikseen auton startattua (joskus toimii kuten pitää, joskus pitää renkuttaa sitä nappia). Joku kolahtelee välillä kuskin ovessa. Vilkunviiksessä vähän omalaatusta logiikkaa...
Alustan kans ei oo toistaseks ollu ongelmia mut onhan toski jo ekaan huoltoon jotain puuhaa :lollis:

Muokss. Ei se kyllä oo ruvennu vieläkään kulkemaan yhtään mihinkään, litranen kikra menee paremmin :roll:
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1118
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja samulis »

Himmeli kirjoitti:07-mallinen 1.6 twinport hässäkkä. Mittarissa nyt 17 tkm.
Kytkin täristää välillä, toistaseks kyllä hyvin vähän ja vain liikkeelle lähdettäessä. Muutaman metrin ajon jälkeen ei ongelmia. Ryömintänopeudella mentäessä esim ykkösellä auto vetäsee välillä semmoset kengurupensat että tulee niskat kipeeks.

Muokss. Ei se kyllä oo ruvennu vieläkään kulkemaan yhtään mihinkään, litranen kikra menee paremmin :roll:
Voiskohan tulla Keski-Uudemaan bensat tuolta Austraaliasta asti, kun itsekkin tällä viikolla olin Astralla vaihteeksi duunissa ja huomasin Kehä III:n ruuhkissa lauman kenguruita pomppivan bensatankissa. Nimenomaan ykkösellä ja kiekkoja 1000-1500...

Itse oon kanssa aina ihmetellyt tuota koneen "pidättelyä" eli kiihdytettäessä, että jokin pidättelee. Se pidättelymoodi iskee päälle jossain noin 2000 kiekan kohdilla eikä "avaannu" oikeastaan missään kohtaan... Mittarissa jotain 24tkm eikä kytkimessä juuri valittamista, voihan olla että vaimo antaa sille sikaa riittävästi... :lol:
Avatar
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 06 Syys 2005, 23:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaripk »

Onhan noita murheita ollut -05 1,6 farkussa

F-kirjainta näyttänyt välillä käynnistyksen yhteydessä näytössä. Tätä esiintynyt aina.

Happitunnistin vaihdettu parin tuhannen kilometrin tienoilla. Sen johdonpidike irtosi ja kaapeli makasi vetoakselin päällä. Sytytti moottorin päästöjen vikavalon.

19500 km 19.7.2006 Vaihdettu vakionopeuden säätimen toimintaan vaikuttavaa elektroniikkaa ratin läheisyyteen. Vakkari ei mennyt aina päälle.
Huollossa tuli pelkäjän istuimelle asentajan rasvaiset sormenjäljet. Auto sisäpesussa viikon ja sijaisauto veloituksetta käytössä.

31000 km 28.5.2007 Vaihdettu ajoneston sim moduli ja ulkolämpötila-anturi. Auto ei aina suostunut käymään ja vilkutteli ajoneston valoa. Ulkolämpötila-anturi vaihdettiin F kirjaimen vilahtelun takia.
Edestä kuulunut kolinaa kuoppien kohdalla. ja välillä kytkin ravistellut. Molemmat raidetangonpäät vaihdetaan kytkimen vaihdon yhteydessä syksymmällä.

37750 km 8.8.2007 vaihdettu raidetangonpäät. Kolina loppui edestä. Samalla piti vaihtaa kytkin, mutta eipä vielä ollut saatavilla uutta versiota.
Päivän tutkivat F kirjainen vilahtelua. Sanoivat syyksi eri modulien ohjelmistoversioiden ristiriidan. Päivittivät softaa...
Samalla tekivät arvion peräänajon vaurioiden korjaamisesta ja varasivat korjausajan. http://www.j-pk.net/tekniikka/opelastra ... o03082007/

edit: 5.9. Auto saatu peräänajon korjauksesta ja menee uudelleen korjattavaksi. Vasen roiskeläppä on yläreunastaan löysällä http://www.j-pk.net/tekniikka/opelastra ... 007/k2.jpg. Auton alla peltien sauman aukeaminen ja maalivauriot korjaamatta http://www.j-pk.net/tekniikka/opelastra ... 007/k3.jpg.

ebit: 21.9. Auto saatu pohjasta maalattuna ja roskeläppä kiinnitettynä takaisin http://www.j-pk.net/tekniikka/opelastra ... 07/km1.jpg. Maalauksen ajan oli sijaisauto veloituksetta käytössä.
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Mulla on -05 Astra näyttänyt satunnaisesti sitä F-kirjainta ulkolämpötilan paikalla muutaman sekunnin startin jälkeen. Olen pitänyt sitä ominaisuutena, ilmeisesti tietokoneella kestään hetken tunnistaa ulkolämpötila. Tuskin tuota minkäänlaisena vikana voi pitää?

Mulla ei ole ollut auton kanssa mitään ongelmia kytkimen satunnaista ravistelua lukuunottamatta, mittarissa nyt 45tkm.
Avatar
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 06 Syys 2005, 23:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaripk »

Sanoivat mulle F:n tarkoitavan mitä tahansa vikaa, jonka elektroniikka on havainnut käynnistäessä.
MJP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:53
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja MJP »

Emännän farmari 1,4 -95. Takaluukun maalipinta alkoi hilseillä vajaan vuoden ikäisenä, meni uusiksi takuuseen. (+ toinen taustapeili peruutettu aidan tolppaan ja etupuskuri meni uusiksi, kun ilmeisesti jarrupaloja säästääkseen pysäköi auton Saabin perään...)
k21
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Oulun seutu

Öljymäärän merkkivalo

Viesti Kirjoittaja k21 »

Öljymäärän merkkivalo syttyi, mittarissa n. 4700 km, autolla ikää reilu kuukausi. Auto parkkiin keskellä korpea ja pihalle sadattelemaan, että mikä h*l*e*i* romu sitä on tullut ostettua. Öljyä näytti kuitenkin tikun mukaan olevan ylärajalla sen mitä tuosta -(z)- huonosta öljytikusta selvää saa. Muutaman minuutin odottelun jälkeen merkkivalokaan ei enää syttynyt ja ei muuta kuin matkaa jatkamaan... Sata kilsaa eteenpäin ja taas samat temput... Sitten oltiinkin jo kotona ennen kolmatta valoilmiötä.

Mikähän tuo on? Onko tullut kellekään vastaavaa vikaa vastaan? Kun öljyäkin kerran näyttää olevan niin lienee anturi- tai softavika tai molemmat. Se merkkivalo tuskin varoittaa liiasta öljystä? Sekin kävi mielessä, koska öljypinta vaikutti olevan varsin ylärajan tienoilla...

Pitänee kuitenkin käydä näyttämässä huollossa niin voivat kertoa, että "ei täällä mitään vikaa näytä olevan".

edit: Huollossa käyty ja tulos oli aika tavalla arvatun lainen. Jatketaan ajoa kunnes valo taas syttyy.
edit2: Liekkö hajonnut koko valo, kun on taas 500km lisää ajettu ja ei ole enää syttynyt...? No, parempi näin.
Insignia Country Tourer 2.0CDTI A 4x4 -16
Astra Enjoy Edition 1.9CDTI Wagon -07
Vastaa Viestiin