Ongelmia H astrassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

-08 Astrankin mukiteline on käyttökelvottomassa paikassa, eli aivan keskikonsolin takaosassa, käsijarrukahvan takana. Kyseisessä paikassa vanhemmissa malleissa on se neliskulmainen säilytyslokero. Paikka on jo ilman kyynärnojaakin huono ja kyynärnojan kanssa käyttökelvoton.
m.e
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja m.e »

Oma vikalista:moottorin ohjaus softa vaihdettu(auto nyykähti liikeelle lähtiessä),vakionopeuden
säätimen viiksi vaihdettu ja kuskin penkin narinaa eivät saannet huollossa loppumaan.
Muuten pelannut hyvin pois lukien kolinat ja narinat mitä kattokaiteet pitää pakkasella.
Kun käytin autoa ekassa huollossa niin sain 1,6 twinportin lainaksi,samalla tein
vertailua omaan 1,8 niin kyllä se 1,6 oli todella laiska.Vaikka omakaan ei ole raketti niin
ei se 1,6 ole tarkoitettu tuon kokoiseen tai painoiseen autoon.Ai niin oma 1,8 enjoy vm 07
farkku 92 kw moottorilla.
SeniliX
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Touko 2007, 14:08

Viesti Kirjoittaja SeniliX »

Omaa vikalistaa CDTi:n (150hp) osalta (ajettu 95tkm):

- EGR-venttiilivaihdettu
- Moottorinohjaussofta päivitetty kevyessä kiihdytyksessä tapahtuvan automaattivaihteiston omaisen nykäisyn vuoksi. Ei muuta muutosta tapahtunut kuin, että nykäisykohta siirtyi 250-500 rpm ylöspäin.
- jo 50tkm autoa on vaivannut ajonaikainen tärinä 80kmh:sta ylöspäin. Huolto ei ole vikaa löytynyt vaikka sitä on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Vanteilla tai renkailla ei ole vaikutusta asiaan. Nyt mukaan on tullut myös satunnainen kolahtelu, joten ehkäpä koiranluissa on jotain feelua. Mikäpä olisi muuten oikeaoppinen tapa tutkia koiranluiden kunto? Molemmat renkaat ilmaan ja luiden heiluttelu?
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Varmin tapa ottaa luu irti ja ajaa lenkki ilman sitä, jos ei kolise niin peli selvä.

Jos ei halua/viitti ajaa niin luu irti ja jos nivel on tosi löysä niin vaihtoon
Nismo, millo lie taas ajos
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja skk »

m.e kirjoitti:Oma vikalista:moottorin ohjaus softa vaihdettu(auto nyykähti liikeelle lähtiessä),vakionopeuden
säätimen viiksi vaihdettu ja kuskin penkin narinaa eivät saannet huollossa loppumaan.
.
Mä sain ton penkin narinen pois suihkuttamalla CRC:tä sinne kohtaan mistä se nirinä ja narina kuului :D
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Lordjani
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 19:49
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Lordjani »

Tälläistä täällä..

Omistajana tammikuusta kuluvaa vuotta...

1. Jakopään hihnaston stefa vuosi öljyä pihalle reilusti (55 000 km)

2. Auto sammahteli liikkeelle lähdössä sekä ajossa kun paino kytkimen pohjaan. Moottori ohjelmoitu ( 56 000 )

3. Pari kuukautta kulunut tosta moottorin ohjelmoinnista, auto alkanut sammahtelemaan kun käynnistää lämpimänä, eikä suostu starttaamaan ennenkuin ottaa avaimen pois virtalukosta ja käyttää ovet lukossa. (60 000) PÄIVITYS: Tekee vara-avaimella samaa, joten vika lienee muualla kuin avaimessa, saa nähdä mitä sanovat huollossa, vaadin mahdollisen korjauksen kyllä takuuseen.

4. Kytkin ravistelee kylmänä

5. Taka- sekä sivuvilkut huurtuu

vm 2005 h-astra wagon 1.6
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

3. Pari kuukautta kulunut tosta moottorin ohjelmoinnista, auto alkanut sammahtelemaan kun käynnistää lämpimänä, eikä suostu starttaamaan ennenkuin ottaa avaimen pois virtalukosta ja käyttää ovet lukossa. (60 000) TYÖN ALLA

4. Kytkin ravistelee kylmänä

5. Taka- sekä sivuvilkut huurtuu
3. Tuo lienee se CIM.modulin vika, jota on esiintynyt jonkin verran näissä ensimmäisissä. Korjaus pitäisi olla Opelilla tiedossa.

4.Uusi kytkinversio korjaa vian ja saat sen todennäköisesti vaihdettua takuuseen. Ko. kytkin tekee autosta muutenkin miellyttävämmän ajaa.

5. Tämä on korjattu huollossa poraamalla reikä sopivaan kohtaan umpiota. Erikoista sinänsä, että omassa -05 farkussa en ole huomannut tuota ongelmaa? Asiaan saattaa tietty vaikuttaa se että auto säilytetään lämpimässä tallissa.
SeniliX
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Touko 2007, 14:08

Viesti Kirjoittaja SeniliX »

Päivitetääs tuossa aiemmin ilmoittamani kolahteluongelmaa.

Syy löytyi ja pitänee pohjustaa ensin hieman historiatiedolla: Autoon vaihdettiin viime vuoden heinäkuussa ilmastoinnin kenno (tai ainakin näin ilmoitettiin tehtävän ja myös kuitattiin tehdyksi...meni GM:n takuuseen) koska alin ripa flektin kiinnityksineen oli irronnut kennosta.

No ihme ja kumma, viime viikonlopun auton alla kömpiminen paljasti, että jälleen kerran on alin ripa totaalisen irrallaan ja pyöriskeli pohjamuovin päällä. Jarrutuksissa ja kanttailuissa flekti pääsee heilumaan yläosan kiinnityksensä varassa edestakaisin kulkusuunnassa ja paukuttelee iloisesti kennoon ja etupalkkiin. Rehellisesti sanottuna tuo ripa ja itse kennokin näyttää aika helvetin paljon vanhemmalta kuin vuoden ikäiseltä, joten tulipa Länsi-Autoon asiaa... Jos tuo on oikeasti vaihdettu niin laatu on jostain mihin aurinko ei paista.

Jotta viikonloppu olisi täydellinen, niin vika valo pärähti kojetauluun satasen vauhdissa...siihen loppu kiihdyttely, sillä vikaohjelma napsahti päälle. Hetki bussipysäkillä virrat päälle ja pois -leikkiä niin saatiin hönkää koneeseen. Jarru- ja kaasupoljinkikka ei toiminut niin en saanut vikakoodia ylös. Jos kyseessä on taas EGR-vika (EGR-venttiili vaihdettu 3kk sitten) niin sitten lähtee kyseinen ooppeli paalaamoon, prkl.
Mannion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 9938
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 21:49
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Mannion »

Jos H-Astrassa ei toimi takaoven keskuslukitus, tai radio ei pelitä, niin kannattaa tsekata kuskinpuolen takaoveen menevä johtosarja.

Raidetangon sisäpäitä noihin saa vaihtaa tosi paljon, kuten jo mainittuja kytkin korjauksia.

Takavalojen huurtumista voi itse kokeilla korjata varovasti lämmittämällä esim. kuumailmapuhaltimella. Tosin saa olla varovainen, ettei sulata umpiota samalla.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
SeniliX
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Touko 2007, 14:08

Viesti Kirjoittaja SeniliX »

Updatetaans taas:

Eli vikavalo oli joku satunnainen pyörreläppäblaablaablaa-vika. En tiedä mitä tekee, mutta kuullostaa ihanan kalliilta jos alkaa oireilemaan enempi.

Flektipaketti on tällä hetkellä nippusiteillä kennostossa alareunastaan kiinni ja nyttemmin väännetään kättä auton myyjän ja maahantuonnin kanssa, että onko alle vuosi sitten asennetussa uudessa osassa varaosatakuu vaiko ei. Maahantuojan tulkinnan mukaan Goodwill-päätöksellä uusitussa kennossa ei ole normaalia varaosatakuuta. Noh, kuluttajariitalautakunnassa tuo selvinnee, että onko vaiko ei jos ei yhteistä säveltä löydetä...kuluttajaneuvoja oli sitä mieltä, että tottakai siinä on. Oli Goodwill tai ei niin se ei voi sivuuttaa laissa määriteltyä virhevastuuta. On muuten tuo kenno töineen karvan yli 600 ekua :roll:
raimof
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 19:31

Viesti Kirjoittaja raimof »

Astra H -07, pari kertaa ollut käynnistysvaikeuksia. Lähtenyt käyntiin vasta tosi pitkän sahaamisen jälkeen. Auto oli juuri vuosihuollossa, ja kysäisin syytä käynnistyshäiriöön. Huollosta kerrottiin, että jos auton käynnistää ja sammuttaa muutaman ajometrin jälkeen (esim. tallista ulos, kuten minäkin), saattavat ventiilit jämähtää auki. Senjälkeen saa startata tosi pitkään. Tuntuu uskomattomalta.....
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Tuo sama käynnistysongelma oli jo Astra G:ssä. Jos auton käynnisti pakkasella ja siirsi esim. pihalta talliin, oli seuraava startti tuskaa. Samaa olen kuullut ainakin Volvoista ja Volkkareista.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Astra_X_2 kirjoitti:Tuo sama käynnistysongelma oli jo Astra G:ssä. Jos auton käynnisti pakkasella ja siirsi esim. pihalta talliin, oli seuraava startti tuskaa. Samaa olen kuullut ainakin Volvoista ja Volkkareista.
Nissaneissa myös paljon tätä vikaa..

Mutta tuo aiemmin mainittu liimaventtiiliongelma oli lähinnä 90-luvun lopun 1.6 Vectroissa ja Astroissa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
_paffa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja _paffa »

Morjes!

Täällä uusi foorumilainen ja Opelin (onnellinen?) omistaja.

Ostin kuukausi sitten yksityiseltä Astra H Wagonin -05 36tkm ajettuna. Alkuun tuntu ihan hyvältä, mutta nyt kun on enemmän ajanut, olen alkanut miettimään muutamia asioita.

Tyhjäkäynnillä tärisee jonkun verran, häiritsevää lähinnä ja joskus pudottelee kierroksia vähän turhan alas, johtuu lähinnä varmaan kun flekti hyrähtää käyntiin.

Toisen "ominaisuuden" huomasin kun ajoin moottoritiellä noin 120kmh. Pelkääjän puolen penkki alkaa "resonoimaan" ja värisemään kun penkillä ei istu kukaan. Tärinä ei tunnu ratissa mutta epäilisin että kori ottaa häiriötä jostain.

Kolmas juttu on tullut ilmi kaupunkiajossa. Vaatii vähän kytkimen luistatusta ja "reipasta" kaasujalkaa ettei ala kenguroimaan liikkeelle lähtiessä. Sama juttu 1. ja 2. vaihteen välillä, jos ei anna vaihtaessa kaasua kevyesti.

Sen verran kun mitä olen Astran vikoja lueskellu tästä threadista, tuli mieleen voisiko ko. viat johtua pelkästään "huonosta" kytkimestä. Ensimmäinen omistaja ei ole korjauttanut kytkintä takuuaikana. Auto on nyt lähes kolme vuotta vanha ja takuu ei tietenkään ole voimassa enää. Autolla on kuitenkin ajettu vain 38tkm. Huoltokirjassa ei ole merkkiliikkeen leimoja, koska omistaja oli teettänyt vain sisäänajohuollon ja kolme kertaa vaihtanut öljyt ja tehnyt itse tarvittavat tarkastukset.

Olisiko minulla mitään mahdollisuuksia saada kytkinasetelma vaihdatettua takuun piikkiin ja ovatko edellä mainitut viat kytkimestä johtuvia vai jostain muusta?
Mannion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 9938
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 21:49
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Mannion »

_paffa kirjoitti:Vaatii vähän kytkimen luistatusta ja "reipasta" kaasujalkaa ettei ala kenguroimaan liikkeelle lähtiessä. Sama juttu 1. ja 2. vaihteen välillä, jos ei anna vaihtaessa kaasua kevyesti.?
Tuo tuli töissä huomattua tosi monessa Opelissa. (varsinkin 1.6 ja 1.8 koneisissa) että kun lähti hitaasti liikkeelle ykkösellä, ni melkoista nykimistä oli meno..
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Vastaa Viestiin