Ongelmia H astrassa?
Oma vikalista:moottorin ohjaus softa vaihdettu(auto nyykähti liikeelle lähtiessä),vakionopeuden
säätimen viiksi vaihdettu ja kuskin penkin narinaa eivät saannet huollossa loppumaan.
Muuten pelannut hyvin pois lukien kolinat ja narinat mitä kattokaiteet pitää pakkasella.
Kun käytin autoa ekassa huollossa niin sain 1,6 twinportin lainaksi,samalla tein
vertailua omaan 1,8 niin kyllä se 1,6 oli todella laiska.Vaikka omakaan ei ole raketti niin
ei se 1,6 ole tarkoitettu tuon kokoiseen tai painoiseen autoon.Ai niin oma 1,8 enjoy vm 07
farkku 92 kw moottorilla.
säätimen viiksi vaihdettu ja kuskin penkin narinaa eivät saannet huollossa loppumaan.
Muuten pelannut hyvin pois lukien kolinat ja narinat mitä kattokaiteet pitää pakkasella.
Kun käytin autoa ekassa huollossa niin sain 1,6 twinportin lainaksi,samalla tein
vertailua omaan 1,8 niin kyllä se 1,6 oli todella laiska.Vaikka omakaan ei ole raketti niin
ei se 1,6 ole tarkoitettu tuon kokoiseen tai painoiseen autoon.Ai niin oma 1,8 enjoy vm 07
farkku 92 kw moottorilla.
Omaa vikalistaa CDTi:n (150hp) osalta (ajettu 95tkm):
- EGR-venttiilivaihdettu
- Moottorinohjaussofta päivitetty kevyessä kiihdytyksessä tapahtuvan automaattivaihteiston omaisen nykäisyn vuoksi. Ei muuta muutosta tapahtunut kuin, että nykäisykohta siirtyi 250-500 rpm ylöspäin.
- jo 50tkm autoa on vaivannut ajonaikainen tärinä 80kmh:sta ylöspäin. Huolto ei ole vikaa löytynyt vaikka sitä on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Vanteilla tai renkailla ei ole vaikutusta asiaan. Nyt mukaan on tullut myös satunnainen kolahtelu, joten ehkäpä koiranluissa on jotain feelua. Mikäpä olisi muuten oikeaoppinen tapa tutkia koiranluiden kunto? Molemmat renkaat ilmaan ja luiden heiluttelu?
- EGR-venttiilivaihdettu
- Moottorinohjaussofta päivitetty kevyessä kiihdytyksessä tapahtuvan automaattivaihteiston omaisen nykäisyn vuoksi. Ei muuta muutosta tapahtunut kuin, että nykäisykohta siirtyi 250-500 rpm ylöspäin.
- jo 50tkm autoa on vaivannut ajonaikainen tärinä 80kmh:sta ylöspäin. Huolto ei ole vikaa löytynyt vaikka sitä on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Vanteilla tai renkailla ei ole vaikutusta asiaan. Nyt mukaan on tullut myös satunnainen kolahtelu, joten ehkäpä koiranluissa on jotain feelua. Mikäpä olisi muuten oikeaoppinen tapa tutkia koiranluiden kunto? Molemmat renkaat ilmaan ja luiden heiluttelu?
Mä sain ton penkin narinen pois suihkuttamalla CRC:tä sinne kohtaan mistä se nirinä ja narina kuuluim.e kirjoitti:Oma vikalista:moottorin ohjaus softa vaihdettu(auto nyykähti liikeelle lähtiessä),vakionopeuden
säätimen viiksi vaihdettu ja kuskin penkin narinaa eivät saannet huollossa loppumaan.
.
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Tälläistä täällä..
Omistajana tammikuusta kuluvaa vuotta...
1. Jakopään hihnaston stefa vuosi öljyä pihalle reilusti (55 000 km)
2. Auto sammahteli liikkeelle lähdössä sekä ajossa kun paino kytkimen pohjaan. Moottori ohjelmoitu ( 56 000 )
3. Pari kuukautta kulunut tosta moottorin ohjelmoinnista, auto alkanut sammahtelemaan kun käynnistää lämpimänä, eikä suostu starttaamaan ennenkuin ottaa avaimen pois virtalukosta ja käyttää ovet lukossa. (60 000) PÄIVITYS: Tekee vara-avaimella samaa, joten vika lienee muualla kuin avaimessa, saa nähdä mitä sanovat huollossa, vaadin mahdollisen korjauksen kyllä takuuseen.
4. Kytkin ravistelee kylmänä
5. Taka- sekä sivuvilkut huurtuu
vm 2005 h-astra wagon 1.6
Omistajana tammikuusta kuluvaa vuotta...
1. Jakopään hihnaston stefa vuosi öljyä pihalle reilusti (55 000 km)
2. Auto sammahteli liikkeelle lähdössä sekä ajossa kun paino kytkimen pohjaan. Moottori ohjelmoitu ( 56 000 )
3. Pari kuukautta kulunut tosta moottorin ohjelmoinnista, auto alkanut sammahtelemaan kun käynnistää lämpimänä, eikä suostu starttaamaan ennenkuin ottaa avaimen pois virtalukosta ja käyttää ovet lukossa. (60 000) PÄIVITYS: Tekee vara-avaimella samaa, joten vika lienee muualla kuin avaimessa, saa nähdä mitä sanovat huollossa, vaadin mahdollisen korjauksen kyllä takuuseen.
4. Kytkin ravistelee kylmänä
5. Taka- sekä sivuvilkut huurtuu
vm 2005 h-astra wagon 1.6
3. Tuo lienee se CIM.modulin vika, jota on esiintynyt jonkin verran näissä ensimmäisissä. Korjaus pitäisi olla Opelilla tiedossa.3. Pari kuukautta kulunut tosta moottorin ohjelmoinnista, auto alkanut sammahtelemaan kun käynnistää lämpimänä, eikä suostu starttaamaan ennenkuin ottaa avaimen pois virtalukosta ja käyttää ovet lukossa. (60 000) TYÖN ALLA
4. Kytkin ravistelee kylmänä
5. Taka- sekä sivuvilkut huurtuu
4.Uusi kytkinversio korjaa vian ja saat sen todennäköisesti vaihdettua takuuseen. Ko. kytkin tekee autosta muutenkin miellyttävämmän ajaa.
5. Tämä on korjattu huollossa poraamalla reikä sopivaan kohtaan umpiota. Erikoista sinänsä, että omassa -05 farkussa en ole huomannut tuota ongelmaa? Asiaan saattaa tietty vaikuttaa se että auto säilytetään lämpimässä tallissa.
Päivitetääs tuossa aiemmin ilmoittamani kolahteluongelmaa.
Syy löytyi ja pitänee pohjustaa ensin hieman historiatiedolla: Autoon vaihdettiin viime vuoden heinäkuussa ilmastoinnin kenno (tai ainakin näin ilmoitettiin tehtävän ja myös kuitattiin tehdyksi...meni GM:n takuuseen) koska alin ripa flektin kiinnityksineen oli irronnut kennosta.
No ihme ja kumma, viime viikonlopun auton alla kömpiminen paljasti, että jälleen kerran on alin ripa totaalisen irrallaan ja pyöriskeli pohjamuovin päällä. Jarrutuksissa ja kanttailuissa flekti pääsee heilumaan yläosan kiinnityksensä varassa edestakaisin kulkusuunnassa ja paukuttelee iloisesti kennoon ja etupalkkiin. Rehellisesti sanottuna tuo ripa ja itse kennokin näyttää aika helvetin paljon vanhemmalta kuin vuoden ikäiseltä, joten tulipa Länsi-Autoon asiaa... Jos tuo on oikeasti vaihdettu niin laatu on jostain mihin aurinko ei paista.
Jotta viikonloppu olisi täydellinen, niin vika valo pärähti kojetauluun satasen vauhdissa...siihen loppu kiihdyttely, sillä vikaohjelma napsahti päälle. Hetki bussipysäkillä virrat päälle ja pois -leikkiä niin saatiin hönkää koneeseen. Jarru- ja kaasupoljinkikka ei toiminut niin en saanut vikakoodia ylös. Jos kyseessä on taas EGR-vika (EGR-venttiili vaihdettu 3kk sitten) niin sitten lähtee kyseinen ooppeli paalaamoon, prkl.
Syy löytyi ja pitänee pohjustaa ensin hieman historiatiedolla: Autoon vaihdettiin viime vuoden heinäkuussa ilmastoinnin kenno (tai ainakin näin ilmoitettiin tehtävän ja myös kuitattiin tehdyksi...meni GM:n takuuseen) koska alin ripa flektin kiinnityksineen oli irronnut kennosta.
No ihme ja kumma, viime viikonlopun auton alla kömpiminen paljasti, että jälleen kerran on alin ripa totaalisen irrallaan ja pyöriskeli pohjamuovin päällä. Jarrutuksissa ja kanttailuissa flekti pääsee heilumaan yläosan kiinnityksensä varassa edestakaisin kulkusuunnassa ja paukuttelee iloisesti kennoon ja etupalkkiin. Rehellisesti sanottuna tuo ripa ja itse kennokin näyttää aika helvetin paljon vanhemmalta kuin vuoden ikäiseltä, joten tulipa Länsi-Autoon asiaa... Jos tuo on oikeasti vaihdettu niin laatu on jostain mihin aurinko ei paista.
Jotta viikonloppu olisi täydellinen, niin vika valo pärähti kojetauluun satasen vauhdissa...siihen loppu kiihdyttely, sillä vikaohjelma napsahti päälle. Hetki bussipysäkillä virrat päälle ja pois -leikkiä niin saatiin hönkää koneeseen. Jarru- ja kaasupoljinkikka ei toiminut niin en saanut vikakoodia ylös. Jos kyseessä on taas EGR-vika (EGR-venttiili vaihdettu 3kk sitten) niin sitten lähtee kyseinen ooppeli paalaamoon, prkl.
Jos H-Astrassa ei toimi takaoven keskuslukitus, tai radio ei pelitä, niin kannattaa tsekata kuskinpuolen takaoveen menevä johtosarja.
Raidetangon sisäpäitä noihin saa vaihtaa tosi paljon, kuten jo mainittuja kytkin korjauksia.
Takavalojen huurtumista voi itse kokeilla korjata varovasti lämmittämällä esim. kuumailmapuhaltimella. Tosin saa olla varovainen, ettei sulata umpiota samalla.
Raidetangon sisäpäitä noihin saa vaihtaa tosi paljon, kuten jo mainittuja kytkin korjauksia.
Takavalojen huurtumista voi itse kokeilla korjata varovasti lämmittämällä esim. kuumailmapuhaltimella. Tosin saa olla varovainen, ettei sulata umpiota samalla.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Updatetaans taas:
Eli vikavalo oli joku satunnainen pyörreläppäblaablaablaa-vika. En tiedä mitä tekee, mutta kuullostaa ihanan kalliilta jos alkaa oireilemaan enempi.
Flektipaketti on tällä hetkellä nippusiteillä kennostossa alareunastaan kiinni ja nyttemmin väännetään kättä auton myyjän ja maahantuonnin kanssa, että onko alle vuosi sitten asennetussa uudessa osassa varaosatakuu vaiko ei. Maahantuojan tulkinnan mukaan Goodwill-päätöksellä uusitussa kennossa ei ole normaalia varaosatakuuta. Noh, kuluttajariitalautakunnassa tuo selvinnee, että onko vaiko ei jos ei yhteistä säveltä löydetä...kuluttajaneuvoja oli sitä mieltä, että tottakai siinä on. Oli Goodwill tai ei niin se ei voi sivuuttaa laissa määriteltyä virhevastuuta. On muuten tuo kenno töineen karvan yli 600 ekua
Eli vikavalo oli joku satunnainen pyörreläppäblaablaablaa-vika. En tiedä mitä tekee, mutta kuullostaa ihanan kalliilta jos alkaa oireilemaan enempi.
Flektipaketti on tällä hetkellä nippusiteillä kennostossa alareunastaan kiinni ja nyttemmin väännetään kättä auton myyjän ja maahantuonnin kanssa, että onko alle vuosi sitten asennetussa uudessa osassa varaosatakuu vaiko ei. Maahantuojan tulkinnan mukaan Goodwill-päätöksellä uusitussa kennossa ei ole normaalia varaosatakuuta. Noh, kuluttajariitalautakunnassa tuo selvinnee, että onko vaiko ei jos ei yhteistä säveltä löydetä...kuluttajaneuvoja oli sitä mieltä, että tottakai siinä on. Oli Goodwill tai ei niin se ei voi sivuuttaa laissa määriteltyä virhevastuuta. On muuten tuo kenno töineen karvan yli 600 ekua
Astra H -07, pari kertaa ollut käynnistysvaikeuksia. Lähtenyt käyntiin vasta tosi pitkän sahaamisen jälkeen. Auto oli juuri vuosihuollossa, ja kysäisin syytä käynnistyshäiriöön. Huollosta kerrottiin, että jos auton käynnistää ja sammuttaa muutaman ajometrin jälkeen (esim. tallista ulos, kuten minäkin), saattavat ventiilit jämähtää auki. Senjälkeen saa startata tosi pitkään. Tuntuu uskomattomalta.....
Nissaneissa myös paljon tätä vikaa..Astra_X_2 kirjoitti:Tuo sama käynnistysongelma oli jo Astra G:ssä. Jos auton käynnisti pakkasella ja siirsi esim. pihalta talliin, oli seuraava startti tuskaa. Samaa olen kuullut ainakin Volvoista ja Volkkareista.
Mutta tuo aiemmin mainittu liimaventtiiliongelma oli lähinnä 90-luvun lopun 1.6 Vectroissa ja Astroissa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Morjes!
Täällä uusi foorumilainen ja Opelin (onnellinen?) omistaja.
Ostin kuukausi sitten yksityiseltä Astra H Wagonin -05 36tkm ajettuna. Alkuun tuntu ihan hyvältä, mutta nyt kun on enemmän ajanut, olen alkanut miettimään muutamia asioita.
Tyhjäkäynnillä tärisee jonkun verran, häiritsevää lähinnä ja joskus pudottelee kierroksia vähän turhan alas, johtuu lähinnä varmaan kun flekti hyrähtää käyntiin.
Toisen "ominaisuuden" huomasin kun ajoin moottoritiellä noin 120kmh. Pelkääjän puolen penkki alkaa "resonoimaan" ja värisemään kun penkillä ei istu kukaan. Tärinä ei tunnu ratissa mutta epäilisin että kori ottaa häiriötä jostain.
Kolmas juttu on tullut ilmi kaupunkiajossa. Vaatii vähän kytkimen luistatusta ja "reipasta" kaasujalkaa ettei ala kenguroimaan liikkeelle lähtiessä. Sama juttu 1. ja 2. vaihteen välillä, jos ei anna vaihtaessa kaasua kevyesti.
Sen verran kun mitä olen Astran vikoja lueskellu tästä threadista, tuli mieleen voisiko ko. viat johtua pelkästään "huonosta" kytkimestä. Ensimmäinen omistaja ei ole korjauttanut kytkintä takuuaikana. Auto on nyt lähes kolme vuotta vanha ja takuu ei tietenkään ole voimassa enää. Autolla on kuitenkin ajettu vain 38tkm. Huoltokirjassa ei ole merkkiliikkeen leimoja, koska omistaja oli teettänyt vain sisäänajohuollon ja kolme kertaa vaihtanut öljyt ja tehnyt itse tarvittavat tarkastukset.
Olisiko minulla mitään mahdollisuuksia saada kytkinasetelma vaihdatettua takuun piikkiin ja ovatko edellä mainitut viat kytkimestä johtuvia vai jostain muusta?
Täällä uusi foorumilainen ja Opelin (onnellinen?) omistaja.
Ostin kuukausi sitten yksityiseltä Astra H Wagonin -05 36tkm ajettuna. Alkuun tuntu ihan hyvältä, mutta nyt kun on enemmän ajanut, olen alkanut miettimään muutamia asioita.
Tyhjäkäynnillä tärisee jonkun verran, häiritsevää lähinnä ja joskus pudottelee kierroksia vähän turhan alas, johtuu lähinnä varmaan kun flekti hyrähtää käyntiin.
Toisen "ominaisuuden" huomasin kun ajoin moottoritiellä noin 120kmh. Pelkääjän puolen penkki alkaa "resonoimaan" ja värisemään kun penkillä ei istu kukaan. Tärinä ei tunnu ratissa mutta epäilisin että kori ottaa häiriötä jostain.
Kolmas juttu on tullut ilmi kaupunkiajossa. Vaatii vähän kytkimen luistatusta ja "reipasta" kaasujalkaa ettei ala kenguroimaan liikkeelle lähtiessä. Sama juttu 1. ja 2. vaihteen välillä, jos ei anna vaihtaessa kaasua kevyesti.
Sen verran kun mitä olen Astran vikoja lueskellu tästä threadista, tuli mieleen voisiko ko. viat johtua pelkästään "huonosta" kytkimestä. Ensimmäinen omistaja ei ole korjauttanut kytkintä takuuaikana. Auto on nyt lähes kolme vuotta vanha ja takuu ei tietenkään ole voimassa enää. Autolla on kuitenkin ajettu vain 38tkm. Huoltokirjassa ei ole merkkiliikkeen leimoja, koska omistaja oli teettänyt vain sisäänajohuollon ja kolme kertaa vaihtanut öljyt ja tehnyt itse tarvittavat tarkastukset.
Olisiko minulla mitään mahdollisuuksia saada kytkinasetelma vaihdatettua takuun piikkiin ja ovatko edellä mainitut viat kytkimestä johtuvia vai jostain muusta?
Tuo tuli töissä huomattua tosi monessa Opelissa. (varsinkin 1.6 ja 1.8 koneisissa) että kun lähti hitaasti liikkeelle ykkösellä, ni melkoista nykimistä oli meno.._paffa kirjoitti:Vaatii vähän kytkimen luistatusta ja "reipasta" kaasujalkaa ettei ala kenguroimaan liikkeelle lähtiessä. Sama juttu 1. ja 2. vaihteen välillä, jos ei anna vaihtaessa kaasua kevyesti.?
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07