Ongelmia H astrassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Opel 4 ever
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 25 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Opel 4 ever »

Naapurin -04 1,6 raidepäät vaihtoon 30tkm ja nyt kytkin ravistaa 37tkm. Tuo kytkin vaihdetaan piakkoin yliaikatakuun nimissä.
esau
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Loka 2003, 02:00
Paikkakunta: Varese, Italia

Ruostetta takaluukussa

Viesti Kirjoittaja esau »

Tuttavani vinkkasi taannoin, että vm 2005 Astroissa on ollut jotain ongelmaa maalauksessa, on siitä tainnut olla puhetta täällä foorumillakin. Tämä tuttava oli saanut maalauttaa takaluukun uusiksi melko tuoreeltaan.

Tästä viisastuneena olen silloin tällöin katsellut farkku Astrani vm. 2005 (väri tumma harmaa) maalipinnan vähän tarkemmin läpi. Pari viikkoa sitten löysin auton takaluukun "kromilistan" alareunan kohdalla ensimmäiset merkit irtoilevasta maalista.

Ei kun korjaamolle ja reklamaatiota sisään. Parin päivän harkinnan jälkeen Opelilta tuli vastaus, että menee harkinnanvaraiseen takuuseen. Korjaavat siis vian omaan piikkiinsä. Auto on otettu käyttöön huhtikuussa 2005 ja olen eka omistaja. Takkiin tulee sijaisauton verran.

Kuulemma, jos omistajia olisi ollut useampia, niin ei olisi mennyt niin helposti takuuseen. Mitenkähän se omistajien määrä vaikuttaa tehtaalla sössittyyn maalaukseen?

ps. 6 vuotta / 100 000 km Opelilla, ensin b2 Vectralla nyt Astralla. Kertaakaan ei ole opeli jättänyt tien päälle.
MJP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:53
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja MJP »

Eikös se maalitakuu ole 5 vuotta? Ei pitäisi olla "harkinnanvarainen". Eli ei kai pitäisi edes sijaisautoa maksaa.
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ruostetta takaluukussa

Viesti Kirjoittaja skk »

esau kirjoitti:.

Tästä viisastuneena olen silloin tällöin katsellut farkku Astrani vm. 2005 (väri tumma harmaa) maalipinnan vähän tarkemmin läpi. Pari viikkoa sitten löysin auton takaluukun "kromilistan" alareunan kohdalla ensimmäiset merkit irtoilevasta maalista.
Samajuttu mullakin.. maalaukseen menee, takuuseen :)
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Kössi

Viesti Kirjoittaja Kössi »

Mulla oli toi sama kytkimen täristys ongelma, viimeviikolla asensivat sen "uuden version". Korjaus setissä tuli mukana kytkinlevy, paineasetelma ja vauhtipyörä. Eli ilmeisesti ollut jotain suurempaa vialla (hiukka liikaa alumiinia vauhtipyörässä :lollis: ) Auto astra 1.8 ja ikää 13kk ajettu 33tkm.

Muuten ei ole ollut ongelmia lukuun ottamatta takavalojen huurtumista mikä kuuluu kuulemma asiaan.
majuho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 22 Helmi 2006, 10:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja majuho »

Kössi kirjoitti: Muuten ei ole ollut ongelmia lukuun ottamatta takavalojen huurtumista mikä kuuluu kuulemma asiaan.
Kun minulla oli vielä H-Astra, niin kyllä ne vaihtoivat takuuseen uudet takavalot huurtumisen takia..
Avatar
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 06 Syys 2005, 23:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaripk »

Kössi kirjoitti:Mulla oli toi sama kytkimen täristys ongelma, viimeviikolla asensivat sen "uuden version".
Miltä uusi kytkin tuntuu?

Olen ajellut pari päivää vm 2007 Astralla. Kytkin tuntuu kevyemmältä käyttää, kuin vm 2005 kytkin.
J.Rantala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 20:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J.Rantala »

jaripk kirjoitti: Olen ajellut pari päivää vm 2007 Astralla. Kytkin tuntuu kevyemmältä käyttää, kuin vm 2005 kytkin.
Sama huomio, kävin Saksassa työmatkalla ja autoksi sain Astra 1.8 Twintopin, jolla n.1000km tuli päästeltyä. Oli mielestäni hyvä ajaa, enkä huomannut mitään eroa omaan wagoniini. Nyt kotiin palattuani ja omaan Puuppeliin hypätessäni huomasin juuri tuon, kytkin on selvästi kevyempi ja tais olla twintopissa se laiskempi 1.8:kin...

Navigaattori-mankka yhdistelmä oli aika hieno peli, mitälie Suomessa maksaakaan...
Opel Omega Caravan 2.2L -01
EX Opel Astra Wagon 1.8L -07
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

J.Rantala kirjoitti:Navigaattori-mankka yhdistelmä oli aika hieno peli, mitälie Suomessa maksaakaan...
Navigaattorin tunnen mutta mikäs tuo mankkajuttu on?
... saapa nähä...
MJP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:53
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja MJP »

Äveriäämpi versio. Taisi olla sarja 70.
J.Rantala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 20:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J.Rantala »

Astra2006 kirjoitti: Navigaattorin tunnen mutta mikäs tuo mankkajuttu on?
Juu, malli tais olla CD70. Oma reikä kartta DVD:lle ja kuunneltavalle CD:lle. Värinäyttö siinä normaalin infonäytön kohdalla ja oli hieman suurempikokoinenkin tuo näyttö. Navigaattorin käyttö vain oli hieman hidasta&hankalaa tottumattomalle, -ajelin mieluummin lainatulla tomtom One:lla.
Opel Omega Caravan 2.2L -01
EX Opel Astra Wagon 1.8L -07
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

Mankka = jäänne ajalta kasettisoitin, joiden kannettavilla versioilla pystyi myös äänittämään (magnetofoni). Tuolla kuvatulla systeemillä ei siis ole mitään tekemistä mankan kanssa...
... saapa nähä...
Conrero
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Conrero »

Pakkasten tultua nopeusmittarin kehys ruvennut napattamaan joka tosin loppuu jossain vaiheessa,kun auto lämpiää kunnolla.Silti ärsyttävä ääni,kun auto muuten niin hiljainen!
Joskus satunnaisesti mahd. kuskin oven sisältä kantautunut myös napsetta.
Avatar
Jazz78
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2682
Liittynyt: 25 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jazz78 »

majuho kirjoitti:
Kössi kirjoitti: Muuten ei ole ollut ongelmia lukuun ottamatta takavalojen huurtumista mikä kuuluu kuulemma asiaan.
Kun minulla oli vielä H-Astra, niin kyllä ne vaihtoivat takuuseen uudet takavalot huurtumisen takia..
Juu, sama juttu oli täälläkin. Takuulla vaihtoivat uuden ja ongelma oli poissa.
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
J.Rantala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 20:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J.Rantala »

Välillä esiintyy huurua takana kummassakin lampussa, mutta vain kylkipuolilla. Myös etu-umpioissa on huurua hetkittäin esiintynyt, mutta aina on häipynyt kuitenkin itsestään... Apukuskin ovesta löystyy aina tuo pieni muovinen kiskopala siinä keskellä ovea, missä on ne oven eriasentoihin pysäyttämisen mahdollistavat kuopat. Kerran sen torxin jo kiristin, mutta nyt on taas löysällä...
Opel Omega Caravan 2.2L -01
EX Opel Astra Wagon 1.8L -07
Vastaa Viestiin