Ongelmia H astrassa?
Re: Ongelmia H astrassa?
Astrha h 1.6 bensa -08, ajettu 165tkm
Tähän asti uusittu termostaatti, sytytysmoduli(jätti tielle), oikeelle eteen koiranluu, ABS-anturi ja johdot oikeelle eteen(meni takuuseen), viime kesänä ilmastoinnin kompura luovutti. Ekat jarrulevyt vaihdettiin 150tkm kohdalla eteen, tänään menee alkuperäisakku vaihtoon, huollossa raapas ison skraidun kylkeen minkä korjasivat. Takaluukun kaasujouset laiskat, mittaristo natisee sillon tällön, sekä alusta/joku muu pitää tietyllä kierrosalueella pientä värinää.
Tähän asti uusittu termostaatti, sytytysmoduli(jätti tielle), oikeelle eteen koiranluu, ABS-anturi ja johdot oikeelle eteen(meni takuuseen), viime kesänä ilmastoinnin kompura luovutti. Ekat jarrulevyt vaihdettiin 150tkm kohdalla eteen, tänään menee alkuperäisakku vaihtoon, huollossa raapas ison skraidun kylkeen minkä korjasivat. Takaluukun kaasujouset laiskat, mittaristo natisee sillon tällön, sekä alusta/joku muu pitää tietyllä kierrosalueella pientä värinää.
Re: Ongelmia H astrassa?
-10 farmari 1,6 twinport Hastra, ajettu 153tkm.
Tähän mennessä rempattu:
-sytytyspuolakasetti
-koiranluut eteen
-pakoputkesta etuputki (jousto-osa alkoi vuotamaan), 150tkm kohdilla
-jarrupalat (150tkm)
-jarrusatula taakse (150tkm), alkoi jumittamaan
Toinen lambda on n. vuoden välein sytyttänyt vikavalon mutta valo on sammunut itsestään, ei toimenpiteitä. Kerran ESP vikavalo syttyi mutta sekin sammui itsestään vähän ajan päästä.
Mielestäni vähällä rempalla päässyt tähän mennessä.
Tähän mennessä rempattu:
-sytytyspuolakasetti
-koiranluut eteen
-pakoputkesta etuputki (jousto-osa alkoi vuotamaan), 150tkm kohdilla
-jarrupalat (150tkm)
-jarrusatula taakse (150tkm), alkoi jumittamaan
Toinen lambda on n. vuoden välein sytyttänyt vikavalon mutta valo on sammunut itsestään, ei toimenpiteitä. Kerran ESP vikavalo syttyi mutta sekin sammui itsestään vähän ajan päästä.
Mielestäni vähällä rempalla päässyt tähän mennessä.
Re: Ongelmia H astrassa?
2010 Z16XER farkku ajettu vajaa 160tkm
Vaihtoon mennyt:
CIM (takuu)
Vasen koiranluu (takuu)
Xenonpolttimot
Mitään muuta ei määräaikaishuoltojen lisäksi ole tarvinnut tehdä
Takajarrupalat rupee kyllä olemaan lopussa, jospa kevväällä renkaanvaihdon yhteydessä laittais uudet.
Vaihtoon mennyt:
CIM (takuu)
Vasen koiranluu (takuu)
Xenonpolttimot
Mitään muuta ei määräaikaishuoltojen lisäksi ole tarvinnut tehdä
Takajarrupalat rupee kyllä olemaan lopussa, jospa kevväällä renkaanvaihdon yhteydessä laittais uudet.
Re: Ongelmia H astrassa?
Terve
Ostin 1.7cdti astran (ajettu 230tkm) ja kylmänä varsinki huomannu https://www.youtube.com/watch?v=EE8tDFStxwA moisen äänen tulevan omastanikin. Kuuluu pienillä kierroksilla 1000-2500 välillä. Videossa useampi kaveri sanoo että omastani kuuluu samanlainen, normaalia. Muuten auto toimii niinkuin pitääkin. Onkohan tässä syytä huolestua, kurkkasin kyllä turbolle ja siivet näytti ihan oklle, pientä kulumaa kyllä oli, pitkittäisvälystä ei mutta vähän sivuttaisliikettä oli mikä ei muistaakseni haitannut.
Toinen on että saako ajanvakautusta ja luistonestoa mitenkään pois päältä kun tästä puuttuu se sportti nappi?
Ostin 1.7cdti astran (ajettu 230tkm) ja kylmänä varsinki huomannu https://www.youtube.com/watch?v=EE8tDFStxwA moisen äänen tulevan omastanikin. Kuuluu pienillä kierroksilla 1000-2500 välillä. Videossa useampi kaveri sanoo että omastani kuuluu samanlainen, normaalia. Muuten auto toimii niinkuin pitääkin. Onkohan tässä syytä huolestua, kurkkasin kyllä turbolle ja siivet näytti ihan oklle, pientä kulumaa kyllä oli, pitkittäisvälystä ei mutta vähän sivuttaisliikettä oli mikä ei muistaakseni haitannut.
Toinen on että saako ajanvakautusta ja luistonestoa mitenkään pois päältä kun tästä puuttuu se sportti nappi?
Re: Ongelmia H astrassa?
Mitäs tämä moottorinhäiriö sekä päästövalot sekoilevat.. Ensin syttyi moottorinhäiriö valo muutaman kerran, n. viikon välein. Valo sammui aina itsestään. Joku aika sitten se syttyi uudelleen; sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Häiriövalo poistui, mutta syttyi päästöjen merkkivalo. Lukaisin koodit painamalla polkimet pohjaan, ja antoi tämmöiset koodit:
035400 P0354 Sytytyspuola D ensiö/toisio-virtapiirin toimintahäiriö
065040 P0650 Toimintahäiriön merkkivalon ( MIL ) ohjausvirtapiirin toimintahäiriö
161300 P1613 (himmennin) Väärä data / laitteisto häiriö
210870 P2108 kaasuläpän toimilaitteen ohjaus moduli teho
213970 P2139 kaasupolkimen asennonosoitin/kytkin “D” /"F" jännite korjaus
Onko koodit tulkittu oikein? Mihinkä tuo viittaisi. Lambda menossa rikki, vai onko ne surullisen kuuluisat egr-kanavat tukossa
035400 P0354 Sytytyspuola D ensiö/toisio-virtapiirin toimintahäiriö
065040 P0650 Toimintahäiriön merkkivalon ( MIL ) ohjausvirtapiirin toimintahäiriö
161300 P1613 (himmennin) Väärä data / laitteisto häiriö
210870 P2108 kaasuläpän toimilaitteen ohjaus moduli teho
213970 P2139 kaasupolkimen asennonosoitin/kytkin “D” /"F" jännite korjaus
Onko koodit tulkittu oikein? Mihinkä tuo viittaisi. Lambda menossa rikki, vai onko ne surullisen kuuluisat egr-kanavat tukossa
Re: Ongelmia H astrassa?
Egr kanavat käsitykseni mukaan aiheuttaa sen p0171 koodin. Itsellä toi homma kohta edessä.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Ongelmia H astrassa?
Piti iltapuhteina vaihtaa 1.8 -07 H Astraan etupyörien napalaakerisetit.
Oikean puoleinen ilmeisesti kypsä? Mittarissa 240 tkm.
Saksasta tuli SKF:n tekeleet 90€/kpl, kun olisivat olleet Motonetissa 179,90 €/kpl.
Homma tyssäs siihen, kun 32 mm:n napamutteri oli niin tiukassa, ettei työkalu kestänytkään!
Lämmitinkin jo mutteria nestekaasutohottimella, mutta ei siitä ollut apua.
Noin 40-senttisessä 1/2" nivelvääntimessä vähän putkea ja sorkkarautaa jatkona ja heti antautui tsekkiläinen työkalu.
Huomenna pitääkin sitten mennä hakemaan 32 mm:n voimahylsy 3/4" vääntiöllä ja siihen metrinen nivelväännin kaveriksi.
Jokohan sitten aukenisi?
Oikean puoleinen ilmeisesti kypsä? Mittarissa 240 tkm.
Saksasta tuli SKF:n tekeleet 90€/kpl, kun olisivat olleet Motonetissa 179,90 €/kpl.
Homma tyssäs siihen, kun 32 mm:n napamutteri oli niin tiukassa, ettei työkalu kestänytkään!
Lämmitinkin jo mutteria nestekaasutohottimella, mutta ei siitä ollut apua.
Noin 40-senttisessä 1/2" nivelvääntimessä vähän putkea ja sorkkarautaa jatkona ja heti antautui tsekkiläinen työkalu.
Huomenna pitääkin sitten mennä hakemaan 32 mm:n voimahylsy 3/4" vääntiöllä ja siihen metrinen nivelväännin kaveriksi.
Jokohan sitten aukenisi?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Ongelmia H astrassa?
Siinä napamutterissa on vielä sellaiset "typerät siivekkeet", jotka on omiaan aiheuttamaan ylimääräistä jumia.Rookeri kirjoitti:Ton mutterin kiristysmomentti on jotain 240Nm luokkaa nii ei millää kestä toi avain.
Ei auttanut teräsharjaus, irrotusöljy, lämmittäminen eikä parin "siivekkeen" poistalttauskaan...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Ongelmia H astrassa?
Olipas napamutterit törkeen tiukassa!
Ei riittänyt 3/4" 32mm:n voimahylsyn kanssa uusi, metrinen nivelvääntimen varsi. Piti vielä laittaa toista metriä putkivartta jatkoksi.
Kaksimetrinen vääntövarsi ja lopulta aukeni. Tosin metriseen nivelvarteen tuli pysyvä muodonmuutos. Taipui sekin niin paljon, että jäi pysyvästi lengolle.
Ei riittänyt 3/4" 32mm:n voimahylsyn kanssa uusi, metrinen nivelvääntimen varsi. Piti vielä laittaa toista metriä putkivartta jatkoksi.
Kaksimetrinen vääntövarsi ja lopulta aukeni. Tosin metriseen nivelvarteen tuli pysyvä muodonmuutos. Taipui sekin niin paljon, että jäi pysyvästi lengolle.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 13:15
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Re: Ongelmia H astrassa?
Mikäpäs hiljensi sigun Astrassa vilkkuäänet?
Vilkut toimii ja mittaristossa valot vilkkuvat, mutta ei kuulu sitä naksuttavaa ääntä. Ei tosin kuulu mitään muutakaan ääntä esim. pyyhkijöiden käytöstä tai vastaavista, mistä ennen kuului sellainen heikko merkkiääni.
Hiljeni yks kaks kesken ajon. Palasi seuraavana päivänä ihan pieneksi hetkeksi, kun pyyhkijöitä käytti, mutta parin risteyksen jäkeen hiljeni lopullisesti.
Vilkut toimii ja mittaristossa valot vilkkuvat, mutta ei kuulu sitä naksuttavaa ääntä. Ei tosin kuulu mitään muutakaan ääntä esim. pyyhkijöiden käytöstä tai vastaavista, mistä ennen kuului sellainen heikko merkkiääni.
Hiljeni yks kaks kesken ajon. Palasi seuraavana päivänä ihan pieneksi hetkeksi, kun pyyhkijöitä käytti, mutta parin risteyksen jäkeen hiljeni lopullisesti.
ex. Opel: Opel Astra Wagon Ultimate 1,6 Ecotec 85kW (Z 16 XER) mt5 (F17 CR), 2009 (MY2010)
ex. ex. Opelit: Opel Zafira 1.8i Elegance 85kW, automaatti, -00 ja Opel Vectra CDX 2.0i 16v, 100kW, -95
ex. ex. Opelit: Opel Zafira 1.8i Elegance 85kW, automaatti, -00 ja Opel Vectra CDX 2.0i 16v, 100kW, -95
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ongelmia H astrassa?
Ei ollut torpattu täyteen puanaista lukkoliimaa kuitenkaan?PolarSeaBlue kirjoitti:Olipas napamutterit törkeen tiukassa!
Ei riittänyt 3/4" 32mm:n voimahylsyn kanssa uusi, metrinen nivelvääntimen varsi. Piti vielä laittaa toista metriä putkivartta jatkoksi.
Kaksimetrinen vääntövarsi ja lopulta aukeni. Tosin metriseen nivelvarteen tuli pysyvä muodonmuutos. Taipui sekin niin paljon, että jäi pysyvästi lengolle.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Ongelmia H astrassa?
Ei ollut mitään kierrelukitetta.1,2sorsa kirjoitti:Ei ollut torpattu täyteen puanaista lukkoliimaa kuitenkaan?
Napakuppeja ei ole tässä koskaan ollut. Onko tullut tehtaaltakin jo näin?
Koska ei ole myöskään aluvanteita keskilätkillä, ovat mutterit ja vetarin ulkopään kierteet olleet 10 vuotta alttiina suolan ja hiekan vaikutuksille.
SKF:n napalaakereiden mukana tuli napakupit ja nyt laitoin sellaiset suojaksi.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Ongelmia H astrassa?
Eipä oo emännän hastrassakaan napakuppeja, nyt on toisella puolella ku joutuu vaihtamaan laakerin.PolarSeaBlue kirjoitti:Ei ollut mitään kierrelukitetta.1,2sorsa kirjoitti:Ei ollut torpattu täyteen puanaista lukkoliimaa kuitenkaan?
Napakuppeja ei ole tässä koskaan ollut. Onko tullut tehtaaltakin jo näin?
Koska ei ole myöskään aluvanteita keskilätkillä, ovat mutterit ja vetarin ulkopään kierteet olleet 10 vuotta alttiina suolan ja hiekan vaikutuksille.
SKF:n napalaakereiden mukana tuli napakupit ja nyt laitoin sellaiset suojaksi.
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 13:15
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Re: Ongelmia H astrassa?
No hiljaista on palstallakin.M-Opelisti kirjoitti:Mikäpäs hiljensi sigun Astrassa vilkkuäänet?
Vilkut toimii ja mittaristossa valot vilkkuvat, mutta ei kuulu sitä naksuttavaa ääntä. Ei tosin kuulu mitään muutakaan ääntä esim. pyyhkijöiden käytöstä tai vastaavista, mistä ennen kuului sellainen heikko merkkiääni.
Hiljeni yks kaks kesken ajon. Palasi seuraavana päivänä ihan pieneksi hetkeksi, kun pyyhkijöitä käytti, mutta parin risteyksen jäkeen hiljeni lopullisesti.
Vai onko niin kuin huoltoputiikissa, että vika kuin vika, niin ensimmäinen olet, kellään muulla ei ole koskaan ollut.
ex. Opel: Opel Astra Wagon Ultimate 1,6 Ecotec 85kW (Z 16 XER) mt5 (F17 CR), 2009 (MY2010)
ex. ex. Opelit: Opel Zafira 1.8i Elegance 85kW, automaatti, -00 ja Opel Vectra CDX 2.0i 16v, 100kW, -95
ex. ex. Opelit: Opel Zafira 1.8i Elegance 85kW, automaatti, -00 ja Opel Vectra CDX 2.0i 16v, 100kW, -95
Re: Ongelmia H astrassa?
Lainasin hieman Akus-nimimerkin kuvaa ja muokkasin itse:
Eli kuvassa punaisella ympyröity kohta oman auton lauhduttimessa "repsottaa" irti. Tästä huolimatta oli kuitenkin pari päivää sitten ilmastoinnin täyttöhuollossa ainetta järjestelmässä. Miten voi olla mahdollista?
Ja jatkona kysyn: onko täysin selvää, että ilmastointini toimimattomuus on kyseisestä osasta kiinni? Ilmastointilaite siis ei puhalla lainkaan kylmää. Laittaessa päälle valikosta tyhjäkäynnillä koneen kierrokset hieman tippuvat hetkeksi. Eli siis kyllä vaikuttaisi kompressori lähtevän päälle.
Niin ja toisena asiana: lauhduttimen edessä ei ole puhallinta, vaikka useissa ulkomaan foorumien kuvissa niin on. Tämä ilmeisesti ei ole mikään kummoisempi vika? Viime kesänä ilmastointi toimi eikä silloinkaan puhallinta ollut.
Eli kuvassa punaisella ympyröity kohta oman auton lauhduttimessa "repsottaa" irti. Tästä huolimatta oli kuitenkin pari päivää sitten ilmastoinnin täyttöhuollossa ainetta järjestelmässä. Miten voi olla mahdollista?
Ja jatkona kysyn: onko täysin selvää, että ilmastointini toimimattomuus on kyseisestä osasta kiinni? Ilmastointilaite siis ei puhalla lainkaan kylmää. Laittaessa päälle valikosta tyhjäkäynnillä koneen kierrokset hieman tippuvat hetkeksi. Eli siis kyllä vaikuttaisi kompressori lähtevän päälle.
Niin ja toisena asiana: lauhduttimen edessä ei ole puhallinta, vaikka useissa ulkomaan foorumien kuvissa niin on. Tämä ilmeisesti ei ole mikään kummoisempi vika? Viime kesänä ilmastointi toimi eikä silloinkaan puhallinta ollut.