Astra G 1.8-16v Car. -00 loppuraportti 20v./474 tkm

Keskustelua Opeleista
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Astra G 1.8-16v Car. -00 loppuraportti 20v./474 tkm

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Opel 5D Astra G Caravan 1.8-16V Sport vm. 2000, Ecotec-X18XE1
Käyttöönottopäivä 16.03.2000

KÄYTTÖKOKEMUKSENI 10 VUODEN AJALTA

+1kk Etusumuvalon umpion sisään menee vettä pesussa. Vuotava tiiviste. Opel vaihtoi veloituksetta uuden sumuvaloumpion.

+3kk CDR500-soittimen näppäismistöpaneelin toinen kiinnityskynsi hajosi huolellisesta käytöstä huolimatta. Uusi soitin + vaihtotyö takuuseen. Nykyään tulee harvemmin irrotettua paneelia mukaan pois autosta.

1v Ajovalopolttimot simahtaa turhan usein. Vaihdettu (valojen johtosarja + rele)? merkkikorjaamolla takuuseen. Ei ongelmia sen jälkeen. Sittemmin polttimot kestäneet 3-5 vuotta kerrallaan.

+2v / 69 tkm Vasemman etupyörän laakeri pitää ääntä etenkin mutkissa. Uusi napa laakereineen + ABS-antureineen osittain hyvitettyinä. Opel maksoi sitkeän tinkimisen jälkeen viuluista 30%, itselle jäi 70% = 176,67 € (osat + työ)

Takasumuvalo simahtaa ensimmäisen kerran, vaikka käytän sitä äärimmäisen harvoin. Ehkä juuri siksi?

3v Tuulilasinpyyhkijän vivusto. Yksi nivel laukesi. Lukkoprikka tms. petti. Korjattu poraamalla akseliin reikä ja laitettu sokka, ei sen jälkeen ongelmia pyyhkijöissä.

Takajarrut kirskuvat jarruttaessa. Myöhemmin pitivät ajossakin jatkuvaa kitkutusta, kuin heinäsirkkojen siritystä. Palojen vaihto ei auta alituiseen ääntelyyn. Toispuolista palojen kulumista havaittavissa. Liukumekanismi ei ole toiminut kunnolla. Vaihdoin takajarrusatulat Bosch -> Lucas. Jarruongelmat loppuivat.

+5v Terävällä esineellä vedetty koko kyljen mittainen naarmu autoon yleisellä parkkipaikalla. Koko vasen kylki saa uuden maalikerroksen. Pelkkä vakuutuksen omavastuuosuuskin kirvelee.

Tuulilasi hajosi kiveniskusta. Teetetty liimalasin vaihto. Yön yli korjaamolla. Uudessa lasissa sininen yläreuna. Pehmeä lasi? Nykyään täynnä pienempiä ja isompia reikiä kiveniskuista.

6v Takaluukku ei pysy kiinni. Kun se lopulta meni kiinni, ei auennut enää. Jouduin purkamaan takaluukun verhouksen sisältä käsin, jotta luukun sai auki. Vaihdettu lukon salpamekanismi + lukkomekanismi.

Sähkövika. Ei käynnisty kotipihasta. Hinausauton lavalla korjaamon pihalle, jossa vika korjaantui itsestään! Autopalveluvakuutus korvasi hinurin.

Takalasinpyyhkimen varren kiinnitysholkki akselin ympärillä napsahtaa jossain vaiheessa poikki. (sulka jäätynyt lasiin kiinni?) Akseli tekee työtä, mutta pyyhin ei heilu. Teettää pitkän työrupeaman saada vanha pyyhkimenvarsi irti akselista. Juuttunut pahasti kiinni. Lopulta sitten uusi pyyhkimenvarsi nopea asentaa.

6 1/2v Ei starttaa kesällä, kun ajovalot jäivät päälle n. 10 min. ajaksi. Hinauskäynnistyksen jälkeen polttaa kaikkia merkkivaloja koko seuraavankin päivän vaikka akku ladattu: ABS, TC, Airbag, vikavalo, lataus, jne…Lopulta ongelmat häviävät.

7v Akku tuli tiensä päähän lomamatkalla Tallinnan laivalla. Mäkistartti ylemmältä autokannelta ramppia alas satamaan. Kiitos työntöavusta kansimiehistölle. Uusi akku sopuhintaan Virosta. Olisi kannattanut opetella radion koodaussysteemi etukäteen. Nyt tuli oltua viikko ilman radioääntä.

+7v Kone sammuu aina, kun tulee matka-ajosta risteykseen, jossa joutuu pysähtymään. Puhdistettu kaasuläppäkotelon sisäpinnat pumpulipuikolla ja Sinolilla. En kajonnut muutoin EGR:n toimintaan. Alkaa toimia aivan moitteettomasti.

Maadoituskaapelin liitin koneen etuosassa hapettunut niin, että kaapeli irtosi. Tehty vanhasta käynnistyskaapelista uusi maadoitusjohdin.

8v Takajarrulevyt kuluneet alle minimipaksuuden. Oli helpot vaihtaa, eikä erityisen kalliit.

+8v Pakoputken takavaimennin vaihtoon. Kuljettajan istuimen verhous kulunut puhki oikeasta etureunasta.

210 tkm Kampiakselin stefa hihnapyörän takaa alkaa tihkua öljyä. Paljastui, kun vaihdoin jakohihnaa.

Laturin laakeri alkaa pitää ääntä. Laturi vaihdettu + moniurahihna.

Hansikaslokeron toinen ”saranakaari” rikkoutuu. 8 €

250 tkm Toinen takajousi poikki. Tilalle tasa-aineiset (ei niin progressiiviset) jouset 5 v:n takuulla.

9v Takasumuvalo simahtaa taas sekä toinen rekisterikilven valo.

Valonvaihtovipu pitkät/lyhyet oikutellut satunnaisesti. Viheliäinen vika.

Kojelaudan säätimien taustavalot pimenevät yksi toisensa jälkeen. Hankala löytää säätimiä pimeässä.

270 tkm Alkaa syödä jäähdytysnestettä. Ilmeisesti syylari vuotaa? Kolhuja ei näy! Kennosto hapettunut puhki?

275 tkm / 10v Nyt on 04.01.2010 ja jakohihnan vaihto pian taas edessä...

Avaimissa (2 kpl) olevien kauko-ohjainten paristoja ei ole tähän mennessä vielä kertaakaan tarvinnut vaihtaa!
Auto huollettu takuuaikana Opel-huollossa, sen jälkeen lähes kokonaan TI-menetelmällä.
Moottorissa käytetyt öljyt: Mobil 1 RF 0 W-40 ; 5 W-40 ; 5 W-30 ; 5 W-50
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Tämä on todella hienoa! :peukku: että joku pitää tämmöistä kirjaa, tästä saa paljon vinkkiä tyyppivioista, tai muuten vain "piilo"-ongelmista :)

Onnellisia kilometrejä tästä eteenpäinkin, tietysti opelilla -(z)- :wink:
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

On kyllä kerrassaan loistavaa kirjanpitoa! :thumbsup:

Mutta seuraavat 10v/275tkm eteenpäin ne vasta voisivat mielenkiintoista luettavaa ollakin, nythän auto on vasta sisäänajettu.

Temppuilevaan valonvaihtovipuun ei paljoa kannata itse alkaa korjauksia tekemään. Uusi ilman cruisea oleva viiksi 20-30€, ja vaihto 10 min homma.

Jäähdytysnestehäviö voi johtua luultavimmin vuotavasta vesipumpusta, tai orastavasta kansiremontin tarpeesta. Syylärit ovat Opeleissa tunnetuisti erittäin hyvälaatuisia, eivätkä lamellit murene käsiin niinkuin japanilaisissa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Paljon löytyi tuttua ongelmaa/ominaisuutta.

Tässä jotain omasta Astrasta.

-Tuo pitkienviiksi todellakin kannattaa vaihtaa, se ei kallis ole ja helppo vaihtaa. Itsekkin sen jossain vaiheessa vaihdoin, kun välillä jäi pitkät päälle.
-Toinen etupyöränlaakeri vaihdettu, kuten myös laturinlaakeri.
-Egr on myös vaihdettu, kun ei suostunut enään lähtemään kunnolla käyntiin ja sammuili.
-Valot toimineet muuten miten pitääkin, mutta rekisterikilvenvalo palaa ihan miten huvittaa.
-Alustasarjan asentelin tuossa 280tkm kohdilla, kun alkoi olemaan jo sen verran levoton ajella.
-akku joka on ollut tehtaalta asti kyrvähti tuossa viikonloppuna.

Mielestäni aika pienellä on päästy. Pitäisi varmaan itekkin kaivaa tuo "huoltokirja" esiin niin näkis missä vaiheessa noi on sattunut. Nyt siis on 9,5vuotta takana ja 365tkm.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Kiitos. Tuohan oli mieltä lämmittävä tieto, ettei valoviiksi maksa "hunajaa" ja että se on helppo vaihtaa. On pari vastaantulijaa joutunut manailemaan, että taas yksi tomppeli, joka ei osaa vaihtaa lyhkäsille. Hyvin kiusallisia tilanteita.
Muuten olen kyllä ollut aika tyytyväinen menopeliin, enkä usko että millään muulla tässä hintaluokassa olevalla kulkuneuvolla olisi päässyt eteenpäin yhtään sen helpommalla tai halvemmalla.
Yritin tehdä edelläolevasta listasta mahdollisimman kattavan. Ainakaan vielä ei ole muistunut tapahtumia, jotka olisivat jääneet mainitsematta.

Jäähdytysnestevuodosta vielä sen verran, että pian sen syy paljastunee? Luulin ensin itsekin vesipumppuvuotoa, joka tulee eliminoitumaan viimeistään jakopään huollossa. Pistin sen kuitenkin tuossa yhtenä iltana pakkasessa käyntiin vähän aikaa lohkolämmittimessä oltuaan. Sammutin välillä ja avasin paisuntasäiliön korkkia. Pistin taas käyntiin ja avasin käynnissä ollessaan. Sinne ei tunnu kertyvän painetta ensimmäisten käyntiminuuttien aikana eikä nesteen seassa näyttäisi olevan myöskään öljyä tai muita epäpuhtauksia. Öljyntäyttöaukosta ei myöskään havaitse viitteitä vesi-öljy emulsiosta. Pakokaasussa en havaitse glykolin tuoksua. Näinollen pidän kansitiivisteen vuotoa epätodennäköisenä. Tarkkailin fikkarilla koneen etuosasta pakkasilmaan nousevan höyryn lähdettä. Jakopään kopan alta se ei ilmeisesti tule, vaan ennemmin jäähdyttäjän kennostosta. Kennoston ritilät olivatkin hieman kosteita yläosasta apukuskin puolella. Vesiletkun juuressa ei kuitenkaan näyttäisi olevan vuotoa. Kennoston alaosan tuntumaan oli valunut hieman runsaamminkin "märkää tököttiä", josta kevyt höyry näytti kohoavan?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Torsti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:16
Paikkakunta: Kajaani

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja Torsti »

PolarSeaBlue kirjoitti:Kiitos. Tuohan oli mieltä lämmittävä tieto, ettei valoviiksi maksa "hunajaa" ja että se on helppo vaihtaa. On pari vastaantulijaa joutunut manailemaan, että taas yksi tomppeli, joka ei osaa vaihtaa lyhkäsille. Hyvin kiusallisia tilanteita.
Muuten olen kyllä ollut aika tyytyväinen menopeliin, enkä usko että millään muulla tässä hintaluokassa olevalla kulkuneuvolla olisi päässyt eteenpäin yhtään sen helpommalla tai halvemmalla.
Yritin tehdä edelläolevasta listasta mahdollisimman kattavan. Ainakaan vielä ei ole muistunut tapahtumia, jotka olisivat jääneet mainitsematta.

Jäähdytysnestevuodosta vielä sen verran, että pian sen syy paljastunee? Luulin ensin itsekin vesipumppuvuotoa, joka tulee eliminoitumaan viimeistään jakopään huollossa. Pistin sen kuitenkin tuossa yhtenä iltana pakkasessa käyntiin vähän aikaa lohkolämmittimessä oltuaan. Sammutin välillä ja avasin paisuntasäiliön korkkia. Pistin taas käyntiin ja avasin käynnissä ollessaan. Sinne ei tunnu kertyvän painetta ensimmäisten käyntiminuuttien aikana eikä nesteen seassa näyttäisi olevan myöskään öljyä tai muita epäpuhtauksia. Öljyntäyttöaukosta ei myöskään havaitse viitteitä vesi-öljy emulsiosta. Pakokaasussa en havaitse glykolin tuoksua. Näinollen pidän kansitiivisteen vuotoa epätodennäköisenä. Tarkkailin fikkarilla koneen etuosasta pakkasilmaan nousevan höyryn lähdettä. Jakopään kopan alta se ei ilmeisesti tule, vaan ennemmin jäähdyttäjän kennostosta. Kennoston ritilät olivatkin hieman kosteita yläosasta apukuskin puolella. Vesiletkun juuressa ei kuitenkaan näyttäisi olevan vuotoa. Kennoston alaosan tuntumaan oli valunut hieman runsaamminkin "märkää tököttiä", josta kevyt höyry näytti kohoavan?
Vuotoa voi olla viheliäistä selvittää, mikäli se ilmenee vain lämpimällä koneella. Minulla vuoti paisuntasäiliön ylempi letku liitoksestaan vasta lämpimänä. Yritä siinä sitten etsiä, kun lämmin jäähdytysneste haihtuu lähes heti...
Omega Caravan 2.0DTI -99
Astra H Caravan 1.8 -05
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Ootko kattonu ettei lämppärin kennolle menevä putkisysteemi vuoda?
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Kaikkia letkuja ja liitoksia olen yrittänyt tiirailla, mutta tosiaan höyry näyttää nousevan syylarista itsestään. Edestä katsoen vasemmalta ylhäältä.
Nykyään menee jo melkein litra viikossa/500km. Hyvää tietää, että myös lämppärinkennolle menevä letkusto on kriittinen paikka.
Huomenna vaihdetaan vesipumppu ja syylari ja elättelen toiveita, että nyt nestehävikki loppuisi?
Valonvaihto-/vilkkuviiksi tuli haettua, eikä tosiaan ollut pahan hintainen.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Tulipa viikko sitten vaihdettua tihkuva syylari uuteen. Loppui jäähdytysnesteen hävikki ja lasit pysyy nyt paremmin auki. 550 km takana. Biltemasta hain letkunkiristinpihdit ( Tuotenro
20347 6,99 € ), jotka toimivat tässä hommassa ihan mainiosti ja kestivät moitteetta ainakin tämän yhden homman ajan. Laatu ei kyllä kovin luottamusta herättävä ole. Opel-liikkeestä hain ensin hinta-arvion ko. työlle:
-Jäähdyttimen vaihto 1,40 h, á 75,00 €/h = 105 EUR
-Jäähd.neste/sis.ker.maks. 4 l, á 6,47 €/l = 25,88 EUR
-Jäähdyttäjä 1 kpl = 215,95 EUR
-Pientarvikkeet = 9,67 EUR
+++++++++++++++++++++++++
Yhteensä 356,50 EUR

Auto on manuaalivaihteinen, eikä ole ilmastointia.
Hain Erikoisrengas Ekegreniltä 100% alkuperäistä vastaavan syylarin 150,00 EUR
Agrimarketista jäähdytysnestettä, Teboset, glykoli 10 l, 25,50 EUR

Etupuskuria ei tarvinnut irroittaa, vaikka Opel-liikkeen kustannusarviossa otaksuttavasti siihenkin on varauduttu?
Kun irrottaa ensin sähköflektin, syylari nousee pois ihan kivutta samaa kautta. (kun ei ole mm. sitä ilmastoinnin kennoa tiellä)
Säästöä siis tuli taas 356,50 EUR - 182,49 EUR = 174.01 EUR :) Kun ei laske omalle työlle mitään. Varmaan 3-4 h siinä meni rauhallisesti työskennellen ahtaassa tallissa ja harrastelijan työkaluin, mutta taas yli 1000 mummoo kotiinpäin :thumbsup: Ja nyt on taas jäähdytysnestettäkin yli tarpeen pitkälle tulevaisuuteen...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 951
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00
Viesti:

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

hyvä raportti :peukku:

minulla 2001 Astrassa normaalien huoltojen lisäksi tarvinnut:

vaihtaa takapönttö
vasen etu laakeri (napa) ja jarrusylinteri
jarrupalat ja levyt eteen
egr vioitteli, ohjelmoitu hitoille koko paska
raidetangonpää väljä, vaihdettu molemmat
takajousi poikki, ostettu 4xjouset ja 4xiskarit alustasarja
kerran uusittu akku
-(z)- -(z)- -(z)-
truskeep
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Kesä 2011, 21:55

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja truskeep »

Miten tuo jäähdytysnesteen syöminen ratkesi? Oliko kyseessä kannentiiviste, vesipumppu vai mikä? Kun mulla on juuri saman verran kilometrejä (270 tkm) ja sama ongelma.
Avatar
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1115
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 03:00

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

PolarSeaBlue kirjoitti:Tulipa viikko sitten vaihdettua tihkuva syylari uuteen. Loppui jäähdytysnesteen hävikki
Lukutaito?
Vectra GTS 2.0T
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 13v./383 tkm

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

... TÄMÄN AUTON TARINA JATKUU

20.01.2010
275759 km. Jakohihna, vesipumppu + rullat vaihdettu. n. 300 €

Vaihdoin myös kuluneet etujarrulevyt ja palat uusiin. Reilusti alle satasen.

03/2010
Nyt myös kuskin puolen alapallonivel finaalissa. Uusittu poraamalla vanha ensin pois. Maksoi parisen kymppiä.

Vilkku-, valonvaihtoviiksi uusittu. Pari –kolme kymppiä, mallia GM, alkuperäinen.

06/2010
Takaluukun saranapuolelta haitarikumin sisältä johtosarjasta useita johtimia paljaana ja osa miltei poikki.
Aiheuttaa yht’äkkiä moninaisia sähkövikoja. Korjattu johtimien päät yhteen palmikoimalla ja eristämällä.

09/2010
Lämmönsäätimien taustavalot keskikonsolista pimenevät yksi toisensa jälkeen.
Uudet polttimot muutaman euron.

01/2011
Kuljettajan istuinlämmitin kuumenee muutaman kerran polttavan kuumaksi.
Sen jälkeen vastus hajoaa ilmeisesti lopullisesti. Ei ole korjattu tähän päivään mennessä.

14.03.2012 Mittarissa 333333 km

08/2012
343 000 km. Alkuperäisten iskunvaimentimien teho tipahtanut 50-60%:n tuntumaan. Joka nurkkaan uudet iskarit. Kustansi parisen sataa.

Vaihteistoöljyt vaihdettu. Laatikon pohjalevyn paperitiiviste pari euroa + GM-öljy.

30.10.2012
350258 km. Jakohihnan vaihto kilkkeineen ja käsijarruvaijerien uusinta + hammashihna.
Metro-Auto, Kallio, n. 400 €

01/2013
Kuljettajan oven ulkokahva tahmailee. Kahva painettava alas ennen oven sulkemista, muuten ei ovi pysy kiinni. Ulkopuolelta suihkittu voitelu ei auta. Korjaamatta edelleen,..

03/2013
Lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus kärähtää ja puhallin toimii ainoastaan nelosnopeudella. 26.90 €

30.5.2013
365437 km. Puolakasetti kypsyy helteiden tultua. Selvä merkki oikosulusta yhdessä tuubissa.
Käy enimmäkseen kolmella pytyllä, kunnes uusin kasetin ja tulpat. Aika kallis orkkiksena. (n. 300€?)
Oli helppo vaihtaa ja tuli kuntoon.

10/2013
Naarmuuntunut ja reikiintynyt tuulilasi vaihdatettu uuteen. Sävylasi + työ 250 €

Keskuslukituksen kaukosäätimen nappiparisto avaimeen vaihdettu ensimmäisen kerran. 2.50 €

11/2013
Katalysaattorin etupuolelta joustokappaleen metallipunos leikkautunut poikki holkin juuresta, putki alkaa pitää ylimääräistä pörinää, silloin kun kone on kylmä. Uusi tarvike-katti (FennoSteel) 220 €

Valonvaihtoviiksi temppuilee jälleen. Nyt ostin tuon tarvikeosana, merkkiä OSSCA, 19.90€
Jospa kestäisi alkuperäistä paremmin?

Takaluukun kaasujouset väsyneet. Luukku ei pysy auki kylmällä/pakkasessa. 45.80 €/pari


04.12.2013
Mittarissa 383000 km. Katsastuksessa todetaan oikea (orkkis) raidetangonpää väljäksi ja siksi hylsy!
Vaihdoin tänään sinne TRW:n valmistaman osan, 21.90 €
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Vaihdatitko koko katin tuon punoksen takia? Itse hitsautin Tiittasella uuden punoksen yhteen entiseen astraani. Hintaa sille tuli 80 e.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Joo vaihdoin koko katin, kun katsastus oli juuri edessä, mutta irrotin vanhan varovaisesti ja se on tuossa tallella mahdollista korjausta varten.
Tarvikekatti ei selvästikään ole laadultaan alkuperäisen veroinen.
Mistäpä löysit sopivan joustokappaleen?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Vastaa Viestiin