Astra G 1.8-16v Car. -00 loppuraportti 20v./474 tkm
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Tiittaselta tuli uusi osakin. 80 egee vaihtoineen. Katsuri kehui työnjälkeä niin kai se ammattimies sitten on
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 13v./383 tkm
Okei, kiitti. Täyden palvelun talo siis.
Jossain taisin netissä nähdä tuollaisen joustokappaleen korjauspalana, mutta en muista mitä maksoi osa ja millä sivustolla se oli?
Saatanpa hyvinkin hitsauttaa vanhan kondikseen.
Jossain taisin netissä nähdä tuollaisen joustokappaleen korjauspalana, mutta en muista mitä maksoi osa ja millä sivustolla se oli?
Saatanpa hyvinkin hitsauttaa vanhan kondikseen.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Moro, niitä saa kyllä vaikka motonetistä ja varmaan biltemastakin, jos huvittaa itse hitsailla.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 14v./402 tkm
TARINA JATKUU EDELLEEN...
16.07.2014
390 tkm. Jälleen vaihdatettu uusi tuulilasi kiveniskusta haljenneen tilalle. Sävylasi + työ yht. 220 €
8.8.2014
395 tkm. Etupyörien napa/laakerisetit vaihdettu. Ensin kuskin puoli, ei apua. Sitten apparin puolelle ja nyt hävisi pikkuhiljaa kesän aikana voimistunut, epätavallinen jyrinä. Ensimmäinen napa maksoi 120€ (OEM-tarvike FAG) ja jälkimmäinen (GM/Opel org.) 240€. Aivan viimeistä piirtoa myöden identtiset osat.
17.10.2014
400 tkm! Takajarrulevyt ja -palat uusittu. 125 € koko setti.
Eli kolmannet takalevyt peliin. Kestoikä takalevyillä näyttää olevan n. 7 vuotta.
28.10.2014
402330 km. Hiljalleen lisääntynyt öljynkulutus ja ajoittain kabiinin puolelle työntyvä lievä öljynkäry antoi aiheen tarkempiin tutkimuksiin. Todettu, että venttiilikopan tiivisteen välistä hieman tihkuu öljyä, josta osa valuu pakosarjan päälle.
Avattu venttiilikoppa ekan kerran auton historiassa ja todettu tiivisteen heikko kunto. Tiiviste on täysin kovettunut, hapero ja katkennut kolmesta neljästä kohtaa. Myös yhdessä tulpan syvennyksessä oli aavistuksen verran öljyä. Tiivistyspinnat puhdistettu ja uutta tiivistettä (org. GM/Opel 26€) odotellaan torstaiksi. Myös öljykorkin o-rengastiiviste (1,0 €) falskaa hieman. Kulunut, joten korkki ei sulkeudu tiiviiksi. Kun sekin tulee uusittua, voi jatkaa aprikointia vieläkö venttiilinvarren kumit on alkuperäisessä iskussa?
16.07.2014
390 tkm. Jälleen vaihdatettu uusi tuulilasi kiveniskusta haljenneen tilalle. Sävylasi + työ yht. 220 €
8.8.2014
395 tkm. Etupyörien napa/laakerisetit vaihdettu. Ensin kuskin puoli, ei apua. Sitten apparin puolelle ja nyt hävisi pikkuhiljaa kesän aikana voimistunut, epätavallinen jyrinä. Ensimmäinen napa maksoi 120€ (OEM-tarvike FAG) ja jälkimmäinen (GM/Opel org.) 240€. Aivan viimeistä piirtoa myöden identtiset osat.
17.10.2014
400 tkm! Takajarrulevyt ja -palat uusittu. 125 € koko setti.
Eli kolmannet takalevyt peliin. Kestoikä takalevyillä näyttää olevan n. 7 vuotta.
28.10.2014
402330 km. Hiljalleen lisääntynyt öljynkulutus ja ajoittain kabiinin puolelle työntyvä lievä öljynkäry antoi aiheen tarkempiin tutkimuksiin. Todettu, että venttiilikopan tiivisteen välistä hieman tihkuu öljyä, josta osa valuu pakosarjan päälle.
Avattu venttiilikoppa ekan kerran auton historiassa ja todettu tiivisteen heikko kunto. Tiiviste on täysin kovettunut, hapero ja katkennut kolmesta neljästä kohtaa. Myös yhdessä tulpan syvennyksessä oli aavistuksen verran öljyä. Tiivistyspinnat puhdistettu ja uutta tiivistettä (org. GM/Opel 26€) odotellaan torstaiksi. Myös öljykorkin o-rengastiiviste (1,0 €) falskaa hieman. Kulunut, joten korkki ei sulkeudu tiiviiksi. Kun sekin tulee uusittua, voi jatkaa aprikointia vieläkö venttiilinvarren kumit on alkuperäisessä iskussa?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Oliko tämä se farkku millä hait multa sen astran etupenkin? Hyvin näyttää 1.8kin ottavan kilsoja itseensä Oliko kone z vai x moottorikoodilla?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 14v./402 tkm
Kyllä on sama auto. Koneena on X18XE1
Kiitokset muuten hyvästä penkistä. Penkki tuli tyttären -99 Astraan ja jopa kankaan kuosi oli sama.
Nyt siellä punaisessa Astrassa nautitaan jopa toimivasta penkinlämmittimestä.
Kiitokset muuten hyvästä penkistä. Penkki tuli tyttären -99 Astraan ja jopa kankaan kuosi oli sama.
Nyt siellä punaisessa Astrassa nautitaan jopa toimivasta penkinlämmittimestä.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Perässä tullaan, täällä on -02 1.8 Astran mittarissa 353tkm
-
- 'Admiral'
- Viestit: 278
- Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Tämä X18XE1 on mekaanisesti kestävä kone. Emännän enon Astralla oli ajettu melkein 450 tkm, kun kolari lopetti auton elämän. Omassa on mittarissa 200 tkm ja esim. öljynkulutus on 15 tkm vaihtovälillä käytönnössä nolla.
Mutta yksi asia omassa moottorissa ihmetyttää. Venttiili (tai venttiilit) naputtaa melko kovasti kylmällä moottorilla, mutta kuumana ei naputusta kuule, ei edes muutaman tunnin seisonnan jälkeen. Onko normaalia tälle moottorille vai onko kannesta sittenkin jotain pettämässä?
Mutta yksi asia omassa moottorissa ihmetyttää. Venttiili (tai venttiilit) naputtaa melko kovasti kylmällä moottorilla, mutta kuumana ei naputusta kuule, ei edes muutaman tunnin seisonnan jälkeen. Onko normaalia tälle moottorille vai onko kannesta sittenkin jotain pettämässä?
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Voisiko johtua vain jäykästä öljystä? Kokeile kylmänä juoksevampaa tavaraa?
ajonautinto kirjoitti:Tämä X18XE1 on mekaanisesti kestävä kone. Emännän enon Astralla oli ajettu melkein 450 tkm, kun kolari lopetti auton elämän. Omassa on mittarissa 200 tkm ja esim. öljynkulutus on 15 tkm vaihtovälillä käytönnössä nolla.
Mutta yksi asia omassa moottorissa ihmetyttää. Venttiili (tai venttiilit) naputtaa melko kovasti kylmällä moottorilla, mutta kuumana ei naputusta kuule, ei edes muutaman tunnin seisonnan jälkeen. Onko normaalia tälle moottorille vai onko kannesta sittenkin jotain pettämässä?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 278
- Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Öljynä Mobil 1 0W-40, joten siinä ei pitäisi olla vikaa.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Ei ainakaa mun 353tkm ajettu Z18XE mitään naputtele, kylmänä tai kuumana. Öljynä Mobil 0W-40.ajonautinto kirjoitti:Mutta yksi asia omassa moottorissa ihmetyttää. Venttiili (tai venttiilit) naputtaa melko kovasti kylmällä moottorilla, mutta kuumana ei naputusta kuule, ei edes muutaman tunnin seisonnan jälkeen. Onko normaalia tälle moottorille vai onko kannesta sittenkin jotain pettämässä?
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Eikä mun 400tkm ajettu
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Varsinkin nostajien kanssa huomaa onko auto ollut "automiehellä/naisella" eli onko öljyt vaihdettu riittävän usein ja laadukkaisiin vai onko ajeltu tokmannin halvimmilla mineraaleilla 50tkm kerrallaan Pelkkä longlife -vaihtoväli riittää siihen että öljyt alkaa karstottumaan ja uusi öljy ei pysty putsaamaan liian paljon ajettujen entisten öljyn karstoja ja paskastuu entisestään. Tätä kierrettä kun jatkuu tarpeeksi kauan niin ihmekkään kun nostajat täyttyy paskasta ja alkaa naputtaa (lähes) jokasessa yli 200tkm ajetussa autossa Jos ei polttoöljy/fortehuuhtelua viitsi tai uskalla tehdä niin joko kippaa dexron III ATF:ää sisään ja vaihtaa 1000km päästä öljyt ja toistaa jos ei auta tai tekee öljynvaihtoja 500km välein kunnes alkaa kone hiljenemään. Itse en oo kokeillut mutta viime öljynvaihdossa kippasin puol litraa atf:ää sisään ja n. 200km ajon jälkeen alkanut naputus hiljenemään selvästi Automaattiöljy palaa kuulemma aika nopeasti pois joten kannattaa tarkkailla öljytasoa jos sitä sisään kiskasee.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
-
- 'Admiral'
- Viestit: 278
- Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 10v./275 tkm
Tässä tapauksessa autoa on huollatettu merkkiliikkeessä ja leimojen mukaan öljynä on aina ollut Mobil 1. Vaihtoväli 15 tkm. Eli ei tuossa mikään pahasti pitäisi pettää. Ainoastaan kilsoja on vuodessa tullut vain 10-15 tkm, joten varmaan on ollut pääasiassa pätkäajoa. Ja naputtaa on tosiaan ainoastaan kylmäkäynnistyksessä hetken aikaa. Jostain syystä nostaja(t) pääsee valumaan tyhjäksi auton seisoessa yön yli.temetsy kirjoitti:Varsinkin nostajien kanssa huomaa onko auto ollut "automiehellä/naisella" eli onko öljyt vaihdettu riittävän usein ja laadukkaisiin vai onko ajeltu tokmannin halvimmilla mineraaleilla 50tkm kerrallaan Pelkkä longlife -vaihtoväli riittää siihen että öljyt alkaa karstottumaan ja uusi öljy ei pysty putsaamaan liian paljon ajettujen entisten öljyn karstoja ja paskastuu entisestään. Tätä kierrettä kun jatkuu tarpeeksi kauan niin ihmekkään kun nostajat täyttyy paskasta ja alkaa naputtaa (lähes) jokasessa yli 200tkm ajetussa autossa Jos ei polttoöljy/fortehuuhtelua viitsi tai uskalla tehdä niin joko kippaa dexron III ATF:ää sisään ja vaihtaa 1000km päästä öljyt ja toistaa jos ei auta tai tekee öljynvaihtoja 500km välein kunnes alkaa kone hiljenemään. Itse en oo kokeillut mutta viime öljynvaihdossa kippasin puol litraa atf:ää sisään ja n. 200km ajon jälkeen alkanut naputus hiljenemään selvästi Automaattiöljy palaa kuulemma aika nopeasti pois joten kannattaa tarkkailla öljytasoa jos sitä sisään kiskasee.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8-16v Car. -00 väliraportti 17v./449 tkm
28.10.2017
448706 km. Latausvalo syttyi perjantaina ja ohjaustehostin putosi sen myötä pois pelistä. Laturi tullut jo näillä kilometreillä tiensä päähän Ehkä vain hiilet loppu?
Kävin kumminkin hakemassa G Astran 70A tehdaskunnostetun vaihtolaturin, joka kustansi 130 eur. Vaihtamiseen meni lauantai-iltana varmaan kolmisen tuntia, kun nysväsin alareunan pitkän "saranapultin" poissaamisen kanssa vähän turhankin kauan. Pultin olis voinut katkaista, jos olisi ollut korvaava pultti tilalle! Nyt tein poskipeltiin neliötuuman kokoisen aukon alkuperäisen pienemmän reiän jatkeeksi, että pultti mahtui tulemaan ulos. Pikku Dremelillä aika vinguttaminen oli siinä. Matka jatkuu taas!
448706 km. Latausvalo syttyi perjantaina ja ohjaustehostin putosi sen myötä pois pelistä. Laturi tullut jo näillä kilometreillä tiensä päähän Ehkä vain hiilet loppu?
Kävin kumminkin hakemassa G Astran 70A tehdaskunnostetun vaihtolaturin, joka kustansi 130 eur. Vaihtamiseen meni lauantai-iltana varmaan kolmisen tuntia, kun nysväsin alareunan pitkän "saranapultin" poissaamisen kanssa vähän turhankin kauan. Pultin olis voinut katkaista, jos olisi ollut korvaava pultti tilalle! Nyt tein poskipeltiin neliötuuman kokoisen aukon alkuperäisen pienemmän reiän jatkeeksi, että pultti mahtui tulemaan ulos. Pikku Dremelillä aika vinguttaminen oli siinä. Matka jatkuu taas!
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET