Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3584331
Pommi vai kelpo peli? Itsellä kokemusta vain 90-luvun ooppeleista ja pitäisi päivittää hieman tuoreempaan kulkupeliin. Seuraako esimerkiksi tuollaisen Vectran mukana kasa yllätyksiä ja varikkokäyntejä? Pitääkö joku tietty vuosimalli ja merkki kiertää kaukaa?
Pommi vai kelpo peli? Itsellä kokemusta vain 90-luvun ooppeleista ja pitäisi päivittää hieman tuoreempaan kulkupeliin. Seuraako esimerkiksi tuollaisen Vectran mukana kasa yllätyksiä ja varikkokäyntejä? Pitääkö joku tietty vuosimalli ja merkki kiertää kaukaa?
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Varmaan ihan hyvä ostos jos on pidetty huolta.
Noihin kilometreihin mennessä on varmaan jo alustaan täytynyt vaihtaa vieterit ja iskarit, eli luulisi olevan kunnossa. Jos ei ole, niin todennäköisesti tulee äkkiä eteen. Takaa menee ylempien tukivarsien helat ensimmäistä kertaa noin 100tkm kohdalla, joten tuossa voi olla kohta edessä (tosin tukivarsi ~40€ kappale).
Tuo "ei Direct" versio 2.2 koneesta näyttäisi vähän juopohkolta suorituskykyynsä nähden. Toisaalta tuossa ei ole uudemman Direct version ruiskupumppuongelmia, joten tuon ainoa selkeä ongelmakohta on jakopään kiristin, mikä on sekin varmaan jo noihin kilometreihin mennessä vaihdettu tai koko jakopää rempattu. Tuon jälkeen pitäisi olla melko ongelmaton.
Hyvin varusteltu ja iso auto todella kohtuulliseen hintaan... Ei paha!
Tosin itse suosittelisin etsimään 2.0T version, jossa on jo vakionakin ~30hv enemmän tehoa (ohjelmalla taas 30hv lisää) ja rutkasti enemmän vääntöä, sekä jakopää jo valmiiksi vahvemmmilla osilla kasattu. Kulutus on muutamien desien päässä tuosta (mm. 6-lovinen laatikko auttaa). Todennäköisesti autojen hintaerot eivät ole huimia ja varmaan myöhemminkin ovat helpompia jälleenmyydä.
Noihin kilometreihin mennessä on varmaan jo alustaan täytynyt vaihtaa vieterit ja iskarit, eli luulisi olevan kunnossa. Jos ei ole, niin todennäköisesti tulee äkkiä eteen. Takaa menee ylempien tukivarsien helat ensimmäistä kertaa noin 100tkm kohdalla, joten tuossa voi olla kohta edessä (tosin tukivarsi ~40€ kappale).
Tuo "ei Direct" versio 2.2 koneesta näyttäisi vähän juopohkolta suorituskykyynsä nähden. Toisaalta tuossa ei ole uudemman Direct version ruiskupumppuongelmia, joten tuon ainoa selkeä ongelmakohta on jakopään kiristin, mikä on sekin varmaan jo noihin kilometreihin mennessä vaihdettu tai koko jakopää rempattu. Tuon jälkeen pitäisi olla melko ongelmaton.
Hyvin varusteltu ja iso auto todella kohtuulliseen hintaan... Ei paha!
Tosin itse suosittelisin etsimään 2.0T version, jossa on jo vakionakin ~30hv enemmän tehoa (ohjelmalla taas 30hv lisää) ja rutkasti enemmän vääntöä, sekä jakopää jo valmiiksi vahvemmmilla osilla kasattu. Kulutus on muutamien desien päässä tuosta (mm. 6-lovinen laatikko auttaa). Todennäköisesti autojen hintaerot eivät ole huimia ja varmaan myöhemminkin ovat helpompia jälleenmyydä.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Ok, kiitti. Täytyy käydä koeajolla.Ahnuld kirjoitti:Varmaan ihan hyvä ostos jos on pidetty huolta.
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
- Viestit: 401
- Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Terve!
Ihan sellaista tässä vaan kysyisin kun noita kauhutarinoita olen lukenut noista Vectran 2.2 koneista, jotka järjestelmällisesti hajoavat. Ensin ketju löystyy ja sitten menee se ruiskupumppu vai mikä olikaan jne jne.
Ja remontit maksaa miljuunia...
Niin mites tuo 2006 facelift malli. Onko sama ongelma, kun olen saanut sen käsityksen että olisi ketjua jotenkin "paranneltu"
Ihan sellaista tässä vaan kysyisin kun noita kauhutarinoita olen lukenut noista Vectran 2.2 koneista, jotka järjestelmällisesti hajoavat. Ensin ketju löystyy ja sitten menee se ruiskupumppu vai mikä olikaan jne jne.
Ja remontit maksaa miljuunia...
Niin mites tuo 2006 facelift malli. Onko sama ongelma, kun olen saanut sen käsityksen että olisi ketjua jotenkin "paranneltu"
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
C1 (vm.02-05) mallissa ei ole tuota korkeapainepumppu ongelmaa.JuudasPappi kirjoitti:Terve!
Ihan sellaista tässä vaan kysyisin kun noita kauhutarinoita olen lukenut noista Vectran 2.2 koneista, jotka järjestelmällisesti hajoavat. Ensin ketju löystyy ja sitten menee se ruiskupumppu vai mikä olikaan jne jne.
Ja remontit maksaa miljuunia...
Niin mites tuo 2006 facelift malli. Onko sama ongelma, kun olen saanut sen käsityksen että olisi ketjua jotenkin "paranneltu"
C2 (vm.05-09) on tuo 2.2 direct niin siinä hajoaa tuo pumppu.
Ketju ongelmaa molemmissa.
Harrastepeli Astra H TwinTop
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
- Viestit: 401
- Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
No voi nyt venäjäHaba kirjoitti:C1 (vm.02-05) mallissa ei ole tuota korkeapainepumppu ongelmaa.JuudasPappi kirjoitti:Terve!
Ihan sellaista tässä vaan kysyisin kun noita kauhutarinoita olen lukenut noista Vectran 2.2 koneista, jotka järjestelmällisesti hajoavat. Ensin ketju löystyy ja sitten menee se ruiskupumppu vai mikä olikaan jne jne.
Ja remontit maksaa miljuunia...
Niin mites tuo 2006 facelift malli. Onko sama ongelma, kun olen saanut sen käsityksen että olisi ketjua jotenkin "paranneltu"
C2 (vm.05-09) on tuo 2.2 direct niin siinä hajoaa tuo pumppu.
Ketju ongelmaa molemmissa.
On tämäkin nyt sitten hienoa. Oli tosiaan tällä viikolla tarkoitus mennä tuollaisesta -06 veccusta tekemään kaupat. Tässä tovin sitä kuolannut, mutta kun on sen verran kaukana ettei aikaisemmin päässyt ostamaan.
Mutta kyllä nämä uudet tiedot taas pysäyttivät papin...
Mutta ilmeisesti tuon ketjun pitäisi ainakin jollain tasolla olla parannettu vanhasta ja kun ketju juuri tuon pumpun hajottaa niin niin...
En tiedä, pää hajoo
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Kävin tsekkaamassa ketjun ekan viestin vectran. Katsastuksessa oli pompannut sen takia ettei katsastusmies ollut saanut vaihdetta päälle joten jätin sen liikkeeseen...
Kävin myös tsekkaamassa tuollaisen farkku-vectran 2.2 koneella: http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3555846
Siihen oli juuri vaihdettu ruiskupumppu ja parin öljynvaihtokerran leimat löytyi. Mitään muuta huoltohistoriaa ei löytynyt. Ei tullut kauppoja.
Kävin myös tsekkaamassa tuollaisen farkku-vectran 2.2 koneella: http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3555846
Siihen oli juuri vaihdettu ruiskupumppu ja parin öljynvaihtokerran leimat löytyi. Mitään muuta huoltohistoriaa ei löytynyt. Ei tullut kauppoja.
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
- Viestit: 401
- Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Soitin äsken tuonne Turun Magneettiin ja siellä sanoivat että jakoketjun ja kiristimen vaihto maksaa 1100 euroa (oli vielä vuosi sitten kuulemma 1300e)
Siitä olin positiivisesti yllättynyt että kaveri langan päässä heti tiesi mistä puhuin kun sanoin että Vectra C 2.2 directistä kyse ja mainitsi myös että turbon kiristin siihen laittaisivat tilalle.
Yritin ehdottaa jos vain kiristin vaihdetaan, mutta meinasi että siitä on huonoja kokemuksia, että koko paketti kannattaa vaihtaa.
Onko mitään ideoita kelläänmistä saisi halvemmalla tuon remontin? Ja onko tosiaan niin että pelkän kiristimen vaihto ei välttämättä kannata?
Olen siis autoliikkeestä tuollaista Vectraa ostamassa ja ketuttaa jos heti menee 1100e ylimääräistä tuollaiseen. Autoliike ei halunnut tulla tuossa vastaan
ps. Se on kyllä siis tuo facelift malli eli oliko se nyt niin että siinä se kiristin olisi kestävämpi? 117k ajettu autolla.
Siitä olin positiivisesti yllättynyt että kaveri langan päässä heti tiesi mistä puhuin kun sanoin että Vectra C 2.2 directistä kyse ja mainitsi myös että turbon kiristin siihen laittaisivat tilalle.
Yritin ehdottaa jos vain kiristin vaihdetaan, mutta meinasi että siitä on huonoja kokemuksia, että koko paketti kannattaa vaihtaa.
Onko mitään ideoita kelläänmistä saisi halvemmalla tuon remontin? Ja onko tosiaan niin että pelkän kiristimen vaihto ei välttämättä kannata?
Olen siis autoliikkeestä tuollaista Vectraa ostamassa ja ketuttaa jos heti menee 1100e ylimääräistä tuollaiseen. Autoliike ei halunnut tulla tuossa vastaan
ps. Se on kyllä siis tuo facelift malli eli oliko se nyt niin että siinä se kiristin olisi kestävämpi? 117k ajettu autolla.
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
No itse hankittiin osat edullisesti, siis molemmat sarjat Automuovikemistä ja sit paikallinen korjaamo vaihto osat. Oisko osat ollu 500 ja työ tais olla lopulta 300 max. Niin ehdottomasti kaikki kerralla, sillä meilläkin oli yks ketjun liuku neljänä kappaleena moottorissa ja täytyy ihmetellä, että ei hajonnu mitään vaikka sillä ajettiin hetki.
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
- Viestit: 401
- Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Niin tiedä sitten olisiko varmempaa mennä merkkiliikkeeseen vaihtamaan. Jos vaikka kolmenkympin jälkeen paukahtaa, niin joku magneetti saattaisi korvata/tulla vastaan uuden laitossa.teemuval kirjoitti:No itse hankittiin osat edullisesti, siis molemmat sarjat Automuovikemistä ja sit paikallinen korjaamo vaihto osat. Oisko osat ollu 500 ja työ tais olla lopulta 300 max. Niin ehdottomasti kaikki kerralla, sillä meilläkin oli yks ketjun liuku neljänä kappaleena moottorissa ja täytyy ihmetellä, että ei hajonnu mitään vaikka sillä ajettiin hetki.
Paikallinen korjaamo on siinä ajassa saattanut jopa lopettaa toimintansa
Ei mutta vakavasti kyllähän sitä halvalla haluaisi päästä, todella vaikeaa kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä...
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
- Viestit: 401
- Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Kysytään vielä viisaammilta, että mitä Turun seudun korjaamoita voisitte suositella, joissa tuon jakopään uskaltaa vaihtaa ilman että tarvitsee pelätä työn laadun puolesta?
Ja siis Magneetti on poissa laskuista. Ne kyllä osaa, mutta imevät viimeisetkin sentit taskujen pohjista...
Ja siis Magneetti on poissa laskuista. Ne kyllä osaa, mutta imevät viimeisetkin sentit taskujen pohjista...
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Siis kyseinen korjaamo on ollu pystyssä vuosia ja nyt poika johdossa. Ja kyl oli sovittu, että vaan hän koskee "autoon" ja tekee sen itse alusta loppuun. Ja tosiaan on muutenkin tuttu kaveri ja on luottoa ja varmasti muuten ois jääny viemättä tonne.JuudasPappi kirjoitti:Niin tiedä sitten olisiko varmempaa mennä merkkiliikkeeseen vaihtamaan. Jos vaikka kolmenkympin jälkeen paukahtaa, niin joku magneetti saattaisi korvata/tulla vastaan uuden laitossa.teemuval kirjoitti:No itse hankittiin osat edullisesti, siis molemmat sarjat Automuovikemistä ja sit paikallinen korjaamo vaihto osat. Oisko osat ollu 500 ja työ tais olla lopulta 300 max. Niin ehdottomasti kaikki kerralla, sillä meilläkin oli yks ketjun liuku neljänä kappaleena moottorissa ja täytyy ihmetellä, että ei hajonnu mitään vaikka sillä ajettiin hetki.
Paikallinen korjaamo on siinä ajassa saattanut jopa lopettaa toimintansa
Ei mutta vakavasti kyllähän sitä halvalla haluaisi päästä, todella vaikeaa kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä...
Eli en nyt mäkään ihan kelle vaan nyrkkipajalle veis. Sano opelilla, että on ollu joissain "paja-asennuksissa" jälkeä päin ongelmia, mut tottahan he niin sanoo Siis vähän kyl selvitellä "historiaa" vaikka jotenkin. Ja jos nyt pari sataa jää eroa hinnassa, niin ei se koko vuoden auton pidon kustannuksissa kovin iso summa oo.
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Vittu kun naurattaa nää kommentit merkkikorjaamojen paremmuudesta, eiköhän se oo toisinpäin. Noissa saatanan "merkkikorjaamoissa" kun autojen "korjaukset" suoritetaan arpomalla seuraava osa ja törkeeseen hintaan .
Ja aiheeseen, meillä ollut tuo 2.2 direct vectra 4 vuotta(ajettu tällä hetkellä 225tkm). Tuohon on viime kesänä vaihdettu tuo korkeapainepumppu ja vuosi sitten koiranluu. Ei ole korjauksille vuositasolla tullut hintaa(toiset vaihtelee niitä "halpoja" parin sadan osia pari kertaa vuodessa ,toisiin autoihin ).
Itse suosittelen tuolla directillä olevia vectroja, mukava kone kohtuu kulutuksella ja mielestäni varma toiminen.
Tammikuulla ajattelin vaihdattaa tuon jakopään kun mielestäni päästää pienen äänen kun käynnistää, saa motonetistä alkuperäisen sarjan alle 200e ja vaihto jossain muualla kuin "merkkikorjaamolla" ...
Ja aiheeseen, meillä ollut tuo 2.2 direct vectra 4 vuotta(ajettu tällä hetkellä 225tkm). Tuohon on viime kesänä vaihdettu tuo korkeapainepumppu ja vuosi sitten koiranluu. Ei ole korjauksille vuositasolla tullut hintaa(toiset vaihtelee niitä "halpoja" parin sadan osia pari kertaa vuodessa ,toisiin autoihin ).
Itse suosittelen tuolla directillä olevia vectroja, mukava kone kohtuu kulutuksella ja mielestäni varma toiminen.
Tammikuulla ajattelin vaihdattaa tuon jakopään kun mielestäni päästää pienen äänen kun käynnistää, saa motonetistä alkuperäisen sarjan alle 200e ja vaihto jossain muualla kuin "merkkikorjaamolla" ...
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Vielä kerran palaan asiaan... Niin isä oli seuraamassa sitä vaihtoo ja sano et ois onnistunu häneltäkin, että ei se kauheeta ruudin keksimistä siis oo nyt kuitenkaan.
Re: Opel Vectra 2.2 16V GTS Sport 5d Business
Hei,
"Lainaan" tätä viestiketjua, pahoittelut / kiitokset siitä.
Olemme katsomassa Opel Vectraa (C1 / C2 - täälläkin on ostoilmoitus moisesta) ja tuo jakopäähärdelli tosiaan pelottaa tällaista suht'kot köyhää ostajaehdokasta. Siksi kysynkin teiltä viisaammilta, että jos jakopääketju rallattaa kylmäkäynnistyksen jälkeen 2.2 Directissä, niin riittääkö pelkkä kiristimen vaihto vai meneekö koko jakopää remonttiin?
Henkilökohtaisesti annan isot miinukset Raision Länsiautolle (ex-Magneetille). Huoltomyyjä osasi opastaa vain sen verran, ettei kannata "tekohengitystä" antaa jakopäälle vaihtamalla vain kiristintä ja koko jakopääremontti kaksine ketjuineen maksaisi 3700 euroa. Siis, mitä h*lvettiä?! Sen ymmärrän, että koko jakopää kannattaa huoltaa, that's fine, mutta tuo hinta-arvio poikkeaa "hieman" muiden henkilöiden saamista huoltotarjouksista koskien tuota koko jakopäätä. Vast'edes, vaikka Opel perheeseen tulisikin, pyrin välttämään ko. paikkaa parhaani mukaan.
Toki on mahdollisuus olemassa, että huoltojen hinnat ovat 2- tai 3-kertaistuneet tässä parin vuoden sisään, mutta jotenkin en jaksa uskoa sitä todeksi... Mutta jos näin on, niin otan pahat sanani takaisin kyllä.
--Sami
"Lainaan" tätä viestiketjua, pahoittelut / kiitokset siitä.
Olemme katsomassa Opel Vectraa (C1 / C2 - täälläkin on ostoilmoitus moisesta) ja tuo jakopäähärdelli tosiaan pelottaa tällaista suht'kot köyhää ostajaehdokasta. Siksi kysynkin teiltä viisaammilta, että jos jakopääketju rallattaa kylmäkäynnistyksen jälkeen 2.2 Directissä, niin riittääkö pelkkä kiristimen vaihto vai meneekö koko jakopää remonttiin?
Henkilökohtaisesti annan isot miinukset Raision Länsiautolle (ex-Magneetille). Huoltomyyjä osasi opastaa vain sen verran, ettei kannata "tekohengitystä" antaa jakopäälle vaihtamalla vain kiristintä ja koko jakopääremontti kaksine ketjuineen maksaisi 3700 euroa. Siis, mitä h*lvettiä?! Sen ymmärrän, että koko jakopää kannattaa huoltaa, that's fine, mutta tuo hinta-arvio poikkeaa "hieman" muiden henkilöiden saamista huoltotarjouksista koskien tuota koko jakopäätä. Vast'edes, vaikka Opel perheeseen tulisikin, pyrin välttämään ko. paikkaa parhaani mukaan.
Toki on mahdollisuus olemassa, että huoltojen hinnat ovat 2- tai 3-kertaistuneet tässä parin vuoden sisään, mutta jotenkin en jaksa uskoa sitä todeksi... Mutta jos näin on, niin otan pahat sanani takaisin kyllä.
--Sami