Pelkän kiristimen vaihto ei ole järkevää jos jo pitää ääntä, siellä on muoviset ohjaimet ja ne rikkoontuvat herkästi mikäli ketju on ollut löysänä...Sami78 kirjoitti:Hei,
Siksi kysynkin teiltä viisaammilta, että jos jakopääketju rallattaa kylmäkäynnistyksen jälkeen 2.2 Directissä, niin riittääkö pelkkä kiristimen vaihto vai meneekö koko jakopää remonttiin?
Henkilökohtaisesti annan isot miinukset Raision Länsiautolle (ex-Magneetille). Huoltomyyjä osasi opastaa vain sen verran, ettei kannata "tekohengitystä" antaa jakopäälle vaihtamalla vain kiristintä ja koko jakopääremontti kaksine ketjuineen maksaisi 3700 euroa. Siis, mitä h*lvettiä?! Sen ymmärrän, että koko jakopää kannattaa huoltaa, that's fine, mutta tuo hinta-arvio poikkeaa "hieman" muiden henkilöiden saamista huoltotarjouksista koskien tuota koko jakopäätä. Vast'edes, vaikka Opel perheeseen tulisikin, pyrin välttämään ko. paikkaa parhaani mukaan
--Sami
Kaikki ketjut vaihtoon. Kaikki!
3700€ on varmaankin konerempan hintaluokka.