Pikakysymyksiä Opeleista
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Pari päivää sitten hankin Astra Wagonin, 1.6 ja vm. 2007. Toisesta avaimesta on patteri loppunut. Näköjään vaihtavat noita määraikaishuolloissa (kahtelin vanhoja papereita), mutta nyt ei ole aivan justiin huoltoon asiaa. Eli voikos tuon patterin huoletta vaihtaa ite? Oletettavasti siellä on joku nappiparisto. Jos liikkeeseen menee, niin velottavat varmaan aimo läjän oravannahkoja?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Voi.Kojak Jr. kirjoitti: Eli voikos tuon patterin huoletta vaihtaa ite?
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
On aika tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin. Opel omegassa vissiin ilmamassamittari rikki. Toimiiko omegassa mittari joka on alunperin astrasta? Veikkaan että toimii ihan normaalisti mutta miten on? Taitaa olla joissakin tuon noin vm.2000 bensa astroissa, zafiroissa ja omegoissa käytetty samaa siemensin mittaria. Vertailin omegan MAFia ja vanhan astran (Z18XE vm.2000) rikkinäisiä maffeja niin nuo näyttäs olevan aivan samat osat, numeroidenkin perusteella. Tämä kysymys siis siksi kun ois käytetty toimiva astran mittari ehkä saatavilla ihan paikkakunnalla, mutta en viitti ostaa ellei pellaa nuin automallien kesken.
EDIT. Kyllä se sinne passas, ei huomannu eroa astran ja omegan välillä mittari
EDIT. Kyllä se sinne passas, ei huomannu eroa astran ja omegan välillä mittari
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Ostin tuossa OPC Corsan ja ihmettelen autossa olevaa todella herkkää ohjaustehostina, jos yskäiset niin on renkaat linkussa.. Eli pystyykö tuota tehostaja herkkyyttä säätämään ?
OCF Founder
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Katso tuosta listasta... listan mukaan toimii kyllä. Tosin esim. X20XEV - koneen ja Y22XE - koneen ilmamassamittarit eivät ole samalla numerolla.Wlle kirjoitti:On aika tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin. Opel omegassa vissiin ilmamassamittari rikki. Toimiiko omegassa mittari joka on alunperin astrasta? Veikkaan että toimii ihan normaalisti mutta miten on? Taitaa olla joissakin tuon noin vm.2000 bensa astroissa, zafiroissa ja omegoissa käytetty samaa siemensin mittaria. Vertailin omegan MAFia ja vanhan astran (Z18XE vm.2000) rikkinäisiä maffeja niin nuo näyttäs olevan aivan samat osat, numeroidenkin perusteella. Tämä kysymys siis siksi kun ois käytetty toimiva astran mittari ehkä saatavilla ihan paikkakunnalla, mutta en viitti ostaa ellei pellaa nuin automallien kesken.
http://www.driven2automotive.com/bosch- ... meter.html
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Olikos se niin, että oli kyseessä C20LETin peltinen taikka massa kannentiiviste niin se sopii C20NE koneeseen niin, että öljyt/vedet pysyvät omissa tiloissaan ? Ei jaksais alkaa tuhatta topikkia selaamaan uudestaan...
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
B2 Omega, Y22XE-moottori ja automaattivaihteet.
Paljossako termostaatin pitäisi aueta?
Paljossako termostaatin pitäisi aueta?
prööt
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Useimmissa Opelin omissa koneissa on 92-asteinen termari, lähtee aukeamaan 92 asteessa, täysin auki 107 asteessa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Sillä kyselen, kun netissä tulee 82° termareita vastaan tuolle koneelle ja siinä 80°-85° tuo yleensä mittariston mukaan pyörii.Tuomas kirjoitti:Useimmissa Opelin omissa koneissa on 92-asteinen termari, lähtee aukeamaan 92 asteessa, täysin auki 107 asteessa.
prööt
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Eiköhän se vakio ole 92, Seekpart tarjoaa neljän eri valmistajan 92 asteista siihen, samoin Mister-auto tarjoaa kolmea eri 92 asteista termaria.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Mihin käyttöön nämä 82 asteen termarit sitten on tarkoitettu?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=54
Höpöttää jotain:
Ja varsinkin mitä toi lohkon halkeamisen estäminen meinaa?
Vähän epäilen, että mulla olisi Ompussa tommonen 82 termari, kun nousee mittarin mukaan tuonne 85 pintaan ja siitä tipahtaa heti takas 80.
Moottori käy yleensä siinä 80-85.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=54
Höpöttää jotain:
Mikä toi extrajäähdytys on? Millainen auto sellaista tarvitsee?This special thermostats (with new seal) can be used in the cooling systems where some extra cooling is required.
These cooler thermostats make sure that the coolant is passed on to the radiator at a lower temperature. (10 degrees lower)
These thermostats will also help to prevent cracking of the cylinder head.
Ja varsinkin mitä toi lohkon halkeamisen estäminen meinaa?
Vähän epäilen, että mulla olisi Ompussa tommonen 82 termari, kun nousee mittarin mukaan tuonne 85 pintaan ja siitä tipahtaa heti takas 80.
Moottori käy yleensä siinä 80-85.
prööt
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Cylinder head = Kansi. Tuo extra cooling tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että aukeaa vain aikasemmin... Olisko ajateltu näitä etelän lämpöisempiä maita varten tämä 82'c termari ?Lurttinen kirjoitti:Mihin käyttöön nämä 82 asteen termarit sitten on tarkoitettu?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=54
Höpöttää jotain:Mikä toi extrajäähdytys on? Millainen auto sellaista tarvitsee?This special thermostats (with new seal) can be used in the cooling systems where some extra cooling is required.
These cooler thermostats make sure that the coolant is passed on to the radiator at a lower temperature. (10 degrees lower)
These thermostats will also help to prevent cracking of the cylinder head.
Ja varsinkin mitä toi lohkon halkeamisen estäminen meinaa?
Vähän epäilen, että mulla olisi Ompussa tommonen 82 termari, kun nousee mittarin mukaan tuonne 85 pintaan ja siitä tipahtaa heti takas 80.
Moottori käy yleensä siinä 80-85.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Joissakin Opeleissa käytetään tuota 82 asteista termaria... esimerkiksi Z22SE - koneessa.
Lämpimissä maissa tai raskaasti kuormitettaessa (esimerkiksi vaunun veto) , 82 asteinen termostaatti saattaa olla parempi vaihtoehto.
Tuossa tarkoitetaan kannen rikkoutumista ja varmaankin tarkennettuna ensimmäiseksi kansipahvin palamista.
Todennäköisesti on Omegassasi 82 asteinen termostaatti. Periaatteessa tuon voi vaikka talveksi vaihtaa 92 - asteiseen... todennäköisesti pukkaa paremmin lämmintä kabiiniin.
Lämpimissä maissa tai raskaasti kuormitettaessa (esimerkiksi vaunun veto) , 82 asteinen termostaatti saattaa olla parempi vaihtoehto.
Tuossa tarkoitetaan kannen rikkoutumista ja varmaankin tarkennettuna ensimmäiseksi kansipahvin palamista.
Todennäköisesti on Omegassasi 82 asteinen termostaatti. Periaatteessa tuon voi vaikka talveksi vaihtaa 92 - asteiseen... todennäköisesti pukkaa paremmin lämmintä kabiiniin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kadett'
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2008, 01:32
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
mv6 omegan kampikammionhuohotin on tukossa, Mimmonen homma putsata? Auto myös savuttaa, liittyykö samaan vikaan? Olis ehkä tulossa vaihdossa tollanen ooppeli jolla olis tarkotus ajaa huhtikuuhun ja laittaa vaikka paaliin mutta jos auto savuttaa jo nyt niin kannattaako odottaa että kestäisi edes niin kauan..
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Mulla vastaavassa omegassa lämmöt nousi 81 asteeseen ja siihen jäivät, koskaan ei ole noussut tuon yli. Itse oletin tuon olevan rikki, mutta vissiin iha normaalia. Hyvin pukkaa lämmintä sisälle vielä, mutta saas nähjä kunnon pakkasilla. Sillon pitää vaihtaa 92 termari jos tullee kylymä.Robertx kirjoitti:Todennäköisesti on Omegassasi 82 asteinen termostaatti. Periaatteessa tuon voi vaikka talveksi vaihtaa 92 - asteiseen... todennäköisesti pukkaa paremmin lämmintä kabiiniin.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2