Pikakysymyksiä Opeleista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Kojak Jr.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Loka 2012, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Kojak Jr. »

Pari päivää sitten hankin Astra Wagonin, 1.6 ja vm. 2007. Toisesta avaimesta on patteri loppunut. Näköjään vaihtavat noita määraikaishuolloissa (kahtelin vanhoja papereita), mutta nyt ei ole aivan justiin huoltoon asiaa. Eli voikos tuon patterin huoletta vaihtaa ite? Oletettavasti siellä on joku nappiparisto. Jos liikkeeseen menee, niin velottavat varmaan aimo läjän oravannahkoja?
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Kojak Jr. kirjoitti: Eli voikos tuon patterin huoletta vaihtaa ite?
Voi.
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Wlle »

On aika tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin. Opel omegassa vissiin ilmamassamittari rikki. Toimiiko omegassa mittari joka on alunperin astrasta? :D Veikkaan että toimii ihan normaalisti mutta miten on? Taitaa olla joissakin tuon noin vm.2000 bensa astroissa, zafiroissa ja omegoissa käytetty samaa siemensin mittaria. Vertailin omegan MAFia ja vanhan astran (Z18XE vm.2000) rikkinäisiä maffeja niin nuo näyttäs olevan aivan samat osat, numeroidenkin perusteella. Tämä kysymys siis siksi kun ois käytetty toimiva astran mittari ehkä saatavilla ihan paikkakunnalla, mutta en viitti ostaa ellei pellaa nuin automallien kesken.

EDIT. Kyllä se sinne passas, ei huomannu eroa astran ja omegan välillä mittari :peukku:
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
kepa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja kepa »

Ostin tuossa OPC Corsan ja ihmettelen autossa olevaa todella herkkää ohjaustehostina, jos yskäiset niin on renkaat linkussa.. Eli pystyykö tuota tehostaja herkkyyttä säätämään ?
OCF Founder
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Wlle kirjoitti:On aika tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin. Opel omegassa vissiin ilmamassamittari rikki. Toimiiko omegassa mittari joka on alunperin astrasta? :D Veikkaan että toimii ihan normaalisti mutta miten on? Taitaa olla joissakin tuon noin vm.2000 bensa astroissa, zafiroissa ja omegoissa käytetty samaa siemensin mittaria. Vertailin omegan MAFia ja vanhan astran (Z18XE vm.2000) rikkinäisiä maffeja niin nuo näyttäs olevan aivan samat osat, numeroidenkin perusteella. Tämä kysymys siis siksi kun ois käytetty toimiva astran mittari ehkä saatavilla ihan paikkakunnalla, mutta en viitti ostaa ellei pellaa nuin automallien kesken.
Katso tuosta listasta... listan mukaan toimii kyllä. Tosin esim. X20XEV - koneen ja Y22XE - koneen ilmamassamittarit eivät ole samalla numerolla.
http://www.driven2automotive.com/bosch- ... meter.html
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Olikos se niin, että oli kyseessä C20LETin peltinen taikka massa kannentiiviste niin se sopii C20NE koneeseen niin, että öljyt/vedet pysyvät omissa tiloissaan ? Ei jaksais alkaa tuhatta topikkia selaamaan uudestaan... :roll:
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

B2 Omega, Y22XE-moottori ja automaattivaihteet.

Paljossako termostaatin pitäisi aueta?
prööt
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Useimmissa Opelin omissa koneissa on 92-asteinen termari, lähtee aukeamaan 92 asteessa, täysin auki 107 asteessa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tuomas kirjoitti:Useimmissa Opelin omissa koneissa on 92-asteinen termari, lähtee aukeamaan 92 asteessa, täysin auki 107 asteessa.
Sillä kyselen, kun netissä tulee 82° termareita vastaan tuolle koneelle ja siinä 80°-85° tuo yleensä mittariston mukaan pyörii.
prööt
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Eiköhän se vakio ole 92, Seekpart tarjoaa neljän eri valmistajan 92 asteista siihen, samoin Mister-auto tarjoaa kolmea eri 92 asteista termaria.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Mihin käyttöön nämä 82 asteen termarit sitten on tarkoitettu?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=54

Höpöttää jotain:
This special thermostats (with new seal) can be used in the cooling systems where some extra cooling is required.
These cooler thermostats make sure that the coolant is passed on to the radiator at a lower temperature. (10 degrees lower)
These thermostats will also help to prevent cracking of the cylinder head.
Mikä toi extrajäähdytys on? Millainen auto sellaista tarvitsee?
Ja varsinkin mitä toi lohkon halkeamisen estäminen meinaa?

Vähän epäilen, että mulla olisi Ompussa tommonen 82 termari, kun nousee mittarin mukaan tuonne 85 pintaan ja siitä tipahtaa heti takas 80.
Moottori käy yleensä siinä 80-85.
prööt
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Lurttinen kirjoitti:Mihin käyttöön nämä 82 asteen termarit sitten on tarkoitettu?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=54

Höpöttää jotain:
This special thermostats (with new seal) can be used in the cooling systems where some extra cooling is required.
These cooler thermostats make sure that the coolant is passed on to the radiator at a lower temperature. (10 degrees lower)
These thermostats will also help to prevent cracking of the cylinder head.
Mikä toi extrajäähdytys on? Millainen auto sellaista tarvitsee?
Ja varsinkin mitä toi lohkon halkeamisen estäminen meinaa?

Vähän epäilen, että mulla olisi Ompussa tommonen 82 termari, kun nousee mittarin mukaan tuonne 85 pintaan ja siitä tipahtaa heti takas 80.
Moottori käy yleensä siinä 80-85.
Cylinder head = Kansi. Tuo extra cooling tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että aukeaa vain aikasemmin... Olisko ajateltu näitä etelän lämpöisempiä maita varten tämä 82'c termari ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Joissakin Opeleissa käytetään tuota 82 asteista termaria... esimerkiksi Z22SE - koneessa.
Lämpimissä maissa tai raskaasti kuormitettaessa (esimerkiksi vaunun veto) , 82 asteinen termostaatti saattaa olla parempi vaihtoehto.
Tuossa tarkoitetaan kannen rikkoutumista ja varmaankin tarkennettuna ensimmäiseksi kansipahvin palamista.

Todennäköisesti on Omegassasi 82 asteinen termostaatti. Periaatteessa tuon voi vaikka talveksi vaihtaa 92 - asteiseen... todennäköisesti pukkaa paremmin lämmintä kabiiniin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Noppakarva
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2008, 01:32

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Noppakarva »

mv6 omegan kampikammionhuohotin on tukossa, Mimmonen homma putsata? Auto myös savuttaa, liittyykö samaan vikaan? Olis ehkä tulossa vaihdossa tollanen ooppeli jolla olis tarkotus ajaa huhtikuuhun ja laittaa vaikka paaliin mutta jos auto savuttaa jo nyt niin kannattaako odottaa että kestäisi edes niin kauan..
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Robertx kirjoitti:Todennäköisesti on Omegassasi 82 asteinen termostaatti. Periaatteessa tuon voi vaikka talveksi vaihtaa 92 - asteiseen... todennäköisesti pukkaa paremmin lämmintä kabiiniin.
Mulla vastaavassa omegassa lämmöt nousi 81 asteeseen ja siihen jäivät, koskaan ei ole noussut tuon yli. Itse oletin tuon olevan rikki, mutta vissiin iha normaalia. Hyvin pukkaa lämmintä sisälle vielä, mutta saas nähjä kunnon pakkasilla. Sillon pitää vaihtaa 92 termari jos tullee kylymä.
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Vastaa Viestiin