Pikakysymyksiä Opeleista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Jukka T
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3273
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Voiko uudemman OHV Kadetin Solexin paluuletkun tukkia, kun sen tunkee tilapäisesti B-Kadettiin?
edelweiss79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Elo 2009, 20:15
Paikkakunta: Liperi

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja edelweiss79 »

edelweiss79 kirjoitti: Sitten pitäisi jousto-osa vaihtaa etuputkeen. Osaisko joku sen vaihtanut kertoa mitat niin tietäisin käydä ostamassa oikean osan. Kone X20XEV -00 Vectra
Kiitoksia !
Vastaan itselleni. Tarvikeliikkeestä kun ostaa 51mm paksun ja 240-250mm pitkän jouston niin kyllä käy paikalleen.
« VECTRA B STW -00 »
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Enochian kirjoitti:Omega B X20XEV ja tyhjäkäynti seilaa (kylmällä koneella), tk-moottori uusittu ja vika lieventyi huomattavasti. Tyhjäkäynnin seilaaminen ei niinkään itseäni ihmetytä, vaan kesällä ilmennyt "lisäominaisuus" että kierrosten seilatessa valot himmenevät/kirkastuvat jonkin aikaa, ilmeisesti siihen asti että lisäilmapumppu sammuu. Tällaista vikaa ei aiemmin ole ilmennyt ja vaihdoinkin kesällä laturin kun latausjännite oli melko alhainen ja vaihteli kierrosten mukaan. Ongelma ei kuitenkaan poistunut ja valot "välkkyvät" yhä eikä siihen auta vaikka nostaisi kierrokset 3000rpm vaan ne jatkavat omaa elämäänsä aina tietyn aikaan. Voisiko vika olla lisäilmapumpussa?
Lisäilmapumppu voi ottaa poikkeuksellisen paljon virtaa, jos alkaa olla esim. laakerit finaalissa. Ota lisäilmapumpusta liitin / johtimet irti ja katso , mitä sitten tapahtuu. Lisäilmapumppuhan on katalysaattorin nopeampaa lämpenemistä varten. Ei aivan pakollinen varuste.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Robertx kirjoitti:
Enochian kirjoitti:Omega B X20XEV ja tyhjäkäynti seilaa (kylmällä koneella), tk-moottori uusittu ja vika lieventyi huomattavasti. Tyhjäkäynnin seilaaminen ei niinkään itseäni ihmetytä, vaan kesällä ilmennyt "lisäominaisuus" että kierrosten seilatessa valot himmenevät/kirkastuvat jonkin aikaa, ilmeisesti siihen asti että lisäilmapumppu sammuu. Tällaista vikaa ei aiemmin ole ilmennyt ja vaihdoinkin kesällä laturin kun latausjännite oli melko alhainen ja vaihteli kierrosten mukaan. Ongelma ei kuitenkaan poistunut ja valot "välkkyvät" yhä eikä siihen auta vaikka nostaisi kierrokset 3000rpm vaan ne jatkavat omaa elämäänsä aina tietyn aikaan. Voisiko vika olla lisäilmapumpussa?
Lisäilmapumppu voi ottaa poikkeuksellisen paljon virtaa, jos alkaa olla esim. laakerit finaalissa. Ota lisäilmapumpusta liitin / johtimet irti ja katso , mitä sitten tapahtuu. Lisäilmapumppuhan on katalysaattorin nopeampaa lämpenemistä varten. Ei aivan pakollinen varuste.
Tuo lisäilmapumpun helv*tillinen virrankulutus selittäisi kyllä senkin että auto on viimeisten vuosien aikana syönyt akut tyhjäksi paljon nopeammin kuin aikaisemmin vaikka ajo on pysynyt pääosin samanlaisena pätkäajona kuin aiemminkin.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Se lisäilmapumppu on kytkentäkaaviosta pääteltynä melkoinen virrankuluttaja ehjänäkin. Kytkentäkaavion mukaan sillä on 50 A sulake.
En tiedä, mitä normisti kuluttaa virtaa, mutta maksimi siis 50 A , mikä on melkoisen paljon. Sulake on numerolla 49 ja välissä on rele K12.
Lisäilmapumpussa on myös ylikuormitussuoja.
Kannattaa nyppästä se pumppu sieltä pois... tai ainakin johtimet irti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Riittäisikö sulakkeen irrotus, vai meneekö sen kautta muuallekin virtaa?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kokeile irrottaa sulake. En ole varma , aiheuttaako vikakoodin. Sulakkeelta 49 ei mene muille laitteille virtaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Momentti tietous kymysys.

Eli haulla löytyi x16xel koneeseen kahta eri tietoa

25nm + 90' + 90' + 90' +45'

25nm , 3 x 60ast.

Kumpaa me uskomme?
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Opelin huolto-ohjelmistossa kiristystiukkuus on tuo ylempi , eli 25Nm + 90 + 90 + 90 + 45 ja ohjeen mukaan käytettävä uusia pultteja. Lämmityksestä kiristyksen jossain vaiheessa ei ole mainintaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
kpje
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Marras 2012, 10:12

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja kpje »

Hei
Harkitsen opel dieselin ostoa. Mallissa on valmiina tuo quickheat. Miten se toimii, onko joku erillinen katkaisija tai johto vai mikä.
Tarviiko lisäksi lohkolämmittimen, onko toimiva yhdistelmä nuo kaksi. Vai pitäisikö investoida webastoon. Kiitos tiedoista jo etukäteen..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Quickheat on ilmastointilaitteessa oleva sähköinen lämmitysvastus, jonka ansiosta sisätilat lämpenevät nopeasti. Lohkolämppäri kannattaa laittaa ja tietty halutessa sisätilalämppäri. Quickheat toimii automaattisesti. Lämppäristä siis tulee lämmintä ilmaa, vaikka moottori on kylmä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Robertx kirjoitti:Opelin huolto-ohjelmistossa kiristystiukkuus on tuo ylempi , eli 25Nm + 90 + 90 + 90 + 45 ja ohjeen mukaan käytettävä uusia pultteja. Lämmityksestä kiristyksen jossain vaiheessa ei ole mainintaa.

Kiits paljon!
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Autona Opel Omega B -96 2.0 16V CD. Keskikonsolin taakse tulee luistoneston napille kuuluvat johdot, onko tähän mahdollista asentaa luistonestoa mitenkä?
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Taisi vaatia TC mallin ABS yksikön.


Sitäpaitti se on sutimisen esto...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Juho M-P kirjoitti:Sitäpaitti se on sutimisen esto...
Kyllä se yleisesti tunnetaan nimellä luistonesto. Eikä se aina estä pelkästään sutimista, esimerkiksi tuossa 156:ssa se estää luistoa myös moottorijarrutuksessa, se ei liene sutimista mitä silloin uhkaa esiintyä :D
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin