Kiitän. Sieltähän se löytyi:
"6) Camber-kulman säätö tarpeen – ks. työvaihetta "Alustan mittaus" ja "Camber-kulman säätö". Kiristä
molemmat ruuviliitokset camber-kulman säädön jälkeen ensin 50 Nm momenttiin, kiristä sen jälkeen 90 Nm
tiukkuuteen ja kierrä 45° + 15° verran edelleen."
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
EGR- venttiilin kautta tuleva pakokaasu, huohotuksesta tuleva öljy ja venttiilinvarren kumeista läpituleva öljy karstoittavat venttiilit ja kun karstaa on riittävästi , niin venttiili ei enää sulkeudu täysin tiiviisti. Vuoto sitten polttaa venttiilin.
Pidempiaikainen nakutus vaurioittaa myös venttiilin tiivistepintaa.
Lisäksi saattaa noissa tyyppivikana oleva pakoventtiilien jumittuminen aiheuttaa myös venttiilin palamista.
Kenttäapuohje: 1198
Vika: Moottori - Sammuu tai huono joutokäynti
Mallit: Moottorit: Versio:
Corsa-B 95...00,5,Tigra 95...00,5,Astra-F 95...00,5,Vectra-B 96...00,5,Astra-G 98...00,5,Zafira 99...00,5 X14XE| X16XE,X14XE| X16XE,X14XE| X16XEL,X16XEL,X14XE| X16XEL,X16XEL
Valitus: Moottori sammuu tai joutokäynti on huono ensimmäisten 100-500 metrin aikana kylmäkäynnistyksen jälkeen ulkolämpötiloissa alle 10 °C. Välittömästi sammumisen jälkeen käynnistys uudelleen on vaikeaa tai ei mahdollista, koska moottori pyörii ilman puristusta. Tämä ilmenee autoissa, joilla ajetaan pääasiassa lyhyitä matkoja alhaisella kierrosluvulla. Kyseessä olevat moottorit: X14XE, X16XE ja X16XEL.
Syy: Puristus häviää jumittuneiden pakoventtiilien johdosta.
Tuotanto: Tuotannossa on otettu käyttöön sintratusta metallista valmistetut venttiiliohjaimet muutettujen mittatoleranssien kanssa. Muutospäivät sintratusta metallista valmistetuille venttiiliohjaimille ovat: Szentgotthard: 20A69569 ja Bochum: 02GR7584. Tuotannossa ei käytetä muutettuja venttiilivarren tiivisteitä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Asiasta mitään tietämättä näkisin että asian ydin on tässä. Jotenkin ne koolin puoliskot pitää sinne laakeriin saada tungettua, mikä lienee huomattavasti helpompaa kahdella puoliskolla kuin yhtenäisellä sisäkoolilla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Morjesta vaan näin uutena ooppelistina.
Tullut nyt pari viikkoa rullailtua tuolla omgella, ja heti alkuunsa pisti silmään että hehkun valo ei syty ollenkaan.
Mites tuo oikeen toimii kun "auto hehkuttaa vain kylmillä ilmoilla"?
Juju on siis siinä että eikai se auto mittaile sillä lämpömittarilla ilmaa ja sen mukaan hehkuta, nimittäin mulla on ilmeisesti se anturi sökönä kun näyttää aina noin 10 astetta liikaa..
Voi olla melko nihkeä käyntiinlähtö 10 asteen pakkasella ilman hehkutusta.
Voiko johtua siis siitä vai mikäköhän on kun ei hehkuta? Tänäänkin töistä lähtiessä oli jo kuuraa kovasti maassa, ja lämpöä ehkä hiukka miinuksen puolella niin aika nahkeasti se starttas kun ei hehkuvalo välkähdäkkään, ja mittari näyttää ajotietokoneessa 11 astetta.
missä anturi sijaitsee ja voiko sen vaihtaa?
Olis vähän kiirus kun ke-to eteenpäin on luvattu jo reilua kymmentä pakkasta.
Niin ja auto on siis -98 vuoden diesel omega
Kääntä kirjoitti:Morjesta vaan näin uutena ooppelistina.
Tullut nyt pari viikkoa rullailtua tuolla omgella, ja heti alkuunsa pisti silmään että hehkun valo ei syty ollenkaan.
Mites tuo oikeen toimii kun "auto hehkuttaa vain kylmillä ilmoilla"?
Juju on siis siinä että eikai se auto mittaile sillä lämpömittarilla ilmaa ja sen mukaan hehkuta, nimittäin mulla on ilmeisesti se anturi sökönä kun näyttää aina noin 10 astetta liikaa..
Voi olla melko nihkeä käyntiinlähtö 10 asteen pakkasella ilman hehkutusta.
Voiko johtua siis siitä vai mikäköhän on kun ei hehkuta? Tänäänkin töistä lähtiessä oli jo kuuraa kovasti maassa, ja lämpöä ehkä hiukka miinuksen puolella niin aika nahkeasti se starttas kun ei hehkuvalo välkähdäkkään, ja mittari näyttää ajotietokoneessa 11 astetta.
missä anturi sijaitsee ja voiko sen vaihtaa?
Olis vähän kiirus kun ke-to eteenpäin on luvattu jo reilua kymmentä pakkasta.
Niin ja auto on siis -98 vuoden diesel omega
Voisko joku sanoa mitä et:tä asconassa on käytetty? ku näköjaan tonne vinkit ja vihjeet osioon on laitettu joku juttu ettei mulla oikeudet riitä käydä enään katselemassa taulukoita. Eli kyseessä Bertta ascona.
B Ascona -78 2.4 ja isällä Kadett Rallye B 1900 -71
Tigrasta on jakopää auki ja samalla vaihdan moniurahihnan. Vanhan hihnan päädyin jo katkaisemaan että sain pois tieltä. Kysymys kuuluu että mitä kautta sen koneenkannakkeen ylimmän pultin saa auki?
Puskuri puuttuu muutenkin ja lampunkin otin jo edestä pois... Ja auto siis Tigra 1.6 -97
Vectra C Ecotech -06 Omega B Egotek -97 Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97