Opel Mokka

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

kadett90 kirjoitti: Välillä tasakaasulla havaittavissa jonkin sortin nykimistä.
Tämän tiimoilta takuuna vaihdetaan tulpat ja puolapaketti.
marikomakinen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 13 Heinä 2016, 12:19

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja marikomakinen »

Mokka maistuu edelleen hyvältä, takana 13 tkm ja ei ongelmia. Kulutuskin tippunut sekalaisessa pyörityksessä 6.7 - 7 ltr/100 (ajotietokone). Ainoa asia mikä hieman häiritsee on jäätävä rengasmelu, taitaa olla aika yleinen vaiva nykypäivänä.


Matka jatkuu.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Kuinkahan pitkään Mokka X.ää viellä valmistetaan. Kun noita PSA häkkyröitä alkaa tuleen niin Mokka X taitaa jäädä pois mallistosta.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja otj »

Jossain oli juttua, että Mokalle olisi jopa tulossa seuraaja? Sen saa kuitenkin nelikkona, kun PSA-pohjaisia ei.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/salakuv ... el-mokka-x
Tässäjotain hyvää Opel aiheista uutista. Auto kasataan saksassa joten ei ole ehkä PSA pa.....a viellä.
Hieno että Mokka X saa jatkoa. Mielenkiintoinen auto jo nyt tuo Mokka X ja jos tuohon saisi jonkun 1.6 tubon n.200 heppasen niin olisi hieno laite.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Nible »

Pete66 kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/uutiset/salakuv ... el-mokka-x
Tässäjotain hyvää Opel aiheista uutista. Auto kasataan saksassa joten ei ole ehkä PSA pa.....a viellä.
Hieno että Mokka X saa jatkoa. Mielenkiintoinen auto jo nyt tuo Mokka X ja jos tuohon saisi jonkun 1.6 tubon n.200 heppasen niin olisi hieno laite.
Tuulilasi ja Autobild.de sitä mieltä että GM-pohjainen.
Auto motor und sport sitä mieltä että EMP2 pohjainen.
Muutama muu sitä mieltä että CMP pohjainen.

Itse kallistun tuon CMP pohjaisen suuntaan eli PSA. Jos nyt on jo ilmoitettu että 2024 mennessä on kaikki PSA pohjaisia, niin GM-pohjaisena jäisi 5 vuoteen tuon Mokan elinaika.
PSA ei saane myydä GM-pohjaisia Opeleita euroopan ulkopuolella mutta PSA pohjaisia saa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Joe ei GM pohjainen toikin jää hankkimatta. Alkaa näyttään siltä että Astra J jää viimeiseksi Opeliksi itsellä.
Harmi kun ei noin hyvää autoa mitä J astra on ei enään tehdä.....mutta niinhän se on etta kaikki hyvä loppuu aikanaa.
salosa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Maalis 2005, 20:10

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja salosa »

Millaiset kattotelineet sopivat Mokka X:ään (2018)? Sopivatko jotkut yleismalliset kattokaiteisiin? Merkkiliikkeessä mallikohtaisilla on aika suolaiset hinnat.
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

salosa kirjoitti: 03 Maalis 2018, 08:17 Millaiset kattotelineet sopivat Mokka X:ään (2018)? Sopivatko jotkut yleismalliset kattokaiteisiin? Merkkiliikkeessä mallikohtaisilla on aika suolaiset hinnat.
Auttaako tämä? https://www.thule.com/fi-fi/fi/buyers-g ... =jMiX4T3iy
dev.nul
salosa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Maalis 2005, 20:10

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja salosa »

Zeniitti kirjoitti: 06 Maalis 2018, 10:24 Auttaako tämä? https://www.thule.com/fi-fi/fi/buyers-g ... =jMiX4T3iy
Tuolta katsoin aikaisemminkin, mutta nyt sinne oli ilmestynyt ovh 165€ maksavat kattotelineet.
Ajattelin vaan jos joku on kokeillut jotain yleismallisia, ei merkkituotteita (halpoja), ja kokenut ne riittävän hyviksi.
Macke
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Porvoo

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Macke »

Ketju on nyt plärätty läpi, mutta siitä ei oikeasti saa kunnon kuvaa että onko nää mokkamasterit (ja tuoreammat obelixit) ylipäätänsä luotettavia. Sähkömenninkäisiä ilmeisesti ainakin ollut, mutta mikäs muu näissä vehkeissä kiukuttelee? Mun vimoisin käyttöooppeli oli B Ascona joskus 90-luvulla, ja nyt on ollut ajatuksissa että josko vaimokkeelle kaupunkirassiksi tällanen Mokka. Se mikä ei kiinnosta sitten tippaakaan 10-vuotta Bemareilla ajaneena on mitkään satunnaiset pienemmät tai isommat vikatilat. Jos nyt sitten kattoo pre facelift mokkaa nelikkona ja sanotaan vaikkapa 50tkm ajettuna, niin mitä siinä rehellisesti sanottuna voi odottaa? Ei ahda, ikkunat on auki, neliveto ukottaa jne jne? Soppakin maistuu pikkukinneriksi ilmeisesti aika hyvin tollasessa kaupunkipyörityksessä?

Suht järkevään hintaanhan tällasen käytettynä saisi, ja näihin saa nelivedon niin sillä nyt sitten on teemiehelläkin Mokka mielessä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Bemaria ja oopelia ei kannata verrata, bmw on puolet kalliimpi ostaa ja kalliimpi korjata. (Ei ole niitattuja jarrulevyjä eikä ilma alustaa yms)

Mokka x en tunne vielä.
Vanhemmassa mokassa 1,4T voi viedä jäähdytin nestettä.
Näyttö punainen ja vähän vanhanaikainen.
Nelikkoja on todella vähän suhteessa etuvetoihin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Macke
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Porvoo

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Macke »

Laitetaan sellainen tarkennus vielä, että autoharrastajana olen noita autoja rakentanut ja ruuvannut ajalta ennen internettiä niin ei se BMW:n ylläpito sinällään mitenkään kalliimpaa ole kuin muunkaan merkin kun sen itse tekee. Osatarjontaa löytyy tarvikkeena ihan sikana, ja jos ne Saksasta tilailee niin en usko että Obelixin ylläpito on sen halvempaa. Se on toki vissi asia että ratin ja jakkaran välissä se ero kyllä tulee esille, mutta kun nyt tekisi mieli toinen perheen autoista päivittämään tuoreammaksi jottei tarttisi käyttöautoja sen kummemmin tallin puolella pajoittaa. Uudemmissa BMW kulkineissa on ihan karseita ja kalliita vikoja, sieltä paukkuu jakolaatikoita, ohjausvaihteita, etuperiä, jakopäitä jne jne niin sellaista ei vaan mitenkään voi ilman takuuta ostaa. Ja liitu ei riitä siihen että takuunalaisen ostaisi, sen verta on preemiolisää hinnoissa.

Tätä Mokkaakin olisi tarkoitus ihan itse huoltaa -> kärry tosiaan tullee olemaan joku 2015/16 mallinen tuoreimmillaan että sitä ei tartte käyttää missään ryöstöhintaisessa merkkihuollossa. Toinen vaihtoehto suunnitelmissa on ollut suoraan hommata joku Japsi, tarkemmin vieläpä Suzukin Vitara viimeisimpänä inkarnaationa. Se on todella muovinen ja askeettinen laite sisältä, että olisihan tällainen Mokka paljon sivistyneempi visuaalisesti sisältä. Silläkään ei tosin ole mitään merkitystä jos auto kiukuttelee jatkuvalla syötöllä, eli otan mieluummin "muovisen" muovin sinne kojetauluun kuin joulukuusen verran vikavaloja.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja otj »

Mokasta on aika vähän keskustelua, vaikka sitä alkuun myytiin Suomessakin aika hyvin. Nehän on tehty Koreassa, siinä mielessä laatutaso voi olla jopa parempi kuin Euroopassa tehdyissä. Ei kait niissä mitään fataaleja vikoja ole ilmennyt, voimalinja on vanhemmissa sama kuin J-Astrassa, J-Astran manuaalilaatikoissa (M32) on ollut ongelmia. Ehkä kannattaisi harkita automaattia, joka taas sitten tuossa J-Astran voimalinjassa ja hieman vanhahtavassa moottorissa tarkottaa, että numeroihin nähden suorituskyky ei ole ihmeellinen ja soppa maistuu.
Macke
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Porvoo

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Macke »

No mutta mutta, neliveto + bensakone = manuaali eikös näin, eli eihän tota nelikkoa vissiin saa edes tomaattina ennen faceliftiä / Mokka X versiota? Ja sen tarttis olla nelikko, muuten mä varmaan smyygailisin Mazdan CX-3 kotteroa tällaisen sijaan.

Mikäs noissa M32 askeissa meni, jotkut laakerit?
Vastaa Viestiin