B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
kyllä taitaa olla munki aika mennä silmälääkärille ku en mää siinä vakio b2 perässä lukkoa nähnyt vaikka oli ehta suomi-auto
ja ihan purin ja katsoin mitä oli syöny
ja ihan purin ja katsoin mitä oli syöny
omega B caravan -steinmetz-
astra GTC
astra GTC
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Miksikähän tää asia on näin kamalan vaikee...
Kuten todettu monet kerrat, PÄÄSÄÄNTÖISESTI kaikki Suomeen virallisen maahantuojan kautta tulleet B2-Omegat on ollu sillä skandinavian-paketilla/talvipaketilla/whatever johon tuo lukko on kuulunut riippumatta siitä onko TC tai ESP.
Ne, jotka maahantuoja on tuonut ilman lukkoa ovat vähemmistönä ja niistä se lukko on syystä tai toisesta ruksittu pois varustelistasta. On ollut "tehtaan kampanjaa" jne tietyistä varusteluista joista tuo lukko on sitten puuttunut. Samaten, kuten täällä joku sanoikin, jonain tiettynä vuonna ei esim executive- varusteisessa ole lukkoa ollut ELLEI sitä ole siihen erikseen lisänä tilattu.
Näiden lisäksi on tuotu harmaana/yksityisesti/muuttoautona autoja joista tuo lukko puuttuu.
Lukollisuuden tunnistaminen on toinen yleinen aihe. Ainut täysin varma konsti on avata murikka ja katsoa mitä se on syönyt. Toinen melko varma konsti on katsoa perän kyljessä olevasta lätkästä onko siinä "S". Tämä lätkä kuitenkin on pääsääntöisesti lukukelvoton jo vuoden vanhoissa Omegoissa joten ny tkun viimeistenkin valmistuksesta alkaa olla 10 vuotta ei lätkää todnäk löydy. Koska kyseessä on kitkalukko ei käsin renkaan pyörittely kerro mitään, sillä ei saa riittävää pyöritysvoiman muutosta aikaiseksi eikä lukko pure.
Kolmas lukkoperäasia on öljyt. Vaihtakaa ne. Useammin kuin harvoin tai ei ikinä. Ja vain ja ainoastaan alkuperäistä öljyä + lisäainetta. Muutaman kympin uhraus ja sillä varmistaa että lukko toimii kuten pitääkin rutinoitta jne.
Kuten todettu monet kerrat, PÄÄSÄÄNTÖISESTI kaikki Suomeen virallisen maahantuojan kautta tulleet B2-Omegat on ollu sillä skandinavian-paketilla/talvipaketilla/whatever johon tuo lukko on kuulunut riippumatta siitä onko TC tai ESP.
Ne, jotka maahantuoja on tuonut ilman lukkoa ovat vähemmistönä ja niistä se lukko on syystä tai toisesta ruksittu pois varustelistasta. On ollut "tehtaan kampanjaa" jne tietyistä varusteluista joista tuo lukko on sitten puuttunut. Samaten, kuten täällä joku sanoikin, jonain tiettynä vuonna ei esim executive- varusteisessa ole lukkoa ollut ELLEI sitä ole siihen erikseen lisänä tilattu.
Näiden lisäksi on tuotu harmaana/yksityisesti/muuttoautona autoja joista tuo lukko puuttuu.
Lukollisuuden tunnistaminen on toinen yleinen aihe. Ainut täysin varma konsti on avata murikka ja katsoa mitä se on syönyt. Toinen melko varma konsti on katsoa perän kyljessä olevasta lätkästä onko siinä "S". Tämä lätkä kuitenkin on pääsääntöisesti lukukelvoton jo vuoden vanhoissa Omegoissa joten ny tkun viimeistenkin valmistuksesta alkaa olla 10 vuotta ei lätkää todnäk löydy. Koska kyseessä on kitkalukko ei käsin renkaan pyörittely kerro mitään, sillä ei saa riittävää pyöritysvoiman muutosta aikaiseksi eikä lukko pure.
Kolmas lukkoperäasia on öljyt. Vaihtakaa ne. Useammin kuin harvoin tai ei ikinä. Ja vain ja ainoastaan alkuperäistä öljyä + lisäainetta. Muutaman kympin uhraus ja sillä varmistaa että lukko toimii kuten pitääkin rutinoitta jne.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Jotenkin noinhan sen täytyy mennä.
Tuontiautot nyt onkin asia erikseen, tähän mennessä on tullut vastaan tasan KAKSI tuontiomegaa joista on lukko löytynyt.
Ja sitten taas kolme suomiomegaa joissa ei ole ollut. Jostain syystä kaikki V6 koneella.
Tämä siis jostain n. neljänkymmenen auton otannasta.
Jottei tämä nyt menisi saman asian jauhamiseksi niin kätevä konsti peräöljyn vaihtoon on avata alimmainen peräkopan pultti (keskimmäinen) ja porata pultinreikää vähän matkaa syvemmäksi niin kas näin, nyt sinulla on tyhjäysroppu.
Ja jos auton saa joskus nosturille niin lukon olemassaolon selvittäminen on noin viiden minuutin homma, pulttipyssyn kanssa oikea vetari irti ja katsotaan meneekö perän sisällä kaksi tappia ristiin vai ei.
Yksi tappi=ei lukkoa.
2 tappia ristissä=lukko on.
Tosin itse uskon että mikä tahansa kunnollinen lukkoperälle tarkoitettu öljy toimii ooppelin perässä siinä missä muidenkin.
EDIT: näköjään nuo samat asiat on hetki sitten käsitelty toisessakin topicissa mutta olkoot nyt tuossakin näytillä.
Tuontiautot nyt onkin asia erikseen, tähän mennessä on tullut vastaan tasan KAKSI tuontiomegaa joista on lukko löytynyt.
Ja sitten taas kolme suomiomegaa joissa ei ole ollut. Jostain syystä kaikki V6 koneella.
Tämä siis jostain n. neljänkymmenen auton otannasta.
Jottei tämä nyt menisi saman asian jauhamiseksi niin kätevä konsti peräöljyn vaihtoon on avata alimmainen peräkopan pultti (keskimmäinen) ja porata pultinreikää vähän matkaa syvemmäksi niin kas näin, nyt sinulla on tyhjäysroppu.
Ja jos auton saa joskus nosturille niin lukon olemassaolon selvittäminen on noin viiden minuutin homma, pulttipyssyn kanssa oikea vetari irti ja katsotaan meneekö perän sisällä kaksi tappia ristiin vai ei.
Yksi tappi=ei lukkoa.
2 tappia ristissä=lukko on.
Tosin itse uskon että mikä tahansa kunnollinen lukkoperälle tarkoitettu öljy toimii ooppelin perässä siinä missä muidenkin.
EDIT: näköjään nuo samat asiat on hetki sitten käsitelty toisessakin topicissa mutta olkoot nyt tuossakin näytillä.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Juuri näinhän sen lukon toteaminen menee.P. Lanttola kirjoitti:Jotenkin noinhan sen täytyy mennä.
Tuontiautot nyt onkin asia erikseen, tähän mennessä on tullut vastaan tasan KAKSI tuontiomegaa joista on lukko löytynyt.
Ja sitten taas kolme suomiomegaa joissa ei ole ollut. Jostain syystä kaikki V6 koneella.
Tämä siis jostain n. neljänkymmenen auton otannasta.
Jottei tämä nyt menisi saman asian jauhamiseksi niin kätevä konsti peräöljyn vaihtoon on avata alimmainen peräkopan pultti (keskimmäinen) ja porata pultinreikää vähän matkaa syvemmäksi niin kas näin, nyt sinulla on tyhjäysroppu.
Ja jos auton saa joskus nosturille niin lukon olemassaolon selvittäminen on noin viiden minuutin homma, pulttipyssyn kanssa oikea vetari irti ja katsotaan meneekö perän sisällä kaksi tappia ristiin vai ei.
Yksi tappi=ei lukkoa.
2 tappia ristissä=lukko on.
Tosin itse uskon että mikä tahansa kunnollinen lukkoperälle tarkoitettu öljy toimii ooppelin perässä siinä missä muidenkin.
EDIT: näköjään nuo samat asiat on hetki sitten käsitelty toisessakin topicissa mutta olkoot nyt tuossakin näytillä.
Öljynvaihdosta; vinkki "propun" tekemisestä on hyvä ja hyödyllinen, joki 5-6mm terällä kun poraa niin hyvä tulee. Peräöljystä taas, on kuultu ja itsekin koettu erinäisiä kokemuksia (toisessa topicissa oli tästä juttua) että muut kuin GM:n öljyt saattavat aiheuttaa ongelmia niin siksi suosittelen edelleen GM peräöljyn + GM lisäaineen käyttöä. Hintaeroa ei juuri ole, jos auton pito on kympistä kiinni niin Omega on väärä harraste
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Ja taas yksi, 2.5 V6 classic -00 manuaalilaatikolla eikä ole lukkoa.
Saas nähdä koska tulee vastaan ensimmäinen -98-00 mallin V6:nen missä on lukkoperä.
Saas nähdä koska tulee vastaan ensimmäinen -98-00 mallin V6:nen missä on lukkoperä.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
Lisävarustehinnastossakin jopa lukee lukkoperästä X25XE ja X30XE koneen kohdalla että "ei saatavilla", se selittää miksei lukkoa suomiautoissakaan ole. Syy tuohon olisi kyllä hauska tietää.
Toki noin parinkymmenen tutkitun auton seassa on ollut yksi lukolla varustettu, mutta sitä oli muutenkin sen verran tuunattu että aika suurella todennäköisyydellä perä oli joskus vaihdettu lukolliseen.
-01 vuodesta alkaen on lukon taas saanut veekutosiinkin, eli noiden Y26SE ja Y32SE koneiden kanssa se on taas ollut suomiautoissa vakiona.
Lisävarustehinnastossakin jopa lukee lukkoperästä X25XE ja X30XE koneen kohdalla että "ei saatavilla", se selittää miksei lukkoa suomiautoissakaan ole. Syy tuohon olisi kyllä hauska tietää.
Toki noin parinkymmenen tutkitun auton seassa on ollut yksi lukolla varustettu, mutta sitä oli muutenkin sen verran tuunattu että aika suurella todennäköisyydellä perä oli joskus vaihdettu lukolliseen.
-01 vuodesta alkaen on lukon taas saanut veekutosiinkin, eli noiden Y26SE ja Y32SE koneiden kanssa se on taas ollut suomiautoissa vakiona.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
faijan vm. -96 V6 3.0 aut. omegassa on TC ja mulla vm. 01 2.2 omegassa ei moista taida olla.Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Jos sun oma omega on tuontiauto niin tuskin on lukkoa, mut jos aito suomi-auto niin kyllä lukko pitäs olla.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Veekutosissahan on TC kaikissa, neloskoneisiin ei ole saanut edes lisävarusteena.Teme88 kirjoitti:faijan vm. -96 V6 3.0 aut. omegassa on TC ja mulla vm. 01 2.2 omegassa ei moista taida olla.Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
Tosin en ihan pysynyt kärryillä miten tämä tuohon mun kommenttiin liittyy...
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Meni puurot ja vellit sekas
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
TC tarkoittaa luistonestoa, EI lukkoperää.Teme88 kirjoitti:faijan vm. -96 V6 3.0 aut. omegassa on TC ja mulla vm. 01 2.2 omegassa ei moista taida olla.Näin kolmen vuoden jälkeen olen aika vakuuttunut että V6 koneisissa Omegoissa ei ole ollut lukkoa -98-00 vuosina.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Onkos tästä tämän hetkistä tietoa? Millä koodilla ABS boxin pitäisi olla, että onnistuisi asentaminen?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV