B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Keskustelua Opeleista
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

tuikki kirjoitti:
Antti H kirjoitti:Omegan esitteestä:
Tasauspyörästön lukitus 2.2 16v, 2.0 dti ja 2.5 dt moottorit. Executive varustetasolla ei saatavilla ? :o
TC-plus Luistonesto järjestelmä 2.5 v6 ja 3.0 v6 moottorit

Eli isoissa moottoreissa ei olis lukkoa?
Eikös tuo nyt tarkoittas ennemmin sitä, että lukko on "korvattu" tuolla TC:llä?
Kyllä ja ei. Jostain syystä ei saatavana Executiveen niinkuin tuo yllä oleva Lanttolan kokemuskin osoittaa. Kaikissa omissa ja lähipiirin (= kaikkiaan melko monta, tusina?) v6 Omegoissa on ollut sekä lukko että tc, omassa nykyisessä lukko ja ESP.

TC tai ESP ei korvaa lukkoa eivätkä edelleenkään riipu toisistaan. Lukko on ollut lisävaruste aina ja kaikkialla, usein tullut osana skandinaavian pakettia mutta siihenkin näkyy olevan poikkeuksia. Syy olisi kiva tietää ihan uteliaisuudesta, samoin syy miksei executive-varusteiseen ole lukkoa saanut.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Jos nyt jonkinlaisia johtopäätöksiä pitäis vetää niin omien kokemuksien perusteella voisin epäillä että -98-00 vuoden V6:sissa ei ole lukkoa vakiona mutta muissa on?

Ja edelleen siis suomiautoista puhuttaessa.
J.P.S
'Senator'
'Senator'
Viestit: 841
Liittynyt: 16 Loka 2005, 18:58
Paikkakunta: Oulu

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Itselläni on ollut 2.5 v6 -00 elegance tc:llä ja siinä oli lukko. Sitten oli 2.5td ja -00 Classic ilman tc:tä ja siinä oli lukko. A omegoissa mitä ollut 3 kpl. niin niissä selvästi tiukempi lukko mitä b omegoissa. Yksi 2.5 td -94 (tuonti auto) Omega oli kans välissä ja siinä ei ollut lukkoa, sai olla talvella kiinni koko ajan jossain..
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

P. Lanttola kirjoitti:Jos nyt jonkinlaisia johtopäätöksiä pitäis vetää niin omien kokemuksien perusteella voisin epäillä että -98-00 vuoden V6:sissa ei ole lukkoa vakiona mutta muissa on?

Ja edelleen siis suomiautoista puhuttaessa.
otsikon mukaan B2 Omegoissa pysytellään ja omat kokemukset on vain niistä
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Zafira »

-99 rekisteröity B2 2.5 aut, lukko ja TC.
Avatar
kösä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 393
Liittynyt: 18 Maalis 2009, 22:27

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kösä »

ei mulla ainakaan ollut lukkoperällä tuo 3,0 v6 joka on ns "suomiauto"
omega B caravan -steinmetz-
astra GTC
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Meillä nyt vuoden 2003 omega 2.2 16v suomi-auto ja tuntus olevan lukkoperällä varustettu. Tc nappia ei ole joten vissiin tc pois päältä kokoajan?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Timonen »

jarkkis kirjoitti:Meillä nyt vuoden 2003 omega 2.2 16v suomi-auto ja tuntus olevan lukkoperällä varustettu. Tc nappia ei ole joten vissiin tc pois päältä kokoajan?
Siis autossa on TC? Jos sitä nappia ei ole, se TC on päällä koko ajan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Zafira »

^ neloskoneissa ei ole luistonestoa.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Zafira kirjoitti:^ neloskoneissa ei ole luistonestoa.
mutta valmius on ja saa ohjelmoinnilla käyttöön,jos autossa on oikealla numerolla oleva abs ohjainyksikkö.tehtaalla laitettu kahta eri ja voi olla kumpivaan.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Paree vaan, ku ei oo koko tc:tä, kumminki pitäs talvella olla napittelemas sitä kokoajan pois päältä :lol:
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja kcl »

Jartsa kirjoitti:
Zafira kirjoitti:^ neloskoneissa ei ole luistonestoa.
mutta valmius on ja saa ohjelmoinnilla käyttöön,jos autossa on oikealla numerolla oleva abs ohjainyksikkö.tehtaalla laitettu kahta eri ja voi olla kumpivaan.
Mielenkiintoinen tieto. Onko tästä jotain "virallisempaa" lisätietoa tai ylipäätään lisätietoa? TIS ei tunne asiaa lainkaan. EPC puolestaan antaa aika montaakin erilaista ABS ohjainyksikkövaihtoehtoa. :o
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html
aika yksiselitteisesti näkee kaikki mahdolliset asiat omegan perästä ja siitä mitä sen sisällä on.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tuodut omegat on varustettu lukolla.
se ettei lukkoa tunne johtuu huonosta auton pidosta ja huollon laiminlyönnistä tai väärästä huollosta. b omegan lukkohan on huomattavasti miedomman tuntuinen kuin vanhemmissa ja se on luultavasti tehty tahallaan ettei se asiaa ymmärtämättömälle autoilijalle tule suurena yllätyksenä. .
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

putkikardaani kirjoitti: se ettei lukkoa tunne johtuu huonosta auton pidosta ja huollon laiminlyönnistä tai väärästä huollosta. b omegan lukkohan on huomattavasti miedomman tuntuinen kuin vanhemmissa ja se on luultavasti tehty tahallaan ettei se asiaa ymmärtämättömälle autoilijalle tule suurena yllätyksenä. .
Johtuukos se sitten huonosta näöstä vai mistä jos perän sisään kurkistaa eikä siellä lukkoa näy? :D
Kun nuo meikäläisen havainnot on ainakin ihan paljaalla silmällä tehty.
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

se johtuu ihan huonosta ulkonäöstä :D
muuttoauto yms. harmaatuonti, korin vaihto, kolari auto.

oon purkanut yhden sedanin joka siis papereiden mukaan oli 4 syl sedan, autoa kun katsoi niin näytti kyllä farkulta,
taas yhdessä b omegan perässä oli ns vanha isolukko.b: kuorissa.
noi on kuiten yli 10 v vanhoja autoja onhan niille voitu tehdä mitä vain.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Vastaa Viestiin