Insignia tee se itse

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tämän topicin sivulla 4 on on kuvia , miten itse tiivistin takavalot ja lasin alareunan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
tempera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Syys 2016, 21:28
Paikkakunta: Kotka

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja tempera »

Tiivistin aiemmin siloconilla lasin ja raamien saumat ympäriinsä. Sitten tänään otin taas umpiot irti ja pistin yläreunaan tarratiivisteen ja umpio paikoileen. Sitten lasin alareunaan tungin samaa mustaa tiivistettä koko matkan ja silikonia saumoihin.Tein saman molemmille puolille. Merkkiliikekin ehdotti silikonia. Nyt katellaan ja sitten pesun jälkeen näkee mikä on tilanne. :nerd: :nerd:
ISIGNIA CDTI :banghead: 2009 KOTKA :lollis:
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Robertx »

tempera kirjoitti:Tiivistin aiemmin siloconilla lasin ja raamien saumat ympäriinsä. Sitten tänään otin taas umpiot irti ja pistin yläreunaan tarratiivisteen ja umpio paikoileen. Sitten lasin alareunaan tungin samaa mustaa tiivistettä koko matkan ja silikonia saumoihin.Tein saman molemmille puolille. Merkkiliikekin ehdotti silikonia. Nyt katellaan ja sitten pesun jälkeen näkee mikä on tilanne. :nerd: :nerd:
Ok. Sitten on vielä se sauma rekisterikilven valojen vieressä. Itse tiivistin vielä paksulla mustalla kumitiivisteellä ( saa Etrasta tai Puuilosta ) koko takaluukun reunan. Ylhäältä alakulmaan asti . Tällöin ei luukun reunasta pääse vesi esimerkiksi takavalojen kohdalta sinne sisäpuolelle.
Kumma kyllä nykyisessä Insigniassa ei moista vesiongelmaa ole :o
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
tempera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Syys 2016, 21:28
Paikkakunta: Kotka

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja tempera »

Tein vielä niin kun mulla oli umpiot sisällä kuivumassa niin siinä otin lamppusydemin irti ja porasin alareunaan pari reikää. Sitten vaan puhalsin lämmintä ilmaa umpioiden sisään niin kauan kun lasi oli kirkas. Reikiä en arvannut jättää tukkimatta vaan peitin ne ilmastointiteipillä. Sitten jokaiseen näkyvään saumaan silikonia.
ISIGNIA CDTI :banghead: 2009 KOTKA :lollis:
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Tuo on hyvä konsti. Itsellä ei edellisessä autossa päässyt kosteutta kuin toiseen takavaloumpioon ja se johtui umpion muovin hyvin pienestä halkeamasta. Sen paikkasin kirkkaalla liimalla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
tempera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Syys 2016, 21:28
Paikkakunta: Kotka

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja tempera »

Jos vielä vuotaa niin otan sisään uudestaan ja kuivaan ne, Sitten jos vaikka sais discosavua jostain jota pistäis umpion sisään lamput tietty paikoillaan. sitten savut sisään ja kompuralla painaa ilmaa sisään niin takuuvarmasti vuotokohta löytyy. Kirkas liima on myös ok!
ISIGNIA CDTI :banghead: 2009 KOTKA :lollis:
Avatar
tempera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Syys 2016, 21:28
Paikkakunta: Kotka

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja tempera »

tempera kirjoitti:Jos vielä vuotaa niin otan sisään uudestaan ja kuivaan ne, Sitten jos vaikka sais discosavua jostain jota pistäis umpion sisään lamput tietty paikoillaan. sitten savut sisään ja kompuralla painaa ilmaa sisään niin takuuvarmasti vuotokohta löytyy. Kirkas liima on myös ok!
Siis ilmaa painaisin niistä poraamistani reiistä. :worship:
ISIGNIA CDTI :banghead: 2009 KOTKA :lollis:
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Varmasti vuotokohta noin löytyy.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
tempera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Syys 2016, 21:28
Paikkakunta: Kotka

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja tempera »

Nyt näyttää aika hyvin pysyvän kuivana vaikka 4 päivää on satanut ja kerran käytin auton autopesulassa. Oikeanpuoleiseen umpioon oli pikkasen päässyt vettä. Otin sen irti ja kuivasin puhaltimella ja silikonia pistin saumoihin. Kesällä tota vettä varmaan ei niin huomaakkaan kun on lämmintä.
ISIGNIA CDTI :banghead: 2009 KOTKA :lollis:
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Tässä hyviä videoita vuosihuoltoa ajatellen:

Öljynvaihto
https://www.youtube.com/watch?v=o3v6kcxdZKM

Polttoainesuodatin - videoon lisäten, kannattaa varmaan täyttää polttoaineella se ennen asennusta paikalleen (?)
https://www.youtube.com/watch?v=G_FtDUxNQSQ

Raitisilmansuodatin
https://www.youtube.com/watch?v=QNJfwr0gcAs

Ilmansuodatin
https://www.youtube.com/watch?v=YtC3lkq0RTM
(tosin tässä sitä ei vaihdeta)
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Masi »

Noihin videoihin ja edelliseen viestiin hieman kommenttia:

- dieselsuodatinta ei kannata yrittää "täyttää" on muuten "naftat hihassa". Siinä ei siis ole käytännössä juurikaan mitään täytettävää ja tuo sisäpatruunahan laskee polttoaineen heti lävitseen.

- ilmansuodattimen saranoita ei ole tarkoitettu "korkattavaksi" ruuvimeisselillä, vaan tuo kansi nimenomaan käännetään auki toisesta reunasta. Tuolla tavalla menee helposti suodatinkotelon uusimisen puolelle homma.

- öljynsuodattimen vaihdon voi tehdä siististi löysäämällä suodatinta pari kierrosta ja valuttamalla suodatin tyhjäksi suodatinjalassa olevan tyhjennysputken kautta. Huom! Tämä näppärä putki on poistettu (säästösyistä?) muistaakseni 2013 alkaen, mutta aiemmissa vuosimalleissa se on ja sitä kannattaa käyttää. Itse imaisen aina alipaineella imuvaihtajalla tuon tyhjennysputken kautta suodattimen tyhjäksi, niin ei tarvitse pohjan suojia puhdistella öljystä.
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja :J:J »

Sattuuko kellään olemaan muuten tietoa, että onko facelift hatchbackissa funtsittu kontin kannen vesien valumisia uusiksi. "Alkuperäisnaamaisessa" ainakin valuu sade-/pesuvedet konttiin kannen/takalasin päältä kannen aukaisun jälkeen. Sitä oppii kyllä varomaan, mutta tuohon voisi olla joku fiksikin.
b2cdx
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:15

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja b2cdx »

Kuinka teillä on otettu polttoaine Eberille, tankista vai pa. linjasta? Facelift Inkussahan ei ole luukkua takapenkin alla, joten ainoa mahdollisuus on pudottaa tankki pois, jos haluaa syötön oikein. Jos syöttö on otettu linjasta, onko lämmittimen toiminnassa ollut ongelmia?
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Masi kirjoitti:Noihin videoihin ja edelliseen viestiin hieman kommenttia:

- dieselsuodatinta ei kannata yrittää "täyttää" on muuten "naftat hihassa". Siinä ei siis ole käytännössä juurikaan mitään täytettävää ja tuo sisäpatruunahan laskee polttoaineen heti lävitseen.

- ilmansuodattimen saranoita ei ole tarkoitettu "korkattavaksi" ruuvimeisselillä, vaan tuo kansi nimenomaan käännetään auki toisesta reunasta. Tuolla tavalla menee helposti suodatinkotelon uusimisen puolelle homma.

- öljynsuodattimen vaihdon voi tehdä siististi löysäämällä suodatinta pari kierrosta ja valuttamalla suodatin tyhjäksi suodatinjalassa olevan tyhjennysputken kautta. Huom! Tämä näppärä putki on poistettu (säästösyistä?) muistaakseni 2013 alkaen, mutta aiemmissa vuosimalleissa se on ja sitä kannattaa käyttää. Itse imaisen aina alipaineella imuvaihtajalla tuon tyhjennysputken kautta suodattimen tyhjäksi, niin ei tarvitse pohjan suojia puhdistella öljystä.
Kiitos vinkeistä! Tuo suodatin lähtee ylä vai alakautta pois? Tarviiko purkaa edestä jotain ? (2.0 cdti koneessa) vm 2010.
Avatar
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja qrx »

b2cdx kirjoitti:Kuinka teillä on otettu polttoaine Eberille, tankista vai pa. linjasta? Facelift Inkussahan ei ole luukkua takapenkin alla, joten ainoa mahdollisuus on pudottaa tankki pois, jos haluaa syötön oikein. Jos syöttö on otettu linjasta, onko lämmittimen toiminnassa ollut ongelmia?
Tämän ohjeen mukaan itse asensin http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/13343695_eng.pdf eli otin suoraan tankista. Mulla on bensa moottori.
omansa saa särkee
Vastaa Viestiin