Mitäs ne sanoivat anturista?Simo kirjoitti:Tämä oli kyllä aito Bosch. Tai tuskin myyjä olisi palauttamaani anturia kehdannut lähettää takaisin Boschille mikäli se olisi kopio Boschilta tuli sitten lausuntokin viasta. Pistivät tosin vähän meikäläisen syyksi sen hajoamisen, mutta sain kuitenkin uuden anturin tilalle.Enochian kirjoitti:Ebayssa on todella paljon myynnissä hyvälaatuisia kiinalaisia kopiotuotteita myös eurooppalaisilla myyjillä. Ja hyvälaatuisella tarkoitan nyt ulkoisesti alkuperäisen kaltaista tuotetta, toimivuudesta on hankala sanoa mitään. Ilmailualallahan nuo väärennetyt varaosat ovat jo niin yleisiä että niitä on päässyt jopa virallinen myyntiketjun sisään.Simo kirjoitti:Jahas, taisi Boschin planaarilambda kestää jopa kolmisen kuukautta käytössä..
Ebaysta sen ostin mutta on ihan genuine Bosch, ja tuli Englannista eikä Kiinasta
Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Ei tainnut oikosulkuun asti silti mennä?Juho M-P kirjoitti:General Electric +90% H7 polttimo kesti 2vk ja 300km...
GE oli joskus TM:n paloaikavertailun kärjessä ja ovat edullisempia kuin Philipsit ja Osramit niin noita on tullut käytettyä. Opelissa on tuommoiset (paitsi nyt nuo mitä korjaamo laittoi). 156:ssa on myös tuommoiset ja taitaa olla 75:ssäkin. Ei ole poksahdellut ennenaikaisesti.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Ite pidän GE:n lamppuja ihan hyvinä, GE ku osti aikoinaan Tungsramin itselleen. Multa löyty senatorista ehjät tungsramin H4 polttimot vaikka koko merkkiä ei ole moneen vuoteen ollutkaanTuomas kirjoitti:Ei tainnut oikosulkuun asti silti mennä?Juho M-P kirjoitti:General Electric +90% H7 polttimo kesti 2vk ja 300km...
GE oli joskus TM:n paloaikavertailun kärjessä ja ovat edullisempia kuin Philipsit ja Osramit niin noita on tullut käytettyä. Opelissa on tuommoiset (paitsi nyt nuo mitä korjaamo laittoi). 156:ssa on myös tuommoiset ja taitaa olla 75:ssäkin. Ei ole poksahdellut ennenaikaisesti.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
"Sensor element is none functioning and was found to be enlarged and blistered, this finding is consistent with a voltage supply too high for the design."pläsäri kirjoitti:Mitäs ne sanoivat anturista?Simo kirjoitti:Tämä oli kyllä aito Bosch. Tai tuskin myyjä olisi palauttamaani anturia kehdannut lähettää takaisin Boschille mikäli se olisi kopio Boschilta tuli sitten lausuntokin viasta. Pistivät tosin vähän meikäläisen syyksi sen hajoamisen, mutta sain kuitenkin uuden anturin tilalle.Enochian kirjoitti:Ebayssa on todella paljon myynnissä hyvälaatuisia kiinalaisia kopiotuotteita myös eurooppalaisilla myyjillä. Ja hyvälaatuisella tarkoitan nyt ulkoisesti alkuperäisen kaltaista tuotetta, toimivuudesta on hankala sanoa mitään. Ilmailualallahan nuo väärennetyt varaosat ovat jo niin yleisiä että niitä on päässyt jopa virallinen myyntiketjun sisään.Simo kirjoitti:Jahas, taisi Boschin planaarilambda kestää jopa kolmisen kuukautta käytössä..
Ebaysta sen ostin mutta on ihan genuine Bosch, ja tuli Englannista eikä Kiinasta
Siis että anturille olisi syötetty jännitettä, epäilivät että on kytketty väärin. Erikoista miten se "väärin kytkettynä" kuitenkin toimi sen kolmisen kuukautta
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Epäily: Motonetin listaamat vectra A jarruputket taitaa olla väärillä liittimillä... ainakin toho -95 vectraan.
Tämän tiedän:
ostin
23-2065
Jarruputki 320cm A-A
- Vectra-A (ei ABS/V6) Keskelle vasen 320cm
ja
23-2893
Jarruputki 425cm B5-A
- Vectra-A (ei ABS/V6) Keskelle oikea 425cm
Ja purin tosta -95 merit 1.8 vectrasta ton takavasemman alkup. putken (tai samanlaisen, siis selkeesti ainakin valmiiksi muotoon laitettu (ja ei CuNi..) ja meni hipsun tankin alta josta ruostunu poikki... en aio vetää uutta siitä alta vaan vierestä...)
niin siinä vaiheessa huomasin että saletisti väärät liittimet. Siellä takana meni paineenalentimeen nyt internetin tutkittuani ni tod.näk E-liitin tai ainakin kuvasta täsmää, että ei ainakaan B5 tai A (kierre ulkona A/B5, kierre sisällä E). Katoin myös autosta oikealta puolelta että näytti samanlaiselta paineenalentimelta ja liittimeltä joten pitäis olla sama liitin eikä eri kuten noissa (B5/A).
Tän jälkeen vein noi putket takas liikkeeseen ja näytin sitä E-päätä jonka olin autosta purkanu että hyi. Ihmettelivät siellä että onko joku muuttanu autoa... sanoin että en usko. (Ja juu hyvityksen sain/saan niistä, mutta laiha lohtu ku auto jäi odottamaan...)
-- Lisää epäilyjä --
Nyt rupesin ajattelemaan asiaa että kerran kokeilin sitä A päätä siihe pääsylinteriin ja sekin näytti vähän erilaiselta ja en meinannu saada sopimaan mutta totesin että puretaan nyt se vanha pois tieltä ensin. Sitten kun netistä katoin noita liittimien kuvia niin D näytti kovin tutulta. Sitten katoin muiden tuon ajan opelien jarruputkien tietoja niin
- ascona C
- astra F
- corsa A
- kadett D
oli pääsylkän puolen liitin D kaikis putkis...
Joten tästä olen päätellyt että pitää väkertää putket D-E tuohon nyt sit...
Ja kun myös noi etujarrujen putket on motonetin mukaan A-A a vectraan ja ne o kaikki samanlaiset ne pääsylinterin paikat niin oletan että nekin on väärin. Myös se takajarruille akselia pitkin menevä pätkä joka on noiden mukaan A-A ni näytti D:ltä ku irrotin siitä vasemmasta letkunki putkesta samalla...
Tämän tiedän:
ostin
23-2065
Jarruputki 320cm A-A
- Vectra-A (ei ABS/V6) Keskelle vasen 320cm
ja
23-2893
Jarruputki 425cm B5-A
- Vectra-A (ei ABS/V6) Keskelle oikea 425cm
Ja purin tosta -95 merit 1.8 vectrasta ton takavasemman alkup. putken (tai samanlaisen, siis selkeesti ainakin valmiiksi muotoon laitettu (ja ei CuNi..) ja meni hipsun tankin alta josta ruostunu poikki... en aio vetää uutta siitä alta vaan vierestä...)
niin siinä vaiheessa huomasin että saletisti väärät liittimet. Siellä takana meni paineenalentimeen nyt internetin tutkittuani ni tod.näk E-liitin tai ainakin kuvasta täsmää, että ei ainakaan B5 tai A (kierre ulkona A/B5, kierre sisällä E). Katoin myös autosta oikealta puolelta että näytti samanlaiselta paineenalentimelta ja liittimeltä joten pitäis olla sama liitin eikä eri kuten noissa (B5/A).
Tän jälkeen vein noi putket takas liikkeeseen ja näytin sitä E-päätä jonka olin autosta purkanu että hyi. Ihmettelivät siellä että onko joku muuttanu autoa... sanoin että en usko. (Ja juu hyvityksen sain/saan niistä, mutta laiha lohtu ku auto jäi odottamaan...)
-- Lisää epäilyjä --
Nyt rupesin ajattelemaan asiaa että kerran kokeilin sitä A päätä siihe pääsylinteriin ja sekin näytti vähän erilaiselta ja en meinannu saada sopimaan mutta totesin että puretaan nyt se vanha pois tieltä ensin. Sitten kun netistä katoin noita liittimien kuvia niin D näytti kovin tutulta. Sitten katoin muiden tuon ajan opelien jarruputkien tietoja niin
- ascona C
- astra F
- corsa A
- kadett D
oli pääsylkän puolen liitin D kaikis putkis...
Joten tästä olen päätellyt että pitää väkertää putket D-E tuohon nyt sit...
Ja kun myös noi etujarrujen putket on motonetin mukaan A-A a vectraan ja ne o kaikki samanlaiset ne pääsylinterin paikat niin oletan että nekin on väärin. Myös se takajarruille akselia pitkin menevä pätkä joka on noiden mukaan A-A ni näytti D:ltä ku irrotin siitä vasemmasta letkunki putkesta samalla...
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Minä ostin myös alkuvuonna Motonetistä G Astraan mallikohtaiset valmiit takajarruputket kun tuli muutkin hilut sieltä haettua,eivätkä olleet edes kalliit.
Rupesin sitten siinä -15 pakkasessa pihalla niitä vaihtelemaan,onneksi katoin sentää niitä päitä ennen asennusta...oli kartiot väärin päin ,noh onneksi löytyi jarruputkityökalu tallista ja sen verran oli sentään ylimääräistä putkea jotta kesti poikkasta ja tehdä oikeat kartiot.
Epäilisin,että ne tehdään Motonetissä "valmiiksi" metritavarasta.Tai näin ainakin muutamassa tarvike liikkeessä toimitaan.
Rupesin sitten siinä -15 pakkasessa pihalla niitä vaihtelemaan,onneksi katoin sentää niitä päitä ennen asennusta...oli kartiot väärin päin ,noh onneksi löytyi jarruputkityökalu tallista ja sen verran oli sentään ylimääräistä putkea jotta kesti poikkasta ja tehdä oikeat kartiot.
Epäilisin,että ne tehdään Motonetissä "valmiiksi" metritavarasta.Tai näin ainakin muutamassa tarvike liikkeessä toimitaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Tää on ehkä vähän OT ketjuun mutta tähän asiaan liittyy niin aattelin että heitän kysymyksen että jos
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765179/j ... okalusarja
ton hankin niin onko kokemuksia? pärjääkö tos hommassa?
Ei o tarkotuksena ammattimaisesti ruveta tekee mut ... jos tol saa väännettyä kartiot nq parin auton letkuihi ni alkais olla hinta kuitattu...
EDIT:
Kiitos vastauksesta jos satut myöhemmi lukee (rajotan OT:ta tälleen)...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765179/j ... okalusarja
ton hankin niin onko kokemuksia? pärjääkö tos hommassa?
Ei o tarkotuksena ammattimaisesti ruveta tekee mut ... jos tol saa väännettyä kartiot nq parin auton letkuihi ni alkais olla hinta kuitattu...
EDIT:
Kiitos vastauksesta jos satut myöhemmi lukee (rajotan OT:ta tälleen)...
Juu kylhä ne jossain vaiheessa varmaa tekee noi metritavarasta mut eivät pyynnöstä odottaessa (tarvittaessa custom pituus & liittimet jne) kuten oon kuullu muissa liikkeissä tehtävän, oletan että halvempi keskittää osaaminen jonnekki yhteen paikkaan ja jaella ympäri suomee...?! kirjoitti:Epäilisin,että ne tehdään Motonetissä "valmiiksi" metritavarasta.Tai näin ainakin muutamassa tarvike liikkeessä toimitaan.
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Tuommonen on mullakin,toimii harrastekäytössä,mutta on kyllä selkeästi jo kulunut kaikki käytössä olleet osat..oisko 4V ollut ja ehkä n.20-30 putkea tehty.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Noissa voi olla vähän yksilöerojakin, mutta aika onneton tuo työkalu kyllä on.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Tuli juuri paketti http://www.vauxcentre.co.uk/ verkkokaupasta.
Paketti sisälsi [merkki] (hinta):
- Lambda-anturi [Automega] (58,45£)
- Nokka-akselin asentotunnistin [GM] (74,95£)
- Kampiakselin asentotunnistin [Automega] (29,95£)
- Moniurahihnan kiristin (koko paketti) [Automega] (29,95£)
Pisti vaan silmään, että kaikki muut paitsi nokka-akselin asentotunnistin olivat Automega-merkkisiä. Nokan tunnistin näytti olevan (ainakin etiketin mukaan) alkuperäinen GM-tuote.
Onko noista Automegan tuotteista porukalla mitään kokemuksia, eli kannattaako niitä alkaa edes ropaamaan paikalleen? Saako halvalla hyvää
Paketti sisälsi [merkki] (hinta):
- Lambda-anturi [Automega] (58,45£)
- Nokka-akselin asentotunnistin [GM] (74,95£)
- Kampiakselin asentotunnistin [Automega] (29,95£)
- Moniurahihnan kiristin (koko paketti) [Automega] (29,95£)
Pisti vaan silmään, että kaikki muut paitsi nokka-akselin asentotunnistin olivat Automega-merkkisiä. Nokan tunnistin näytti olevan (ainakin etiketin mukaan) alkuperäinen GM-tuote.
Onko noista Automegan tuotteista porukalla mitään kokemuksia, eli kannattaako niitä alkaa edes ropaamaan paikalleen? Saako halvalla hyvää
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
mandula kirjoitti:Tuli juuri paketti http://www.vauxcentre.co.uk/ verkkokaupasta.
Paketti sisälsi [merkki] (hinta):
- Lambda-anturi [Automega] (58,45£)
- Nokka-akselin asentotunnistin [GM] (74,95£)
- Kampiakselin asentotunnistin [Automega] (29,95£)
- Moniurahihnan kiristin (koko paketti) [Automega] (29,95£)
Pisti vaan silmään, että kaikki muut paitsi nokka-akselin asentotunnistin olivat Automega-merkkisiä. Nokan tunnistin näytti olevan (ainakin paketin etiketin mukaan) alkuperäinen GM-tuote.
Onko noista Automegan tuotteista porukalla mitään kokemuksia, eli kannattaako niitä alkaa edes ropaamaan paikalleen? Saako halvalla hyvää
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Motonetin jarruputket tulee tehtaalta valmiiksi kerällä, määrä mitoissa ja päät tehtyinä,niitä ei siis tee motonet itse?! kirjoitti: Epäilisin,että ne tehdään Motonetissä "valmiiksi" metritavarasta.Tai näin ainakin muutamassa tarvike liikkeessä toimitaan.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Tuossa alkusyksystä kun ähvä-Astran 1,8 ekotekkiä kunnostelin, tuli sitten pistettyä melkein kaikki oheishilpetöörit (ja tilpehöörit) kerralla uusiksi.
Hyvin on muuten vörkkinyt, aivan käsittämättömän tiiviskin se on! Just vaihdoin moottoriöljyt ja hämmästelin konetta&etuakselipalkkia joka ei ole öljyssä...
Mutta asiaan,
Tässä taannoin kun oli se abaut parikymmentä astetta pakkasta, meinas Astrassa paleltua! Aina ennen toi kottero on ollut mukavan lämmin tarvittaessa, vaan ei enää...
Lämpömittarikin sen jo kertoo, viisari nousee parhaimmillaankin vain puoleenväliin siitä mitä sen pitäisi näyttää, eli melko jetsulleen 90 astetta ja rapiat, näin oli ennen remonttia.
Syy: ala-arvoinen termari!
Ostin tuon termarin moponetistä kun ei sitä tuolloin sattunut just, yllättävää kyllä, löytymään Astraxin Jarilta eikä AutomuoviKemin Hessulta.
Moponetin termari maksoi alle kolme kybää. ja se on Auto-Mega/Dello -paketissa, valmistajastahan ei näiden suurtukkufirmojen osista tiedä...
No, eniwei, kyllästyin sitten palelemaan astrassa ja tilasin AutomuoviKemin Makelta orggistermarin ja kun sitä ei sitten näkynytkään pikaisesti Make tilasi mulle orggislaatuisen BEHR-termarin.
Vaihdoin sen tuossa eilen ja kyllä nyt taas tarkenee! Lämpömittari nousee just siihen 90 asteen hiukan yläpuolelle ja pysyy noissa lukemissa.
Samalla uusittiin paisari ja ylävesiletku.
Osissa on eroja, sitä ei vaan näe päälleppäin aina.
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Omaan autoon tein takajarruputket uusiksi tuolla ja noitten jälkeen jo alkaa olemaan kulunut.urjaman kirjoitti:Tää on ehkä vähän OT ketjuun mutta tähän asiaan liittyy niin aattelin että heitän kysymyksen että jos
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765179/j ... okalusarja
ton hankin niin onko kokemuksia? pärjääkö tos hommassa?
Ei o tarkotuksena ammattimaisesti ruveta tekee mut ... jos tol saa väännettyä kartiot nq parin auton letkuihi ni alkais olla hinta kuitattu...
Melko kertakäyttökampe...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Lista lyhytikäisistä tai sopimattomista varaosista
Puolitoista vuotta ja 22tkm on erittäin vähän tämän hintaisesta(142€/pari) osasta.
http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... /1974.html
Osa näyttää päivitetyn mutta, ei paljon lämmitä.
http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... /1974.html
Osa näyttää päivitetyn mutta, ei paljon lämmitä.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ