Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
patesko
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 13:13

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja patesko »

Onkos kenelläkään käynyt vastaavaa, että -10 1,4t astra jiissä takajarrut jääneet "kiinni" levyihin? Ajattelin, kun aina noin 10-15 minuutin jälkeen liikkeelle lähdöstä(liittyykö jonkun osien lämpenemiseen?) rupeaa molemmat takajarrut pitämään uskomatonta vinkunaa, joka hiljenee jarruttaessa. Kuuluu erittäin hyvin auton sisälle ja myös edessä ajavan auton sisälle kuului. Olin huollossakin asiasta ja he vain totesivat ympäripyöreästi, että jarrut ovat jääneet kiinni ja pitää tilata uudet levyt ja palat, kuulemma molemmat ihan loppu? Herkistivät jarrut, mutta ei mitään vaikutusta... Sama vika jatkui. Auto ollut kuukausi sitten huollossa ja täällä ei mitään huomattu... Itseäni vähän ihmetyttää, voiko ongelma poistua uusien kulumiskomponenttien vaihdolla?! Eihän se poista sitä tosiasiaa, että edelleen jumittuvat kiinni... Itse ajattelin sähköisen käsijarrun vaikutusta, mutta huollossa eivät asiaa mitenkään kommentoineet.

OT: Hyvää palvelua merkkihuollolta, kun kävin autoa noutamassa. Aluksi ilmoitettiin, että oltiin etupalat vaihdettu. Pienen ihmettelyni jälkeen oltiinkin takapalat vaihdettu, mutta ei levyjä? Sitten asiakaspalvelija soitti mekaanikolle ja kävi ilmi, että ei oltu mitään vaihdettu, vaan herkistetty jarrut. Liekö nyt sitten sitäkään loppujen lopuksi tehty...
SorsaB
'Senator'
'Senator'
Viestit: 341
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:58

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Kyllä kun lukee näitä juttuja tästä 1.4 turbo j astrasta ja siihen liittyvistä vioista, huollosta ja takuuasioiden hoitamisesta maahantuojan puolelta niin ei kyllä herätä minkäänlaista himoa omistaa kyseistä laitetta :no:. Paljon on Opelilla opittavaa muilta merkeiltä tyyppivikojen suhteen. Ei voi aina olla, että ne tyyppiviat on "ominaisuuksia" ja levitellään käsiä. Merkkiä tuli itsekin vaihdettua tuossa joitain aikoja sitten toiseen. Kiva tämä foorumi silti seurata on vaikka en enää -(z)- ajakaan.
1.4turbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 19:28

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja 1.4turbo »

SorsaB kirjoitti:Kyllä kun lukee näitä juttuja tästä 1.4 turbo j astrasta ja siihen liittyvistä vioista, huollosta ja takuuasioiden hoitamisesta maahantuojan puolelta niin ei kyllä herätä minkäänlaista himoa omistaa kyseistä laitetta :no:. Paljon on Opelilla opittavaa muilta merkeiltä tyyppivikojen suhteen. Ei voi aina olla, että ne tyyppiviat on "ominaisuuksia" ja levitellään käsiä. Merkkiä tuli itsekin vaihdettua tuossa joitain aikoja sitten toiseen. Kiva tämä foorumi silti seurata on vaikka en enää -(z)- ajakaan.
Kyllä se kuule niin on että astra J on luokkansa laadukkain auto. Jos vertaa esim. VW konsernin autoihin, niin nepä ne vasta vikasia ovatkin. VW konsernin autoista on
viallisia yksi viidestäkymmenestä, mutta opelissa on vikoja yhdessä viidestäsadasta autosta. Jos jollain sattuu olemaan jumittavat jarrut, ilmeisesti palat lopussa,
niin ei se opelista huonompaa tee. Huoltopaikka kannattaa valita sieltä missä osaavat parhaiten tehdä ja missä on paras palvelu. Muiden merkkien huolloista en ole kuullut kuin negatiivista. Opelin huolto on pääsääntöisesti suomen laadukkainta. Vielä näistä japanin romuista että, nehän on nykyään fukushiman säteilyä täynnä, raja-arvot ylittyy reippaasti. Jos haluaa pysy terveenä niin kannatta ostaa Opel.
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
SorsaB
'Senator'
'Senator'
Viestit: 341
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:58

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

1.4turbo kirjoitti:
SorsaB kirjoitti:Kyllä kun lukee näitä juttuja tästä 1.4 turbo j astrasta ja siihen liittyvistä vioista, huollosta ja takuuasioiden hoitamisesta maahantuojan puolelta niin ei kyllä herätä minkäänlaista himoa omistaa kyseistä laitetta :no:. Paljon on Opelilla opittavaa muilta merkeiltä tyyppivikojen suhteen. Ei voi aina olla, että ne tyyppiviat on "ominaisuuksia" ja levitellään käsiä. Merkkiä tuli itsekin vaihdettua tuossa joitain aikoja sitten toiseen. Kiva tämä foorumi silti seurata on vaikka en enää -(z)- ajakaan.
Kyllä se kuule niin on että astra J on luokkansa laadukkain auto. Jos vertaa esim. VW konsernin autoihin, niin nepä ne vasta vikasia ovatkin. VW konsernin autoista on
viallisia yksi viidestäkymmenestä, mutta opelissa on vikoja yhdessä viidestäsadasta autosta. Jos jollain sattuu olemaan jumittavat jarrut, ilmeisesti palat lopussa,
niin ei se opelista huonompaa tee. Huoltopaikka kannattaa valita sieltä missä osaavat parhaiten tehdä ja missä on paras palvelu. Muiden merkkien huolloista en ole kuullut kuin negatiivista. Opelin huolto on pääsääntöisesti suomen laadukkainta. Vielä näistä japanin romuista että, nehän on nykyään fukushiman säteilyä täynnä, raja-arvot ylittyy reippaasti. Jos haluaa pysy terveenä niin kannatta ostaa Opel.
Juu varmasti. Kuukauden aikana olen kaksi kertaa nähnyt tuollaisen J Astran hinausauton kyydissä niin ei kovin kummasta laatu ole jos tuo on luokkansa parasta :roll:. Oma Opel myös aikoineen teki tuttavuutta hinausauton kanssa muutamia kertoja joten en ihan mutu tuntumalla puhu. Mutta annetaan olla nyt tämä kun tästä tulee kuitenkin hirveä vääntö jos joku erehtyy sanomaan eriäviä mielipiteitä (aivan, niitäkin ihmisiä on), jotka ei miellytä niitä jotka omistaa kyseisen laitteen ja sitten on topikki lukossa.
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja Jaku »

SorsaB kirjoitti:Juu varmasti. Kuukauden aikana olen kaksi kertaa nähnyt tuollaisen J Astran hinausauton kyydissä niin ei kovin kummasta laatu ole jos tuo on luokkansa parasta :roll:. Oma Opel myös aikoineen teki tuttavuutta hinausauton kanssa muutamia kertoja joten en ihan mutu tuntumalla puhu. Mutta annetaan olla nyt tämä kun tästä tulee kuitenkin hirveä vääntö jos joku erehtyy sanomaan eriäviä mielipiteitä (aivan, niitäkin ihmisiä on), jotka ei miellytä niitä jotka omistaa kyseisen laitteen ja sitten on topikki lukossa.
Mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiä, mutta voisit nyt vähän laittaa faktojakin pöytään...tai lue Autobildin 100tkm kestotesti J-Astrasta. Täälläpäin hinurit ajelee jatkuvasti joku auto kyydissä korjaamolle, joten jos oot kuukaudessa nähnyt kaks Astraa kyydissä, se on aika vähän. Minkälainen J-Astra sulla olikaan ennen, jota hinurilla kuskattiin? Niiden laadustahan tässä oli kyse kuitenkin... :wink:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Mites tuossa Autobildin testissä Astra pärjäsi?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Sämä kirjoitti:Mites tuossa Autobildin testissä Astra pärjäsi?
Ei yhtään teknistä vikaa... :thumbsup:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja otj »

Kotimaisessa Tuulilasissakin Astra selvitti kestotestin puhtain paperein, ilman yhtään vikaa. Tehoakin oli paljon enemmän, kuin luvattu. Noh, TM:ssä ei mennyt ihan niin mukavasti...

Vanha Astra H selvitti 105 000 km taipaleen ilman yhtään vikaa, sitten hajosi ilmastoinnin kompuran magneettikytkin, joka tuli kuntoon alle kahdella sadalla. Siltä pohjalta luotto Opelin laatuun on melkoisen kova, vaikka täältä noista Astra J:n ongelmista on tullut luettua.

Ainakin omassa 2013 mallin 1,4 turbossa ne 140 heppaa ovat kohtuullisen mukavasti tallella (vai pitäisikö sanoa tallissa), ajoin koeajovaiheessa myös samantehoista Skoda Octavia 1.4 TSI:tä ja pitää myöntää, että onhan Skoda hieman pirteämmän tuntuinen. 1.0 Fordin tehokkaampi ecoboost taas vastaavasti laiskempi. Ero Skoda vs. Opel ei kuitenkaan ole radikaalin iso ja Opelin moottorin luonne on hieman erilainen. Omasta yksilöstä tuskin löytyy noita Tuulilasin mittaamia lähes 170 heppaa. Silti ainakin omasta mielestä tehot riittävät varsin hyvin, ei tällä jalkoihin jää. Välitykset on pitkät ja kutosella on turha lähteä ohittamaan, sama pätee Skodaankin. Olisin sen Skodakin voinut ostaa, puolen vuoden toimitusajan jälkeen olisi vain sitten saanut jännätä, kestääko kone 10 vai 30 tkm. :)

Tuulen suhinat eivät tätä facelift-mallia vaivaa, liekö näihin tehty jotain parannuksia. Ovissa on ainakin yläreunassa semmoiset kaksoistiivisteet. Mittarivirhe Sportissani 215/50-17 renkain on satasen vauhdissa 7 km, eli 93 on todellinen nopeus. En pidä tätä suurena ongelmana, kun kuitenkin on aina tapana ajaa semmoinen 10 km/h mittarin mukaan enemmän kuin rajoitus, enkä ole vielä millään aiemmallakaan autolla kertaakaan sakkoja saanut sillä tyylillä.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Sanotaanko näin että näyttäkää sellainen TM testi jossa VAG konsernin tuote olisi huonompi kuin Opel.

Itse olen tuollaisella 2010 (tai -11?) 1.4t 140hv Astralla ajellut ja kyllä se oli aika maukas peli sisätiloineen päivineen, kone tosin Saabiin tottuneena oli melko puhditon mutta kai siihen puuttuvaan 150nm ja 70 heppaan joskus tottuisi...

Jännä nähdä nyt jonkun vuoden sisään miten viattomana tuo J Astra pysyy kilometrien karttuessa koska todennäköisesti siinä vaiheessa kun Opel taas käyttöauton virkaa itsellä tulee toimittamaan on valinta Insignian tai tämän Astran välillä. Insignia ei jostain syystä ole vain sytyttänyt siinä määrin mitä tämä Astra.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
1.4turbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 19:28

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja 1.4turbo »

Olisin sen Skodakin voinut ostaa, puolen vuoden toimitusajan jälkeen olisi vain sitten saanut jännätä, kestääko kone 10 vai 30 tkm. :)


Joo, nuo Sokodan TSI koneet on kyllä epäluotettavia. Tällä hetkellä markkinoitten paskimpia moottoreita, phyi olokoon. Ihan vaan pikku vinkki Astra J kuskeille, että parkkipaikoilla ei kannata ajaa VW:n ja skodien viereen, ettei vaan viat niistä tartu !!
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
cozar
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 09:41

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja cozar »

1.4turbo kirjoitti:Olisin sen Skodakin voinut ostaa, puolen vuoden toimitusajan jälkeen olisi vain sitten saanut jännätä, kestääko kone 10 vai 30 tkm. :)


Joo, nuo Sokodan TSI koneet on kyllä epäluotettavia. Tällä hetkellä markkinoitten paskimpia moottoreita, phyi olokoon. Ihan vaan pikku vinkki Astra J kuskeille, että parkkipaikoilla ei kannata ajaa VW:n ja skodien viereen, ettei vaan viat niistä tartu !!
Kauppa kyllä näyttää pyörivän kumman hyvin VAGin puolella vaikka niillä onkin ollut ongelmia ja jälleenmyyntiarvotkin ovat hyvät. Opelin puolella ei kauppa kovin hyvin käy, olisiko kuitenkin tilanne se, että tuote ei ole ihan kohdillaan ja riittävän kilpailukykyinen. Kai jonkinlainen syy pitää olla miksi Opel ei myy kovin hyvin täällä ja jälleenmyyntiarvokin ei ole kovin hyvä.
Opelit ovat kuitenkin uutena hinnaltaan aika kalliita ja kuitenkin kiusallisesti ne ei tahdo pärjätä kilpailijoilleen, kulutus, suorituskyky, tilat, yms.
Astrassakin saisivat jo vihdoin tuoda vähän modernimpaa tekelettä perusradiosta, jonkinlainen kosketusnäytöllinen malli olisi ollut varmaan tässä 2012 facelift mallissa jo tarpeellinen.
Koskakohan tulee uutta korimallia, kun lähes kaikki kilpailijat ovat tuoneet uudet mallit markkinoille...
1.4turbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 19:28

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja 1.4turbo »

Kauppa kyllä näyttää pyörivän kumman hyvin VAGin puolella vaikka niillä onkin ollut ongelmia ja jälleenmyyntiarvotkin ovat hyvät. Opelin puolella ei kauppa kovin hyvin käy, olisiko kuitenkin tilanne se, että tuote ei ole ihan kohdillaan ja riittävän kilpailukykyinen. Kai jonkinlainen syy pitää olla miksi Opel ei myy kovin hyvin täällä ja jälleenmyyntiarvokin ei ole kovin hyvä.
Opelit ovat kuitenkin uutena hinnaltaan aika kalliita ja kuitenkin kiusallisesti ne ei tahdo pärjätä kilpailijoilleen, kulutus, suorituskyky, tilat, yms.
Astrassakin saisivat jo vihdoin tuoda vähän modernimpaa tekelettä perusradiosta, jonkinlainen kosketusnäytöllinen malli olisi ollut varmaan tässä 2012 facelift mallissa jo tarpeellinen.
Koskakohan tulee uutta korimallia, kun lähes kaikki kilpailijat ovat tuoneet uudet mallit markkinoille...[/quote]

Kauppahan voi pyöriä volkkareilla miten tahtoo, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että astra on laadukkaampi ja luotettavampi. Astra on opelin eniten myydyin malli. Suomalaiset eivät ole vielä oivaltaneet että astra on ylivertainen verrattuna kallimpaan golfiin. Ei sitä uutta korimallia tartte joka vuosi tuoda markkinoille, vastahan astrasta on tullut vuonna 2010. Nyt pitäisi suomen kansa valjastaa tiedolla näistä TSI koneitten vioista, opelilla ei ole moottoriongelmia. Volkkarin puolelta moottoriongelmat ovat kuluttajan harhaanjohtamista koska ovat vain hiljaa, jossain alan lehdessä saattaa olla joku itikan kokoinen juttu. Nyt pitäs olla tuulilasissa yms. isot etusivun jutut VW:n moottoriongelmista mutta nämäkin lehdet ovat hissukseen. Loppuyhteenvetona voidaan sanoa että golffi on ylihinnoiteltu toimimaton tuote mutta astrasta ostaja saa vastinetta rahoilleen ja halvemmalla.
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja otj »

Joku VAGilla on onnistunut, kun jälleenmyyntiarvo on esim. Skodalla korkeampi kuin Opelilla tai vaikkapa Fordilla. Saman ikäiset Astrat ja Focukset on about samoissa hinnoissa, mutta Skodat yleensä on muutaman tonnin kalliimpia.

Kyllähän Astrakin on Suomen rekisteröintitilastoissa suhteellisen korkealla, vaikka paremminkin voisi myydä. Vanha maine ikävä kyllä rasittaa. Se on varmaan suurin syy pienempään myyntiin kuin kilpailijoilla. Eipähän ole samanlainen auto kuin joka toisella vastaan tulijalla. Opel on "tavismerkeistä" yksilöllisempi ja tyylikkäämpi kun vaikka VW, Skoda tai Ford.

Astrahan varsinkin Tourerina on hyvin uusi malli, kuitenkin vasta 3 vuotta vanha. Jos katsotaan suurinta kilpailijaa, niin. esim. nelosmallin farkku-Golf oli tuotannossa tosi kauan. Kutosgolfin farkku on käytännössä vain vitosen facelift. Vasta uusi seiska tulee nyt olemaan aidosti uusi malli.
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

1.4turbo kirjoitti:Suomalaiset eivät ole vielä oivaltaneet että astra on ylivertainen verrattuna kallimpaan golfiin. Ei sitä uutta korimallia tartte joka vuosi tuoda markkinoille, vastahan astrasta on tullut vuonna 2010.
Ylivertainen sana on lienee liioittelua niin kauan kun ei verrata BMW:tä muihin merkkeihin. Ei tosin. Vaan ylipäätää Golf verrattuna Kadett/Astra-linjaan ei ole varmasti koskaan voitu puhua kummastakaan ylivertaisena toiseen nähden. Männä vuosina VW on kyllä ollut jatkuvasti karvan verran Opelia edellä. Tosin Opelin muotoilu ja muut seikat veisi oman valintani Opelin puolelle. Silti "ylivertainen" sana on selvää P-puhetta ja vie tehon muultakin tuossa yhteydessä sanotusta, koska se on niin selvää valetta.

Sikäli kun VW oikeasti tekee sutta ja sekundaa niin kyllä se aikanaan näkyy myynneissä. Niin vaan Opelinkin myynnit oli Suomessa parhaimmillaan juuri silloin kun laatu oli huonointa.
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
1.4turbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 19:28

Re: Kysymyksiä Astra j 1,4 turbo -11

Viesti Kirjoittaja 1.4turbo »

"Ylivertainen sana on lienee liioittelua niin kauan kun ei verrata BMW:tä muihin merkkeihin. Ei tosin. Vaan ylipäätää Golf verrattuna Kadett/Astra-linjaan ei ole varmasti koskaan voitu puhua kummastakaan ylivertaisena toiseen nähden. Männä vuosina VW on kyllä ollut jatkuvasti karvan verran Opelia edellä. Tosin Opelin muotoilu ja muut seikat veisi oman valintani Opelin puolelle. Silti "ylivertainen" sana on selvää P-puhetta ja vie tehon muultakin tuossa yhteydessä sanotusta, koska se on niin selvää valetta.

Sikäli kun VW oikeasti tekee sutta ja sekundaa niin kyllä se aikanaan näkyy myynneissä. Niin vaan Opelinkin myynnit oli Suomessa parhaimmillaan juuri silloin kun laatu oli huonointa.[/quote]"

Kyllä astra on muotoilultaan golffiin verrattuna ylivertainen, astra sports tourer on ajaton. Golffista jollain tavoin huokuu viallisuus ja huono laatu. Jos golffi nyt myy enemmän, niin sehän on tätä että "ekanahan ne pöljimmän puurot syödään". VW tehtaalla tulkitsevat että meneehän nuo kaupaksi vaikka ei laatuun panostetakkaan.
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
Vastaa Viestiin