1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jaakom82
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 20:43
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Jaakom82 »

Itsellä olisi viittä vaille kaupat lukossa 1.4t astrasta vm. 2013. Onko nuissa facelifteissä ollut vielä samaa laakeri vikaa? Auto my13 tai my13,5
Avatar
Jani_88
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1029
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 20:31
Paikkakunta: Mikkeli/(Jyväskylä)

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Jani_88 »

Robertx kirjoitti:Tuossa listaa Opeleista , missä on M32 - laatikko:
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html

Äkkiseltään katsottuna 1.6 vaparissa ei olisi M32 - laatikkoa.
Tuosta en ymmärtänyt kyllä yhtään :D mikä se on tuon vapari 1.6 bensa moottorikoodi? Pystytkö Robertx sanomaan varmaksi mikä loota tossa 1.6 on?

Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jani_88 kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Tuossa listaa Opeleista , missä on M32 - laatikko:
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html

Äkkiseltään katsottuna 1.6 vaparissa ei olisi M32 - laatikkoa.
Tuosta en ymmärtänyt kyllä yhtään :D mikä se on tuon vapari 1.6 bensa moottorikoodi? Pystytkö Robertx sanomaan varmaksi mikä loota tossa 1.6 on?
J- vai K- Astra ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jaakom82 kirjoitti:Itsellä olisi viittä vaille kaupat lukossa 1.4t astrasta vm. 2013. Onko nuissa facelifteissä ollut vielä samaa laakeri vikaa? Auto my13 tai my13,5
Laatikkoa on parannettu 2012, joten kestänee ainakin paremmin. 100% varma ei voi vielä olla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Wii
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Maalis 2015, 13:24

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Wii »

Onko kellään käsitystä mitä eroja noissa eri m32-vaihdelaatikoissa on vai onko mitään? Ihan vaan mietin kun ebaystä katselee laatikkoja niin usein on rajattu tietyt mallit mihin laatikko käy, tyyliin meriva ja 1.7 cdti j astra tai jotenkin noin nyt esimerkkinä...
Mahdollisesti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:26

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Mahdollisesti »

Robertx kirjoitti:
Jaakom82 kirjoitti:Itsellä olisi viittä vaille kaupat lukossa 1.4t astrasta vm. 2013. Onko nuissa facelifteissä ollut vielä samaa laakeri vikaa? Auto my13 tai my13,5
Laatikkoa on parannettu 2012, joten kestänee ainakin paremmin. 100% varma ei voi vielä olla.
Meillä on astra 1.4 turbo M32-laatikolla ja mallivuosi on MV13,5 eli tämä facelift malli. Auto on otettu käyttöön 1/2013 ja varmaan lähtenyt tehtaalta joulukuussa 2012. Ainakin tähän tuli vaihdelaatikkovika, ulisi/inisi 3, 4, 5, ja 6 vaihteilla. Ulinat alkoi 45tkm kohdalla ja remontti tehtiin 50tkm kohdalla. Asentaja sanoi, että ei ollut vielä näkyviä kulumia missään.

Gm-finland maksoi koko korjauksen ja paikallinen Opel-liike teki remontin, edellytyksenä tietenkin, että olen 1. omistaja ja kaikki huollot tehty Opel-merkkiliikkeessä. Laatikko remontti onnistui hyvin, sillä hävisi kaikkia ininät ja sirinät.

Silloin kun asentaja totesi laatikon laakerivian, niin sanoi vaan, että tässä on isompi laatikko ja sillä tiedolla tilasivat korjaus-sarjan. Mitäköhän tuo "isompi" tarkoittaa, sellainen mielikuva jäi, että se sanoi "isompi"
gooskine
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 114
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 13:00
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja gooskine »

Silloin kun asentaja totesi laatikon laakerivian, niin sanoi vaan, että tässä on isompi laatikko ja sillä tiedolla tilasivat korjaus-sarjan. Mitäköhän tuo "isompi" tarkoittaa, sellainen mielikuva jäi, että se sanoi "isompi"
Suurempia päätylaakereita varmaan tarkoitti, aiheesta juttua ja muutama kuva Courtenay Sportin sivuilla: http://www.courtenaysport.co.uk/gearbox ... o_227.html
Corsa E OPC
Mahdollisesti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:26

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Mahdollisesti »

Mahdollisesti kirjoitti:
Robertx kirjoitti:
Jaakom82 kirjoitti:Itsellä olisi viittä vaille kaupat lukossa 1.4t astrasta vm. 2013. Onko nuissa facelifteissä ollut vielä samaa laakeri vikaa? Auto my13 tai my13,5
Laatikkoa on parannettu 2012, joten kestänee ainakin paremmin. 100% varma ei voi vielä olla.
Meillä on astra 1.4 turbo M32-laatikolla ja mallivuosi on MV13,5 eli tämä facelift malli. Auto on otettu käyttöön 1/2013 ja varmaan lähtenyt tehtaalta joulukuussa 2012. Ainakin tähän tuli vaihdelaatikkovika, ulisi/inisi 3, 4, 5, ja 6 vaihteilla. Ulinat alkoi 45tkm kohdalla ja remontti tehtiin 50tkm kohdalla. Asentaja sanoi, että ei ollut vielä näkyviä kulumia missään.

Gm-finland maksoi koko korjauksen ja paikallinen Opel-liike teki remontin, edellytyksenä tietenkin, että olen 1. omistaja ja kaikki huollot tehty Opel-merkkiliikkeessä. Laatikko remontti onnistui hyvin, sillä hävisi kaikkia ininät ja sirinät.

Silloin kun asentaja totesi laatikon laakerivian, niin sanoi vaan, että tässä on isompi laatikko ja sillä tiedolla tilasivat korjaus-sarjan. Mitäköhän tuo "isompi" tarkoittaa, sellainen mielikuva jäi, että se sanoi "isompi"
Jatkoa..... Marmorilla huoltoneuvoja näytti vielä osaluettelon korjaussarjasta mitä osia laatikkoon olivat vaihtaneet, A4-paperi oli täynnä vaikka millaista osaa. Laakereista en muista, että montako niitä oli, olikohan ainakin 8kpl.... en muista varmasti.

Mutta kokonaisuutena, se on hyvä aina välillä teettää isompi remontti, kun samalla saa kaikkea muuta uutta osaa, tässä tapauksessa ilmaiseksi... uudet vetoakselin tiivisteet, tuoreet laatikkoöljyt ja vielä säätivät pyörän ohjauskulmatkin uudelleen.

Huoltoneuvoja myös opasti, että ei kannata ajella alhaisilla nopeuksilla 6-vaihteella, koska silloin vaihdelaatikko alkaa tärisemään ja 6-vaihdetta kannattaa käyttää vasta moottoritie nopeuksissa. Antoi ymmärtää, että auto jossa on pieni turbomoottori ja 6-vaihteinen laatikko, niin laatikon saa varmasti hajalle jos loputtomasti ajelee alhaisilla nopeuksilla 6-vaihteella. Ei se vie bensiiniä sen enempää jos kayttää alhaisissa nopeuksissa korkeintaan 5-vaihdetta. Jos seuraa vaihtamisopastinta, niin se näyttää minun mielestä kyllä liian aikaisin kehotusta vaihtaa 6-vaihteelle. Moni varmaan käyttää alhaisissa nopeuksissa jo 6-vaihdetta, koska siinä kerta semmoinen on. Olisiko 6-vaihde sellainen "ylivaihde" juurikin moottoritie nopeuksiin.
Mahdollisesti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:26

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Mahdollisesti »

Mahdollisesti kirjoitti:
Mahdollisesti kirjoitti:
Robertx kirjoitti:
Jaakom82 kirjoitti:Itsellä olisi viittä vaille kaupat lukossa 1.4t astrasta vm. 2013. Onko nuissa facelifteissä ollut vielä samaa laakeri vikaa? Auto my13 tai my13,5
Laatikkoa on parannettu 2012, joten kestänee ainakin paremmin. 100% varma ei voi vielä olla.
Meillä on astra 1.4 turbo M32-laatikolla ja mallivuosi on MV13,5 eli tämä facelift malli. Auto on otettu käyttöön 1/2013 ja varmaan lähtenyt tehtaalta joulukuussa 2012. Ainakin tähän tuli vaihdelaatikkovika, ulisi/inisi 3, 4, 5, ja 6 vaihteilla. Ulinat alkoi 45tkm kohdalla ja remontti tehtiin 50tkm kohdalla. Asentaja sanoi, että ei ollut vielä näkyviä kulumia missään.

Gm-finland maksoi koko korjauksen ja paikallinen Opel-liike teki remontin, edellytyksenä tietenkin, että olen 1. omistaja ja kaikki huollot tehty Opel-merkkiliikkeessä. Laatikko remontti onnistui hyvin, sillä hävisi kaikkia ininät ja sirinät.

Silloin kun asentaja totesi laatikon laakerivian, niin sanoi vaan, että tässä on isompi laatikko ja sillä tiedolla tilasivat korjaus-sarjan. Mitäköhän tuo "isompi" tarkoittaa, sellainen mielikuva jäi, että se sanoi "isompi"

Jatkoa..... Marmorilla huoltoneuvoja näytti vielä osaluettelon korjaussarjasta mitä osia laatikkoon olivat vaihtaneet, A4-paperi oli täynnä vaikka millaista osaa. Laakereista en muista, että montako niitä oli, olikohan ainakin 8kpl.... en muista varmasti.

Mutta kokonaisuutena, se on hyvä aina välillä teettää isompi remontti, kun samalla saa kaikkea muuta uutta osaa, tässä tapauksessa ilmaiseksi... uudet vetoakselin tiivisteet, tuoreet laatikkoöljyt ja vielä säätivät pyörän ohjauskulmatkin uudelleen.

Huoltoneuvoja myös opasti, että ei kannata ajella alhaisilla nopeuksilla 6-vaihteella, koska silloin vaihdelaatikko alkaa tärisemään ja 6-vaihdetta kannattaa käyttää vasta moottoritie nopeuksissa. Antoi ymmärtää, että auto jossa on pieni turbomoottori ja 6-vaihteinen laatikko, niin laatikon saa varmasti hajalle jos loputtomasti ajelee alhaisilla nopeuksilla 6-vaihteella. Ei se vie bensiiniä sen enempää jos kayttää alhaisissa nopeuksissa korkeintaan 5-vaihdetta. Jos seuraa vaihtamisopastinta, niin se näyttää minun mielestä kyllä liian aikaisin kehotusta vaihtaa 6-vaihteelle. Moni varmaan käyttää alhaisissa nopeuksissa jo 6-vaihdetta, koska siinä kerta semmoinen on. Olisiko 6-vaihde sellainen "ylivaihde" juurikin moottoritie nopeuksiin.
2000km ajettu korjatulla vaihdelaatikolla ja hiljaisena on pysynyt. Hyvin mennee vaihteet päälle ja ei ole ollut havaittavissa mitään muitakaan ongelmia. Tuo se on hyvä, kun käyttää 6-vaihdetta vain moottoritienopeuksissa, turha jurrata matalilla kierroksilla kutosella.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Hyvä, että on hiljaisena pysynyt. Korjaus on yleensä auttanut, eikä ongelma ole uusinut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Kridedude
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Kridedude »

Käyty on omankin kanssa... n 80tkm kohdalla. 2011 1.4T Astra 5D. Maahantuoja tuli vastaan 70%, joten oma osuus laskusta 30%. Varaosille joku kampanja-alennus, joka oli tuollloin voimassa.
Olen auton 2. omistaja. Nyt on tullut 5tkm rullattua rempan jälkeen eikä valittamista.

Osalista:
Kuva
Kuva
Kuva
Astra J 1.4T MT6 5D 'Silver Lake'
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Kohta 30tkm tullut lisää mittariin rouvan Astraan laatikkorempan jälkeen, eikä mitään oireita havaittavissa.
Vaihtaa hyvin sulavasti ja kevyesti.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Itellä 07 astra ja nyt porin reissulla todettu että 5&6 viheltelee.. ostettu obneks par viikkoo sit ni mentävä liikkeesee tinkaamaan.. olko täs Varkauden lähistöllä tekijöitä jos kiikutan auton jolleki.

Edit. Liike tarjos 200€ hyvitystä.. mittaris nyt 242tkm
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ari-S kirjoitti:
Edit. Liike tarjos 200€ hyvitystä.. mittaris nyt 242tkm

Tuo on varmaan vitsi :no: .
Onhan autolla jo ajettu ja vanhakin, joten eihän liike tietenkään tule vastaan mahdollisen laatikkorempan (eipä se nyt millään poppakonstilla korjaannu) koko kuluissa, mutta tuollainen hyvitys. Pitää saada hyvitystä väh. 3x määrä :arque: .
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Ebaysta täydellinen laakerisarja 175€ +postit. Pittää mennä käymään ja sanova että 600€ ja homma bueno
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin